Bij ons op stal was ook pas een paardje van net 4 net ingereden en die deden ze ook het halster onder het hoofdstel laten zitten. Dan hoefde ze hem niet los te zetten op de poetsplaats om met moeite een hoofdstel om te krijgen. Met het risico dat hij onder je handen vandaan glipt en weg is. Nu gaat hij zo goed vooruit dat hij nu zonder halster kan
snowdon
Geplaatst: 04-10-09 21:20
mnkortleve schreef:
Ik zie heel vaak foto's met halsters en daar een hoofdstel er overheen. Lopen die paarden dan weg of zo als je hem af doe, misschien een domme vraag hoor??
Dat is inderdaad wel de gedachte die ik dan hoor. Ik heb zelf denk ik sneller vertrouwen er in, zou er zelf dus niet voor kiezen. Maar soms zit er ook wel eens een halster onder voor de begeleider, dat die niet aan het bit hoeft te zitten.
mnkortleve
Geplaatst: 04-10-09 21:20
Bonny brak ook zowat de tent af als ik s'morgens wat later op stal kwam om haar buiten te zetten zo graag was ze buiten en een jaar later toen ze s'nachts weer op stal moest maakte het haar helemaal niet uit hoe laat ik kwam om haar buiten te zetten en een dagje binnen blijven vond ze ook helemaal niet erg.
Touwhalsters zijn volgens mij meer iets van de laatste jaren en voor zover ik weet heeft lang niet iedereen een touwhalster. Misschien dat dat inderdaad wel fijner zit, weet niet... maakt denk ik weinig verschil (andere voor- en nadelen)
Ik gaat ook stoppen, morgen weer vroeg dag doei doei xx
mnkortleve
Geplaatst: 04-10-09 21:27
Resi_lover Leuk uitzicht. Lekkere billen.
grrr Welterusten.
Grit Ja zo ga ik ook terug reageren.
Mallow Ze zullen vast geen last van je gehad hebben.
snowdon Aan een touwhalster moet je natuurlijk geen paard vastzetten, maar ik zou er dan voor kiezen om het halster over het hoofdstel heen te doen indien mogelijk.