[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:57

Diaz schreef:
Wat maf van Sul!
Buiten doet hij dat dus helemaal niet?
Dan is het misschien even een kwestie van streng zijn, en niet opgeven , dus echt even erdoorheen als hij bokt, en flinke tik bij protest.. Maar das makkelijk gezegd idd;)

Helaas doet hij het buiten ook als hij z'n zin niet krijgt (als hij toevallig hele lekkere grasjes in de berm ziet staan, waar hij dan niet naartoe mag of als hij toevallig een galopje in gedachten heeft en ik besluit om ergens rustig langs te gaan). Hij begint bij protest met schudden met z'n hoofd, daarna krijg ik een waarschuwingsbokje, daarna een flinke bok en als hij dan nog z'n zin niet krijgt (wat ik 'm dus echt nooit geef, maar hij blijft het doen), dan springt hij eerst van voren op om vervolgens z'n achterkant op te gooien ........... Schrale troost, hij probeert het bij anderen ook. De enige die het tot nu toe kon oplossen met rijden was Jan-Pieter Koopmans (was ook de enige die zelf aanbood om er zelf op te gaan zitten, zie laatste foto op de vorige pagina), dus daar gaan we komend voorjaar lessen. Corrigerende tik met zweepje resulteert ook altijd in bokken. Dus, ja, wie er dan de langste adem heeft .............

Ik zie dat er bij jullie hagel en sneeuw voorbij is gekomen ............ Nou hier (in het zuidwesten) schijnt het zonnetje heerlijk.

Nessa

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:04

Ik ben een bijrijdster, dus heb geen idee hoe duur de hoofdstellen waren.
De bosal was met een ander paardje.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:18

Ja hier hagelde het ook eff flink vanochtend.
Ik heb net weer even gereden. Dit keer met twee andere paarden in de bak. En dan is ze toch sloom haha. Geen pijl op te trekken dus..
Wel ging de nrps flink aan de kletter in de bak en bleef rennen. Grace heeft het niet eens opgemerkt. Brave dame.

Straks met de hondjes naar het strand. Het zonnetje schijnt!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:22

ik ben net terug van Jack. Weer heerlijk gereden. Hij is heerlijk ontspannen met zijn nieuwe zadel op. Wat ben ik blij dat hij nog in zijn stalletje staat!!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:43

Pfoe ik hou t bijna niet meer bij hor jongens :P

Heidy super fijn dat je de knoop hebt doorgehakt!!!!!!!!!!!

Wat een nieuwelingen zeg! Welkom allemaal

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:55

liekec schreef:
Ik wil graag bitloos gaan rijden met Soesjie alleen weten jullie welk hoofdstel daar goed voor is? Hebben jullie ervaring met bitloos rijden?

Wij hebben van de ene op de andere dag alle 5 paarden omgezet naar bitloos, was geen probleem.
Ook nieuwe paarden rijden we nu bitloos in, gaat tot nu toe ook allemaal prima.
Je moet wel in je hoofd de knop ook omzetten en er vertrouwen in hebben dat het ook zonder bit kan.
Wij rijden allemaal kaak gekruisd, dus paard moet wel weten wat wijken voor druk is, maar dat kun je ook leren.

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:06

Kailonne schreef:
ik ben net terug van Jack. Weer heerlijk gereden. Hij is heerlijk ontspannen met zijn nieuwe zadel op. Wat ben ik blij dat hij nog in zijn stalletje staat!!

Fijn joh! Volgens mij heb ik je knapperd op marktplaats zien staan (tis dat ik echt niet op zoek was/ben naar een nieuw tinkermaatje, anders had ik zeker gereageerd :D). Lekker dat je er nu zelf weer van gaat genieten.

Mallow, dank je!

