[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:55

Inney wat gaaf! wat voor ras?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:55

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:02

Die zijn zooooo verrekte mooi!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:05

Ik hoor het wel Berdien, ik ben deze en volgende week nagenoeg elke dag wel op stal, dus als je een andere dag mee wil fietsen kan ook hoor. Ik moet komende twee weekenden zowel za als zo om 17u werken, en op vrijdag vrij :)

Andrea, dan is het geen schiefel, dat is een botwoekering, wat kan komen na geweld van buitenaf of als schoonheidsfoutje. Luna heeft het op beide voorbenen, als je goed kijkt kan je het wel zien:
Afbeelding
Het kan verder (zolang het niet gaat groeien of drukken) geen kwaad, het voelt echt als bot en is ook niet te bewegen tov haar been.

Haha Maartje, dat wordt dan nog wat := 1.77 en 60kg :') Maar we zullen het zien, mevrouw woont hier in Groningen en bood zelf aan om te komen passen, dus dat gaan we dan maar doen (wel op Mel, Luna heb ik nog nooit met zadel op gezeten)

Hoe leer jij die turn dan aan Lor?

Veel plezier bij King Sandra!

Cecille heeft trouwens volgens mij ook een voskleurige Tinker staan :j

Ik ben benieuwd Faye, eens een keer wat anders kan ook heel positief uitvallen :)

Marian, niet schamen :(:) Je bent hartstikke op de goede weg, wees liever trots op de kilo's die je al kwijt bent!

:):) Spannend Julie! :))

Gefeliciteerd Inney! Paps is gaaf, met zo'n zwart hoofd.

Hier net terug van de paarden, uiteindelijk alleen met Luna gelongeerd en de stallen gedaan. Man, wat heb ik toch een hels paard af en toe %)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:07

Leonoor, helemaal mee eens :D

Wij wilden als eerste hond al heel graag een duitse. Maar het was onze eerste hond en zaten helemaal niet in het honden wereldje. En omdat je vaak hoort over slechte heupen ed zijn we toen voor een wat minder bekende herder gegaan zonder doorfok over het algemeen en met geteste ouders en ouders van ouders. Nu hebben we deze kennel aangeraden gekregen door onze cursusleidster. Gezonde duitse herders! (Hopen we dan toch :+ )

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:12

Ik ga mezelf bannen van bokt. Doe aan studieontwijkend gedrag :')

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:24

Lotte: hoe komt het dat je Luna een hels paard was ? Wat had ze uitgespookt.
Hoofdstel wat ik trouwens gebruik is het nurtural bitless bridle.

Gefeliciteerd Inney!!

Julie: spannend. :)

Fayem: en mooi kapsel geworden ? (foto ? )

--

Vandaag lekker met Kayleigh gekroeld, die lag weer languit in het zonnetje te zonnen. <3
Daarna Gizmo gereden. Ging echt weer super! Leuk om te zien / merken dat het per keer verbetert.
Heerlijk paardenmiddagje dus.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:25

suc6 julie op stal.Hopen dat de geboorte zich snel aandient!

ik heb vandaag lekker rustig aangedaan op stal.heb vanmiddag de hele middag post bezorgd dus was totall loss.Daarom ga ik haar morgen maar longeren en losgooien in de bak.dan wil ik ook even haar sokken achter knippen(blijft ze beter stilstaan).lekker gepoetst en een extra wortelke gegeven.
nog geen bericht over de rontgenman.hij heeft nog steeds geen contact opgenomen.
vandaag ook het halster laten maken(het onderlegde gedeelte heb ik wat moeten innemen omdat het halster te groot was).dus dat is ook weer in orde.
nu ben ik moe.Ga zo nog even tv kijken en kom straks nog even bokken.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:02

uitbuiken van het gamba's eten. Het was echt gezellig. Lekker kletsen met mijn zonen van 17 en 14 over vrienden, vriendinnen, uitgaan, drinken enz. Echt supergezellig gehad.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:05

leuk te lezen dat je zon leuke (en lekkere!!) avond hebt gehad :)!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:06

*\o/*
daar ben ik weer.. zegt bovenstaande genoeg???
nee ben super blij, ze heeft het erg goed geknipt... het is wel hetzelfde model als wat ik al jaren heb, maar het valt gewoon perfect.. hopelijk morgen ook!
fototje kan ik nu niet zo goed zelf maken, misschien morgen met wat hulp van mn hubbie..
maareh ik heb dus echt angst voor de kapper... (iets van vroeger) komt er op neer dat ik erg bang ben dat het verpest wordt... ben namelijk erg blij met mn haar hahaha.. ;)

ajaa wat gaaf zeg die Reu! mooi beesie! hopelijk komt er een net zo mooie pup uit.. :D

nou dames, ik ga slapen :O net nog even stiekem gekroelt met mn lieve ventje.. wat ben ik toch verliefd op mn Denzeltje.. het is zo'n kroelkous <3
Dus ik kan weer lekker dromen..
tot morgen!!! :D en werkse alvast!! of studeerse op school!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:11

Oeehh gelukkig Fayem! Vind het zelf ook altijd heel eng bij een nieuwe kapper! Ben benieuwd naar een foto van je haar morgen!

