[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:53

Gaaf die sneeuw foto's
Oh jee nathalie, sterkte hoor!
Gaaf lessen met Kaydee!
Knappe Denz!
en ellie ik ben ook erg benieuwd wanneer je van plan bent op Eros te stappen :) (ik snap dat het nu ff neit lukt door de sneeuw, maar heb je al een datum in je hoofd?)

niet openprutsen hoor Kaat! 20mintuten koelen met lauw water. Dan iets erop smeren. ik gebruik altijd vettige zalf, zoals Calendula(n). Klinkt iig erg auwie! Beterschap!

Hier alles prachtig wit, heerlijk dat knarsen van verse sneeuw onder je schoenen! De blubber op de weg is alleen minder.

Mira283

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:01

Gave sneeuw foto's! Die van mij wil met dit weer het liefste zo snel mogelijk naar binnen.

Kaat niet openmaken de blaar! Goed vettig houden met zalf

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:08

Zou handcrème werken? Is ook vettig, en is het enige wat ik momenteel in bereik heb. Er ligt nu een kompresje op met lauw water, doet wel deugt :P

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:10

Mira283 schreef:
Gave sneeuw foto's! Die van mij wil met dit weer het liefste zo snel mogelijk naar binnen.

Kaat niet openmaken de blaar! Goed vettig houden met zalf

:') ik maak mijn blaren altijd open dan drogen ze sneller op en ben ik zelf sneller van mijn pijn af

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:14

Jack had gewoon de hele dag buiten gestaan met zijn vrienden en toen hij naar binnen mocht moest hij nog even mee voor de foto's. Dat vond hij niet leuk! Hij rende de wei door...en hinniken...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:20

Gekke Jack!

Ja normale blaren kan wel open maken, maar dat moet je bij brandblaren echt niet doen hoor!
Kaat heb je nergens wat vaseline? Je ouders hebben vast wel iets in de kast of verbanddoos liggen.
Aftersun wil ook wel eens helpen. Maar als t nog steeds zo'n pijn doet, gewoon og een tijdje onder de lauwe kraan houden!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:27

ik zou willen dat ik wat kon vertellen wanneer ik er op kruip.alleen moet er nog een zadel worden aangekocht waarop ik lekker zit.de bedoeling is nu dat binnekort een paar zadels worden meegenomen vanuit twello en dat ik daar een weekje op mag proefzitten.zo kan ik zelf bepalen welke het prettigst zit en die neem ik dan.weet nog geen datum dus.bijrijder heeft er al wel op gezeten en die vindt m erg lekker zitten.wel vlot ,maar ze zegt dat dat wel terug te rijden is.morgen zou ze eigenlijk weer rijden,maar helaas gaat dat dus niet vanwege de onberijdbare bak.eros vindt t maar wat prachtig dat hij lekker z'n ei kwijt kan.mooi trots draaft hij rond.hoop dus morgen een paar mooie foto's te kunnen schieten als hij aan het buiten spelen is.

ik zie hele mooie sneeuwfoto's voorbij komen.ik hoop er morgen dus ook te kunnen maken.sneeuw zat!hier is echt wel een 15 cm gevallen.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:47

Sterkte met je zusje Nathalie! :(:)

Gisteren heerlijk gewandeld in de sneeuw met twee stalgenootjes,het bos was prachtig,verbaasde me erover dat we vrijwel geenmensen tegenkwamen.Toch op sommige plekken best glad,paardjes gleden zels een aantal keer uit.... :(

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:10

Tip van de zuster haha, aftersun ;-)
Voor de brandwond he?

Nou hier was de sneeuw zo snel weg als het gekomen was...Jammer..wilde oko sneeuwfoto's maken

Verder leuk nieuws, ik had donderdag een receptie en daar was de zorgmanager die over de sollicitaties ging (die ik gedaan heb in een andere funtie zeg maar). Ik ken hem ook omdat hij eerst zorgmanager was op de afdeling waar ik nu werk.
Dus kwam hij naar mij toe en zei heel zach"t "heb jij tijd dinsdag?" Dus ik zei"voor een gesprek bedoel je :P "
Hij zei dat hij het juist zacht zeiden omdat hij niet wist of mijn collega's het al wisten hahaha. Maar had het ze toch al verteld, want ja, ik moet er toch weg helaas. Hji vroeg ook hoe laat het mij uit kwam dinsdag. Dus a.s. dinsdag heb ik om 9.15 uur een gesprek haha. Ben wel blij zeg!! Even duimen maar, maar dit kan eigenlijk niet mis gaan.
Ik heb een meer papier dan ze vragen, ik heb op desbetreffende afdeling (niet exact dezelfde, maar een subafdeling ervan) een stage ook gedaan en ik ken de zorgmanager en hij weet hoe ik ben en werk.

Nou ik heb koffiepauze!!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:29

Ik ben aan het nadenken hoeveel ik zou moeten bijeen sparen (zal zeker meer dan een jaar duren) om aan een goed kwaliteit tuig te raken en koets... hoeveel zou je kwijt zijn aan een goed degelijk tuig alleen ?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:02

Lor, zeker 400 euro. Maar dan heb je ook nog de duurdere hé.
Een koets kan al gauw oplopen tot +2000euro (vaak duurder, maar ik heb vooral gekeken naar shetkoetsjes)

Susanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:23

Lor ik denk dat je er met 400,- niet komt voor het tuig. Het tuig voor mijn fjord heeft inclusief kopstuk en stang al rond de 800,- gekost. Mijn koets is echter een zelfbouw die opgeknapt moest worden en was een koopje, maar we hebben hem wel voor nog eens een paar 100den euro's opgeknapt. Misschien kun je een koets van iemand lenen, totdat je er zelf een kunt kopen?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:29

Bit heb ik wel niet meer nodig moet ik zeggen, heb al een goed menbit voor 'm :).
Nee kan niet echt ene lenen hier in de buurt, de mens die er enkele staan is verhuisd en heeft z'n koetsen weggedaan. De andere is iemand die in April is omgekomen (kan dat daar ook niet gaan vragen zo direct).

