[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:50

Zal haar even pb doen. Zou wel leuk zijn eerdt lekker bitloos lange lijnen. Hoofdstel komt wel. Ook voor vd zou een touwhalster wel makkelijk zijn

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:09

Chimello@ Normaal rijd ik ook niet zoveel km op zo een korte tijd maar inderdaad met de arizona heb je daar geen last van of toch amper en stonden naast de ritten op de weide :). Werd goed rekening met de paarden gehouden ook dus voor een keer kan het wel :).

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:12

blij dat dana dat niet heeft. ze heeft maat full maar moet wel wat gaatjes bij de neus riem bij knippen vaak.

met beleren hadden dana mary en roisin hetzelfde hoofdstel. mary heeft nog maat cob en roisin geloof ik ook. roisin is trouwens verkocht. ze blijft wel hier op stal, en word nog door beleerd. ze loopt al los in de bak, stap draf en galop. wel net mama, ook niet te snelste :p

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:50

Vlinder heeft ook full. Wel op zijn korst bij de bakstukken. Maar bij een cob gaat de gecombineerde neusriem echt niet over die dikken neus heen haha.
Zal eens foto's neerzetten. Is weer even geleden

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:56

Beetje telefoonkwaliteit, maar hier is Vlindertjes weer <3
Afbeelding
Ms Speknek

Afbeelding
Tankje gaat echt niet opzij voor zo'n banketstaaf onbelangrijk dingetje

Afbeelding
Krijg je dorst van

Afbeelding
Zie hier mijn tankje! <3

en tot slot een knuffel
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:03

<3

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:09

Happy Bday Andreaaaatjeeee!!!
Laat je lekker verwennen vandaag en geniet ervan!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:12

Dankewellll :* vanavond staat er een verrassing op de planning. Dus ben heeeeeel benieuwd

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:13

Kijk, een maar echte km vreters hier ;)

Leuke foto's van knappe Vlinder!

Touwhalster is wel een goede, dat kan mooi op maat gemaakt worden. Ik weet dat er ook mensen zijn die hoofdstelletjes van datzelfde touw maken, misschien is dat een idee voor later?
En anders wordt het denk ik toch combineren uit 2 hoofdstellen, je hebt namelijk wel hele kleine maatjes, maar dan heb je toch vaak een frontriem en neusriem maat pony nodig.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:14

bodypaint en erna bubbelen?? :P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:26

Haha, dat zal een vies soepje geven. Bubbelbadje staat veilig in de schuur. Veeeeel te koud :D begin juni word t weer lekker weer <3

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:54

Proficiat!

Aan het zien voor vanavond te gaan rijden enkel nog weten naar waar en hoe lang :). Zou zelf graag km of 10 doen vanavond nog :).

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:10

Hetlevenwint... jeetje wat een kilometers!!
spierpijn?

Ik dacht ook niet zoveel te kunnen rijdne maar je moet opbouwen en zo... dan lukt het wel.
ben ook niet uit het niks 20 gaan rijden.. ben begonnen met 5 of zo.

Mira.. koop 2 dezelfde hoofdstellen a 30 euro of zo.. en dan een pony en een cob of een cob en een full en dan bijv bakstuk van de ene en neusriem van de ander... noem maar wat onderdelen.
ook kan je er 1 laten maken door een tuigmaker.. vriendin laat dat doen (dan wel door een kennis van haar) kost ong. 90 euro

Jess, heerlijke foto's
snackie, gefeliciteerd!!

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:11

Mira283 schreef:
Wat een super combi Roos en je dochter.

Vandaag bijna van Emi afgekletterd. Ze was aan het etteren dus gaf haar een tik toen ze omhoog kwam dikke bok erachteraan beugel kwijt. Bijna ernaast gevallen. Daarna heerlijk gereden in het zonnetje. Wat was het lekker weer heb dr zonder deken het land in geschopt. Ze stond te zweten onder een 0 grams deken

Dat is zo vreemd van Bokt, ben geen ruziezoeker, probeer enkel uit te leggen dat door ander inzicht, ervaring, aanpak een dier zich heel anders kan ontwikkelen. Want in mijn ogen ETTERT een 4-jarige niet (vind misschien iets spannend, heeft er zin in, of laat zich gewoon moeilijk sturen enz.) en verdient dan ook geen TIK maar een rustige ruiter die weer voor ontspanning zorgt.

chimello schreef:
Ik zou nooit zoveel kunnen rijden denk ik, alhoewel misschien wel met de arizona.

Ja, jongens discussies kunnen fijn elders gehouden worden, ruzies zijn niet nodig ;)

Ruzie?

Mira, heb je pb ontvangen, zie dat je toch een jong paard gaat kopen, ach misschien is 3 maal scheepsrecht. Hoop dat er in je achterhoofd toch nog iets van de tips zijn blijven hangen.

