[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:19

Ohja, dat wilde ik nog vragen: is Passionata te vergelijken met GOA? Vind 't best duur en ook een eind rijden vanaf hier. GOA ben ik een paar keer geweest dus als het nou hetzelfde is hoef ik eigenlijk niet te gaan.
En iemand een tip mbt. aanschaf van digi-tje voor huis-wei en paard gebruik? Ik zie door de bomen het bos niet meer, heb er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:19

WenK schreef:
Pfff, 1978/79, toen zat ik nog niet eens in mijn mamma's buik... Wat een ouwe mensen hier...

My thoughts

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:20

Tricky1 schreef:
Oeps, twee keer. Sorry...
Flet (ik kijk nu heeeeeel onschuldig): wat bedoel je met die kleine lettertjes dan?

*Hele harde grinnik* Niks... meende alleen een erg bekend paardje te zien

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:21

snowdon schreef:
WenK schreef:
Pfff, 1978/79, toen zat ik nog niet eens in mijn mamma's buik... Wat een ouwe mensen hier...

My thoughts

Toen was ik er al lang uit maar lag nog wel in de luiers

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:21

flettie schreef:
Tricky1 schreef:
Oeps, twee keer. Sorry...
Flet (ik kijk nu heeeeeel onschuldig): wat bedoel je met die kleine lettertjes dan?

*Hele harde grinnik* Niks... meende alleen een erg bekend paardje te zien

http://www.mijnalbum.nl/Foto=PAPD6ZXD

Bonte

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:30

Lachen die foto.

Tricky1 nog 1 vraagje. heb je gefitst??

Baileys opletten dat er minstens 3x OPTISCHE zoom opzit. Difitale zoom zit er meestal op, maar dan gaat je kwaliteit eraan.
Verder rond de 3.2 pixels of hoger.

Tricky1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:30

Hihihihi! What more can I say?
Uhm, Baileys, ik heb GOA nooit gezien. Maar mijn trainster wel en ik heb het idee dat GOA wat klassieker en toch wel beter is qua rijtechnisch spektakel. Zoals ik al zei: het is heel erg leuk om mee te maken, maar het is een beetje een allegaartje van acts. Iets met veel belofte in zich, en vooral geweldig voor mensen die nooit meer dan 1 of 2 paarden bij elkaar zien. Wie paarden in een kudde niet kent, vindt dit denk ik overweldigend. Dus of je nu vanuit Middelburg zou moeten gaan, kweenie, ik denk dat het ervan afhangt wat je er zelf van verwacht. Ik heb ooit het Paardencircus uit Wenen in Den Haag gezien en daar was ik helemaal weg van, maar dat was alleen maar met Lippizaners. Hier zit van alles in qua ras en dat vind ik tof. Moeilijke keuze...

Tricky1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:31

Bonte: in het begin niet. Die groenige foto's zijn zonder flits, ik ben nog enorm met die camera aan het spelen en wilde dat doen voor het effect. Als je flits gaat er natuurlijk veel verloren, in zo'n grote ruimte, maar het viel me niet tegen. Toch zijn de meest heldere opnames, zoals die laatste, zo mooi gelukt omdat er toen een witte spotlight op stond.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:39

Tricky, ik denk dat Spetter zo geboren is, hahah. Hij is gewoon erg kalm en braaf! En idd depri mensen moeten hier wel om lachen denk ik. Alleen dat gegil is al leuk! Heb ook erg genoten en flink gelachen. Dat doet een mens goed!
Roos, ik zit te wachten tot mijn zus tijd heeft voor filmpje in galop en van annemarie.

