[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:03

ik was t niet chimello op fb in ieder geval.

ik wil ook zo graag met de bijrijders en eros weer lekker naar buiten.hij staat inmiddels weer op ijzers dus daar hoef ik t niet voor te laten.Maar eros is als de dood voor tractoren(ik vermoed het harde geluid) in ene dus dat moeten we zien op te lossen.voor de rest is ie best lekker rustig onderweg,hoofd naar beneden en lopen maar.maar ik kan t niet hebben dat ie er tussen uit peert als er een traktor aan komt...

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:42

@chimello die loopt vast wel rond. Voor nu een droom mini poownie haha

@ellie dat is niet handig op buitenrit. Misschien is er wat gebeurt dat ie bang is?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 23:02

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 09:54

Heb geen idee Chimello kan op zich wel dat ik je heb toegevoegd maar zal wel niet ben met mijn eerste letters ook Lor op facebook :).

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:35

Nee, was iemand anders weet al wie :) Niet dat ik niemand van jullie toe wilde voegen trouwens, maar weten wie wie is is wel fijn van te voren!

Nou, gister bij een verjaardag feestje geweest, was super leuk behalve de nieuwe vriend van een vriendin van me. Hij sloeg haar zelfs he, en zij is helemaal blind verliefd op hem maar wat een arrogante, dominante, narcistische jongen. Hij bedreigde mij ook, wilde me met een flesje slaan omdat het hem niet aanstond wat ik zei nadat hij verloor met een spelletje. Enge jongen... Ik hoop echt dat ze snel inziet dat hij echt geen goede match is voor haar want zij verdient echt wel beter dan dit. Moeiljk wel want ik kan er neits van zeggen want ze luistert nu toch niet naar mij en dan krijg ik nog ruzie met haar ook nog. Maar hij heeft zelfs al geflirt met een andere vriendin van ons he... Dat doe je dan toch ook niet?
Wat een nare situatie.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:54

Ooh lijkt me moeilijk zeg zeker als de verblind zijn door de liefde, hoop ook dat ze het dan snel inziet want zo iemand verdient niemand. Raar gedrag ook zo te lezen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:00

Het is een "kunstenaar". Die Docent die ik niet kan uitstaan omdat hij ook zo'n arrogante betweter is die teveel met zichzelf bezig is, gaat met deze student dus op stap he. Wat ik ook al ver erover vindt want een docent hoort een student niet constant de beste punten te geven en er ook nog ermee uit te gaan.

Maarja, hopelijk ben ik dit jaar van dat vak verlost.
En dan lekker vakantie en paard rijdeeeen!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:07

brr,dan zou ik als ik zulke gasten tegenkom meteen gaan.ik zou t niet kunnen aanzien.

vandaag heeft 1 van de meiden gereden.opstappen was ff lastig(draaide weg met opstappen)maar daarna ging t prima.express niet teveel gedaan,maar gewoon stap en draf.na een 20 minuten is ze afgestapt en zijn we gaan tutten.manen in knotjes gedaan.vondt ie prachtig,bleef lekker stilstaan en stond daarna als een trotse pauw te kijken!er staan wel een aantal foto's op fb.
daarna lekker binnen gezeten met het koude weer.puzzelen kan ik me uren mee vermaken

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:09

@ellie Eros is ook zo te lezen een ultiem tut paard of niet?

Ik ben een gehaakte versie van mijn shet aan het maken. Heb een hoefje af nu nog vier maken

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:25

Zo even een weekendje afwezig en kan gelijk flink veel bij lezen...
Ellie: Wat lekker dat er gereden is :)
Chimello: lijkt me niet echt een leuke vriend zeg...
Patrick: ik ga je foto's is even lekker bekijken

Gister 36,4 kilometer gereden... we waren gesloopt! Vooral laatste stuk
we zouden 30 kilometer rijden, maar door de flinke regen was een bepaald stuk niet begaanbaar en hebben ze snel s ochtends nog nieuwe router uitgezet maar dat was dus wel ff 6,4 kilometer extra...
de pauze posten stonden nog wel op de plekken van de oude route.. en daar stond hoelang nog.. dus op een gegeven moment nog maar 7 kilometer te gaan... nou dus niet tel die 6 er maar even bij op..
En de laatste post zij nu nog klein stukkie.. hier langs kanaal en dan rechts en dan ben je er zo...
nou eh dat was ook nog 3 kwartier rijden.
Dus al met al flink gesloopt maar wat een lol en gezelligheid hebben we gehad zeg!

