Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sita_ schreef:Nee.. Amy loopt niet goed.. Al 2 weken niet..
En ik moet gewoon werken, dalijk..
Sita_ schreef:Dus alles gaat langs je vader heen? Bespreken jullie dit soort grote dingen niet met zijn allen?
Citaat:Onderzoek naar MEDIAREPUTATIE
Ben je geïnteresseerd in de manieren waarop kranten, radio en televisie over allerlei gebeurtenissen berichten? Ben je nieuwsgierig naar de vraag hoe we geïnformeerd en beïnvloed worden door de massamedia? Dan ben je op het goede adres.
In een democratie vervullen massamedia een vitale functie: ze informeren ons, volgen kritisch de politiek, initiëren het maatschappelijke debat. Kranten, radio en televisie zijn kennisinstituties. Ze vergaren, produceren en verspreiden kennis. Ze zijn belangrijke vormgevers van onze sociale werkelijkheid. Onze perceptie van de wereld, ons oordeel over mensen en ondernemingen wordt voor een deel gevormd door wat we lezen, horen en zien in de media. Ondernemingen weten hoe belangrijk de pers is voor hun reputatie en volgen op de voet hoe zij in de pers worden neergezet.
Deze Ba-scriptiegroep heeft als centraal thema: inhoudsanalyse van berichtgeving van kranten en andere media over gebeurtenissen, issues, ondernemingen, politieke persoonlijkheden en captains of industrie. In het kader van de Ba-scriptie wordt een volledig onderzoek voorbereid en uitgevoerd. Daarbij komen de volgende fasen aan de orde:
1. Algemene inleiding over de thematiek en inhoudsanalyse.
2. Oefenen met de formulering van probleem- c.q. vraagstelling
3. Maken van een onderzoeksopzet
4. Verzamelen van onderzoeksmateriaal en beginnen met een intuïtieve analyse
5. Verbeteren/aanpassen van de onderzoeksopzet
6. Zoeken naar literatuur en schrijven van het conceptuele kader
7. Ontwerpen van een analyseschema
8. Analyseren van het onderzoekscorpus
9. Verslaglegging
10. Presentatie van de uitkomsten.
_Caitje__ schreef:Sita_ schreef:Dus alles gaat langs je vader heen? Bespreken jullie dit soort grote dingen niet met zijn allen?
Mijn moeder zal het denk wel veteld hebben. Maar ik spreek hem bijna nooit omdat hij op de vrachtwagen zit.
ziet er leuk uit pradaatje