Zo.. weer bijgelezen. Wat een lap tekst alweer! iedereen weer lekker bezig met van alles! Heerlijk die lange ritten! En beterschap Draakje! Ik ben zaterdag ook alleen met Gi op pad geweest, hij doet het zo goed!
Gister is Aranka's veulen geboren. Ze maken het goed! We hebben het allemaal gezien. Erg leuk om mee te maken.
Gefeliciteerd! Wat leuk dat ze vosbont is! En fijn dat je er bij was
Vandaag en gister wel gewoon gewerkt, vanavond komt de hoefsmid, volle dag zo. Had verwacht dat ik nu iniedergeval geen koorts meer zou hebben, denk dat het toch griep ofzo is.
Toch eens bij Noedel na gaan vragen of hij ook hengstjes en effen kleurig kan maken, dit wordt wel een beetje saai zo Al is jouw vosbontje (met mooie naam, haha) ook wel uniek!
Een veulen Geen flauw idee, kan wel op dingen hopen, maar we zien het vanzelf. Dat het er gezond en wel naast loopt is mij al heel wat waard (vooral dat Caily er nog loopt dan). Rest kan me echt gestolen worden eigenlijk. Heb daar momenteel ook zo mn redenen voor
Oh, geen domme vraag hoor, ik krijg hem vaker. Iedereen is meer met het veulen en de dracht dan ik volgens mij, ook de vraag of ik het veulen al gevoeld heb, of ze mogen voelen. Allemaal heel leuk en aardig, maar Caily is alles voor me, dat veulen nog helemaal niks. Tuurlijk zou ik balen als veulen iets zou gebeuren, maar momenteel meer omdat dan alle moeite van Caily voor niks is geweest en zij verdriet zal hebben. Echt niet omdat ik zo persée een veulen wil, als het er straks naast ligt, en ik ermee een band ga opbouwen, dan pas veranderd de zaak voor mij (en dan nog gaat Caily altijd voor).
Vind het nog steeds niet dom hoor, je wil niet weten hoeveel mensen dat al gevraagd hebben En stiekem hoop ik natuurlijk wel eea en ik weet ook precies wat er genetisch gezien uit kan komen, maar dat is niet iets waar ik me heel veel mee bezig hou, heb momenteel ook best wel veel aan mn hoofd, dus daarom ook dat ik hier niet echt goed consequent actief mee klets, wil niet teveel op het net hebben staan; niet iedereen hoeft alles te weten
Wij hoopten op een exacte kopie van cullan en dan een merrie.
Echter een effen merrie hadden we toch niet verwacht. Welke hier goed uitgevallen is.
Is ook het 1e veulen waar ik wat mee heb. Andere veulens hadden een hekel aan mij. Zodra ik er was moest ie op stal. Nola heb ik aan een touwtje vast met poetsen, die poets ik mee. Knuffel ik mee en krioel ik lekker. Soms moet ze dan weer op stal. Werkt veel beter zo.
Moet ook zeggen dat ik dat jong grut eng vond. Zo onvoorspelbaar.. En met nola heb ik dat zelf meteen in de hand gehouden. Moet zeggen dat ik ook niet kan wachten tot 1 augustus dat ze er af mag :p vind t wel irritant.
Omdat ze dan 4 maand is. Bij roisin en cullen sloeg ze de veulens met 4 maand de stal door. Dan is ze er echt klaar mee en levert Dana heel veel in. Proberen zo lang mogelijk maar bij de andere 2 ging het echt niet anders meer. En vanaf 4 maand mogen ze er af.
Komt niet op 1 aug aan, maar Dana slaat ze nog net niet kreupel. Was echt zielig het onbegrip van de veulens. En Dana word dan ook echt graat mager. Ze geeft net als haar moeder alles aan het veulen.
chimello
Geplaatst: 08-05-14 00:13
Wij hadden een veulen lopen dat zichzelf al gespeend had, totaal geen interesse in de moeder. Die hebben we er dan ook met 4 maand maar afgehaald maar beide hebben geen enkele keer gehinnikt naar elkaar. Dat ging echt zo van oke dan, moeder weg *graas graas*
Nou, morgen naar Den Haag voor mijn paspoort, heel hard duimen op een spoedproces. Ik ben zenuwachtig!!
En we gaan er gewoon van uit dat er een gezonde Caily baby geboren wordt Is dat dan het laatste veulen wat geboren wordt hier uit het topic?
Iedere merrie is natuurlijk anders, en ieder moet doen wat hij wil, maar waarom dan nog fokken met een merrie die een veulen maar 4 maand aan de voet kan houden? De melk kunnen ze misschien wel missen, maar ze missen zo ook een heel stuk belangrijke opvoeding, en het geleidelijk aan steeds zelfstandiger worden. (wellicht dat ze daarom ook feller naar haar veulens wordt, misschien zou je ze lekker op de wei kunnen zetten zodat het veulen de ruimte heeft om voor zijn moeder aan de kant te gaan)
Ik vind het nog steeds heel jammer dat Khaleesi maar tot 6 maanden bij haar moeder kon staan... Nu kon dat niet anders omdat we Arya is moesten laten slapen, maar toch.
Veel sterkte Lotte, ik weet niet wat er speelt, maar ik hoop dat je ondanks alles wel lekker van de aankomende periode kan genieten. Niets zo mooi als je merrie in een moeder zien veranderen en een band opbouwen met zo'n klein hoopje geluk.