[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjootje

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:52

Ik heb vanmiddag ook heerlijk met Nino geklungeld (en mijn lieve belge kleuter Teuntje)
We zijn nu bezig om hem te leren draven met ruiter erop, daar gebruik ik mijn dochter voor, die is ietsie pietsie lichter dan ik, hij vind nog erg moeilijk met evenwicht.

En ook ik ben weer begonnen met lijnen, wel heel streng doe shaken van weigt care.
Ik wil er echt 10 kilo af hebben, vind mezelf toch te zwaar voor Nino (al roept iedereen dat het makkelijk kan)
Heb gelukkig de eerste paar dagen erop zitten, die zijn het ergste, duizelig, bibberig, hoofdpijn, dus op naar 10 kilo minder..................... :?

Heb echt met je te doen hoor Karlijn, als we een tijdje onze mond moeten houden dan roep je maar.
Kun je tenminste wel ff rustig bijlezen als niemand meer wat zegt........... _O-

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:55

Diaz schreef:
ik ben nu klaar met:
Inney
Hinke_1985
Becs
Caroline-max
Diaz
Draaakje
elliecuijk
HijadelaLuna
Jackytje
Jayney
Jess_vH
Lecytinker
Juliekeuh
Kailonne
Mallow
Marjootje
Nessa
SIEMxFUNNY
Snackie
Tamadine
Dribbelkont
SulJinty

Ik moet nog foto's van:
Liekec
hetlevenwint

In de wachtrij (maar wel ontvangen!) staan:
no-one! *\o/*

*Sta je er niet bij, dan heb ik helaas geen mail/pb gehad..*
[/quote]

Dan heb je vast mijn mail niet gekregen maar ik heb het wel verstuurd... :o

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:56

ja zeg, ga ff lekker heul snel!! pff...

Leuke foto's voorbij zien komen..
ik kom nooit echt met mijn benen onder king uit, ik heb korte pootjes.

Afvallen.. wou dat ik zo makkelijk afviel.. ik kan alleen niet goed sporten.. en net carnaval gevierd, dus dag dieet.. maar nieuwe week nieuwe kans!!

ik dacht king kan wel goed in menpositie met de dubbele lijnen, maar dat liep iets anders.. ik had nog een extra lijn vast gemaakt, om te kijken of dit hielp als extra rem(die stomme rem is zo lastig voor hem) maar hij wilde niet doorlopen en draaide zich om, wilde gewoon de wei inrennen, dus ik moest hem tegen houden, dus meneer kropt helemaal op en wil niet stilstaan, king paniek, ik proberen rustig te blijven(en het lukte ook nog)
maar de max was bereikt bij king en meneer kwam omhoog. bokken ging niet, want ik liep achter hem, dus dan maar steigeren(niet veel, hooguit 20 cm ofzo) dus geprobeerd hem richting de staleigenaar te sturen die toevallig in de buurt was, die heeft hem gepakt en gelijk was alle spanning weg bij king.. daarna maar ff gerust gesteld en verder gegaan met een enkele lijn..

op de een of andere manier blijft hij opkroppen als we werken met dubbele lijnen, ook als ik geen druk geef op de buiten lijn, dus alleen op de binnenste..

maar dit is de eerste keer dat ik de grens van king heb gezien.. Maar hij is gelukkig zo nuchter om zodra alles voorbij is en na een dikke knuffel, gewoon weer braaf te werken wat wel goed ging..

denk toch maar ff kijken of ik iemand kan vinden die kan helpen met de dubbele lijnen. Longeren kan ik wel heel goed, maar die dubbele lijnen.. pff

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:06

Afbeelding

Ik weet dat hij geen Tinker is, maar wil toch stiekum even een foto van mijn Belgisch kleuter laten zien.
Hij heeft in ieder geval wel sokken......................... :D

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:08

aardappelen zit veel zetmeel in en vertraagt de verbranding.