Fotobom dan maar *D

1e pauze (8km) soepje
Afbeelding

Onderweg bij een oversteek
Afbeelding

Pauze 17 km
Afbeelding

En soms rijdt je verkeerd...
Afbeelding

Er stond een bord hier links.. dus wij links maar ging een weiland in dus hadden al zo iets klopt dit wel.... maar de hekken van het weiland stonden ver open en was wel een soort van spoor dat er meer waren geweest...
en toen kwamen we aan het eind weer een bord naar links maar we konden wieiliand niet uit... zoals je kan zien _O-
Dus terug en toen bleek dat een meter voorbij de ingang van het weiland een bospaadje was :=

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:56

Nou dat zijn een heel aantal kilometers zeg!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:23

Goed te doen als ze wat conditie hebben, zeker als de omgeving de moeite is :). Ben aan het denken om het langer weekend tussen mijn eerste en 2de examen een dagtocht van 35km te doen. Dan is er een pauze bij 20km ongeveer waarschijnlijk in het bos waar voor ik die hele afstand eigenlijk doe. :)

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:32

Tjee, kan me voorstellen dat je dan gaar bent! Wat een end. Zijn dat van die enjoy the ride ritten? Lijkt me ook gaaf. Van het weekend ongeveer 9km met Gi gereden, vond ik al best ver, haha!

Mooi dat het gelukt is met je paspoort Chimello.

Hier weer dilemma's omtrent teveel pony's. Het kost nu echt teveel tijd en geld. Het moet wel leuk blijven. Zit er sterk aan te denken om Gi toch te laten castreren omdat hij zo enorm braaf is, en hem als 'kinderpony' aan te houden en alsnog het schimmeltje (en het veulen helaas!) te verkopen. Nu denken jullie castreren???!!! Ja, als hij niet als 3e pony gehouden wordt mag het wel. Omdat hij mooi klein is, is hij ook geschikt voor mijn kinderen verwacht ik. Tot nu toe is hij nog nergens van geschrokken en zijn karakter is echt goud waard. Ondanks dat de schimmel ook wel braaf is, vertrouw ik Gi nu al meer dan hem. Dan hou ik het toch bij 2 pony's, dat is wat beter te overzien. Maar desalniettemin vind ik het vreselijk moeilijk om te verkopen!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:46

Wel heel erg leuk zeg, zo'n rit!

Wel leuk dat je Gi dan toch kan houden, wel gek dat die dan ineens wel gecastreerd mag worden (mannen logica?)
Sterkte met de verkoop...

Wat een vies weer he. Gister enorm geluk gehad en wel lekker droog een buitenrit kunnen maken :)

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:30

ja, dat ging er voornamelijk om dat een 3e pony wel zin moest hebben. Een hengst vond hij dan wel cool. Heeft hij ook wel gelijk in hoor. Maar goed, ben nu halve dagen met de beesten bezig en dat ik ook niet de bedoeling. Tja, keuzes maken. Had Quint ook gewoon kunnen verkopen vorig jaar en dit veulen dit jaar, maar Gi is eigenlijk wat te goed uitgepakt, haha! Het was niet de bedoeling dat hij zou blijven. Ik zou hem inrijden omdat ik dat leuk vindt en verkopen, of als dekhengst gebruiken, dat was het plan. Loopt niet altijd zoals je in gedachten hebt :o

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:34

Gi hengst houden is geen optie als kinderpony?
ik weet nog wel dat de dochter van mijn vriendin (onder toezicht dan wel) gewoon reed op de hengst..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:35

Kan je Gi niet hengst houden, en dan Aranka houden en de rest verkopen? Kan je met Gi en Aranka veulens fokken voor verkoop, verdien je er nog wat aan ook.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:20