Had nog maar net gepost dat het zonnetje hier zo lekker scheen en toen begon het spontaan ook te hagelen en te sneeuwen |o

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:08

fijn dat het rijden met Jack goed ging!!!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:37

zo jullie gaan hard zeg!!die eerste profieletjes zien er top uit!ik zie dat je toch voor blauw bij mij gekozen hebt karlijn.mooi..
ben gisteravond naar de optocht van boxmeer geweest.was erg nat maar wel gezellig,en ik kwam ook nog een stalgenoot met de kids tegen.wij hebben toch staan te springen samen!topavond gehad!
net in cuijk geweest bij de optocht.Heb mijn broer voor het eerst in zijn brandweerpak zien lopen.onze hond was gewoon bang van hem hahaha.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:53

Karlijn ik heb je een mail gestuurd. Ben vergeten te melden dat blauw mijn lievelingskleur is. Staat ook mooi bij Jack

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:58

:wave:

Dat klinkt als een leuke traditie Faye. Komen kijken zou ik wel leuk vinden, maar t is niet om de hoek :+ Veel plezier!

:):) Isra, doe nog eens wat foto's? Is ze al veel gegroeid?

Voelt vast fijn Heidy, dat hij nu toch gewoon mag blijven. Klinkt top hoe het nu gaat meid! Heb je ook les met hem eigenlijk? Dat is toch wel een extra stuk achter de deur, of denk je niet?

Leuk filmpje Kaat :) En een schone Tinky, dat niet eerlijk, je legt er gewoon een deken op, ik moet veel meer moeite doen al die vlekken weg te werken |(

Brave Ruana...

Grace nog wel wat gegroeid, dat geeft me hoop O:) Foto's van dr staart? :P

Fijn dat het leuk was bij je vriendin Linda. Verre vriendinnen, daar kan ik over meepraten, mijn beste vriendin woonde 330 km verderop, best rot af en toe, maar gelukkig is de wereld aan digitale media erg groot :)

Jayney menles gehad, leuk :) Gaaf, de heren misschien voor de wagen? Dan kunnen er ineens een heleboel personen mee :))

Ziet er superleuk uit Karlijn! Als ik een beetje snel klaar ben met bijlezen stuur ik mijn lijstje ook nog ff in voor ik ga werken, anders komt het vanavond of morgen.

Jayney, ik heb het zadel gewoon van een bokker. Nieuw zijn ze niet meer te krijgen. Er zit een pad bij die aan de onderkant een materiaal heeft wat minder warm zou zijn als het wol wat nu gebruikt wordt. Deze pads worden nu niet meer gemaakt omdat sommige paarden er allergisch voor zouden zijn oid. Maar ik vind het zeker het proberen waard, ligt het niet fijn kan ik altijd nog een andere pad erbij kopen. Als het zadel tegenvalt/niet passend te maken is (wat ik niet verwacht, haha), dan kan ik het altijd weer verkopen, en een al ingereden BF zadel zit tien keer fijner dan een nieuwe :D

Wauw, wat is Sul opgeknapt <3 Een witkopje met zwarte staart, echt prachtig! Maar wel een boefje dus :D

Ik ben gisteren bij Luna geweest, getut, rondje gewandeld, ging keurig! Daarna Diablo nog ff gepakt, er hing een deken over t hek bij de poetsplaats, dat was toch eng... Dus nadat hij braaf toch een paar stapjes in die richting had gedaan maar een eindje verderop gaan staan. Toen de ontspanning terug was nog een keer die kant op, en gewoon zn eigen gang laten gaan, uiteindelijk stond hij met zijn neus tot in de deken, knapperd! Daarna heerlijk tien uur gewerkt, met de goede collega's is dat best heel leuk, haha <3

Vandaag weer een "rustdagje", of nou ja, tot zometeen dan, werk gaat wel gewoon door. Morgen weer naar Luna, denk dat ik er maar weer eens lange lijnen achter knoop, als het goed gaat misschien een stukje naar buiten...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:05

Hallo ladies!
Ben een nachtje uit logeren geweest, en wat een geklets hier :D

heb even globaal gelezen een een paar dingen waar ik toch even op reageer, 10 pagina's is iets te veel van het goede.

