[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jean

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 11:39

zooooo goeiemorgen allemaal.........o t was alweer middag......beetje aso uitgeslapen.

zag die foto van dat friesje......schande !!!

EllyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 11:41

en daar ging het alweer fout.......vergeet jean steeds uit te loggen......

o.k. srry zal ik doen.....moet nog een beetje door krijgen hoe het allemaal werkt, maar ik zal eraan denken in het vervolg
Laatst bijgewerkt door EllyG op 24-09-05 11:46, in het totaal 2 keer bewerkt

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 11:44

EllyG schreef:
en daar ging het alweer fout.......vergeet jean steeds uit te loggen......

Elly ik vind het een beetje irri als je telkens allerlei korte berichtjes onder elkaar plaatst.
nu kon het even niet anders omdat je op Jean's naam zat maar gisteren kwam het ook nogal eens voor,
je kunt beter dan even de edit knop gebruiken om je berichtje aan te vullen.

is niet onaardig bedoeld,zie het als een tip.
Lien

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 11:57

chantaljamie, hihi schrok je niet vannacht dan, damn ik zou hard gaan gillen hihi

yarka, das minder dat je nu last hebt van je schouder en ribbenkast, foutje van cody dus...

mamauba, haha poppetjes moeten altijd jaloers zijn op figor bij mij, dat is aandachtpunt nr 1, nr 2 ben ikzelf, haha en nr is het eventuele bijpassende poppetje (mooi verwoord)

nu ff strijken moet ook gebeuren he, bahbah

Chantaljamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 12:02

Haha, gillen deed ik nog net niet maar ik zat wel klaar wakker in bed joh

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 12:25

Nou de mensen waren erg enthousiast over het karretje. Ze zijn nu aan het denken. Ben benieuwd.
Yarka MRS Jane Doe (schrijf je dat zo??? kijk er zo raar tegenaan.) vind ik een erg leuke en vooral grappige naam!
Mamauba een warm bad lijkt me heerlijk.... heb alleen geen bad! Haahahah, maarrrrr over 8 weken wel! We krijgen een badkamer met douche en bad! Eindleijk een bad! Kan me er nu al op verheugen en de eerste badolie is al gekocht, haha.
Om 14.00 werken, hopelijk zijn ze een beetje lief vandaag... ik ben het nl niet }>

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 12:52

ow spetter, lekker dat je een bad krijgt wij hebben dr ook 1, heerlijk gewoon, vooral van het winter, als je door en door koud bent hihi

yarka, vindt het een prachtige naam hoor
is toch ook een liedje over, jane doe? dacht het wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 13:23

Ooh Silas wat balen van je auto... Lieve meneer van Gerritsen dus

Spetter succes met de verkoop!

Wen... wellicht geen handige opmerking van mij. Maar kan je Fer niet opgeven, of gewoon herinneren aan de afspraak 3 x per week, en simpelweg niet vaker gaan? Je moet ook aan jezelf nu denken...

Trouwens nog wel een

Jellie en Mamauba, mijn dromen sloegen op een MSN-gesprek, was beetje heel erg losgeslagen, maar laat ik het zo zeggen. Er is een héél héél kleine kans dat ik over een jaar of 4 tot 6 naar het buitenland kan vertrekken om daar deel te nemen aan het opzetten van een fokprogramma en handelsbedrijf voor paarden. Ik ben daar in principe nu voor aan het leren, managen en opzetten van dat soort bedrijven. Maargoed, de tijd zal het leren

Yarka, gewoon Miss (of Mrs) Jane houden, prachtige en simpele naam!

Zo... vanochtend de paarden een grondige poetsbeurt gegeven en de manen doorgehaald. Kwamen weer kilo's manen uit, maar ze zijn weer netjes. Ook nog de oren bijgewerkt. Dewi kan daar dus absoluut niet tegen en loopt te slaan en te trekken met haar hoofd, erg irritant, heb 1 keer zelf bijna mn schaar in m'n gezicht gehad... Maargoed, ze is redelijk gefatsoeneerd, en ze leert er maar tegen kunnen. Ik doe rustig en vriendelijk genoeg, maar ik wil het wel gewoon doen, dus gebeurt het.

