[TI] [HK] Kletsen over GH TI IC de paarden waar wij om geven 7!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie83

Re: [HK] Kletsen over GH TI IC de paarden waar wij om geven 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 23:30

Echt sneu dat kleintje..Ik zou niet weten wat ik zou doen in hun situatie.. maar ik denk dat ik ook m'n best zou doen het te redden...

Ik heb eindelijk de filmpjes van de hengstenshow klaar.. had hem al eerder klaar en na zo'n 3 uur uploaden op youtube blijkt ie te groot :? dus moest hem opnieuw maken.. pff. ik zal hem morgen uploaden op youtube..

Hoest bij jullie Leon? met de verhuizing en santa??

Sita ook sleutel gekregen las ik! leuk! al druk aan het klussen geslagen??

Avalon doet het nogsteeds super :+ morgen weer ff kijkje nemen bij de kleine man.. Moest vandaag ff overslaan omdat me neefje vandaag is geopereerd aan z'n klompvoetjes.. gelukkig is dat allemaal goed gegaan :D

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 23:32

avond mensen, trusten voor degenen die gaan slapen :))

Knappe Chayenne las ik al, een slettebak van een Say, dus gaat lekker allemaal.

Joyce naar de kapper geweest, ik ga inderdaad ook nooit zo vaak hoor. Weet toch nooit wat ik ermee moet. En als het dan is gedaan, heb ik er altijd spijt van omdat het toch niet zo zit als ik wil...

Marleen een chique auto lees ik al ;) Veel plezier ermee!

Over het veulen, ik was al bang dat ik de enige was die dacht van "moet dat nou zo" Ik zou het dus ook laten inslapen, heel cru maar de kansen zijn zo klein en je weet nooit wat voor ziektes en dingen je nog gaat krijgen.
Klinkt heel hard misschien maar zelfs bij mijn eigen zoontje die dus in de couveuse lag heb ik dus de beslissing genomen om hem te laten gaan. "gelukkig" hadden de artsen zelf al besloten dat hij het niet ging redden. Ik vind dat je realistisch moet zijn, gaan tot het uiterste klinkt mooi, maar voor wie doe je het? Voor jezelf of voor het veulentje (of toen in mijn geval mijn kind) Pijn lijden is ook niks en reken maar dat dit veulentje dit gaat krijgen (sowieso al van het vele liggen) Ik wens ze uiteraard wel succes en heb respect voor hun beslissing...

Nou bij Noa is er lekkage :P 1 Uier is al bezig met lekken, het is een beetje geelbruine vloeistof maar nog niks spectaculairs. Morgenochtend maar weer ff gaan kijken, maar zal net als vorig jaar nog wel 2 weken duren, toen lekte ze ook al zo lang. Pas als er troep uit haar kling gaat komen, dan zit er schot in bij haar...

Nou ik ga kijken of ik kan slapen, trusten allemaal!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 23:35

ff toelichting nog hoor :o Ik klink misschien erg hard over mijn zoontje Mike*, maar hij had veel pijn en deed niks anders dan in elkaar krimpen als er al iemand richting de couveuse liep. Hij zat onder de schimmel en 2 weken anti biotica had nog niks uitgehaald.. daarom dus die beslissing (voor het hele verhaal: http://www.lieve-engeltjes.nl/engeltje/MikeEnDaniqueB ) Dan is het wat duidelijker...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 23:48

Fijn dat de operatie goed is gegaan, Nathalie!

Lekkage bij Noa, maar misschien nog twee weken lekkende tietjes.

Biancaa; klinkt echt niet hard hoor, dit zijn de harde feiten en die kunnen los staan van emotie. Ik twijfel er geen seconde aan hoe zwaar die tijd is geweest en hoe erg je het vind dat het zo is gelopen :(:) . Wat moet dat vreselijk zijn geweest je kleine ventje zo te zien.

