Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

1.77 en 60kg
Maar we zullen het zien, mevrouw woont hier in Groningen en bood zelf aan om te komen passen, dus dat gaan we dan maar doen (wel op Mel, Luna heb ik nog nooit met zadel op gezeten)

Je bent hartstikke op de goede weg, wees liever trots op de kilo's die je al kwijt bent!
Spannend Julie! 
)

!

net nog even stiekem gekroelt met mn lieve ventje.. wat ben ik toch verliefd op mn Denzeltje.. het is zo'n kroelkous
en werkse alvast!! of studeerse op school!
En krijg binnenkort de foto's van Spock van Jorinda, dus ik ben benieuwd! 

Nu staat chauffage alweer kwartiertje ofzo te draaien en we zitten al aan 11,5 dus dat gaat de goede richting uit (nuja heb hier al wel 3slaapzakken en 2 dekens over mij liggen en heb thermisch ondergoed aan onder mijn pyjama en heb nog een paignoir aan ook
)
, nog 10-15 pagina's en war horse is uitgelezen, het leest echt als een trein heel verfrissend boek. Vooral met dat het uit de ik persoon van het paard is geschreven...
Snackie schreef:Fijn dat je kapsel in orde is Fayem.
Heidy lekker gegeten!
Inney, mooi hoor, ik hou zelf helemaal niet van herders. alleen op plaatjes
Mies, spannend de foto;s van spock!
Lotte, nee schiefels zijn het zeker niet.vandaag was het weer minder. bijrijder heeft niet gereden maar heerlijk geteut.
Had hij zijn linkeroog half dicht, zit niks in, dus ik kijk het even aan.
Vrijdag word hij ge-ent. mocht het dan nog zo zijn, kan de va zo even kijken naar rug en oog.

AD(H)D is een fout in de hersenen, daar kan je niks aan doen. Als je dan alleen woont en (vaak ook dankzij de AD(H)D en omgang vd maatschappij daarmee) depressief bent ziet je huis er vanzelf na een paar jaar wel zo uit. AD(H)D is een aangeboren iets, maar de diagnose wordt vaak pas laat of zelfs helemaal niet gesteld, en dan blijft het gedrag "onvoorklaarbaar/vreemd/abnormaal" terwijl de persoon in kwestie het net zo erg vind als jij en er graag wat aan zou willen doen (of nog erger, omdat hij constant het idee heeft te falen tegenover zijn omgeving), maar dat gewoon niet kan.
Tot zover was het nog leuk... Maar mevrouw vertikte het om normaal te lopen, alleen maar over de schouder weg lopen en als dat niet ging of ik met de zweep sloeg (uiteraard op de grond en niet op haar) dan was het steigeren. Nu ken ik dat inmiddels wel, dat doet/deed ze met ongeveer alles om bij mij de grens op te zoeken dus probeer dat zoveel mogelijk te negeren en me te concentreren op wat ik van haar wil. En Luna is met haar voet door een stoel ggegaan die ik als staander gebruikte, ze is twee keer tegen een staander aan gelopen, ze is een keer achterover geklapt met steigeren (schrok er wel van) en ik heb de blaren op mn hand staan (en ik had nog wel handschoenen aan). Oftewel, ze trekt echt alles uit de kast. Echter geef ik niet op, we zullen wel eens zien wie hier de langste adem heeft
Uiteindelijk ging stap echt heel goed, ze kan het wel, neusje lekker laag, briesen, superpaardje! Alleen die draf werd niet meer dan een half rondje, zodra we in de buurt van de E-B lijn kwamen ging de rem erop, en als ik dan voorwaarts vraag resulteert dat in een boel gesteiger. Uiteindelijk een kletsnatte pony, veeeeeel langer bezig geweest dan ik wou en in de wei ernaast een paar ponys die elkaar op begonnen te eten omdat ze niet naar binnen mochten. Dus toen ben ik er maar mee gestopt. Ik heb wel tussendoor haar steeds "fris" gehouden door ook de goede kant steeds mee te pakken en daar tempowisselingen etc. te gaan vragen, maar t veranderde helaas niks aan haar gedrag rechtsom. Dus ik heb nog een appeltje te schillen
minstens twee keer per week totdat het goed gaat
Als ik schuin voor haar ga lopen kan ze trouwens ineens prima diezelfde volte draven, t zit m echt in het longeren. Stom peerd