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:43

tricky wat een super foto's!!
zoals Leon al zegt,soms is het net of je een schilderij zit te bekijken
echt geweldig.........

hee Spetter,weet je dat degene die het filmpje gemaakt heeft van jullie prcies hetzelfde lacht als ik??
de kinderen en manlief dachten dat ik een filmpje van mezelf zat te kijken!!
ik vond het zelf ook erg opvallend hahahahahhahaaaaaaa

tinkersjakie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:56

desillies schreef:
hee Spetter,weet je dat degene die het filmpje gemaakt heeft van jullie prcies hetzelfde lacht als ik??
de kinderen en manlief dachten dat ik een filmpje van mezelf zat te kijken!!
ik vond het zelf ook erg opvallend hahahahahhahaaaaaaa

Hahaha dat is mijn zus Annemarie (Indianajones)

Oh zie dat het hier ook alweer sneeuwt, hopen dat het morgenvroeg niet al te glad is. vind dat doodeng maar heb morgenstaldienst dus moet er wel door.

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:02

nou hoop wel morgen wat foto's in de sneeuw met whis te kunnen maken.
maar eerst ff appelflappen maken hihiiih

BrankaZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:04

snowdon schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=LZADUTH4 Dit paard zat ook in GOA vorig jaar.... dacht ik...

Heb GOA niet gezien, wel Apasionata en ik vond dit eerlijk gezegd ook 1 van de mooiste acts. Een prachtige interactie tussen paard, ruiter en danseres en muziek die er helemaal bij paste.

Mirna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:09

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:09

levensgevaarlijk!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:15

NOG geweldiger!!!

Mirna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:22

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:26

Mamauba alvast gefeliciteerd met de verjaardag van de kleine meid!

Een deel rubber matten voor Shayla, goed idee.

Leuke sneeuwfoto's van Amy!

Geinige Smash!

Flettie, leuke foto's van Fayette in tuig, de buik viel me ook ineens op!

Snowdon en Bonte.... geldboom, nou, Bonte heeft een stel mooie geldbomen gefotografeerd!

Wit Delft bij Peetorlan

Hopen dat het alleen maar de kou is bij Snowdon zijn stijve lijfje.
Heb de 2 Uk-telefoon-foto's nog niet voorbij zien komen...

WenK, leuke foto's.

Spetter 8 km van de paarden vandaan, ik 10 km.

Fijn dat het zo goed gaat met Tommie, en dat hij op jou vertrouwt, Desillies.
Loopt hij goed zonder ijzers?

Brave vuurwerk-Figje

Tricky1, netjes hoor, die foto's. Zat me te verbazen over iso 400 + f5.6, tot ik zag dat je ook geflitst had. Ook ik herken Goa-paarden (en mensen).

Indezz, Peter gaat hier morgen oliebollen bakken; hoeft niet voor mij, maar hij vindt 't leuk. Prima dan. Hoop dat je waterleiding gauw ontdooit is.

Spetter, geweldig leuk filmpje, wat een veerkrachtige draf heeft Spetter!
Hihihi, die IJ ook al achter Spetter!
Lig in een deuk om die bokken van de grote lieve stoere Spet!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:38

WenK schreef:

>;)

Volgens mij is het nòg langer geleden toen ik op de straten kon schaatsen, ik denk dat dat rond '68 - '70 was Was ook maar één dag en toen was de ijzel weg, maar 't was geweldig.

Mooie foto's tricky van Apassionata! Goed toestel volgens mij. Doet me wel veel aan Goa denken, ander verhaal natuurlijk maar daar waren ook veel soorten paarden. Dat laatste paard is wel héél prachtig, zou dat een Andalusiër zijn? Op een van e eerste foto's een tinker geloof ik achteraan?

Vraag me af of die paarden wel eens lekker op de wei komen.

Ik zou ook wel een slee willen maar dan moet ik ook een beleerd paard hebben èn tuig. Dream on babe Mooie foto's gezien en zowaar gegiechel gehoord maar op mijn pc gaat dat in de versnelling en de film in hele erge slow motion Dus wel lachen ja.

Tip: bij www.agradi.nl hebben ze Aigle winter(stal)schoenen in de aanbieding, alleen vandaag nog 29,95 i.p.v. iets over de 40 €. Ik heb ze vanavond besteld met nog HH ruitersokken, ook wel geinige kleurtjes.