eet veel groentes, verse vis, vlees 2 keer per week meer niet
en van vlees rund . kip mag ook
weinig rijst,pasta en geen aardappelen
brood ook weglaten en desnoods vervangen door crackers als je er echt niet zonder kanfranse kwark is ook goed en veel fruit natuurlijk

je hoeft niet op calorieen te letten maar eet 6 eetmomenten per dag en eten tot je goed verzadigt gevoel hebt.
veel water en desnoods slimpie ranja

hier de gevraagde foto's
dit is dus het grhost zadel ;)
is van zomer 2011 toen ik zoe 2 maand onder het zadel heb gehad
en was ik wat slanker. ben nu11 kilo zwaarder dus dat moet er zo ie zo nog af ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dribbelkont op 20-02-12 20:18, in het totaal 3 keer bewerkt

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:12

@Sandra dat met dubbele lijnen is volgens mij een hele kunst, ik heb het nog nooit geprobeerd.
Gelukkig dat King dan zo lekker nuchter is, anders krijg je een heel spektakel lijkt mij.

Als je de heel dag leeft op 3 shake's, en een cup a soep dan willen de kilo's er best wel af gaan..... :o

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:15

het was voor king een heel spektakel haha, heb hem nog nooit zo gezien!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:27

@marjolein:die belg die bevalt me wel.Ik hou echt van die breede paarden.wauw!
@mara:misschien een kleine tip om de gewone namen te kunnen gebruiken is om het bokt lijstje te kopieren naar je eigen documenten en hem uit te printen.Leg hem langs de computer en voila je kan de namen gebruiken!

kom ik op stal,is de stalhouder daar ook.ze spreekt me meteen aan en zegt dat ze vandaag gebeld heeft.Fijn denk ik,nu kan ik mijn rooster plannen.Maar,de assistente vertelde doodleuk dat de arts ook nog 2 dagen carnaval viert en dus niet werkt.dat had ik u toch verteld mervrouw?ehm nee dat had je dus niet verteld!
grrr ik kook nu echt bijna!weer twee dagen afwachten.Ik heb echt alle lof voor de stalhouder die alle moeite doet voor mij.maar ik ben echt een hele slechte in wachten.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:31

wachten is ook moeilijk!! Zeker als het om zoiets belangrijks gaat!!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:33

james_bont schreef:
Diaz schreef:
ik ben nu klaar met:
Inney
Hinke_1985
Becs
Caroline-max
Diaz
Draaakje
elliecuijk
HijadelaLuna
Jackytje
james_bont
Jayney
Jess_vH
Lecytinker
Juliekeuh
Kailonne
Mallow
Marjootje
Nessa
SIEMxFUNNY
Snackie
Tamadine
Dribbelkont
SulJinty

Ik moet nog foto's van:
Liekec
hetlevenwint

In de wachtrij (maar wel ontvangen!) staan:
no-one! *\o/*

*Sta je er niet bij, dan heb ik helaas geen mail/pb gehad..*

Dan heb je vast mijn mail niet gekregen maar ik heb het wel verstuurd... :o[/quote]

sorry! Ik had hem al af! ;)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:36

had je mijn mail al gehad??

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:47

nu net :j alleen nog de foto's moeten nog komen

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:49

die zijn ook onderweg :D kon niet kiezen hahahahaha

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:54

En ik neem aan dat mijn stalhouder niet tegen mij zal liegen.ik baal best wel,want ik wil altijd zoveel mogenlijk duidelijk hebben kwa werk,maar ook als het om ruana of een ander dier gaat.

@karlijn:goed bezig zeg! +:)+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:46

Ik ga de foto's nog proberen te sturen deze avond of morgen :).

