[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:53

haha dat kan ook

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:49

Doei!
Nope, geen veulen, en ja, ik moest werken. Van kwart over zeven tot vijf Gaaaap Ben echt kapot, het was zo'n chaos Scheve mond
Tja, dat veulen draait wat af hoor, dit is nou al de tweede keer dat ik hem/haar gedraaid aantref. Ach, oefening baart kunst he Knipoog

Jarigen, gefeliciteerd!!! Kusje Go jij! Go jij!

Ik heb zaterdag een date Haha! Met mijn semi-vriendje, we gaan eerst naar Shrek 3 en dan wat drinken in de stad. Hoop wel dat Jes d'r veulen er dan is, dan zit je toch wat rustiger.. maar goed, hij weet van Jes d'r bestaan af en ik licht hem nog wel in over het op handen zijnde veulen ROFL Maar goed, ik sjouw rustig onder de film weg hoor, mocht ik gebeld worden. Veulens gaan nou eenmaal voor Haha!

Leuke filmpjes Maya! Elvira huppelt er heel lief achteraan *LOL* Dewi had er de gang wel in, of niet?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:11

Wat leuk dat je een date hebt zeg! Hij begrijpt het vast wel dat je naar jes toe moet als het veulen komt. Misschien wil hij dan ook wel mee, best romantisch toch. Haha!

Ik ga jullie zo verlaten. Juli is HOUSE maand op sbs6, dus ik ren om half 9 als een gek naar boven. Ga lekker in bedje een dubbel aflevering house kijken. Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:02

Ik heb nu al het eerste half uur van House gemist.. Scheve mond En het zou zo spannend worden met dat ventje en dat buitenaardse DNA.. Verdrietig

Leuk joh dat je een date hebt Berdien! Enne, hij snapt het vast wel dat je weg moet voor en veulen moest dat er dan eindelijk uitkomen.. Lachen

Net met Shania wezen wandelen.. De eerste keer alleen, zonder ander paard erbij.
Ze vond het superspannend zo.. Zag ook echt achter elke boom een giga dinosaurus die haar op wilde vreten. *LOL*
Nog wel heel dicht naast een stilstaande trekker gestaan. En toen we achterlangs Kunst liepen deed ze ineens erg raar.. Helemaal snuiven en gek doen. Ja hoor.. Lag er een dood varken onder een zeiltje Gestoord
Paarden en varkens gaat ook echt niet samen he..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:15

timokyana schreef:
Maya jij bedoeld het proefdraaien denk ik Knipoog
het veulen draait werkelijk pas vlak voor de geboorte in de 1e fase de contractie fase. Dit komt door het samentrekken van de baarmoeder.

Hmmm... toch, bij de twee keer dat ik hier een veulen heb gehad, ergens tussen de 7 en 14 dgen voor de bevalling zie je het veulen draaien en verandert de buik van vorm, meer een punt ipv bol. Dat bedoel ik meer.

ziggy_janet schreef:
Wat een leuke filpjes Maya. Elvira huppelt er zo leuk achteraan.
Hoe groot is dewi? Ze lijkt best klein Bloos

Dewi is 1.45.
Sita_ schreef:
Volgens mij lijkt Dewi zo klein omdat Elvira juist zo groot is.. Clown

Elvira is 1.20 *LOL* Vandaar dus (ze is van 17 april)

Berdien.. mmm... Bloos Viel eigenlijk wel mee, kon voelen dat ze nog last had van haar achterbenen. Haar kreupelheid van begin deze week zie je niet meer, maar onder het zadel kon ik voelen dat ze niet 100 % rad is. Heb dus erg rustig gedraafd, normaal loopt ze 2 keer zo hard... Clown Veel fun op je date trouwens! Haha!

Paarden en varkens gaan idd niet samen. Maar paarden en dode beesten ook niet. Dus paarden en dode varkens is idd echt zwaar niks... Als ik de ene kant op rij waar ik zelden rij (achter Schoondijke) kom ik ook langs een grote varkenshouderij, houden de paarden ook echt niet van...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:18

Het veulen is aan het eind van de dracht regelmatig aan het 'proefdraaien' wat bij de merrie te herkennen is aan onrustig gedrag en soms lijkt het net of ze gaat veulenen en ineens is ze weer rustig.
Het echte draaien gebeurt pas tijdens de geboorte, tot op het laatste moment ligt het veulen op zijn rug in de baarmoeder.
Dat kan ook niet anders aangezien het veulen met gestrekte voorbenen geboren wordt.

Dit even voor de duidelijkere uitleg over het draaien, vooraf proefdraaien maar net voor bevalling draaien ze dus echt (daar hadden ziggy en ik het over dus Knipoog).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:16

Grappig, Jessie staat op een boerderij waar ook varkens worden gehouden Knipoog Dode varken reageren ze dus niet op, krengenwagen vinden ze niet leuk, maar goed.. wie wel?