& Slaaplekker! ik ga straks ook lekker slapen, morgenochtend lekker naar Spock toe :) En krijg binnenkort de foto's van Spock van Jorinda, dus ik ben benieuwd!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:22

Fijn dat je kapsel in orde is Fayem.

Heidy lekker gegeten! :9

Inney, mooi hoor, ik hou zelf helemaal niet van herders. alleen op plaatjes :P

Mies, spannend de foto;s van spock!

Lotte, nee schiefels zijn het zeker niet.vandaag was het weer minder. bijrijder heeft niet gereden maar heerlijk geteut.
Had hij zijn linkeroog half dicht, zit niks in, dus ik kijk het even aan.
Vrijdag word hij ge-ent. mocht het dan nog zo zijn, kan de va zo even kijken naar rug en oog.

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:24

@Jayney wat een geweldige foto's en ook die topics waar je de link van poste zijn fantastisch :D

Verder ging het hier vooral over rhino en afvallen blijkbaar :P
Wat Rhino betreft, kreeg vorige week te horen dat het hier ook in België zou zitten nu en écht vlakbij... de abortusvorm... en heb 2 drachtige merries lopen... snel mijn DA opgebeld om te horen of het wel degelijk kwaad kon nog in deze fase van de dracht (koby zou deze week moeten bevallen sissy binnen 2maanden). Hij zei dat het bij Sissy een randgeval nog is... maar als ik haar nog een goede 2weken rhino vrij zou houden er geen nadelige gevolgen zijn voor het veulen.

En wat dat afvallen betreft, toen ik vorig jaar een week in het ziekenhuis had gelegen (3dagen intensieve en de rest vd week op gewone kamer) dan was ik wel wat kilo's kwijt (had keto acedose ofzoiets gehad met mijn suikerziekte, at daarvoor al langere tijd minder en de laatste 2 dagen voor ik in het ziekenhuis belande had ik bijna niets meer gegeten enkel veel thee gedronken en paar toastjes enzo) en vond dat écht ideaal toen mijn gewicht haha (ben 1.69m en woog toen 54kg, ondertussen zit ik terug aan 58 (zelfs vorig weekend ff 59kg)) maarja ookal heb ik suikerziekte ik kan echt dat snoepen niet laten :+

En wat Koby betreft, ben haar daarnet nog gaan checken maar geen verandering. Dankzij mijn papa ga ik wrs wel kunnen slapen deze nacht want de gasfles was op en het was hier maar 10graden binnen :P Nu staat chauffage alweer kwartiertje ofzo te draaien en we zitten al aan 11,5 dus dat gaat de goede richting uit (nuja heb hier al wel 3slaapzakken en 2 dekens over mij liggen en heb thermisch ondergoed aan onder mijn pyjama en heb nog een paignoir aan ook :D )
Zal sebiet maar eens gaan slapen... ofja poging doen tot... maar eerlijk gezegd verwacht ik de beeb precies deze nacht nog niet... we'll see ^^
slaapwel!!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:26

Ik hoop dat rhino verder bespaard blijft, bij iedereen..
Ik ben het zat, wil buiten rijden. maar het is of rhino of een bult op zijn rug.

En wat kilo's betreft. het is niet de goeie manier hoor, op die manier afvallen ;)

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:31

Oja en de weegschaal daar ga ik amper nog opstaan... sinds we verhuisd zijn heb ik dus mijn eigen studio beneden in het huis, de weegschaal daar zou ik 2 trappen voor naar boven moeten... ach dan wegen we ons toch gewoon niet hahaha :P
Wet ik wel een serieus nadeel ook vind van mijn suikerziekte is dat ik onderaan mijn buik dus een hele strook litekenweefsel heb van al meer dan 10j insuline in te spuiten... daardoor vind ik ook deels dat ik 'te dik' ben hoewel ik qua gewicht volgens mij wel goed zit... maarja kan die plek niet laten om in te spuiten wantja je kan moeilijk op school, stage, werk, restaurant,... in je billen gaan spuiten he :-/

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:33

ha,ha,Heidy,we zijn volgens mij van dezelfde leeftijd,heb zelf een dochter van 13 en zoon van 10,maar ook 2 stiefkids van 20 en 23,dus ik weet hoe gezellig dat kan zijn en vooral leerzaam!

Julie,spannend hoor!

