Diaz schreef:Wat maf van Sul!
Buiten doet hij dat dus helemaal niet?
Dan is het misschien even een kwestie van streng zijn, en niet opgeven , dus echt even erdoorheen als hij bokt, en flinke tik bij protest.. Maar das makkelijk gezegd idd;)
Helaas doet hij het buiten ook als hij z'n zin niet krijgt (als hij toevallig hele lekkere grasjes in de berm ziet staan, waar hij dan niet naartoe mag of als hij toevallig een galopje in gedachten heeft en ik besluit om ergens rustig langs te gaan). Hij begint bij protest met schudden met z'n hoofd, daarna krijg ik een waarschuwingsbokje, daarna een flinke bok en als hij dan nog z'n zin niet krijgt (wat ik 'm dus echt nooit geef, maar hij blijft het doen), dan springt hij eerst van voren op om vervolgens z'n achterkant op te gooien ........... Schrale troost, hij probeert het bij anderen ook. De enige die het tot nu toe kon oplossen met rijden was Jan-Pieter Koopmans (was ook de enige die zelf aanbood om er zelf op te gaan zitten, zie laatste foto op de vorige pagina), dus daar gaan we komend voorjaar lessen. Corrigerende tik met zweepje resulteert ook altijd in bokken. Dus, ja, wie er dan de langste adem heeft .............
Ik zie dat er bij jullie hagel en sneeuw voorbij is gekomen ............ Nou hier (in het zuidwesten) schijnt het zonnetje heerlijk.