Tinky@ bij jou in de buurt zaten dacht ik nog redelijk wat test zadel verdeelers. Ook van de barefoots ik wil anders helpen zoeken achter een zodat je eventueel eens boomloos kan testen op je schat:)

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:46

@Karlijn; waarom duurd het zolang voor je brommer gekeurd is dan? Was er iets mis mee? Lijkt me behoorlijk iritant als je zolang zonder je vervoersmiddel zit.

@Marjo; Dat is wel een beste kleuter zeg :O

Ik ga weer even in de lessmodus, heb morgen een sollicitatiegesrek voor een vaste baan :D

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:57

caroline_max schreef:
@Marjo; Dat is wel een beste kleuter zeg :O

Ja leuk he, en hij word 13 juli pas 3................... <3

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:01

En succes morgen met je sollicitatie Caroline

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:26

suc6 morgen caroline!

Ik ben nu even gestopt met mijn fotoboek online te maken.werd gek van al die plaatjes.
ben 2 boeken tegelijk aan het maken.1 van de vakantie van toen pap en mam 30 jaar getrouwd waren en 1 van landschappen die ik gefotografeerd heb.ze zijn nu beiden zo ver gevuld ,nu alleen corrigeren.voor de 28 ste moeten ze klaar zijn,want tot dan loopt de kortingscode.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:38

Mara : Ik werk in Delft, hier wonen mijn ouders, ik zelf woon in Rotterdam, dat is bijna niet te doen naar m'n werk..

Heel gaaf zadel vind ik het Marian, mag ik vragen wat het gekost heeft?

Leuke belg :)

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:44

@ snackie: Jij hebt ook een moment gehad waarop je hier begonnen bent toch? Jij bent er nog, anderen komen en gaan, zo is het nou eenmaal. Je kunt intenties hebben, maar later kan het toch anders lopen...

@ draaakje: Ik heb Keira als veulen bij haar moeder vandaan gekocht, daar liep ze nog mee in de wei & dat was zeker niet de poown van je moeder ;) Vader weet ik jammer genoeg niks van. Ik heb haar bij een handelaar uit Bovenmilde vandaan, ze stond toen in Geeuwenbrug, dus als iemand iets weet over een mooie tinkerhengst die daar wel eens wat gedekt heeft voor een handelaar? Vader moet wel een mooie tinker zijn geweest, want moeder was maar zo zo en Keira heeft toch echt meer behang en haar, dus....

@ Jackytje: Ik wil ook graag boomloos gaan rijden, maar heb ook nog geen zadel. Lastig om wat te vinden met mijn budget, maar met jouw budget zou d'r toch zeker wel wat te vinden moeten zijn? Vind trouwens dat overbouwde van Tinkie wel meevallen, lijkt volgens mij alleen maar zo op bepaalde foto's. Als je foto's vanuit een 'bepaalde hoek' neemt, kan dat wat vertekenen. Volgens mij is dat ook bij jou het geval.

@ Diaz: Goed bezig, ik dacht dat jij hoofdpijn had & even pauze zou nemen vanmiddag? Ben heel benieuwd naar wat je gemaakt hebt!

@ Sandra1984: Zo te horen heb je een super lief paardje; dat hij dan toch braaf is na de tijd. Wel vervelend als je graag iets wil proberen & het niet gaat. Hulp erbij is nooit verkeerd denk ik, samen kun je meer dan alleen.

@ Marjootje: Wat een heerlijke kleuter, das wel meer dan 1pk!

@ Dribbelkont: Heb je Ghostzadel nu al een paar keer voorbij zien komen, vind het er toch wat 'typisch' uitzien, zo weinig zadel ofzo. Ben eigenlijk erg benieuwd hoe het zit, is natuurlijk lastig uit te leggen met woorden...

@ Caroline_max: Succes morgen met je sollicitatiegesprek.

