[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:56

Filmpje met Annemarie is dus ook flut bij mij Ik zie 3 verspringende beelden maar nada galop). Het is niet anders.

Heb geprobeerd een leuke smiley in mijn eerdere post te zetten maar krijg het niet voor elkaar dus er staat nu 4x bewerkt

Dit zijn geen winterboots maar winter stalschoenen dus geen moonboots Leon. Maar je hebt wel een koopje geloof ik!

Bonte

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:00

Schitterende flimpjes hoor. het is dat ik ver weg woon

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:01

Citaat:
Ja hoe doen jullie de slee eigenlijk aan de strengen???
Citaat:
Met strotouwtje vastgeknoopt. Wel mes op zak. Bij problemen kun je touwtje even snel doorsnijden en je hebt die extra lengte zodat je niet te dicht achter het paard zit. Er zijn zoveel mogelijkheden en dit vond ik wel eenvoudig.

Is wel een slim en een zeer goed idee zo Cindy, zal het zeker onthouden, heb zojuist weer een paar keer je filmpje bekeken, het blijft leuk om ernaar te kijken en het blijft vet lachen geblazen....

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:03

Sox, je moet die link tussen img zetten net als een foto: dus de Url

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:04

Naar aanleiding van een pm van bonte zou ik me maar even voorstellen.. Ik ben Dees en schuilachter de naam stalnijmegen.. Ik heb zelf 5 paarden/ponys en op het moment een tinker staan voor de verkoop.. Ben nog niet zo lang besmet met het tinkervirus, zat altijd in de springsport maar door een bepaald contact en wat daagjes met tinkers doorgebracht te hebben voel ik steeds meer voor dit ras.. Dus nu zul je me wel vaker vinden hiero
gr. dees en vee

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:06

Nikitagogo, ik blijf er ook om lachen. Spet vond het ook mooi. DIe geniet als je om of met hem lacht! En supersuperbraaf, op het galopje na.
Bonte je bent welkom hoor!!!
Ik duik mijn bed in. Truste allemaal en voorzichtig in het verkeer!!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:09

Bonte, als je via het noorden richting Groningen gaat valt het nog wel mee. Maar nu raakt de sneeuwperiode weer even ten einde. Januari moet nog beginnen dus er komt heus wel weer een pak te liggen hier De stal van Spetter/IJ ligt hier 15 minuten met de auto vandaan dus combi is mogelijk...

Had ik gedaan Bonte, eerst met img en toen dat niet werkte met url. Ga gewoon nog even testen

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:10

Afbeelding

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:11

Haha, nu is 't gelukt! Thanks.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:15

stalnijmegen welkom Heb je dan nog meer Tinkers, want als je besmet bent met het virus en je hebt er 1 te koop, dan hoop ik van wel. Of ga je een andere kopen??

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:21

Bonte schreef:

Baileys opletten dat er minstens 3x OPTISCHE zoom opzit. Difitale zoom zit er meestal op, maar dan gaat je kwaliteit eraan.
Verder rond de 3.2 pixels of hoger.

Ja, zover was ik. Maar dan? Ik neem aan dat de voorkeur uitgaat naar 32 MB ipv 16 MB of is dat niet doorslaggevend? En welk merken zijn echt flut?

Ik heb het gevoel dat het elkaar allemaal niet veel ontloopt maar er is zo debiel veel keuze dat ik niet kan kiezen . Dus ik wil eigenlijk dat iemand met verstand van zaken zegt: Jôh, DIE moet je kopen, die is echt goed!!!
Of juist: Die moet je ECHT niet kopen. Waardeloos ding is dat!!

Snappie?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:26

Ikzelf heb ook nog een sony P10. Die heeft 5 pixels en 3x optische zoom. Daar heb ik veel plezier van gehad en heb die nog altijd bij me als ik die grote niet bij me heb.
Voor de kaart maakt niets uit, want die kan je groter bijkopen.
Kijk anders eens op www.kieskeurig.nl Dan kan je vergelijken en reacties lezen.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:28

stalnijmegen welkom. Zag in je profiel dat je ook nog wat anders te koop hebt staan, welsh geloof ik. Je foto's daar zijn aan een update toe want ik zie alleen maar kruisjes

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:42

spetter, geweldig al je filmpjes, heb samen met mn moeder erom gelachen
LEVENSGEVAARLIJK hoor

nu lekker bedje in

steken jullie trouwens wel eens vuurwerk af bij de paarden dan?

