[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 10:09

Dan doe ik ook gauw even mee. Lees globaal mee maar niet alles, is even niet bij te houden .

Cindy, super filmpje !! Ben jaloers joh, ik geloof niet dat ik het zou durven .... Je ziét Spetter gewoon genieten !!

FjordKootje, wil je niet meer van die super-foto's plaatsen ... die wil ik namelijk ook !! Super, die ene foto van Mira waar je zelf ook zo blij mee was is echt in één woord ge-wel-dig !! Ze ging lekker uit haar bol door die trein die er langs kwam zeker hé !

Bonte, complimenten voor de bijlage van de Battie ! Zal een heel werk geweest zijn ! TROTS natuurlijk, want mijn mooie dame staat er ook in ! En moeder en dochter nog in de kerstbal, dus ze zijn weer goed vertegenwoordigd deze keer. Toch leuk als je je eigen paardjes zo tegenkomt.

Verder iedereen die het nodig heeft : , of

Ik heb mezelf gisteren maar 'ns lekker verwend : heb van het geld wat ik van Sinterklaas gekregen had de hele set Oster-borstels gekocht had. Ha ha, was wel weer zo'n typisch geval van overgehaald worden door verkooptechniek van de mevrouw in de winkel : ik had 3 dingen gekocht (of wilde kopen) : de zachte borstel, de harde borstel en de hoevenkrabber. Bij elkaar iets van 25 euro. Zegt de verkoopster : je kunt ook de hele set kopen, in een mooi tasje, en krijgt nu nog 10 % korting, en het zijn zo'n fijne borstels .... bla bla bla ... Jullie snappen 'm al .... ging met de hele set naar huis. Nu heb ik de manen- en staartborstel dubbel, want die had ik al .

Was nog wel een meevallertje, ik ging eigenlijk voor zo'n aluminium zadelcaddy, dus doos gepakt waar die in zat, verkoopster zet hem nog voor me bij de kassa terwijl ik verder winkel. Afgerekend, 1 x zadelcaddy, 1 set Oster-borstels en nog wat kleine dingetjes. Kom ik thuis : blijken er niet één, maar twéé zadelcaddy's in de doos te zitten . Staat ook duidelijk op de doos, maar ik had het écht niet gezien, en de verkoopster ook niet ... dingen kosten 45 euro ...

Nou, straks naar Rotterdam, gaan Oud op Nieuw vieren bij zus van Frits. Is altijd een heel verschil met hier, hier worden zo ongeveer 3 vuurpijlen afgestoken (waarvan 2 van ons ), in Rotterdam lijkt het alsof de stad wederom platgebombardeerd wordt ... .
Buurman gaat vanavond gelukkig een paar keer bij de paardjes kijken, maar ik verwacht geen problemen. Een paar dagen geleden werd er hier zo'n lawinepijl afgestoken, en ze tilden alledrie het koppie even op, zo van : "Huh ?"

Iedereen een hele fijne jaarwisseling, en tot volgend jaar !!

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 10:53

Citaat:
Ik heb mezelf gisteren maar 'ns lekker verwend : heb van het geld wat ik van Sinterklaas gekregen had de hele set Oster-borstels gekocht had. Ha ha, was wel weer zo'n typisch geval van overgehaald worden door verkooptechniek van de mevrouw in de winkel : ik had 3 dingen gekocht (of wilde kopen) : de zachte borstel, de harde borstel en de hoevenkrabber. Bij elkaar iets van 25 euro. Zegt de verkoopster : je kunt ook de hele set kopen, in een mooi tasje, en krijgt nu nog 10 % korting, en het zijn zo'n fijne borstels .... bla bla bla ... Jullie snappen 'm al .... ging met de hele set naar huis. Nu heb ik de manen- en staartborstel dubbel, want die had ik al .

die manen en staartborstel heb ik gekregen voor kerst fictief tenminste want hier in de buurt is ie niet meer te koop.....
zal ik de jouwe overnemen??
Laatst bijgewerkt door desillies op 31-12-05 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:00

Heerlijk spul die osterborstels!