Nu ga wel eens rondkijken hoor, dat zeker!
Dankje voor de richtprijs Kaat en Susanne!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:01

*\o/* *\o/*

Zojuist een helder ogenblik , .....
We gaan Kaydee volgend jaar voor de kar laten beleren ......

Ze is zo braaf in het verkeer en het lijkt me wel leuk om met een paar kids op pad te gaan !

*\o/* *\o/* *\o/*

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:10

Super leuk!! Ik hoop ook heel hard om Jack binnenkort voor de kar te hebben, zou wel leuk zijn :).

Ga er vanmiddag weer is mee gaan droog mennen en ga eens kijken hoe die op het menbitje reageert dat we hier hebben liggen in zijn maat.
B- mentbitje :).

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:17

Heb net overleg gehad met het adres waar ze beleerd is en waar ze dan ook voor de kar beleerd gaat worden . We doen het in die weken dat het veulen afgespeend wordt.....
Vond ik wel een slim plan ..... hihihi.... dus ver in volgend jaar gaat het hem worden en anders moest ik er niet meer te lang mee wachten , maar ik wil het nu ook weer niet overhaasten en moet dan ook nog ee wagen kopen ( marathonwagen 6 persoons..... ).... Dus heb nog even de tijd !

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:18

Ik moet ook nog een wagen en tuig, komt nog wel eens (eerst sparen)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:42

Net terug, even m'n status van facebook gekopieerd
Jack liep weer eens heerlijk tijdens het droog mennen, ook 500 meter 'm laten draven (ik snel stappen/mee joggen). Dat is toch een van de dingen dat die echt graag doet en je merkt dat echt aan Jack :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:47

ah leuk!! knap paard

geen sneeuw bij jullie?

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:28

Ik heb voor Jack' s marathonwagen en nieuw tuig 1750,- betaald.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:35

Heb hier niet echt sneeuw, er was er wel gevallen vrijdag maar was een halve centimeter en tegen de middag bijna allemaal al weg :).

Oke begin stil aan een idee te krijgen hoeveel het gaat gaan kosten zeker, super jullie hulp!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:38

Ik ben vandaag ook weer eens even gaan rijden met mijn superstinker :D

Eerst en vooral vingers helemaal ingepakt zodat er geen vuil aan de blaren konden komen (ja, heb gisteren mijn vingers verbrand, voor diegene die het nog niet wisten :P) Vervolgens achter Tinky mogen zitten omdat ze niet gepakt wou worden (ze denkt altijd dat ik de wei ga open doen). Maar eens je haar gepakt hebt is het echt een lammetje! Dan hebben we heerlijk lang lopen tutten, heb haar manen hervlochten in 10-talle kleine vlechtjes. Stond erg leuk! :)) En ze genoot er echt van. Vervolgens sokken afgespoten en de staart gewassen (die zat helemaal onder de poep) en dan rijden maar! Mevrouw was wel wat fris, het was bijna een maand geleden dat ik nog heb kunnen rijden plus daar nog bij het koude weer. Ze was ook een beetje schrikachtig hierdoor. Passeren we bij een ezeltje, begint die plots te balken en toen ging Tinky er van door op straat. Ze schrok zich dood! Gek beest :') Heb haar snel kunnen stoppen, ze was echt over haar toeren, arm ding. Maar eens ik in de veldbaantjes kwam.. jeetje, wàt was ze super braaf! Ik heb héérlijk gegaloppeerd, fijn tempo en heel fijn gewoon. Ik was super trots en heb er kei hard van genoten doordat het zo lang geleden was. Achteraf heb ik nog eens heerlijk gegaloppeerd met haar. Top beest! Op de drukkere straat gedroeg ze wel weer wat ondeugender, maar er was veel gerij door de kerstmarkt, dus ik snap haar wel. (Ik werd er ook een beetje irritant voor, sommige mensen zijn echt oelewappers, jeetje!)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:18

er zijn winterfoto's van eros.Ik heb er zelf gemaakt,maar vanmorgen heeft dochter van stalhouder ook haar best gedaan om mooie foto's te maken in de sneeuw.zal straks even de foto's uploaden die ik gekregen heb,later volgen die van mijzelf.mijn mooie zwarte beer <3

hier ligt overigens nog steeds een flink pak sneeuw :brr: maar volgens de weerberichten komt er flinke dooi,dus met wat geluk binnen een paar dagen alle troep weg _/-\o_

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:23

Ik wil ook zoveel sneeuw -O- Ik heb niet eens deftig kunnen sleeën met de shet.. Hier liggen nog enkel harde brokken sneeuw aan de kant van de weg - die Tinky overigens verschrikkelijk eng vond :')

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:39

Ik heb ook foto's gemaakt van de paardjes in de sneeuw !!!!

Hoeveel mag ik er hier eigenlijk plaatsen ?