Heidi, wat jammer van dat paard.

Tamadine, ik heb dat fokken met een andermans tink 5 jaar geleden bijna gedaan. het veulen en de kosten voor mij, en die mensen het plezier ervan.
uiteindelijk niet gedaan, merrie werd verkocht,.

Maak je er wat leuks van Karlijn?
Diaz schreef:
MAIL VOOR DE OPENINGSPOST!

Wil je in de openingspost van het eerstvolgende LGV HK topic? Mail mij dan naar klijntjuh@gmail.com

- Je Bokt-naam
- Je echte naam
- eventueel geboortedatum
- naam(en) van je tinker en hun geboortedatum
- Foto van je tinker helemaal (of link waar ik dit vandaan kan plukken)
- Hoofd-foto van je tinker (of link waar ik dit vandaan kan plukken)
- eventueel woonplaats
Het is erg leuk om een foto van jou MET tinker te doen natuurlijk, maar eventueel los een foto, of geen foto mag ook!

- Een korte omschrijving van je tinker, jezelf of jullie samen!
(bijv: Wij rijden western en zijn dol op lange strandritten.. of : TinkyWinky eet alles wat los en vast zit... ik ook.. of Setjesfreak met smetvrees.. dat soort dingen ;) )

Leuke Quote word wel verzameld voor je!

Enneh... geef een kleur aan die goed bij jou en/of je tinker past! Dan word jouw 'lijstje' die kleur!
(als je gothic bent en je bent niet zo van het pastel roze :') Of je bent meer een lente-groen persoon :P )

Anyway.. lang genoeg zo!!
Hahaha

Enneh.. iedereen het eens over de titel: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken ?

paardenhaar sierraad, even googlen, via aanbod.
Zag laastt in het profiel van tivoli dat ze dat ook deed (1e eig. jaron)
En singasong maakt sleutelhangers of mobieltjes hangers van paardenhaar.

Heidi, toch maar niet verkopen? Verkopen kan altijd nog als het nodig is.

Leuk filmpje van tinkie!

Wow karlijn, wat doe je die paspoortjes gaaf! die van mij komt er zo aan.

Janey, mooie ava!

Sullivan is echt mooi zeg!! Maar stout is hij dus wel, gene lichamelijk probleempje? of echt dominantie?

Leuk dat het rijden zo goed ging heidi! heel positief!

Ik heb 2 zadels meegenomen van ons weekendje weg, hopelijk past er eentje van.

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:26

Snackie, tis echt een dominantie-probleem. Lichamelijk is hij nagekeken (incl. gebit (wolfstanden eruit laten halen), bloedonderzoek e.d.), want ik ging zelf ook overal aan twijfelen en we hebben sinds een paar maanden een nieuwe, goed passende outfit (zadel, hoofdstel, bit), maar hij blijft het doen. Een paar maanden geleden heeft JP (Ned. kampioen western rijden) erop gereden en na de eerste 10 minuten "vechten" en corrigeren had JP duidelijk gewonnen en liep hij als een zonnetje. Hij zij ook dat dit echt een dominantie-probleem is. Dus ik probeer nu zoveel mogelijk op de grond met hem te werken. En probeer zelf wat meer "ballen" te krijgen, maar dat valt toch niet altijd mee. Verlang af en toe wel terug naar de tijd dat het een uitdaging voor me was om "lastige" paarden te rijden.

Leuk, die paardenhaarsieraden ......... ga eens even neuzen.

Heidi, waarom wilde je 'm verkopen? Staat hier vast ergens in het topic ........ maar waar?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:32

Als het duidelijk dominantie is, dan word het nog een hele kluif. Iig goed dat je het niet accepteerd.
En zolang je niet bang word, scheelt een hoop.