Jep, hij begrijpt het vast wel. Heb het maar wel even gemeld van te voren Knipoog

Pfff.. m'n moeder ging langs m'n oma, en dan kom je langs Jes. Aangezien ik vanavond nog ging, en op de fiets moest omdat m'n vader de auto mee had, zou ze wel mee gaan. Ik had gezegd dat ik na CSI ging (leeeuuke aflevering, maar dat is weer wat anders Knipoog . Maar om half 10 nog niemand, dus ik ging die kant maar op. Kwam ik halverwege een buurjongen van daar tegen, dat m'n moeder al op het erf was en me zocht. Oke. Verward Kom ik haar even later tegen "wat ben je laat?!" Ehm.. ik moest na CSI nog naar de wc, tas pakken, sleutels zoeken, deuren dichtdoen, schoenen zoeken.. en dan was ik nog best op tijd Rolleyes Dus ik vroeg op een iets te felle toon waarom ze er eigenlijk was, ik kon heus zelf wel kijken en dat het laat was hoefde zich ook geen zorgen over te maken, ik kwam wel eens later van stal af. Waarop zij heel gekwetst reageerde dat ze het alleen maar lief bedoelde, en toen fietste ze weer weg.. *PMS aanval* dus hup, ik over de rooie Nagelbijten / Gniffelen Het land maar in gelopen, maar de paarden hebben allemaal nogal honger, die waren echt strontvervelend. Achter mij aan lopen, achter Jes aan lopen waardoor ik haar niet rustig kon bekijken, werd er knettergestoord van. Dus ik ze weggejaagd, Jes bekeken en bekroeld. ze heeft nou wel één helder wit druppeltje. Wat ik wel vreemd vind, ze heeft voor haar uiers twee bulten hangen, net alsof daar de melk zich in verzamelt in plaats van in haar uiers. Iemand hier bekend mee? Verward Ze valt ook erg af, dus heb overlegd en ze krijgen er morgen een stuk gras bij. Wil haar absoluut NIET mager hebben.
Nou ja, ik moet m'n moeder nog maar gaan zeggen dat het niet zo bedoeld was, maar ik ben zo PMS-ig.. *huilbui* Dus ik laat het maar even gaan denk ik, eerst maar even douchen Nagelbijten / Gniffelen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:59

dat bedoelde ik ook chev Knipoog
Timo en kyaan en beeb staan hier ook naast een varkensboerderij, ze gedragen zich er toch niet echt anders om.
Timo was een draak vanavond !

Berdien: is het geen zucht?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 00:15

oh ja jij was het.. haal jullie twee altijd door elkaar! sorry hihi
Idd zucht denk ik

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:31

Goedemorgen!

Het is niet zo druk geweest hier..
Zo komen we natuurlijk nooit aan die 500 pagina's Knipoog

Ik ga dalijk even voer halen voor Amy en daarna naar de manege voor les..
Het ziet er niet zo droog uit buiten, dus dat word weer de regenjas aantrekken.. Scheve mond

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:10

Goedemorgen,

Het is hier idd rustig.
Nog geen veulen voor jes denk ik?

Gister met Timo naar de buitenbak geweest, was de 3e keer dat hij over de weg moest door het verkeer. De 1e twee keer heb ik hem iedere keer samen met een vriendin vastgehouden allebei aan 1 kant van het hoofd met een lang touw.
Gister hadden we publiek, die vriendin was er en mijn ouders wilden wel eens zien wat Timo nou al kon Clown
We moesten voorbij een bosje en het publiek liep nogal traag.Timo werd belaagd door dazen dus had weinig zin om naast het bos te wachten.We zijn lekker doorgelopen met zijn 2en en hij deed het super.Ontzettend braaf buiten, ook met auto's erachter en zelfs op de terug weg met een passerende aanhanger en bulldozer Haha! super dier.Hij is enorm voorwaarts buiten en vind het echt hartstikke leuk.
Bij de bak aan gekomen, meneer aan de longe gelaten zodat hij rustig de bak kon verkennen.
Hier dacht hij dus anders over. Meneer gaf wat race,bok en vooral steigersessies weg. Dat heeft hij dus echt nog nooit gedaan. Hij was niet rustig te krijgen aan de longe.
Combinatie van nieuwe omgeving denk ik, wat spanning en een ander klapperend zadel (oeps Vork )
Aan de hand liep meneer weer rustig en hij liep weer keurig braaf mee naar huis.
raar peerd Koe Alles staat op video, ook zijn heftige steigerpartij, zal nog weleens kijken of het lukt dit op de pc te plaatsen.