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:51

Soxje schreef:
Ik zou ook wel een slee willen maar dan moet ik ook een beleerd paard hebben èn tuig. Dream on babe Mooie foto's gezien en zowaar gegiechel gehoord maar op mijn pc gaat dat in de versnelling en de film in hele erge slow motion Dus wel lachen ja.

Tuig kan best mee vallen hoor en sleetjes zijn ook wel in de aanbieding.... Ik heb pas een nylontuig besteld. Leer heeft wel mijn voorkeur, maar mijn leren tuig ging voortdurend stuk : dan weer een streng die afbrak of een buiksingen...... Dat nylon kostte 99,-- Euro, dus dat viel best wel mee en aangezien ik niet zoveel men vond ik het weer meer dan genoeg....

Verder heleboel leuke filmpjes gezien Helaas regent het nu hier bij ons, dus dat wordt morgen geen sleetje rijden met Lucy

Fjordkoot : Peter : dat zijn de beste Hoefde voor mij ook niet, maar die van mij is gek op oliebollen en de kids ook....

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:57

jammer zeg indezz, geen sneeuw meer dus, komt misschien nog wel een keer, maart heeft ook nog een staart

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:02

Baileys schreef:
Bonte schreef:

Baileys opletten dat er minstens 3x OPTISCHE zoom opzit. Difitale zoom zit er meestal op, maar dan gaat je kwaliteit eraan.

Ja, zover was ik. Maar dan? Ik neem aan dat de voorkeur uitgaat naar 32 MB ipv 16 MB of is dat niet doorslaggevend? En welk merken zijn echt flut?

Ik heb het gevoel dat het elkaar allemaal niet veel ontloopt maar er is zo debiel veel keuze dat ik niet kan kiezen . Dus ik wil eigenlijk dat iemand met verstand van zaken zegt: Jôh, DIE moet je kopen, die is echt goed!!!

Snappie?

Ligt er ook aan hoeveel je wilt uitgeven. Ik heb een Sony Cybershot en het is een ontzettend handig ding voor in je jaszak. Maar aangezien ik voorheen een spiegelreflex gewend was, vallen de foto's bij mij soms tegen. Zeker in donkere ruimtes....

Je moet gewoon een aantal dingen goed in je hoofd houden:

1. aantal pixels : meer dan 3.2 mp
2. optische zoom : 3x of meer
3. formaat van het apparaat

Bij de meeste toestellen van vandaag kun je ook filmpjes maken. Dat is soms ook wel heel erg leuk en handig. Verder vind ik het wel belangrijk dat er meer dan een standaard geheugenkaart in zit. Dus ik heb een geheugenkaart van 128mb. Daar betaal je wel meer voor, maar heb er ook wel meer plezier van volgens mij. Ik heb een toestel waar je foto's van 5 mega pixel mee kan maken en die zijn meestal scherper....

Dus bij kieskeurig zet je gewoon de prijs erbij en kijk wat er naar voren komt. Een Trust zou ik niet kopen, daar mankeer wel eens gauw iets aan. Mijn voorkeur gaat uit naar de merken Sony, Olympus, Canon, Minolta, Nixon. Die zijn over het algemeen gewoon heel erg goed!

Succes!

En ach SuperRoos! Wie weet! De winter is nog maar net begonnen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:12

Baileys schreef:
Bonte schreef:

Snappie?

Ik zeg he-le-maal niks AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

niXon, Indezz? Doe maar niKon

Hebben net de tekenfilm Spirit gekeken, P had em vanmiddag opgenomen. Leuk, Spirit = valk, merrie Ray = bont (okee, vosbont...), met wat fantasie net Koot en Mira

Vandaag toch maar eerst naar stal toe gegaan, plannen gewijzigd en hondjes toch maar thuis gelaten (was te kort na hun ontbijt, en heb geen zin in maagkantelingen). Paardjes hebben een uurtje in 't landje kunnen rotzooien, Kootje was "ik-zoek-gras"-gericht, Miertje was zeer meewerkend met heen en weer draven en zelfs galopperen. 't Lijkt erop dat ze steeds beter galoppeert.
Even links, omdat de grote versie vaak toch 't mooist is:
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/ ... 8/original
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/ ... 5/original
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/ ... 8/original

Met deze foto ben ik heel blij
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/ ... 3/original

Lekker ding
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/ ... 3/original

Galop, groot voordeel van geen ijzers
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/ ... 7/original

Kijk mam, ik vlieg!