Ja dat is een optie, maar hengsthouder van Nuahdu raadde me dat voorzichtig af. Ze veranderen toch van het dekken (ook als is het er maar één) en zijn meer onvoorspelbaar met de drang die ze hebben. Met het oog op dat mijn zoontje erop kan rijden, weet ik niet of dat aandurf. In de bak denk ik wel, maar op buitenrit bijvoorbeeld wordt het denk ik wel lastig. Dat heeft me aan het denken gezet. Bovendien vond ze Gi zijn rug erg lang en iets week, en dat schijnt wel zwaar te tellen. Verder zit hij wel goed in elkaar, maar je kunt het ook aan zijn gangen zien. Dus vraag me sowieso af of hij wel door de keuring komt. Veulentjes zonder papier, tja, weet niet of ik dat wil. Moeilijk moeilijk moeilijk!! Ik zou erop kunnen wachten, maar dan moet ik hem een jaar lang apart houden en dat is erg lastig hier.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:29

Denk dat je echt geluk moet hebben wil je aan een veulen of dekhengst verdienen. Alleen al de kosten die je hebt voordat je een goedgekeurde hengst hebt (los van of de hengst wel genoeg kwaliteiten heeft om dit te worden)

Ik denk dat het voor hem zelf misschien wel fijner is als ruin, dan kan hij lekker bij de rest ipv altijd maar alleen staan, heeft hij geen last van zijn hormonen, en kan je zoon er lekker mee aan de gang.

(maar dat is persoonlijk hoor, en denk ik per situatie ook weer heel afhankelijk of je de ruimte hebt om een dekhengst op een fijne manier te houden)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:38

Ted is er niet anders door geworden of hij nu gedekt had of niet...
Zelfs na de castratie is hij helemaal niet anders geworden, maar dit is niet bij elke hengst zo.

Je moet zelf de voor en nadelen naast elkaar leggen zeg maar...en of je het wil buiten het feit of hij door de keuring heen komt dat is iets dat is aan de keurmeesters.

Ik heb Ted nooit aan kunnen bieden, als dat wel mogelijk had geweest had ik het gedaan.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:12

Amigo heeft twee oeps veulens verwekt. En die werd er echt niet anders van. Maar een moeilijke opgave zeg. Hier gaat de shet nooit weg die was er als eerste

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:27

Bedankt voor het meedenken! Jammer dat je niet van te voren weet of het invloed heeft of niet hè. Ik wil hem graag zo houden als hij is.

Ik heb ook niet de illusie dat veulentjes fokken wat oplevert. Daar moet je echt geluk mee hebben, en als het geen stamboekveulens worden, heeft het eigenlijk helemaal geen zin. Ik ben aan dit veulen nu al makkelijk 700 euro kwijt en dan heb ik de dekking nog gewonnen. Daar heb ik de extra voerkosten niet bij gerekend en dat telt ook nog wel aan, plus ontwormen, enten, keuring enzovoort, dan blijft er niet veel over. Dus tjah... is het leuk genoeg, dat is de vraag. Het kost veel tijd, en zoals jolandaa zegt, het is lastig met rijden ed.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:33

Cem ook twee oops veulens, staat nu bij een bokker met een mini op de wei en haar twee 3 jarige dochtertjes verzorgen hem ook probleemloos als hengst. Guess dekt nu ook en is nog geen steek veranderd. Drogan gaat ook een lieve worden. Wesson is echter een echte hengst, maar geen wonder aangezien zijn vorige eigenaar hem maar aan z'n lot heeft overgelaten zonder enige vorm van opvoeding. Denk echt dat het aan pet paard op zich zal liggen en de manier hoe hij behandeld wordt. Wesson is ook een brave maar als hij in de hand was geweest vanaf jong was hij nu waarschijnlijk ook stukken rustiger, nu moet hij overal nog aan wennen.
Ik zou zeggen, als je twijfelt, ga naar een keuring met hem? Ik vind het ook moeilijk te zeggen vooral omdat het om andermans paard gaat.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:20

Wat je zegt Chimello wij staan niet in haar schoenen en zijn niet onze paarden. Hopelijk kan je tot een goede beslissing komen.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:43

Klopt Mira, maar ik ben wel blij met de info. Meeste mensen zeggen dat een hengst echt wel veranderd van het dekken. Nu hij zo mega-braaf is, zou ik het doodzonde vinden als dat ten koste gaat van het dekken. Als jullie er zo al 4/5 opnoemen waarbij dat niet het geval is, is het het proberen wel waard misschien. Nou ja, ik twijfel waarschijnlijk eerst nog een half jaar ;( Ben niet zo goed in keuzes maken.

Maaruh, de zon schijnt eindelijk weer!!! {:}