Ben begonnen met kamer op te ruimen.. wat een leegte nu op bureau (zolang je niet naar de grond kijkt...) Kwam nog allerlei dingen tegen die ik allang kwijt was...

Ga zo maar weer eens mesten, en vanavond diep papieren hier verder doen.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:14

maya, hebben ze normaal flinke plukken haar uit de oren dan,
zegt ook wat over het karakter haha dat zal ik nu niet uit de foto's halen dan

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:22

Zo de 1e mensen voor EllyG 's feestje zijn gearriveerd, morgen gaat ze weg en we hebben een BBQ met allemaal vrienden van haar en haar ouders, wordt vast gezellig weer vanavond. Zal wel stil zijn als ze weer weg is.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:26

lekker feestje vieren dus vanaaf jean en ellyG

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:03

welkom ellyG!!

@yarka: mooie merrie is het hoor, plaatje!

@mamauba: heel leuk kindje heb je!

en met mijn oma gaat het steeds beter, als ze zo door gaat mag ze maandagmiddag naar huis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:04

Sorry Roos... maar ik wil dat gewoon netjes hebben, normaal hebben ze idd aardige plukken eruit steken, beetje in het midden en vettig.

Jean en Ellen, bouw een lekker feest joh!

Crazy Funky, tof dat het beter gaat met oma Hoe oud is ze?

Zo Ik heb vanmiddag dus de paddocks gemest, toen koffie gaan zetten en even met pa en ma op het achter terras gaan drinken, kijken naar de knollen in de wei. Amanda ging recht voor onze neus rollen, wel maf ineens zo'n hoef vlak voor je neus Daarna ze uit de wei geplukt, kwam ik onderweg nog een verse duif zonder kop tegen. Vond het er typisch uitzien, zat een gat eigenlijk precies naast de nek, erg netjes maar je kon er toch goed inkijken. En alleen wat veren waar de kop zou moeten zitten. Heb verder nog wel een hoop veren gevonden in de buurt, maar dat koppie niet dus... Enfin, beest begraven en rijbroek gaan aantrekken.

Heb toen Amanda gezadeld en Dewi ook aan hek vastgezet, en ben het erf afgereden met Dewi aan het handje. Ik had het al een paar keer eerder andersom geprobeerd, omdat Dewi wat onzekerder en dominanter is. Men zei dat je zelf op het dominante paard moet zitten omdat dat beter zou gaan. Maar dat ging de vorige keren dus niet zo heel erg lekker. Ook toen nog in draf geweest, maar verloor ik Amanda, en Dewi werd wat paniekerig, dus enkel nog gestapt.

Maar vandaag ging het echt onwijs super formidabel geweldig fantastisch! Amanda is meer een diesel, dus die komt pas na een tijdje op gang en loopt dan wat meer door, Dewi is echt een snelle, maar na een tijdje pastten ze zich netjes aan elkaar vast, en ben ik over de weg naar het Zwenkland gereden. Onderweg nog 3 auto's tegengekomen gelijk, Dewi in de berm, en Amanda op de weg, was beetje oefenen en kijken maar ging eigenlijk best goed, beter als ik gedacht had.

Onderweg nog de buurman met de cultivator tegengekomen (zat op land) en Dewi lette er eigenlijk niet eens om. Toen ze in draf gezet, en dat ging ook gewoon geweldig. Uiteindelijk op het land gegaan en daar beetje rond gereden. Bochtjes naar links (dus Amanda binnenpaard) ging gelijk goed, bochtjes naar rechts (Dewi binnnenpaard) was wat meer oefenen, maar na een tijdje kon ik merken dat Dewi steeds beter op mijn stemcommando's reageerde.

