Ja, daar denken we aan.. We zijn al langer veehouder dan vandaag..
Mest etc. komt totaal niet bij de paarden in de buurt, verder is er constante ventilatie en de stallen worden dagelijks schoongemaakt.. Het 'gevaar' proberen we dus zoveel mogelijk te beperken..
Whis heeft toen een hele zware klapper gemaakt en dat enkel maar door een oude gierput die onder haar nieuwe box liep. Vandaar dat ik dit schrijf hoor Whisper haar longen waren helemaal volgelopen met slijm en had in iedere long nog maar lucht ter grote van een appeltje.
Ik bedoel er ook niks rot mee en de boer waar ik stond was heel zijn leven al veehouder, maar vergiste zich er toch lelijk in. Door te denken dat die put (zo goed als leeg) geen kwaad kon.
Sita_
Geplaatst: 17-04-09 21:53
Nee, dat weet ik wel dat er niks rots mee bedoeld word. Maar ik ben van de gevaren op de hoogte, en ik wil natuurlijk niet dat mijn paarden en pony's ziek worden. Dus we proberen alles zoveel mogelijk binnen de perken te houden..
Hier aan ons ouwe huissie zijn we ook nog altijd aan het verbeteren/opknappen. 't Is wel leuk om te zien hoe het dan wordt!
Lucy_1
Geplaatst: 18-04-09 07:33
Moggeh....
Louise! Ook nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Maya!
grrr
Geplaatst: 18-04-09 07:36
Goeiemorgen! En het is hier alweer prachtig weer!!!
Is Maya jarig? ! GEFELICITEERD!!!
Mijn zusje is hier logeren, en ze mag vanmorgen op Mirthe rijden. 's Kijken hoe dat gaat. En ik ga vandaag lekker het hondenpension weer eens aanpakken, in mei komen er weer aardig wat honden, dus moet alles weer netjes zijn.
Leuk Marleen! Een hondenpension lijkt mij erg leuk om erbij te hebben.
grrr
Geplaatst: 18-04-09 07:47
Is ook leuk Janet! Soms naast een gewone baan erg druk, maar 't levert wat op, en honden zijn gewoon leuk! En we doen het natuurlijk samen met de buren, dus we zijn toch nog redelijk vrij om te gaan en staan waar we willen!
Dat is wel erg fijn. Als je het alleen zou doen dan zou het best veel werk zijn.
grrr
Geplaatst: 18-04-09 07:50
Dan zou het gewoon niet kunnen, want daarvoor ben ik te weinig thuis. We hebben een goede taakverdeling, en onze buren zijn altijd thuis. Ondertussen kennen we de honden die komen meestal allemaal al, dus je weet wat je aan ze hebt, da's ook makkelijk.
Hoeveel kennels hebben jullie dan? En hebben jullie ook uitloopjes of stukken gras waar ze in kunnen.
grrr
Geplaatst: 18-04-09 08:05
We hebben 10 ruime binnenhokken, waar 1 of 2 kleinere honden in kunnen en buiten 6 verharde stukken van zo'n 40/60 m2, en nog een grasveldje. De honden zitten vaak samen, dus dan zijn de buitenrennen ook groter. En we laten ze 2 keer per dag aan de riem of los uit over onze steeg. De rest van de dag zitten ze bij redelijk weer lekker buiten.
Iemand een auto te leen die een 2 paards kan trekken naar Hoogeveen? Wij stonden bij Rosmalen met stukken, auto niet meer te repareren..... Nu geen auto om de trailer te trekken.. dus geen dekking