[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:06

Ik zie er geen problemen in. Als het veulen toch niet meer drinkt.

De opvoeding die die mist krijgt ze dan van de oma merrie waar ze bij gaat. Geen reden om er niet mee te fokken. Dit deed rose ook, mary ook en Dana idem. En in dr nacht buiten heeft geen zin, dan staan ze nog beide apart. Zie ik ze liever beide apart in een andere kudde. De fallabellaa hier lopen wel veel langer samen. Zijn veel afhankelijker van hun moeder.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:10

Ik hoop dat je paspoort lukt chimello, ik duim voor je :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:13

Mwah, ik vind vier maanden ook erg vroeg. Net wat er al gezegd wordt, het is niet zozeer het drinken alleen. Een merrie die én zoveel inlevert én zo met haar veulens om gaat vind ik ook geen moederdier :n

Flynn heeft tot 8 maanden bij z'n moeder gestaan, is toen een maand bij z'n nieuwe eigenaar geweest en kwam toen weer terug. Als ik zag hoe hij en Jes op elkaar reageerden.. :+: En nu bijna zeven jaar later nog steeds.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:10

De haf die ik rij heeft twee veulens van 6 maanden oud 4 jaar geleden gekregen. Vriendin had haar kwpn veulen gekocht zo doende. Nu vier jaar later ook al staat de kwpn in een andere kudde ze beschouwd ze nog als haar veulen. Net als het half zusje van de bonte kwpn. Zo apart zijn biologisch gezien niet eens haar veulens.

Wat anders heeft iemand ervaring met de nep furminator van de EJ?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:39

Lang leve wifi in de trein!
Maar ipod gaat niet zo lang mee dus ff snel op bokt kijken. Dankjewel voor het meeduimen :D

Als de merrie een prachtig veulen geeft dan mag daar mee gefokt worden, dan maar een maandje eerder weg. Ik zie het probleem er niet in. Meer dan 6 maanden vind ik dus weer te lang onze merrie bleef namelijk maar melk geven en het vergde te veel van haar dus met 6 maanden toch eraf gehaald en later weer terug in de kudde paard moet ook zelfstandig worden. Redbull gaat met 5 maanden ervan af en daar komt hij meteen in een groepje andere paarden bij de nieuwe eigenaar. 4 maanden is zeker jong ik zou zelf ook nog zeker een maand langer doen maar als het echt niet gaat... Dood gaan ze er niet van.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:45

Ben hier dagtochten aan het samen stellen, wat een werk phoe :') . Probeer zo veel mogelijk mooie paadjes te vinden en liefst onverhard. :o

Hoop er een stuk of 8 te kunnen samen stellen zodat ik in de zomer 1x per week weg kan voor een dagtocht van 25/40km op het gemak met als afwisseling dan korte ritten maar intensief van tempo :D .

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:06

Klinkt goed zeg goed bezig!
Als mn verwende nestjes wat meer conditie hadden kwam ik een keer meerijden :+ maar die zien mij al komen haha ze eten nl liever grasjes

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:14

Misschien kun je die ritten wel op internet zetten ofzo. Er zijn vast meer mensen die daar veel plezier van zullen hebben! Leuk hoor. Lijkt me ook nog wel eens wat, maar na 2 uur heb ik het zadel meestal wel gezien.

Zijn er mensen hier met ervaring met hengsten tussen de merries rijden? Hoe ben je daarmee begonnen en gaat dat goed? Onze Gi is zo braaf, dat ik het wel leuk zou vinden om eens een buitenrit met anderen mee te rijden of in de toekomst eens een wedstrijdje ofzo. Maar goed, dan moet ik eerst zelf met de trailer gaan rijden :Y)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:28

Ga ze opslaan op mijn routeyou account kan dan achteraf van een rit zien of het al dan niet de moeite is voor anderen ook :).

Tja sowieso Chimello van jou naar mij is 200kilometer is beetje ver hé voor even een dagtochtje mee te rijden hier :') . Zou dan beter een tocht bij jou samen stellen denk ik want met de trein is makkelijk en je hebt meerdere paarden, ik heb hier maar ene :') .

Conditie opbouwen valt eigenlijk ook goed mee hoor je begint met klein rondje van pak nu 10km op het gemak en gaat dat per rit iedere keer iets sneller gaan rijden dus meer draf minder stap. Je gaat zien in het begin ga je over die 10km anderhalf uur doen en dan op een gegeven moment maar een uurtje. :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:37

@joanneE mey Amigo reed ik gewoon buiten toen ie hengst was. In de bak met een pis hengstige merrie gewoon beugel aan beugel. Hij wist dat ie moest luisteren onder het zadel en in de hand. Buiten wel stoer doen en brullen bij onbekende paarden maar even aandrijven en het was klaar. Mijn ervaringen zijn goed!