Welkom in het topic trouwens!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:38

Karlijn, lijstje komt vannacht, ik heb hem al af, op de beschrijving van ons na, heb nu wel een leuk idee, maar moet t nog ff inkorten, en ik moet nu echt weg, sorry...

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:41

HijadelaLuna schreef:
Leuk filmpje Kaat :) En een schone Tinky, dat niet eerlijk, je legt er gewoon een deken op, ik moet veel meer moeite doen al die vlekken weg te werken |(

Euuhh.. Daarom leg ik er ook een deken op :+ Het is zàlig om een propere Tinker onder dat deken te vinden! Enkel kan het deken daar niet over meespreken :')

Vandaag hadden de paardjes er trouwens zin in! :9

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:44

Het hoofdstel wat ik heb was net geen 80 euro.
Kaakgekruisd vind ik niet fijn omdat de release niet fijn is.

Lekker hoor dat je weer zo geniet van Jack.

Ochos ellie, hond bang van je broer in brandweer pak :+

Zo is Isra nu Lotte:
Afbeelding
bang voor de hond van mn ouders :P
Afbeelding
Ik denk dat het een heel klein poesje blijft :)

Stoere Diablo (whats in a name) toch langs de enge deken, netjes hoor :)

Heb heerlijk buiten gereden, we hebben wel alle soorten weer gehad, flink zon, regen, enorme hagelbui, toen weer zon, toen heeel veel sneeuw en daarna weer zon :P
Paarden waren super braaf ondanks de harde carnavals muziek en vuurwerk knallen op de achtergrond.

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:46

Dank je. Ik doe m'n best en zie nog steeds vooruitgang. Op de grond gaat het al heel veel beter dan een jaar geleden, dus ik heb er wel vertrouwen in. En bang voor hem ben ik gelukkig niet, ben alleen af en toe "bang" om eraf te vallen. Maar ja, dat zal m'n leeftijd (43) wel zijn en het feit dat ik toch wel een heel groot probleem heb als ik een paar weken (of langer) uit de roulatie lig (met 2 opgroeiende kinderen, een eigen bedrijfje en een aardige veestapel). Enneh ........... tips (van ducktape t/m klittenband :D) zijn altijd welkom ;). Ben afgelopen zomer met allebei (Sul en Jinty) op tinkerweekend geweest en dat ging hartstikke goed .......... dus het kan wel :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:04

@maartje:het stomme was dat ie mijn broer wel herkende,maar toen ie dat felle pak zag(gele strepen)was ie gelijk weg.Wij wisten niet dat mijn broer zou meelopen in de optocht,maar toen we brandweren hoorden loeien af en toe,ging bij mij een knoppie om en dacht dat ie er wel eens bij zou kunnen zijn.wel stoer hoor,een horde brandweermannen.en lekkere kerels!!
en bij jou een poes die bang is voor de hond.dat is op zich niets vreemds,al zou het bij ons andersom zijn.

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:26

Amai, heb enkele dagen niet echt goed kunnen meelezen hier en ik sta weer héél wat achter :P
Nuja mijn ouders zijn vrijdag op vakantie vertrokken naar Oostenrijk (incl mijn zusje) en ik blijf alleen achter met de honden, paarden maar kon zowiso niet mee want heb maandag en dinsdag stage!

Heb vandaag een erg leuke dag bij de paardjes gehad! Ben er zelfs 4h geweest haha :P
Eerst snel gevoederd, dan uitgemest, dan kwam iemand met Happy rijden.
Nadien heb ik met Carette nog even gereden (dat zijn dus 2 warmbloeden geen tinkjes :D ) maar toen kwam Sissy (wel een tinker) er een stokje voor steken... Heb begon te hagelen maar bon dat vond ik niet zo erg, Sissy wilde blijkbaar gaan "schuilen" en kroop onder de draad tussen paddock en weide... hupakee gedaan met rijden :P
Dan kwam de boer nog hooi en stro brengen, stal beetje opgestrooid, hooi gegeven, water gegeven, Happy's mok nog even behandeld en dan Kaitlin nog even gelongeerd en amai was de 2e keer maar ze had het echt al goed door :D
Dan nog alle tinkjes een aaitje gaan geven en naar huis :o

@ Kailonne, super dat Jack blijft! Veel plezier nog met hem!!!