Toen ben ik naar achteren geweest, want ik had daar een karrespoorpad ontdekt de vorige keer, en wou eens zien hoe dat liep. Dus wij daaroverheen, om het maïsland van de buren. Komen we toch een geweldig mooie roofvogel tegen, wat een schoonheid, wat een kracht. Toen daarna weer richting huis, meest in stap maar ook wat draf. Kruising over in draf, en toen de laatste 200 m voor de menne dacht ik... what te heck, en zette ze in galop aan. Wauw! Ze wilden een beetje racen, had moeite om Amanda beheerst te laten lopen, maar 50 m voor het begin van de menne heb ik Ho gebruld, en zowaar. Dewi reageerde er dit keer wel bijna gelijk op. Normaal wil ze niet terug overgaan van galop naar draf en verzamelt zich alleen maar.

Thuisgekomen ze weer op de paddock gegooid en maar een suikerbiet gegeven (snoepjes zijn op... he Amanda???)

Ik ben zo blij...

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:08

Jeeetje Maya, dat je dat durft !! Lijkt me geweldig hoor, daar niet van, maar ik geloof niet dat ik het zou durven, te paard en dan een paard meevoeren in draf en galop nog wel. Super !

Jellie, ik ga straks nog even naar je zwaaien, we komen langs afslag Hardinxveld-Giessendam op weg naar Rotterdam (zus Frits jarig). Dus als je opeens een warm gevoel krijgt; dat zijn wij dan (of je hebt in je broek geplast ).

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:19

mijn oma word in december 71..
maar ze heeft vorig jaar allemaal hele kleine tia'tjes gehad in dr hoofd, en is toen erg achteruit gegaan, en word al een beetje dement, vergeet zo nu en dan kleine dingetjes, en is ook een paar keer gevallen..

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:27

Keevagirl schreef:
Jellie, ik ga straks nog even naar je zwaaien, we komen langs afslag Hardinxveld-Giessendam op weg naar Rotterdam (zus Frits jarig). Dus als je opeens een warm gevoel krijgt; dat zijn wij dan (of je hebt in je broek geplast ).

Ik moet toevallig nu wel ontzettend nodig Je kan als je langs richting rotterdam gaat echt mijn huisje zien Ik zwaai wel
Ohja, enne gefeliciteerd!

Moet verder nog even bij lezen hoor...

Edit:
Jacky, Beverloo is de naam Jan is al bijna 40. Hij kent die gasten wel van naam. Die xhofleer heeft nog bij hem bij de amateurbond gereden en die reed iedereen zoek. En hij heeft bij zijn 1e 2 motoren cylinders gekocht van v.d . Berk ofzo.

Hihi Roos, die mond die Figje naar Flan trekt is super! Veel plezier met poppie 101 bij Fig. lekker relaxed aan doen en dan zie je wel wat er van komt toch?

Mamauba, lief dat je wel alle zielige paarden zou willen kopen

Cindy, ik hoop dat ze het wagentje kopen!

Maya, t zou wel ontzettend gaaf zijn als die droom werkelijkheid wordt! Je paardjes ook weer lekker gepoetst! Die kunnen weer toonbaar over straat Heerlijk ritje hebje met je paardjes gemaakt. Gaaf dat het zo goed ging! Mooi he die roofvogels

Veel plezier met de Ellyg bbq + party

Crazy, super nieuws van oma

Moet nu afdrogen... straks eten maar dan veeeel minder vaat
Laatst bijgewerkt door Jellie op 24-09-05 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:32

Hoi allemaal
Jullie schrijven zoveel hier dat ik vaak vele bladzijdes terug moet lezen om jullie bij te houden hihihi

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:36

Afbeelding

Ons Modder monster

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:48

Afbeelding

Snik die andere foto wilde hij niet zetten dan maar deze.
Dit is whisper met mijn zoon Orlando

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:50

Afbeelding

Hier dan toch het modder monster

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:54

Jean veel plezier op de bbq vanavond, zal wel een leuk feestje worden,
En ik heb hele leuke foto`s gezien van je ben erg blij voor je,