SuperRoos

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:06

FK, echt geweldige foto's, mooi hoor
mira's koppie zo veranderd, en koot, net als altijd, gewoon een mega lekkerding

cheveyo, lekker naar kit vandaag, en idd goed uiteinde!

jacky, macho al verhuisd, snel zeg maar zo te horen heeft ie het super, en lekker al een vriendje, leuk hoor

dobbel, klinkt als een leuke avond vanaaf, veel plezier, en idd goede jaarwisseling!

jellie, nogmaals fijne jaarwisseling !

wenk, ff kijken hoe hoog mn uitkering is maar anders komt er ook wel een nieuw tuig voor fig, zit alleen ook aan een nieuw zadel, ga dr een met flexibele boom halen, lekker prijzig haha

keevagirl, haha overgehaald door de verkoopster, foei toch, wel mooi setje nu!
wel leuk van je zadelcaddy haha, nu heb je dr 2
fijn dat de paardjes ook niet schrikken van het vuurwerk, en straks lekker naar rotterdam, leuk hoor, veel plezier en fijne jaarwisseling

zo, vanochtend al lekker bij fig geweest, sneeuw is weg aan het gaan en is nu aan het regenen, lag erg dik pak
gelukkig blijft onze bak altijd goed dus vanaaf met leon kunnen we hopelijk nog wel ff leuke dingen doen
zo nog 1x voeren en dan om 3 uur naar het station om leon op te halen
heb hem al gewaarschuwd voor onze kleine tala baby puppy haha want die wil minstens een half uur knuffen en kussen als je als nieuw iemand binnen komt haha

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:09

Goedemorgen allemaal, iedereen een goed 2006 toegewenst .

Jeanie heb ik afgelopen woensdag verhuisd naar haar nieuwe plekje op de boerderie . Ze staat in het tinkergangetje helemaal naar haar zin.
In totaal 25 paarden/pony's op stal. Ook 2 prachtige Belgen.Ik ben nog niet naar het strand geweest i.vm met vuurwerk en gladheid.Ze heeft nu haar wendagen op stal en we rijden in de buitenbak.

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:16

lekker nieuw plekje voor jeanie dus, ff lekker wennen en dan kan je snel naar het strand, idd eerst maar een beetje vuurwerk en dit rare weer weg

jij ook een goed en gezond 2006!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:19

Alvast een goede jaarwisseling gewenst allemaal!

Ik heb weer prachtige foto's gezien van diverse paardjes en landschappen. Fayette met een dikke buik! Het is echt al heel goed te zien!
Cindy aangezien ik nog steeds geen filmpjes kan kijken hoop ik dat je ook nog wat foto's plaatst.

Schaatsen op straat was wel eind jaren 70 Soxje! Ik was denk ik een jaar of 7 en heb er nog foto's van. Voor zover ik me kan herinneren is dat maar 1 keer gebeurd.

Mariel, ik hoop ook dat je volgend jaar weer zo'n mooie bijlage maakt!

Tricky, superfoto's!!!! Hahaha, ik zat bij de eerste al te kijken van huh, dat bonte veulen heb ik helemaal niet gezien! Zelf ben ik gisteravond om 20.00 uur naar de voorstelling geweest. Om 4 uur was ik al bij m'n vriendin in Amsterdam-Oost en met een gangetje van 30/40 zijn we om 19.00 uur naar de Rai geglibberd. Spannend en bizar hoor, met de auto door de sneeuw, maar gelukkig zijn we heel aangekomen. Ik vond het ook een erg mooie show! Die kozakken waren ook zo gaaf! In galop staand op 2 paarden door de ring. Ik dacht dat er ieder moment een zou vallen. Vannacht ben ik maar bij m'n vriendin blijven slapen vanwege de ijzel, ben nu net thuis.

O ja, de paardjes van Bokkers in de Battie die jullie nog niet geraden hebben zijn:

- Mauricio van Mamauba op pagina 15 (hij zit in de sneeuw met z'n rug naar ons toe)
- Mac van Jean in de kerstbal linksonder
- de Tinker van Rowan17 in de kerstbal rechtsboven

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:23

Roos, ik wil ook nog een nieuw zadel, maar dat wil ik pas aan laten meten als ze niet meer zwanger is....

Ik wil wel nog een wintec, maar dat moet even wachten. Mijn hond word vrijdag gecastreerd (a 150 euro ongeveer) en mijn auto moet voor de APK (3 a 400 euro naar verwachting), heb er dus net ff niet het geld voor deze maand...

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:33

pff wenk, boel uitgaven weer dus
je hebt gewoon een engels zadel he, wat kost dat om aan te laten meten helemaal zeg maar

bij een westernzadel zit je op 1500 euro en dan heb je hem heel simpel, met bewerkingen en alles erop kan je het zo gek maken als je zelf wil

2e hands met zo'n flexibele boom bij de western zit je ook wel op 1300-1500 euro, ook duurdere hoor
voor mn huidige zadel krijg ik niet zoveel denk ik, is een goed merk maar geen topmerk

vasthi, fijne jaarwisseling!