Vanavond gaan we weer, even blijven oefenen.Alleen dan wel met het oude vertrouwde zadel Knipoog
Gister wederom ook bij Janeeba haar hoofdstelletje aangedaan.Ze heeft hem heel de dag omgehad maar heb het s avonds toch weer afgedaan.Heb het idee dat het veel te groot is en ben veels te bang dat ze ergens achter blijft hangen of er met krabben met haar beentje in komt. Ze word vandaag dus getrakteerd op een kleinere versie Knipoog

Edit: Ons pap is trouwens tot de conclusie gekomen dat een braaf rijpaard, van wat oudere leeftijd een beter idee is voor hem Haha! Zondagochtend gaan we naar een bruinbonte merrie (pinto) kijken.
Hou jullie op de hoogte.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:44

Zo en er zit alweer een stage dag op.

Sita: wat een knappe shania, zo helemaal alleen naar buiten. Ziggy en Dundee hebben nog nooit kennis gemaakt met varken. Maar heb wel eens vaker gehoord dat varkens en paarden geen goede combi is.
Berdien: nog steeds geen veulen.
TK: Knappe Timo hoor, zo voor de derde keer over de weg. Dus je paps wil toch een ander paardje, ben jij niet stiekem heel erg blij dat timo nu helemaal voor jou blijft? Haha! Komt dat paardje van je vader dan ook bij timo, kyaan en janeeba te staan?

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:50

Mijn tinker Koe kan neit springen hoor Haha! loopt overal dwars doorheen Bloos en in t bos kweet niet hoe ze t flikt als dr een boom is die gaat er niet over maar vind zelf op de een of andere manier wel een plekje waar ze dr omheen kan Bloos Haha! Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:14

@janet: ja ben stiekem wel blij, blijft het toch helemaal mijn mannetje, het is ook wel een kleine boef Knipoog
De nieuwe aanwinst komt met Timo op de nieuwe stal te staan. Ook om Timo daar straks in te rijden is het gebruik van een buitenbak wel praktisch en ook voor mijn vader is het fijn.Kyaan blijft met Janeeba aan huis staan.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:29

Wel fijn dat het nieuwe stalletje ook dichtbij huis is. Ik kan heel goed begrijpen dat je stiekem wel heel erg blij bent.
Ik heb Ziggy eigelijk samen met mijn zusje. Maar ze geeft niet zo veel meer om paarden. Ben ik ook wel heel erg blij om. Het is nu eigelijk bijna mijn paard. Heb met haar afgesproken dat als ik genoeg geld heb, haar het bedrag terug te geven die zij ook heeft ingelegd.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:34

Dat wist ik niet Janet, wel fijn dat je ziggy zo voor jezelf hebt. Nog eventjes doorsparen dus en ziggy is helemaal van jou! Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:38

Wilco en ik hebben wel overwogen dat hij het deel zou betalen aan mijn zusje. Maar toch maar niet gedaan, want dan is Ziggy nog niet helemaal van mij. Ik wil het gewoon zelf betalen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:40

groot gelijk, dan is hij pas echt van jou.ik denk dat ik dat ook zo zo zou voelen. Dundee is wel van jou janet?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:41

Ja, maar die heb ik wel van Wilco gekregen voor mijn verjaardag.
Dundee is trouwens van Angela (blazingboots) geweest.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:00

Wat toevallig, mooi verjaardagskadotje toch Knipoog

Net telefoontje, morgenvroeg naar een haflingermerrietje kijken van 2.5.
1.35 (klein maatje) Ben benieuwd.
Stond in belgie trouwens ook een leuke tinkermerrie te koop 10 jaar oud. Prijzen verschillen trouwens wel met nl/bl zeg.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:07

haflinger voor je vader? Wat voor soort paardje zoekt je vader? Of maakt het niet zo veel uit als het paardje maar braaf is?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:18

het liefste zoekt hij identiek aan Timo, maar bonte zijn schaars.
Het belangrijkste is dus een hele brave!
Het liefste had ik graag gezien dat hij een wat ouder paardje koos. Die veel ervaring heeft en al veel gezien, maar ons pap is een beetje eigenwijs Haha!
We hebben nu een aantal op het oog, ook die niet zo zijn smaak zijn maar wel goed klinken. We gaan gewoon kijken en hopen met een de klik te vinden. Nou ja ons pap dan Bloos

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:44

wat leuk dat je vader toch ervoor kiest om zelf een paardje te kopen!

Dan heb je jou mannetje helemaal voor jezelf, wat heerlijk zeg!

Gister ging de diploma uitrijking helemaal goed! Heb een mooie cijferlijst met als laagste een 7,3 en als hoogste een 9,3! Dus ben meer dan tevreden daarover!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:45

Wow lord, goede prestatie zeg! Keurige cijfers en die 9.3 super zeg. Met lof geslaagd dus!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:57

Goed hoor lordj! Daar mag je echt super trots op zijn.
Ga je nu ook een niveau 4 opleiding doen? DAt kan je makkelijk aan.