Ik wil de nieuwen nog even welkom heten,

crazy_funky fijn dat het weer wat beter met je oma gaat, Ik heb zelf nog niet zo lang geleden mijn oma verloren dus weet wel hoe moeilijk en hecties het is, gelukkig dat het voor jullie een goede afloop lijkt te hebben,

Silas balen van je auto zeg, gelukkig dat het uiteindelijk wel mee valt,
Wat ben ik dan blij met mijn vader als ik het hier altijd zo lees, Mijn vader repareert altijd onze auto als ludie het zelf niet kan,

yarka erg leuk nieuw tinkertje heb je, ik hou zelf ook wat meer van de donkere tinkers, maar zoals chakoty is een uitzondering die vind ik ook helemaal geweldig,

Verder weet ik het niet meer,

Vandaag zelf weer lekker gereden, we gaan weer de goede kant op Lonan wordt weer wat losser in zijn lijf,
Verder nog 1 weekje en dan is Biggels lekker op stal heb er lang op moeten wachten maar ben blij als hij er straks is, Ga jullie dan denk ik gek maken met foto`s, want ik wil het groei proces goed vastleggen,

Verder voel ik me gelukkig weer aardig goed, we vorderen thuis aardig, vandaag de schuur weggesloopt en nu kunnen we pas zien dat we straks een flinke paddock krijgen ben er helemaal blij mee,

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:03

@peetorlan: wat een leuke tinker heb je zeg!
en die modderfoto.. hahaha!!

@ dobbel: leuk dat biggles dan eindelijk komt! ben benieuwd naar de foto's!

trouwens, wat een grappige foto van je fjordje roos!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:08

Dank je.
ja ze ging gewoon ff lekker rollen midden in de diepe plas hihihiih

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:12

Peetorlan welkom, maar wie ben jij zelf? Korte basisinfo (man/vrouw, leeftijd, naam etc.) vind ik altijd toch wel leuk om te weten, maar niemand moet echt alles online zetten hoor. Apart hoofd heeft Whisper met al dat wit en dan die zwarte voorpluk

Dobbel, fijn dat je je weer wat beter voelt en dat alles goed verloopt!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:21

Leuke Tinker Peetorlan! Bij die ene had ze zich wel erg goor gemaakt

Nog bedankt voor jullie reacties over het huisje. Toen we vanmiddag naar Gorinchem gingen hebben we even gekeken maar t viel toch wel heel erg tegen hoe het lag. Ook zag t er heel slecht onderhouden uit dus toch maar besloten om niet te gaan kijken.. jammer.

Dobbel, fijn dat het bij jullie nu wel goed gaat allemaal

Die andere foto's op MP van dat Friesje vind ik er nog erger uit zien

We hebben vanmiddag de trailer weggebracht voor een anwb-keuring. Het is al een oudje dus vonden we dat wel verstandig om te doen. Ook hoorden we pas van iemand die achter ons reed dat er op 1 wiel wat speling is en hij remt niet zo goed meer. En ik vind t toch wel erg belangrijk dat Flan veilig vervoert wordt.

Flan vanmiddag uit de wei gevist. Haar vliegenmasker was half afgezakt. zag er een beetje sneu uit. Daarna lekker gepoets en eindelijk weer eens haar longeerspulletjes op gedaan. We zijn lekker in het zonnetje in de buitenbak aan de gang gegaan. Ze liep echt prima en reageerde super de luxe braaf op de commando’s Ook verzette ze zich in de rechter galop niet meer en liep gewoon perfect. Ben zo trots

Toen we klaar waren hebben we even haar manen, bovenlichaam en staart gewassen. Ze was echt een varkje Ze vind dat niet zo fijn maar is al een eind opgeknapt. Wel blijft ze 2 bruine vlekken houden waar het mentuig zit. Ik weet echt niet hoe ik die er ooit uitkrijg

Toen we haar aan het napoetsen waren kwam de stalbaas met lekker kuilgras. Dus ze kon lekker smikkelen toen ze in d’r box stond!