En zodra een veearts zou zeggen dat er geen hoop is, dan zou ik daar ook naar luisteren en het diertje laten gaan. Zo is dat bij Bert ook gegaan. Voor de operatie was al uitgesproken wanneer de operatie wel of niet geslaagd zou zijn. Ik ben zo ver voor hem gegaan, maar er was een grens. Dus toen ik naar binnen werd geroepen en er verteld werd dat er een ontsteking was gebarsten in zijn buik heb ik er niet over na hoeven denken. Heel zuur na 5 uur opereren, het team baalde ook zo enorm. Maar een buikvliesontsteking en herstellen van een zware operatie kon ik hem echt niet aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 07:55

Siet : van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! :*

En ja dat veulen, het is vanaf hier altijd heel makkelijk om te zeggen wat je zou doen, en ik snap ook zeker dat mensen er wel volledig voor zouden gaan. Maar je moet de natuur z'n gang laten gaan imo... Wij hebben ook wel eens een kalf gehad waarvan duidelijk was dat die het niet ging redden. Moeders was daar juist weer heel sterk mee bezig om het juist wel verder te helpen. Er tegenaan te gaan liggen om het warm te houden bijvoorbeeld. Was zo erg om te zien. Dat jonge ding gaf het praktisch op, en die moeder maar blijven volhouden. Maar toen het eenmaal weg was, heeft ze nog een tijdje gelikt, en toen geen aandacht meer aan besteed. Dat het goed was zo.

Pittig verhaal Bianca, had het al vaker gelezen...

Heerlijk he, die kleine mannen Nathalie? Geniet ervan :D

Felies met je auto Marleen!

Gisteraaf thuisgekomen, gegeten. Op bank gecrasht. Paarden nog even gevoerd. Tijdje met Nico gekroeld :+: Hij begon op m'n vingers te sabbelen. Toch gek, die andere veulens deden dat nooit. Maar een paardenmond is toch heel anders dan een kalvermond :+ Toen even Amanda gaan eten die mij van top tot teen besnuffelde, deur eventjes open gehouden en dr laten kijken. Dewi en Aman driftig bijblazend en snuffend, van heej, hoe issie? En daarna Dewi : en denk maar NIET dat je bij m'n kind komt. := Ook nog eventjes het halstertje omgedaan, veuls te groot nog :D Maar hij deed het weer braaf. Nog een tijdje gekroeld enzo... Als je blijft staan ben je wat eng, maar als je op je hurken gaat is ie verrassend vrijpostig :D Dewi blijft het er niet zo mee eens dat ik met dr kind potel, dan zit ze zo aan me, van mot dat nou? Of kijkt ze me heel doordringend aan, of geeft dat kind een gigantische duw :+ :=

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:30

hahah die Dewi :)

Sita jarig? Felies meid!!!!

Noa lekt :D

sneu van dat kleine veulentje!!!

gister les gehad, was leuk.. Het ging aardig goed, maar de bak was te droog dus het werd heel erg stoffig op een gegevn moment :)

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:33

Goedemorgen...

Sita! Afbeelding

_janet_ schreef:
Liesbeth hoe is het met de kleine Max, wat een plaatje zeg. Ik ben helemaal verliefd op die kleine hummel.

Hij is te koop hoor :D .... Krijgt ook zo'n mooi schimmelkleurtje.... Leuke combi met Ziggy! :D

Leon en Arjan zijn het klussen zat :(:) Wanneer gaan jullie over?

Biancaa.... Blijft altijd terug komen he? Of met dieren of bij mensen! Maar ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt :(:)

Bij dat veulen ook. Mams heeft al afscheid genomen. Wil er niet eens wat mee te maken hebben. Hoeveel kans heeft zo'n veulen? In de natuur 0 in ieder geval.
En of het nu fijn is om een "kasplantje" in leven te houden? Weet het ook niet hoor....
Maar aan de andere kant snap ik haar wel. Je kijkt er naar uit, leeft er naar toe.... En dan glipt alles door je vingers....

grid... Max doet het super! Gisteren nog wat foto'tjes gemaakt van hem met mijn kleine camera. T'is een lekker ding! :D

Gave auto Marleen! Die rijden super lekker ;)

Maya..... Zit dus wel echt een Huug karaktertje in als ik het zo lees ;) Lekker genieten van kleine Nico!