Voor alle Bokkers die mij privé een bericht gestuurd hebben hier of via fb ter ondersteuning, echt wilde niet zo'n discussie, daar ben ik veel te oud voor :o

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:52

@dagmach fijn dat alles meteen in het topic geknald word inplaats van een pb te sturen...

@niene87 zat zelf ook aan op maat te laten maken te denken.

*verdwijnt onder de meeleessteen, geen zin meer om me te verdedigen, alles word toch in twijfel getrokken*

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:20

Spierpijn valt goed mee hoor, had even last bij mijn boeenbeen maar na de rit van 8km totaal niet meer. Zoals gezegd je moet het wel opbouwen van afstand en snelheid. Als je dat niet doet tja is of je paard kei moe of heb je zelf massaal spierpijn :). 10km is een basis rit hier...

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:32

hoi allemaal,
ik kan eindelijk weer actiever gaan meedoen.heb vorige week een laptop gekocht dus ik kan weer vooruit.lang geduurd maar wel iets wat bij me past.
dus vanaf nu wil ik weer vaker gaan meekletsen als dat mag.
met mij gaat het best lekker.t lessen vindt ik heerlijk.over t algemeen gaat t steeds iets beter,maar die galop,moet er nog steeds niet aan denken.al ben ik er wel zowat aan toe volgens de lesgeefster.
ondertussen ben ik hartstikke blij met de 2 bijrijders voor eros(berijdsters kan ik beter zeggen).ze zijn lekker enthausiast en eros is dat ook.hij gedraagdt zich stukken beter en is vrolijker.
kortom:ik mag niet klagen!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:56

Denk dat Dagmach het alleen maar heel goed bedoelt en zegt om te helpen Mira. Snap dat het niet fijn is als dit steeds herhaald wordt, maar doe er mee wat je kunt, en als je dit niet wil/kunt, leg het dan naast je neer. Hier wegblijven is nergens voor nodig.

Ik herken het wel een beetje hoor, mijn eerste tinkermerrie heb ik verkocht omdat ik alleen maar banger werd. Toen al realiseerde ik me heel goed dat dit niet de fout van de merrie was, maar bij mij lag. Ik ben heel overwogen opzoek gegaan naar een heel rustig paard, ik heb er heel wat gezien, en uiteindelijk uitgekomen bij mijn tweede paard. Heerlijke ritten heb ik met hem gemaakt, en het lessen en de dressuur gingen ook heel goed. Tot hij op zijn normale gewicht was gekomen, hij was echt veelste dik toen ik hem kocht. Maar met zijn kilo's die eraf waren, ging zijn conditie omhoog, en kwam het echte ijslandse vuur naar boven. Ik heb toen zelfs nog een maatje voor hem gekocht in de hoop dat hij de rust terug kreeg. Het lag niet aan hem, maar aan mij. Nooit durfde ik hem eens lekker te laten gaan, en ik hield hem alleen maar meer in, waardoor hij natuurlijk alleen maar drukker werd.
Ik heb voor hem een super leuke ruiter gevonden waar hij weer helemaal tot zijn recht kwam.
Zelf was ik van plan niet meer te gaan rijden, zo bang was ik.
Tot mijn moeder opzoek ging naar een eigen tinker, en zodoende ben ik Izzy tegen gekomen, een paard waar voorheen spastische mensen op gereden hebben, en ze heeft voor het huifbed gestaan.Ik heb voor mezelf ook heel duidelijk moeten kiezen voor stapritjes in het bos, niet meer willen dan dat, en daar van genieten. Eerder wou ik ook altijd graag dressuur oefenen in de bak, en steeds weer meer durven. Maar pas sinds ik dat naast me neer heb gelegd gaat het heel goed. Ik geniet enorm van de ritten die we maken, en tegenwoordig durf ik zelfs weer te draven.
Het scheelt voor mij heel veel dat Izzy zich niets van mijn angst aantrekt, maar ik ben zelf ook veranderd, en hou rekening met die vervelende angst.

Waarmee ik aan wil geven dat ik ook zat kritiek heb gekregen, maar uiteindelijk ben ik wel blij met de keuzes die ik gemaakt heb. Soms is het vanachter een schermpje makkelijk oordelen.
Mijn eerste gedachte is ook, lekker makkelijk, om haar weer naar de handelaar terug te brengen, zeker gezien het paard hiervoor.