Grappige foto van Sul xD

@ Liekec, ik rijd zelf met een sidepull bij een deel van de paarden (anders met bit) en dat werkt wel goed, heb ook meerdere paarden overgeschakeld van bit naar bitloos met sidepull en is voor de paarden eigenlijk totaal niet verwarrend enzo, is altijd goed gegaan! Veel succes!

Ooh wat een leuke kat Draaakje!

@Diaz, ik ging daarnet even lekker met de hondjes wandelen... zat ineens in een grote hagelbui :(

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:26

Suljinty;ik wilde Jack verkopen omdat hij eigenlijk wat te klein gebleven is en omdat hij met rijden de laatste tijd heel gespannen was. Nu denk ik dat dit echt aan zijn zadel lag. Dat zat te krap op de schoften was zeker 10-15 cm te lang

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:32

Haaai allemaal.

Hier ook een heerlijk paardendagje gehad.
Was vanmorgen eerst wortelen wezen halen. Toen had ik dorst dus toen ff langs mn ouders gegaan (rij ik dan langs). Daarna naar de paarden. Eerst van 2 dagen gemest (bijrijder van Zazou had gisteren verzuimd te mesten :-S) en hooi en water gegeven en alles weer even aangeveegd. Toen wilde Mona er weer even graag uit, dus nog lekker ff laten grazen langs de berm. Ze was echt super braaf, alsof ze 30 jr is en we het dagelijks doen haha. Toen nog ff praatje gemaakt met de buurvrouw van de paarden.
Ben tevens met iets heeeeel leuks bezig. :-).... Kan het alleen niet online zetten, dus bij intresse, stuur me even een pb. Ik hoop echt zo erg dat dat door gaat!!

Kailonne, echt fijn dat je ook blij bent met je keuze om je paardje te houden. En ook leuk te horen dat het gelijk zo goed gaat. En verkopen wegens te groot, dat hoeft echt niet bij jullie hoor, als hij wat uitzwaart straks pas je er prima op. Hoe oud is hij ook alweer?

Juliekeuh ook heerlijk dagje bij de paarden gehad zo te lezen. Hoeveel paarden heb je wel niet? Vind je het fijn alleen thuis?

Ellie, rare hond hahaha.

SulJinty, ik zat ook gelijk te denken aan iets medisch, maar zo te horen is dat allemaal uitgesloten. Wat moeilijk dan zeg. Zou echt geen paardje voor mij zijn. Heb echt respect voor je dat je er mee door gaat en er in vertrouwd dat het goed gaat komen (wat uiteindelijk ook wel zal gebeuren natuurlijk). Maar is je paardje ALTIJD zo? Met elke keer rijden? Hoe vaak rijd je? En hoe is die met longeren dan?

Draaakje, het weer was raar he vandaag. Leuke foto's.

Jackytje, leuk filmpje!

Snackie, wat jammer van je veulen toch zeg, vooral als je er op verheugd... Maar goed, je hebt nu ook een leukerd!!

HijadelaLuna, hoeveel paardjes heb jij nou?

Diaz, ik ga je zo de vragenlijst zenden :-)

Voor de rest weet ik ff niet meer wat ik gelezen heb, sorry als ik je vergeten ben.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:32

Wat een slecht passend zadel al niet kan doen he :(:)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:34

Isra <3

Ik heb net eten besteld voor mezelf, slecht he :o

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:38

een keertje mag dat toch :D