OOOOOh Inney,een pup!vindt papa erg mooi hoor! :j

Fayem helemaal blij,ik ken dat gevoel......

Zo Berdien,lekker aan het treinen?Tot morgen :D

Verder wil ik tegen iedereen zeggen die met haar gewicht bezig is dat je niet alleen op de weegschaal moet letten,maar ook of je je prettig voelt of niet.Volgens mij maken een paar kilo's dan toch niet zoveel uit?Als je je goed voelt dan straal je dat ook uit.

Sandra nog naar King geweest?

Lotte,ik ben benieuwd morgen,hoop dat Luna zich morgen niet als een hels paard gedraagt :)

Morgenmiddag komt de veearts hier,wil haar ook ff naar Mel laten kijken,ze heeft in haar hals al een tijdje opgezette klieren(Voelt eigenlijk net zoals bij ons als we dikke amandelen hebben)en ze staat veel met haar hoofd ja te schudden.(is geen droes hoor!)
Vraag me af wat dat kan zijn /3

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:36

joh,ik keek net naar" mijn leven in puin".Ik heb erge gevallen gezien,maar deze man leefde als een mol in zijn huis.enkel een paar smalle gangen om door te kruipen zeg maar en de troep in de tuin was zo hoog als de schutting opgestapeld.En tot overmaat van ramp:muizen,vlooien en ......ratten.jakkie!
hoe kan iemand zo leven???

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:37

Blijkbaar :=

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:43

Zie wel vaker van dat soort maffe dingen op tv :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:47

Zo naar BJ en slapen :), nog 10-15 pagina's en war horse is uitgelezen, het leest echt als een trein heel verfrissend boek. Vooral met dat het uit de ik persoon van het paard is geschreven...

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:56

Okee..
Waarom maakt iedereen zich hier druk om ze gewicht??
Ik ben zelf ook 1,80 en week 75 kilo...
Lekker boeie:P
Ik hou van eten.. eerlijk waar..
vanavond kapsalon :Y) :P
Morgen avond uiteten
overmorgen uiteten.. *ga 2 nachtjes naar den bosch *shoppe*
maar goed.. doe wat jullie willen..
Als jullie het maar wel op de goede manier doen..
VEEL SPORTEN, EN HEEL GEZOND ETEN!
GEEN TUSSEDOORTJES!! EN GEEN IDIOTE MIDDELTJES DIE TOCH NIET WERKEN 8)7

Beloofd??? +:)+

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:57

Snackie schreef:
Fijn dat je kapsel in orde is Fayem.

Heidy lekker gegeten! :9

Inney, mooi hoor, ik hou zelf helemaal niet van herders. alleen op plaatjes :P

Mies, spannend de foto;s van spock!

Lotte, nee schiefels zijn het zeker niet.vandaag was het weer minder. bijrijder heeft niet gereden maar heerlijk geteut.
Had hij zijn linkeroog half dicht, zit niks in, dus ik kijk het even aan.
Vrijdag word hij ge-ent. mocht het dan nog zo zijn, kan de va zo even kijken naar rug en oog.

Waarom niet? :o
Het zijn zulke trouwe, gevoelige, nieuwsgierige, snel lerende honden. Geweldig om lekker mee aan het werk te gaan. Je hebt een maatje voor het leven!

edit: Grappig trouwens dat jullie paps mooier vinden! Wij wilden gaan voor de lichtste pup maar beginnen een donkere kop nu ook wel heel gaaf te vinden. Hunt word ook steeds donkerder qua vacht.

nog een edit: Juul: BELOOFD!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:59

Jeej :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:37

Succes met studeren Inney!

Heerlijk Simone <3

Balen Ellie, kan je niet gewoon zelf bellen?

Fijn dat het gezellig was Heidy :)

Gelukkig Faye!

Ontstoken oogje misschien Andrea? Handig, zo'n DA, multifunctioneel. Hier op stal worden morgen ook een paar paarden ge-ent, naar Mel gekeken, en als het goed is kijkt ze dan gelijk even voor me of Luna daadwerkelijk is wie ik denk dat ze is (chiplezen). Beter nu zeker zijn dan op de keuring erachter komen dat t niet klopt :P

Succes met waken/slapen Julie!

