[TI] [HK] Kletsen over GH TI IC de paarden waar wij om geven 7!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: [HK] Kletsen over GH TI IC de paarden waar wij om geven 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:19

Dan is het topdrukte voor Wilco.
Maar heb wel even tegen hem gezegd dat ik het wel leuk zou vinden als hij 2 daagjes ofzo vrij kan krijgen. Zodat we een lang weekendje ergens naar toe kunnen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:22

Dat zou inderdaad wel leuk zijn Janet, even een paar dagen samen..

Ja, Grit, nieuwe keuken komt er nog.
Maar, we hebben dit nu redelijk schoon gekregen, dus de nieuwe keuken komt na een tijdje wel.. :) Eerst maar de vaste trap naar boven instaleren en dan de rest verbouwen..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:27

Kan ik me voorstellen Sita. Ons huis is maar klein en verder hoefde we niet veel te doen, dus is dat het project geworden.
We moeten nog steeds de badkamer doen, maar om de een of andere reden blijft dat op de wachtlijst staan := .
Zullen nog drukke tijden worden, verbouwen, inrichten en carpoolen tussen bijna twee uiterste plekken van Nederland.

Is wel leuk als Wilco wat extra vrij kan zijn.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:30

Ik hoop ook dat het lukt, maarja je weet het nooit bij het werk wat Wilco doet...

Sita wordt vast druk, maar lijkt mij erg leuk zon groot project.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:33

Verbouwen... lijkt vaak nooit een einde van te komen, maar uiteindelijk is het vaak wel super gelukt :j :D

Wat een lieve foto's Grit :) Heerlijk he, zo zitten dutten en je paarden dan bij je staan waken, mag ik zelf ook graag doen :j

Wat een lekkere foto's Nathalie! Ziet er super uit :j

Was laat vandaag. Maar heb wel veel kunnen doen en bijgewerkt, moet maar een klein beetje meer van m'n achterstallige zut. En net toen we wilden afsluiten kwam er al een chauffeur (die eigenlijk pas om half 8 zou komen, dus da's wel mooi :j :D Toen naar huis, ff gegeten en naar Dewi en Nico. M'n ouders hadden ze in het kleine weitje achter de schuur gezet. Dewi had echter niet zo'n zin om te komen... Uiteindelijk toch te pakken gekregen, op stal gezet. Nico is dan zo'n wijs ding he, loopt ie half voor moeders uit, maar als er dan iets onbekends of 'raars' is, dan schuilt hij toch wel héél snel bij moeders :D Dewi wat gevoerd, en erbij gaan zitten met halstertouw aan dr halster. Beetje met Nico gekroeld en getut :D

Daarna kwam m'n baas nog met z'n tweeling en z'n vader, even het veulen bewonderen. Zo leuk :D Meisje vond het wel een beetje spannend, maar aaide Dewi toch ook heel lief. Jongetje vond het veulen wat stoerder :D Nog ff naar buiten naar Aman gaan kijken, en ik denk dat het meisje wel eens langskomt voor een 'hobbelritje' :D En toen ze m'n menwagen zag staan begonnen die ogen helemaal te stralen. Zo schattig... :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:35

Ja, het word erg druk..
Maar goed, het is voor het goede doel zullen we maar zeggen.. ;)

Vanmiddag is er weer een aannemer geweest, we zijn op zoek naar de goedkoopste offerte, aangezien sommige aannemers bijna geen werk hebben en vaak wel wat goedkoper werken in deze tijd.. En elke euro die we besparen is mooi meegenomen, toch! :P

We willen dus graag een vaste trap naar boven in de woning, dit is dus ons eerste prioriteit.
Tegelijk met die trap word de bovenverdieping wat afgewerkt met muurtjes, overloop etc.

We hebben nu een ruime, goed leefbare, badkamer.
Dus de 2e badkamer boven word nog wat uitgesteld. Evenals de nieuwe keuken, het komt allemaal wel.. Zo lang je maar kan leven is het goed.

De buitenkant moet ook helemaal opgeschilderd, dus we zijn nog wel wat uurtjes zoet! :D

Heel project inderdaad, maar denk dat we met alle hulp die we her en der aangeboden krijgen wel een eind komen.
Het schoonmaken is denk ik de grootste klus.. :P

Gelukkig is de woning niet zo groot, zal morgen wel even foto's maken.. :j

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 20:41

Ah Janet da's best mooie tijd om vakantie te houden wij ook rond die tijd :j en mijn ervaring is dat augustus vaak mooier weer is dan juni/ juli :P

Hopelijk wilco dan toch paar daagjes vrij zodat lekker saampjes weg kunnen :z

Whaha grit te zwijmelig op andere foto's :+

Sita spinnenangst vast een groot deel overwonnen dan vandaag met zoveel spinnen :D
Nog heel veel succes en plezier met verbouwen/ verhuizen!!!

Marleen binnenkort nieuwe slaapkamer dus 8-) ennuh je hoeft niet speciaal voor ons de douche te sauzen hoor :P (kun je beter daarna doen al die paardenmensen in de douche :+)

Hier moet de zolder nog geïsoleerd worden dat willen we voor de zomer klaar hebben }>
en eigenlijk wil ik ook andere wc's :o deze zijn inbouw van een of ander plekmerk :x en ze krijgen dus steeds vaker kuren met doorspoelen en de potten is ook schrobben schrobben schrobben en dan lijken ze nog niet schoon >;)
Maarja omdat het inbouw is moeten dan ook de tegels vervangen %)

Verder zijn er nog wel wat kleine dingetjes die ik misschien anders zou willen zien, maar ach na 3 mnd klussen toen we het huis gekocht hebben in 2005 vonden we het wel goed zo en nu eigenlijk ook nog wel dus dat loopt niet weg/ heeft geen haast :+