Nathalie... Wat een schatje zeg :+:

Ben weer beetje bij..... Ga paarden voeren. Kunnen helaas vandaag de wei niet op, het regent hier pijpenstelen en ik vind het nog te vroeg om mijn weien verrot te laten lopen... Wel jammer, want we zijn bezig om ze te laten wennen door steeds wat langer de wei op te zetten.
Maar ja... Hopelijk in het weekend beter weer....

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:42

Sita en Lois van harte gefeliciteerd!!!!!!

De 25e gaan we over!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:43

Goede morgen!

Liesbeth: Dat zei Wilco ook al: "he die past bij Ziggy". Maar helaas geen ruimte, en jammer genoeg is het een hengstje.

Marleen een nieuwe auto, bmw 318 zijn leuke auto's

Maya geknuffed met de kleine nico.

Regen daar in het zuiden?
Hier heeft het nog geen druppel geregend de afgelopen week, zelf geen onweer. Misschien vandaag want de lucht is wel een beetje donker en het waait ook harder.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:44

morgen,

Marleen een nieuwe stoere auto!

Say een slettebak ;-)

en chayenne zo braaf in het tuig, super :-)

sita en lois: Van harte gefeliciteerd!!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:45

Ik heb nog wel een leuke schimmelbonte ruin janet ;)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:49

Als er iets bij komt wordt een merrie, haha

Sita van harte gefeliciteerd!!!

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:13

Sita van Harte Gefeliciteerd, maak er een leuke dag van.

Tja dat veulentje ik hoop dat nooit mee te maken, want nu zou ik ook zeggen geeft het maar een spuitje maar als je er toch zelf voor staat??? pff dan zou ik het ook niet weten.

Chayenne in het tuig, super.

Lois ook van harte

Marleen gave auto

Dagmar leuke les gehad in een iets te droge bak, nou daar hebben we hier vandaag geen last van |(

Hier word het vanmiddag spannend, zou er dan hopelijk een mooi groot eitje zitten bij Niamh en kunnen we haar morgen weg brengen?? In ieder geval is de trailer blinkend schoon en denne geurtjes fris. Daar worden ook koeien in vervoerd en hoe die beesten het voor elkaar krijgen ik weet het niet hoor maar de stront zit gewoon tegen het dak :+

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:27

Goedemorgen allemaal!

Waren een paar jarigen begreep ik? Gefeliciteerd! :D

Heb het een beetje druk gehad dus half bijgebladerd door het topic, las wel dat RM morgen bezoek krijgt, en Benson een knuffel van Leon kon verwachten.. :P Fotootjes van veulentjes kunnen al hoor, zijn er al 3! ;)

Zit vandaag voor de laatste dag dit jaar op school, volgende week stage, dan een weekje vakantie en dan 9 weken lang stage! *\o/* Schimpie gaat lekker mee naar stage dus das helemaal gezellig!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:30

Zo te lezen zijn Sita en Lois jarig vandaag. Voor jullie allebei Hiep Hiep Hoera *\o/* en veel plezier vandaag *\o/* !!!

Trea; bling, bling trailer *D . Succes vanmiddag!

Hier geen stoffige bak, maar regen, regen, regen :\

Max nog voorbij zien komen in het tinkertopic, is een lekker ding :)) . Maar voor mij is een paard de "max", dan is het geld en de grond op :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:35

Schimpie gaat mee naar ITS?
Wij willen in juni nog naar ITS, veulen van Tommie (mams Himesh) willen we graag nog zien.

Hier ook regen, regen, regen.

*duimt voor Niamh*

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:39

Ik duim mee voor Niamh!

Ga je weer bij ITS stage lopen schimpje?

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:52

owja lois ook gefeliciteerd he!