Ah fijn Ellie, eindelijk een laptop :D En super dat het met Eros weer zo goed gaat. Zelf ook lekker aan het lessen, en ach, galop daar maak je mij ook niet blij mee ;)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:59

Adviezen heb ik ook ter harte genomen. Ik ben gewoon te bang denk ik voor een jong paard. Met les gaat het goed. Maar ik verval dan weer in mijn oude gedrag. Een vriendin geeft mij de kans om onder haar begeleiding met haar 4 jarige bezig te gaan. Niet rijden maar wel longeren, poetsen enz. Word al minder onzeker op de grond, rijden doe ik nu zonder zadel op de haf zo nu en dan. Dat durf ik dan wel weer maja die is ook wel braaf met rijden gelukkig. Heb nu vanalles kwa ambities naast me neer gelegd. Een ding wil ik nog wel doen EEN wedstrijdje voor mijn faalangst. Voor de rest lekker genieten en buiten rijden dat wil ik ontzettend graag meer ook niet.

En de gedachtegang snap ik ook helemaal, maar jullie hebben niet gezien hoe gevaarlijk zij echt was. Dat wil ook niet van achter een beeldschermpje. Maar nu heb ik alles naast me neer gelegd en focus nu op mezelf en de toekomst. Dit is gebeurd oliebol happens ;)

@ellie fijn zeg!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:17

Ja, van discussies komen vaak ruzie en daar heb ik geen zin in. Bokt is voor mij eventjes een uitlaat klep om gezellig met mensen te kletsen. Jullie zeggen dat het via pb gaat, hou het dan ook zo en begin er niet weer over. Nu zijn we er namelijk alweer over bezig.

Leuke foto's!

Mijn moeder is vandaag jarig dus vandaag kreeg ze eindelijk haar kado! Ze vond de armband super mooi en heeft hem nu om en ze was er echt heel blij mee want ze had ze op facebook gezien en toen dacht ze nog zoiets wil ik ook wel en toevallig heb ik haar een laten maken :D

Cheyenne is gister door Wess gedekt geworden trouwens. We hadden verwacht dat hij helemaal wild ging zijn want hij is bij de vorige eigenaar nooit in de hand geweest en behoorlijk ongemanierd bij ons gekomen (wat nu toch al ruim verbeterd is) maar hij was braaf, dekte rustig aan de hand. Daarna hebben ze samen nog door de wei gerend en Cheyenne was helemaal fancy aan het rennen en zich aan het uitsloven en daarna schrokken ze van de koeien die kwamen kijken wat zij aan het doen waren en kregen ze ook zin want ze begonnen elkaar te bespringen :') ~~}>

Dus voor 2015 verwachten we (hopelijk) 4 babies :D 3 van Guess en een van Wess. En Cheyenne kan palomino geven dus ik hoop op een palomino merrie uit deze combi en uit Chihiro en Guess een grullo merrie. Sowieso worden ze bont. Shylow is niet HH bont en Shenna is effen en Guess ook dus dat wordt sowieso een effen.
En Redbull heeft nu een halstertje om, wat is het toch een lekker ding. Die gangen van hem wauw! Het is net een forse arabier haha.

Afbeelding
Eventjes eeeeeen foto

Spierpijn krijg ik altijd na het rijden ;( maar wil toch wel nog eens gaan. Nu gaat het niet lukken komende twee weken maar daarna ga ik wel lekker vaak rijden. Jammer dat niemand van jullie in de buurt woont, zou zo leuk zijn als we een keer samen konden gaan rijden. Of een meeting! :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:30

Chimello anders heb jij geen 2 bereden paarden staan ? Anders als ik eens naar jou kom voor te meeten begin de zomer, de tinks fotograferen en dan eventueel samen een kleine rit maken ? :)

Want wil zeker eens komen meeten, makkelijkste is als ik een nachtje kan blijven dan wel..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:36

Ja, ik heb 3 tinkers en 1 quarter beschikbaar! Lijkt me een leuk idee :D
Ik heb hier alleen geen kamer vrij, moeten eens zien zal ik thuis eens vragen.
Wil sowieso ook wel een keer afkomen, treinen hier zijn zo goedkoop in het weekend.
Maar voorlopig eventjes mn laatste schoolwerk afmaken :(

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:39

Hier heb ik er maar ene staan, denk dat naar jou toe voor te meeten beter is. Heb je een tuin ? Anders tentje voor 1 nacht kan niet veel kwaad :). Hier ook eerst laatste schoolwerk uiteraard :).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:03

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 00:20

Heb gereageerd, leuke foto's
Ik wacht nog even tot ik aan de hand (dat is even lopen) of anders deels onder de man later een keer naar het strand rij. Rijdend in stap is het zo 20 min heen. Dan wil ik ook iemand laten komen om foto's te maken. Maar wel iemand die dan ook gezellig even die route meeloopt. Ik vind lang lopen niet erg, maar gezamenlijk veel gezellig. Daarbij is Vlinder even kalmpjes buiten.