Whaha zo blijf je bezig met eigen huis, maar vinden dat eigenlijk wel leuk :)) (als t niet te veel wordt ;) )

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 20:43

Oeh bah Sita buiten ook nog alles schilderen daar hebben wij echt de grootste hekel aan := Sterkte/ Succes ;)

Maar Oké als het dan klaar is kan het er ook weer een paar jaar tegen toch 8-)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:43

Oh ja, onze toilet is echt nog een jaren 60 toilet.. Met zo'n zwarte bril.. _O- Mja, hij piest nog goed hoor.. :')
Dus dat komt ook nog wel een keer, tegelijk met nieuwe tegeltjes..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:45

Ja, als het klaar is kan het er weer tegen.. Ik vind buiten schilderen niet zo erg, maar we moeten ook de mega schuurdeuren verven.. En dat is een rotklusje.. :x

Vanmiddag trouwens nog eens gemeten waar de boxen komen, en nu kwam het weer niet uit met 2 boxen naast elkaar.. Baal er een beetje van, dat word nog puzzelen straks.. Maar dat komt ook wel weer goed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:48

Ooh schuurdeuren... Daar ben je wel effe zoet mee :(:)

En weet je wat het leuke is? Zodra je ze állemaal hebt gedaan, en je hebt de laatste gedaan, dan bladdert de verf alweer van de eerste :Y) :j

*duikt weg*

_janet_

nemen jullie vaste boxen of bouwen jullie ze zelf?

Sita_

Ja, dat zei ik vanmiddag ook al.. _O- :P Maar ja, zo houden we onszelf bezig.. :Y)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:50

_janet_ schreef:
nemen jullie vaste boxen of bouwen jullie ze zelf?

Vaste, zo van die wanden.. Mijn schoonbroer heeft ook een boerderijtje gekocht en daar waren pas 5 nieuwe boxen geplaatst.
Aangezien zij er niks mee doen mogen wij ze hebben, gratissss.. Dus lekker voordeeltje..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:56

Dat is erg voordelig zeg. dat is weer een grote financiele meevaller.

Ik wil later zelf gebouwde boxen. Zie het al helemaal voor me hoe het wordt.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:57

Dat had ik inderdaad ook eerst in gedachten, zelf bouwen..
Maar dit komt ons net ietwat voordeliger uit.. :P
Maar met even puzzelen komen we er hopelijk wel uit, hoe we ze moeten plaatsen..

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 21:09

idd met wat puzzelen (en evt stukkie aanpassen kan vaak ook nog wel ;) ) komt dat wel goed 8-) wel handig zo'n familie :D
whaha laatste klaar 1ste weer beginnen :')
Ik zou dan denk ik gaan voor een onderhoudschildercontract :o := heeft mijn zus ook en schijnt nieteens zo duur te zijn.

Maya geluk gehad dat chauffeur er al zo vroeg was 8-) en lekker met dewi en Nico bezig geweest :z haha bijdehand ding al maar wel vlug bij mams schuilen :+ en lieve kindjes op kraamvisite :D

O ja zag ook nog een knabbelende avalon met ma voorbij komen 8-)

:wave: gaat zo naar beneden Top Gear kijken :P

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:10

Allemaal leuke plannen zo te horen!

Wij wonen nu 2 jaar samen (in een huurhuis dat wel) en hebben van de week ons laatste project afgesloten!!! *\o/*
Ik ben helemaal happy!!
Het huis waar we in wonen is oud, nu ia dat nog niet zo erg maar de mensen voor ons hebben er 50 jaar ingewoond en dus was er veel aan vervanging toe! Dan heb je geluk dat het een huurhuis is want de woningstichting heeft veel gedaan.
-Nieuw plafond beneden
-Nieuw plafond en vlizotrap boven
-Nieuwe wc
-Nieuwe keuken
-Nieuwe dievenklauwen
We moesten zelf ook nog veel doen hoor.
Zo zijn we in totaal 3 maanden :\ bezig geweest en ook de nodige spinnen tegengekomen voor we erin konden.
er bleef steeds wat liggen zoals nog wat drempels verven, een lamp buiten ophangen, de tuin opknappen en nu moest alleen het oude gras er nog uit (daar zat erg veel onkruid en mos tussen) en dus nieuwe grasmatten erin! Dat is dus vande week gedaan! Ben helemaal happy en vind het dus ook niet erg om 4 keer op een dag het gras te sproeien!!!! (ja hier heeft het nog niet geregend....)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:11

Nou ja, vorige keer hadden we gemeten toen kon het allemaal mooi.. Maar we hadden toen blijkbaar een grote paal die in t midden staat en als we de boxen zo plaatsen, dan kunnen de paarden er niet meer door.. :')

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:43

Maya; wanneer ga jij verhuizen??

Tja Sita, steunpalen weghalen is vast ook geen optie }:0

Mijn wijze woorden zijn;
van klussen, komt klussen :+

Als je eenmaal begint, zie je tig andere dingen die eigenlijk ook nog ooit een keer moeten.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:45

Nee, denk t ook niet.. Haha.. Dan stort de boel in mekaar geloof ik.. :')

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:18

Misschien even passen en meten, en kan je nog wat van de stallen maken.

Komen de shetjes ook in een grote box?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:22

Nee, die komen in een ander gedeelte van de schuur met zijn 4..
In de pinkenstal is ook een grote ouderwetse stand, en daar gaan we een hek voor maken.. Dat is best een grote box voor zijn 4.. :)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:23

dat is wel mooi dat ze allemaal bij ekaar komen te staan

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:23

Komen er dan ook nog pinken bij te staan Siet??