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:39

Bonte schreef:
stalnijmegen welkom Heb je dan nog meer Tinkers, want als je besmet bent met het virus en je hebt er 1 te koop, dan hoop ik van wel. Of ga je een andere kopen??

wie weet koop ik er nog wel een bij, eerst moet die andere 2 die ik te koop heb weg zijn, anders is er geen beginnen meer aan!! heb een haflinger die in feb 3 word, dus schijnbaar koop ikeen jonge erbij zodat die het land in kan samen met mn new forest van 38!!!!

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:41

Iedereen astublieft voorzichtig met vuurwerk ! Afbeelding

Wij hadden hier vanochtend vroeg al het eerste ongeluk,
mijn neefje van 15 deed wat vuurwerk gooien en er ontplofte een strijker in zijn hand,zielig hoor juist degene die altijd voorzichtig is overkomt zoiets, gelukkig valt het mee !
Maar wel een snee in zijn duim en twee vingers verbrand dus in de mitella en een spuit in zijn been voor de pijn en morfine voor later dus die pijn komt nog wel terug !

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:41

Waarom ga je niet barefoot, SuperRoos?

Keevagirl, sorry

SuperRoos, Koot was wel weer bozig deze week, misschein komt dat omdat T de hele week niet is geweest voor wat extra aandacht aan Tha Man.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 31-12-05 11:45, in het totaal 2 keer bewerkt

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:42

Soxje schreef:
stalnijmegen welkom. Zag in je profiel dat je ook nog wat anders te koop hebt staan, welsh geloof ik. Je foto's daar zijn aan een update toe want ik zie alleen maar kruisjes

thja als ik eens wist hoe dat moet hahaha, zag het zelf ook al, maar dacht dat het aan mn pc lag
wie kan me helpen??

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:42

Ik wil een engels zadel ja. Voor een standaard zadel (wat aangepast moet worden) zit je voor het zadel wat ik op het oog heb zo rond de 800/900 euro.

Een Wintec VZH (wat ik er bij wil) kost 2e hands zo tussen de 150 en 250 euro. Dan zou de boom waarschijnlijk nog verwisseld moeten a 20 euro ongeveer.

Er zijn eigenlijk geen zadelmakers die je zadel echt op maat maken. Hulsebosch bijv zegt van wel, maar gebruikt nog altijd standaard bomen. Dat zie ik niet als het echt op maat maken van een zadel.

Echte westernzadels zijn duur he?

Jacky, das balen. Ik zag hier in het winkelcentrum al weer allemaal rokende prullenbakken...

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:50

de echte merken pfff onbetaalbaar hihi, maar dan heb je ook wat he

FK, waarom ik niet boomloos ga, heb het 1x geprobeert en had totaal geen steun aan mn knieen, heel gek
fig liep er ook niet lekker mee terwijl we zonder zadel het ook allemaal doen dus daar ligt het niet aan, vind het wel jammer want vind het echt leuke zadels
koot beetje boos, ahhh jammer dat je zo ver weg woont, anders kwam ik hem wel ff knuffen hoor haha

en ik wil gewoon een goed westernzadel omdat ik toch wel wat wedstrijden wil gaan starten ooit hihi
zo'n flexibel zadel gaat meerder paardenlevens mee, mocht ik hem willen ruilen dan krijg je bijna nog dezelfde prijs als nieuw ervoor, die zadels zijn zo sterk
echt uit 1 stuk leer zeg maar, dus bijna niks erop gestikt en vast gemaakt
veel westernteugels zijn allemaal laagjes op elkaar geplakt zeg maar, dat knip je zo door
mijn teugels zijn echt uit 1 stuk, en daardoor al evenveel geld als een goedkoop zadeltje hihi
volgens mij ben ik een beetje overdreven met mn materialen haha maar heb gewoon slechte ervaringen met dat slappe leer, wil gewoon goede dingen hihi

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:51

wenk, aan die prijzen te zien moet ik trouwens maar weer met een engelse uitrusting gaan rijden haha

jacky, erg van je neefje zeg, zielig hoor, gelukkig is het redelijk 'goed' gegaan nog... beterschap voor hem, schrikken hoor...

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:57

Mwa, kan ook duurder hoor Roos. Kijk maar eens naar een mooi kieffer zadel bijvoorbeeld, leg je ook zo 1500/200 voor neer. Of de KN die ik een tijdje terug op Lisje gepast heb, 1750 euro....