Ik duim voor niamh.!! Spannend!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:53

Lois ook gefeliciteerd!

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:01

Janet: Ik loop het hele schooljaar al stage bij ITS, alleen dan 1 dag per week. Nu m'n laatste blokstage moet ik 5 dagen per week, 9 weken lang. :o

Snowdon: Mijn schimpie gaat lekker mee ja, kan hij daar op stal/in de molen e.d. en kan ik hem overdag gewoon rijden bij ITS. Anders moet ik als ik s'avonds als ik uit stage kom thuis nog rijden, en dit is net zo makkelijk en Henk vond het ook goed.. :P

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:04

Wat leuk zeg, en fijn dat schimpie dan ook mee kan.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 10:48

*\o/* Lois en Sita GEFELICITEERD Afbeelding

Schimpje bijna fulltime stage bij ITS handig idd dat schimpie mee kan 8-)
en Hé dan ben je dadelijk precies vrij als Say misschien komt >;)

Grit en Bianca ook al zo vaak naar de kapper :+
Pff Bianca :(:) maar idd ik denk dat het eerder egoïstisch is om het dan te laten leven :o dan moet je idd ook los kunnen laten :)

Oeh Ellen Spannend :=

Marleen nieuwe auto 8-)

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:04

Schimpje straks lekker op stage.
@ Snowdon: van wie is Tommie nu drachtig?
Hier nog iemand die meeduimt voor Niamh.
Wat betreft dat veulentje: ik zou het heel moeilijk vinden. Maar áls je dan besluit ervoor te gaan het laten behandelen door mensen die er verstand van hebben en inderdaad verder onderzoeken of het überhaupt zin heeft en niet zelf rommelen. Daar help je jezelf niet mee en het veulen ook niet.

Vanmorgen (uiteraard) bij de paardjes geweest: Babet was compleet van de wereld, zo diep lag ze te slapen :Z := Dus lekker stilletjes de bak leeggeschept en toen ze weer bij haar positieven kwam erbij gaan zitten kroelen. Tenslotte wilde ze nog even gaan rollen (ik dacht nog, dat gaat fout... :n ), rolt ze dat dikke lijf om, precies met haar achterbeen óver het schrikdraad :roll: . Er stond geen stroom op, maar toch. Ze was weer goed wakker in ieder geval :+
Muddy wordt dik :=
En Coral blijft rode bloedwormpjes houden, ondanks nu twee(!) keer ontwormen in twee(!) weken tijd. Zolang die niet weg gaan heeft het geen zin de DA te laten kijken waarom ze zo blijft kwakkelen >;) Niet leuk.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:18

Muddy lekker dik al, en babet compleet van de wereld.
Wat verveemd dat Coral bloedwormen blijft houden. Met wat voor ontwormingsmiddel heb je haar ontwormt?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:24

Goeiemorgen!

Ik heb zojuist heerlijk alle paarden weer bij elkaar gegooid, ging super! Even snuffelen en erachter aan rennen, maar ze hebben een grote wei, dus nu is alles weer rustig. Kascha is overigens wel veel te lief, schermt haar veulen wel af maar doet verder niets...Vooral het Friesje was erg opdringerig, dus die had Kascha van mij een flinke schop mogen geven! Maar goed.... ik ben natuurlijk oa voor haar lieve karakter gevallen... :+

Sita en Loïs jarig: GEFELICITEERD!!!!
En SIta, ook gefeliciteerd met je nieuwe huis! Ben heel benieuwd naar heel veel foto's!

Muds: Wat vervelend van die bloedwormen.... en ook wel raar dat het niet over gaat! Hoop dat ze gauw weer lekker fit is!

Oh, en jongens het is wel een tweedehands!!! nieuwe :+ auto he?! Zo rijk ben ik in geld gezien nu ook weer niet! :D

Hier heerlijk droog, alleen vannacht regen!

Trea: Ik hoop voor je dat je Niamh morgen weg kunt brengen! Succes!