The End
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/ ... 1/original

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:29

Laatste foto stond er al, kan niet meer wijzigen...

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:48

paasei Jantje!!! FK, ik pleurt zowat achteroveur van me stoel!!
Ging even de prijs opzoeken van jouw camera.....heb mijn zinnen al even gezet op een nieuwe digi, kreeg spontaan ademstokkingen in mijn keel. Wil je me niet meer zo laten kwijlen!

Heb lekker bijgelezen, super foto's weer gezien en filmpjes ook, lach me rot!!!

Nu snel naar mijn bedje, morgen mag ik weer naar Kit!!! YEAHH!! hoop dat het weer meezit.

Sorry verder niet veel in boeiends te vertellen op een sinds vanmiddag wat voordeligere hypotheekkeuze na dan.

Slaap lekker en wie ik morgen niet meer spreek! Doe voorzichtig en pas op jezelf en je dieren, Goed Uiteinde!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 01:07

Hihihi, ik zeg toch dat ik niks zeg

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 08:23

Goedemorgen ,

Iedereen een prettige oudejaarsdag toegewenst,
en een gelukkig nieuwjaar ! Afbeelding
Afbeelding

Macho is verhuisd,ik heb hem donderdag naar manege hellevoetsluis
gebracht,sharmilla was helemaal verbaast dat hij er 's avonds al was.
Helaas door het slechte weer was ik er 's avonds niet,maar macho heeft al gezellig met sir sjimmy gespeeld en gekroelt in de buitenbak.

Gisteren zaten we gezellig in een sneeuwstormpje,dus kreeg ik mijn vader niet zover om erheen te gaan,maar gelukkig was sharmilla erwel even geweest,want zelfs de lessen waren afgelast.
Ze was verbaast hoe rustig macho op een nieuwe stal stond ! Afbeelding

Nu regend het hier,hoop dat vanmiddag de sneeuw weg is en dan gauw de scooter starten !

Foto's moet ik nog maken van zijn nieuwe stal dat word vandaag of morgen.

Macho had losse ijzers dus gelijk heeft de manege eigenaar een hoefsmid gebeld en die was er een uurtje later.
Macho stond in de manege op zijn gemak iedereen te bekijken de nieuwe smid in zijn kont te knabbelen (een jonge smid,hij vond macho echt leuk,zo'n brave tinker ),echt mooi om te zien hoe hij op zijn gemak alles stond te bekijken en aan alle kinderen te snuffelen die langs kwamen.
Ze hebben geen echte wasplaats een plekje in de gang en dan heb je veel contact met iedereen die langs komt.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 09:42

Ik wil iedereen een fijne jaarwisseling wenzen, Ik ga nu naar zwolle we bakken altijd met de familie bij mijn pa in de schuur olibollen, en vanavond gaan we met een deel van de familie gourmetten bij mijn neefje in de ark, dus ik kom vandaag denk ik niet meer langs.

Tot volgend jaar

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 09:43

Goede morgen! Ik meld me even snel. Topic vluchtig bekeken/bijgelezen. Heb erg mooie foto's van paarden, shows, tuig en sneeuw gezien
De flimpjes van Cindy waren super!!!!!! Hihi Ben erg jaloers.
Hier is de sneeuw al weg.

Verder en voor wie het nodig heeft.

En ik wens iedereen een fijne jaarwisseling

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 09:55

Goedemorgen!!

Iedereen alvast een fijne jaarwisseling!!!!

Leuke filmpjes allemaal met Spet!!!

Tuig hoef niet zo duur te zijn, 2e hands kun je vaak ook mooi spul voor een nette prijs vinden. Ik heb voor nieuw gekozen (en dus duur) maar ik heb dan ook een erg mooi tuig.

Strakkies weer paarden voeren, boodschappies doen en dan heel misschien ff rijden, maar ik ben bang dat er van die rotjochies door het dorp lopen met knallertjes...