@ Elliecuijk: Vermoeiend kan dat zijn he, dat maken van die fotoboeken. Ben nu net klaar met 1 (de HEMA had heerlijke kortingen), maar op een gegeven moment dansten de foto's voor m'n ogen. Alles nakijken, nog een keer uitlijnen en dan nog zie ik foutjes als ik de boeken uiteindelijk in handen heb. Van Keira maak ik per jaar ook een boek, heb d'r nu 2 liggen. Erg leuk om zo de veranderingen van je poown bij te kunnen houden. Foto's van landschappen zeg je, klinkt goed. Fotografeer je veel?

Dat uitprinten van een ieder namen is inderdaad een idee, maar ik zie het er al wel weer van komen dat ik dat briefje dan toch ook weer kwijt raak hier in de bende.... :')

Vanavond mee geweest naar de manege, d'r was oefenparcours. Ik weet dat ik een beetje als een bitloosfreak wordt gezien in mijn omgeving, maar ik ben toch niet de enige die dat getrek in die bekjes ontzettend verkeerd vind? Wil het paard niet over de hindernis, trekken... Gaat het paard wel over de hindernis, maar geeft het daarna een bokje, trekken.... Djeez! Naar gewoon om te zien...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:45

james_bont schreef:
Tinky is mooi en niet overbouwd joh!
Het is soms ook maar de manier hoe ze staan...
Ze is niet voor niets ster geworden!

Leuk filmpje Snackie,hij is echt wel braaf he?
Was je alleen?
Mooi dat hij nu op een goed plek staat!
Ik heb een heel fijn KN zadel!

Mallow,dat is balen...hoop dat je auto gauw weer gemaakt wordt!

Ik ben het met je post eens :j
Tinkie is mnooi zo,
En idd mallow, balen!!

Siem, gekke kayleigh en co!
Zadels, geen ramp, komt wel weer :j

Ik was idd alleen ,hij is vrij braaf.
Daar op het filmpje zeker wel.
Aan het begin was hij erg driftig aan het stappen.
Denk dat hij niet weg wilde bij zijn vrienden.
Dus toen hij zo driftig was,en eigenlijk terug wilde hebben we een ommetje gemaakt, heerlijk aan een lange teugel :+:

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:02

hetlevenwint schreef:
Ik ga de foto's nog proberen te sturen deze avond of morgen :).

Tinky@ bij jou in de buurt zaten dacht ik nog redelijk wat test zadel verdeelers. Ook van de barefoots ik wil anders helpen zoeken achter een zodat je eventueel eens boomloos kan testen op je schat:)

Is wel aardig van je :) Skyfarm deed het, maar dat is nog steeds best ver. Ken je dichtere dan? Ik heb persoonlijk geen barefoots in mijn ruiterwinkels gezien (of ik keek erover natuurlijk)

En bedankt iedereen :) In het echt merk ik het echt niet, enkel op foto's.. Maar toen iemand het zei ergerde ik er me zo verschrikkelijk aan. Omdat ik een doel heb; Tinky mee laten doen aan keuring, en het liefst haar 1ste premie opnieuw halen. Of het mogelijk is? Geen idee..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:11

caroline_max schreef:
@Karlijn; waarom duurd het zolang voor je brommer gekeurd is dan? Was er iets mis mee? Lijkt me behoorlijk iritant als je zolang zonder je vervoersmiddel zit.

Er is niets mis mee.. dat is het vervelende!
Hij heeft alleen geen kentekenplaat, dus moet door een officiele keuring. Dit heb ik uitbesteed aan een garage, zodat die een snelle nakijk doen voor de keuring zodat hij er in 1x door komt.. ik bel elke week.. en ze hebben nu pas een afspraak gemaakt voor volgende week! GRR :(

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:25

mallow als je even jaartje wacht mag je hem overnemen haha!!!

ja uitleggen hoe het zit
het zit heerlijk hoor en je voelt echt je paardje onder je
maar ik heb niet zon goede zit en mis soms wat steun.
is puur gekocht om zoe verder te laten uitgroeien.omdat het helemaal meeveweegt en nooit haar zal belemmeren.

mallow pb je eventjes