Nou sta ik met nog 3 paarden op stal maar de 2 kwpn'meiden komen nauwelijks. (Die rijden alleen maar in de bak en dan nog alleen maar bij mooi weer geloof ik). Stalbazin had ook gedacht dat ze iets actiever zouden zijn omdat ze beiden wedstrijdjes rijden op L niveau. De merrie is helemaal geschoren en staat nu met 3 dekens op en de laatste dagen ook met een halsstuk. De dekens wegen samen bijna 1000 gram!! Heb ik niet uit mijn duim maar dat meisje kwam van de week even om te borstelen of zo en ze vertelde het. Dus dag en nacht, op stal en buiten met die lading op. Oh oh, wat ben ik toch blij met mijn tinker. Ik heb een ongevoerde buitendeken voor nu in het land. Een fleecedeken (met hals) als zweetdeken en een vliegendeken voor de zomer. Die 3 dekens zijn echt nodig. Op stal heeft ze niks om.

Leon en Roos, veel plezier morgen, zo te lezen moet dat wel lukken

Moet nu IJ nog gaan bekijken.....
Laatst bijgewerkt door flicka op 30-12-05 22:52, in het totaal 4 keer bewerkt

Mirna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:41

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:43

Soxje schreef:
Mooie foto's tricky van Apassionata! Goed toestel volgens mij. Doet me wel veel aan Goa denken, ander verhaal natuurlijk maar daar waren ook veel soorten paarden. Dat laatste paard is wel héél prachtig, zou dat een Andalusiër zijn? Op een van e eerste foto's een tinker geloof ik achteraan?

Tip: bij www.agradi.nl hebben ze Aigle winter(stal)schoenen in de aanbieding, alleen vandaag nog 29,95 i.p.v. iets over de 40 €. Ik heb ze vanavond besteld met nog HH ruitersokken, ook wel geinige kleurtjes.

Ik heb winterboots bij de DIRK voor 8,99! En ze zitten heerlijk!!!

Die Tinker is Abby van Tricky zelf, Soxje... Photoshop....

Overigens vond ik het verhaal bij GOA wat slap... hoe was het verhaal bij Apassionata?

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:49

Ik heb een paard, een tuig, een slee, maar 1 excuus, nog te weinig sneeuw, ha ha.....

Spetter, Annemarie, Mirna, super hoor die filmpjes van jullie, jullie durven tenminste, ik echt niet op z'on klein sleetje met Nikita ervoor, die gaat alleen maar hard denk ik en dan ik lig ergens sneeuw te happen, nee dank je de koekoek.....

En die galop van Spetter, oeps Cindy, ging net goed zo te zien.... gelukkig had je nog een extra touwtje aan de strengen vastgemaakt
Laatst bijgewerkt door Knollehollen op 30-12-05 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:50

NikitaGoGo schreef:
gelukkig had je nog een extra touwtje aan de strengen vastgemaakt

Ja hoe doen jullie de slee eigenlijk aan de strengen???

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:51

NikitaGoGo schreef:
En die galop van Spetter, oeps Cindy, ging net goed zo te zien.... gelukkig had je nog een extra touwtje aan de strengen vastgemaakt

Ja, dat had ik voor mijn veiligheid gedaan ja. En dat terwijl ik geen bokken van spet gewend ben. Hihihi Hij raakte me dus ook niet omdat ik ver genoeg van hem vandaan was.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:54

snowdon schreef:
NikitaGoGo schreef:
gelukkig had je nog een extra touwtje aan de strengen vastgemaakt

Ja hoe doen jullie de slee eigenlijk aan de strengen???

Met strotouwtje vastgeknoopt. Wel mes op zak. Bij problemen kun je touwtje even snel doorsnijden en je hebt die extra lengte zodat je niet te dicht achter het paard zit. Er zijn zoveel mogelijkheden en dit vond ik wel eenvoudig.