Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
SuperRoos schreef:Ik wilde fiek ook die trias olie gaan geven maar wacht er toch nog even mee.. Dan gaat hij zijn energie uit die olie halen en niet uit het opgeslagen vet.. En dat is nu zijn enige manier om wat vet te verliezen...
Heb je bij de drainagekuur gelezen dat je uit mag kijken bij paarden die mogelijk suikerziekte hebben?
Door de kuur gaan de bloedsuikerwaardes namelijk erg schommelen..
Een leemkuur doet dit ook en daar is Fiek toen goed ziek van geworden..
tug schreef:ik heb eigenlijk nog een vraag, wie gebruikt hier glucosamine vanwege artrose bij een IR paard.
ook glucosamine kwam ik in een aantal uitspraken van wat experts tegen als minder geschikt voor IR paarden, ik vond vannochtend een abstract van een onderzoek bij mensen en daar schijnt deze stof inderdaad de insuline resistentie te verergeren, wordt ook vermeld dat dit bij dieren al eerder was vastgesteld, zoals gewoonlijk zullen daar wel geen paarden voor getest zijn, anders zouden de uitspraken ook wat duidelijker gedaan zijn.
wat heeft hier ervaring met glucosamine?
singasong schreef:Heb je het dan over drainagecompositum? Dat wil ik graag weten waar jij dat hebt gelezen/gehoord?
Van trias-omega olie wordt een paard niet dik. Je geeft hem 1 eetlepel door het voer. Het zorgt er ook voor dat medicatie beter wordt opgenomen in het lichaam. Mijn therapeute adviseerde het ook te geven bij de Gluco-balans.
singasong schreef:Het zal wel bewezen zijn maar ik luister toch maar naar mijn therapeute.
Als het wordt uitgetest dan geeft het lichaam aan wat op dat moment het hardst nodig is.
Daarbij heeft Niek niet de stempel IR. Hij heeft gelukkig genoeg andere problemen
jolin schreef:Damn jongens, vanmorgen een buitenrit gemaakt, maar wat loopt mijn paard weer goed! Dit wens ik iedereen toe, maar ik snap er steeds minder van, ze staat overdag gewoon op de wei, welliswaar kort (maar mooi) gras, in 5 weken opgebouwd van 2 uur naar 8 uur en het gaat super. Ze krijgt nu dagelijks 2kg flexibel move en in de avond/nacht wat hooi, maar dat eet ze bijna niet meer op. Blijkbaar genoeg gras in't buikje. Eigenlijk sta ik paf!
singasong; Magnesium is nodig bij paarden met IR.
SuperRoos schreef:Van de leem, wat ook een drainagemiddel is komt dit van de homeopaat die de leem zelf geïntroduceerd heeft in Nederland.. Hij waarschuwde me ervoor..
Verder staat op http://www.nmlhealth.com/ bij de producten van de groene os:
http://www.nmlhealth.com/p,36,509/Drain ... situm.aspx staat:
Geef ook geen drainagekuur in het geval van diabetes omdat het door de prikkelende werking op diverse organen de glucosespiegel in het bloed enigszins kan doen schommelen.
Dit is de reden dat ik Fiek ook geen Drainage comp van Phytonics erbij durfde te geven als ondersteuning..
Van de olie wordt het paard idd niet dik, wel haalt het er zijn energie uit, en dan dus niet uit het opgeslagen vet dat juist verbruikt moet worden om af te kunnen vallen, zo bedoel ik het meer..
Hij wordt er niet dik van maar het afvallen zal wat langzamer gaan..
Madeliefjes schreef:Podocomplex van de Groene Os of Podocomp van Phytonics hebben beide geen drainerende werking. Het zorgt voor een verbeterde doorbloeding in de hoeven en gaat ontstekingen tegen. Het is een mooi product voor ponies die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid en ponies die hoefbevangen raken hebben bijna allemaal ir. Dan zou het product ook niet meer gebruikt kunnen worden. Zowiezo kan je bij ir gewoon Drainage complex of Detox comp gebruiken. Er zit nog een groot verschil tussen ir en diabetes.
SuperRoos schreef:Ik zou het risico niet opzoeken wanneer niet nodig.. Mijn paard had ernstige schommelingen in zijn bloedsuiker en lag op een gegeven moment kantje boord.. Ondanks zijn IR dus ook andere bijkomstigheden..