Ik ben begonnen met een merrie die geen geintjes pikte. En van dr af mepte misschien ging het daarom zo goed haha

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:42

Nou als je hier komt rijden zijn de paarden echt niet op de conditie van jack haha
Ga je nog saai vinden :p

Geen ervaring met hengsten rijden hier! Moeten nog beleerd worden haha mss proberen met een drachtige merrie of een die niet hengstig is ofzo? Zou het niet weten. Guess is poeplief maar wess is wat pittiger dan hem.

Die routes oline zetten is echt zen slim idee zeg alleen te ver voor mij indd om te rijden

Nog een half uur en ik ben in den haag! Ahhhh hopelijk doen ze niet moeilijk dan ben ik heel blij!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:32

Succes in Den Haag!!!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:31

Yessss krijg mn paspoort de 13e!! Toch mee naar Barcelona woooo

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:50

Whoeehoee

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:54

mooi!!! :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:57

Super!

Nou op conditie maakt me niks uit want een staprit is op een vreemd paard voor mij net zo goed. Moet al direct een soort van klik/band met het paard voelen tegen dat ik ook draf en galop durf. Ben vrij vastgeroest op Jack zeg maar en behalve af en toe eens een drafje en 1x malig een galop op een pony rijd ik niet intensief met andere paarden :).

Saai is het absoluut niet doe hier ook stapritjes hoor als afwisseling :') .

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:07

Ik ben er ook weer, ik was op vakantie dus ik heb even meegelezen. Een vriendin heeft Dublin verzorgt en gereden, eerste keer dat ik er een ander op laat rijden zonder dat ik er bij ben. Ik vind het toch wel lastig om hem uit handen te geven, ook omdat hij zelf daar niet zo makkelijk mee is. Maar met haar had ik er vertrouwen in en het is super gegaan!

Eergisteren dubbele lijnen met hem gedaan en voor het eerst zat de stofzuigknop er hierbij ook op en ook in draf! *\o/* Ik heb hem wel afgemeld voor de dressuurproef bij de tinkerdagen, vind het nog een stapje te ver aangezien hij er nog wel wat moeite mee heeft.

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:31

Leuke vakantie gehad? :D
En fijn dat het zo goed ging met je vriendin en hem maar hij is toch ook netjes opgevoed door jou nietwaar ;)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:45

Ziet er goed uit! (Wat voor leidsels/teugels gebruik je?)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:45

Knappe kerel :+:

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:48

Wat is het verschil/effect/nut van dubbele longen? Dit ken ik niet namelijk.

Volgende week eindelijk weer naar buiten. Nu met andere stal genoten. Normaliter met een stalgenoot maar haar pony is verkocht. Ze heeft Roisin ( 1e veulen van Dana) gekocht. Ze gaat heel snel. Zulke makkelijke veulens geeft Dana. Ze rijden al los in de bak en zelfs galop zit er al op. Pakt alles zo relaxed en ontspannen op. Dus een nieuw buitenrit maatje gevonden. Ze lijkt echter heel erg opa, nogal sloompies haha

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:26

Leuk zeg dat ze het zo goed doet en dan heb jij meteen een extra maatje, ik wil ook een uitrij maatje.
Heb een vriendin die altijd mee komt rijden maar zij heeft nu een baby en moet haar vriend altijd van zn werk halen dus we hebben niet altijd onbeperkt de tijd. Waarom wonen jullie bokkers toch allemaal zo ver weg.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:30

Ik ga ook niet alleen. Zou zo graag willen maar dat durf ik echt niet. Ik ben scheitluis 1e klas. Moet nu ook echt een 'begeleider' mee die mij rustig kan praten indien nodig. Is weer even de 1e keer na het veulen. Dana is gelukkig een goedzak. Maar toch alleen durf ik niet.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:57

Krijg ook weer buitenrij kriebels.... Jammer dat ik geen paard heb om mee naar buiten te gaan...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:40

Ach nog even geduld mira en je vindt je droompaard wel :)

Heeft iemand van hier mij toevallig op facebook toegevoegd? Iemand met dezelfde tinker groepen heeft mij toegevoegd en ik voeg niet graag onbekenden toe :o