Ik heb alleen geen zin om heel erg veel geld uit te geven aan een zadel, puur omdat er een bepaald merk op staat. Vaak zijn de B-merk zadels ook heel erg goed en gaan lang zat mee. Natuurlijk is er kwaliteitsverschil in oa het leer, maar ik zat persoonlijk lekkerder op mijn Kentaur van 800, dan op een kieffer van 1500.

Belangrijkst voor mij is dat een zadel goed op mijn knol past, welk merkje er dan aan hangt is imo niet van belang.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:10

Ik heb nog een paar 2e hands zadels te koop.....

** IEDEREEN EEN HELE FIJNE JAARWISSELING ALVAST **

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:14

12.20 Arnhem, aankomst Den Haag CS zonder overstap 14.10 uur.
Ik wacht op je SR, en Koot ook, op zijn knuffels. Dus zo ver weg is het niet

Waarde van zadels.... ik kocht ooit bij Horseman Outfitter het Endurancemodel "Outfitter". Was speciaal voor hele brede knollies. Ding was duurder dan Kootje, maar 't was keihard, en 's zomers niet breed genoeg voor Koot.

1x rijden op een Barefootzadel daarvan zegt de verkoopster dat je nog niet een goede indruk kan hebben... Steun aan je knieen? Hmmm, geen idee of ik dat heb. Ik zeg tegen de kleindochters van de boer altijd, poepgat in het zadel, zuignap aan, en gaan.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:19

Hmm, ik heb de Barefoot op Lisje gehad, maar die ging zo kort en stijf lopen. Net als Roos rijd ik ook veel zonder zadel (vind haar zonder zadel toch het lekkerst zitten.. ), maar dit vond ze gewoon niet prettig. Ik heb ook de mening van de Fysio gevraagd inzake boomloze zadels, hij raadde het ten sterkste af, tenzij je een paard met een ijzersterke rug hebt waar een gewoon zadel echt niet op past. Dit omdat de drukverdeling van een boomzadel zo gemaakt is dat het paard (bij een passend zadel) een optimale verdeling heeft van het gewicht van de ruiter + zadel. Een boomloos zadel mist dit waardoor alle gewicht van de ruiter op 1 punt komt. Echter door de pasvorm van een boomzadel word de puntdruk nog verergerd. Het is in zijn ogen nog beter om zonder zadel te rijden dan met een boomloos zadel.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:22

Iedereen alvast een fijne jaarwisseling!!!!
een een gezonde 2006, en al het goede voor alle dieren op deze wereld.

Lien: die borstels zijn nog wel te krijgen in westkappele hoor.

Annick

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:29

WenK schreef:
Het is in zijn ogen nog beter om zonder zadel te rijden dan met een boomloos zadel.

Lijkt me niet, haal ik het kontenkleedje van mijn zadels af, dan blijft er eigenlijk alleen maar een vlak oppervlak over. Ik vind het vergelijkbaar met zonder zadel.
Ieder paard reageert anders, da's inmiddels wel duidelijk. Koot is er juist veel ruimer en losser door gaan lopen, loopt veel soepelder nu.

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:36

Wij zullen blij zijn als deze dag voorbij is.

Veel liefs en groeten van ons voor het nieuwe jaar.
En doe in godsnaam voorzichtig daar buiten.

en bonte geluk heeft je neefje.
maar de pijn voelen we hier.
dat zit gegrift in ons hart

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:40

De boomloze zadels die ik heb gezien hebben allemaal een voor en achterboogje en beugels/riemen. Dit alleen al zorgt voor een andere drukverdeling dan zonder zadel. Sommige paarden zullen daar beter tegen kunnen dan anderen, maar ik ben het absoluut niet eens met de manier waarop boomloze zadls verkocht worden: past op ieder paard, werkt voor ieder paard. Dat is simpelweg niet waar.

Datzelfde fabeltje bestaat over westernzadels, past altijd. Nee, past niet altijd. Weet je dat 80% van de paarden in Nederland met een niet passend zadel loopt? Vaak veroorzaakt doordat een zadel word gekocht, en er vervolgens niet meer naar gekeken word. Een zadel zou je iedere 3 a 6 maanden na moeten laten kijken op pasvorm. Zowel het paard als het zadel veranderen. Dat is de reden dat veel paarden niet lekker lopen onder een boomzadel...

FK, ik val je hiermee niet aan hoor. Ik bedoel hiermee absoluut niet te zeggen dat jij een niet passend zadel hebt, of dat het boomloos rijden voor Koot of Mira niet goed zou zijn. Ik spreek in het algemeen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:46

Hihihi ->
Ben blij dat ik na 12 jaar zoeken eindelijk HET zadel voor Koot gevonden heb!