Carolien, tuurlijk gedraagt ze zich morgen voorbeeldig. Dingen die ik haar leer is geen discussie over mogelijk, dat longeren had ze bij de vorige eigenaar al geleerd, net als vast staan, voetjes geven, rondje wandelen (hebben ze een keer gedaan). Ofwel, alles wat ik Luna leer tot nu toe gaat prima, en alles wat ze al kende test ze bij mij uit door eerst vreselijk moeilijk te gaan doen. Ik ben benieuwd of ze iets kunnen zeggen over Mel :j

Ellie, ik snap wel hoe mensen zo kunnen leven, sterker nog, ik denk dat ik het zelf ook wel zou kunnen. Ik heb ADD en voordat ik daar medicijnen voor begon te slikken kon je bij mij ook nauwelijks een stap verzetten zonder een been te breken :D AD(H)D is een fout in de hersenen, daar kan je niks aan doen. Als je dan alleen woont en (vaak ook dankzij de AD(H)D en omgang vd maatschappij daarmee) depressief bent ziet je huis er vanzelf na een paar jaar wel zo uit. AD(H)D is een aangeboren iets, maar de diagnose wordt vaak pas laat of zelfs helemaal niet gesteld, en dan blijft het gedrag "onvoorklaarbaar/vreemd/abnormaal" terwijl de persoon in kwestie het net zo erg vind als jij en er graag wat aan zou willen doen (of nog erger, omdat hij constant het idee heeft te falen tegenover zijn omgeving), maar dat gewoon niet kan.

En waarom Luna nou zo hels was. Ach, ik werd geinspireerd door het longeren met Mel gisteren en het longeerfilmpje met Kayleigh, dus vandaag moest Luna er maar weer aan geloven. Ik wist dat ze het bij de vorige eigenaresse geleerd had. In de zomer heb ik het een keer gedaan, toen wou ze niet rechtsom, nou ja, jammer dan, beestje was net twee, en ik leerde haar liever buiten braaf meelopen dan dat ik met het longeren bezig ging, in het najaar ook nog wel eens gedaan, weer moeite met rechtsom. Ach, ieder dier heeft een moeilijke en makkelijke kant toch? Vandaag wou ik eens wat serieuzer bezig, dus als ze rechtsom moeilijk deed gewoon doorpakken, ze zal het toch echt moeten leren. Ik had op de E-B lijn wat balkjes gelegd (alle aan een kant op een staander). Linksom ging prima, draf en stap perfect. En toen rechtsom, denk maar niet dat madam vooruit ging, die dacht wel even weg te rennen naar de andere kant van de bak, dus ik vol in de ankers, even vergeten dat het niet Thigor was die overal door rende, maar Luna die onmiddelijk stopt als ze teveel tegendruk krijgt, dus Lotte met haar kont in het zand en een pony die heel vreemd stond te kijken :+ Tot zover was het nog leuk... Maar mevrouw vertikte het om normaal te lopen, alleen maar over de schouder weg lopen en als dat niet ging of ik met de zweep sloeg (uiteraard op de grond en niet op haar) dan was het steigeren. Nu ken ik dat inmiddels wel, dat doet/deed ze met ongeveer alles om bij mij de grens op te zoeken dus probeer dat zoveel mogelijk te negeren en me te concentreren op wat ik van haar wil. En Luna is met haar voet door een stoel ggegaan die ik als staander gebruikte, ze is twee keer tegen een staander aan gelopen, ze is een keer achterover geklapt met steigeren (schrok er wel van) en ik heb de blaren op mn hand staan (en ik had nog wel handschoenen aan). Oftewel, ze trekt echt alles uit de kast. Echter geef ik niet op, we zullen wel eens zien wie hier de langste adem heeft :+ Uiteindelijk ging stap echt heel goed, ze kan het wel, neusje lekker laag, briesen, superpaardje! Alleen die draf werd niet meer dan een half rondje, zodra we in de buurt van de E-B lijn kwamen ging de rem erop, en als ik dan voorwaarts vraag resulteert dat in een boel gesteiger. Uiteindelijk een kletsnatte pony, veeeeeel langer bezig geweest dan ik wou en in de wei ernaast een paar ponys die elkaar op begonnen te eten omdat ze niet naar binnen mochten. Dus toen ben ik er maar mee gestopt. Ik heb wel tussendoor haar steeds "fris" gehouden door ook de goede kant steeds mee te pakken en daar tempowisselingen etc. te gaan vragen, maar t veranderde helaas niks aan haar gedrag rechtsom. Dus ik heb nog een appeltje te schillen ~~}> minstens twee keer per week totdat het goed gaat :Y) Als ik schuin voor haar ga lopen kan ze trouwens ineens prima diezelfde volte draven, t zit m echt in het longeren. Stom peerd :+

Maar, eigenlijk kan ik er ook iets heel positiefs uithalen dat ze zo doet. Tuurlijk is het nou niet leuk, maar het laat wel zien wat voor karakter ze heeft, hoe ver ze ergens in/voor gaat. Ik ben denk ik zo'n 3 kwartier met haar bezig geweest, en ook op het einde ging ze linksom (makkelijke kant) nog steeds op stemcommanda netjes in een voorwaartse draf, en rechtsom net zo hard in protest. Ideaal karakterpaard dus om in de toekomst lange, wat zwaardere, ritten mee te gaan rijden :j