[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:56

heb ik er ook bij staan, dat hij weg gaat omdat hij me te groot is. Deels ook wel zo.. tis echt een bakbeest. weet ook nog niet of ik wel weer ga kijken voor zo'n auto als deze weg is.. maar goed, eerst maar eens zien deze te verkopen.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:00

Jij wil minimaal 1500 kunnen trekken of niet?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:15

ja, ik vind 1200 te weinig. Hoezo?
daarnaast moet ie in dagelijks gebruik ook nog te doen zijn. dus niet te zwaar en niet te veel benzine slurpen

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:29

Mijne mag 1400 trekken en rijd ongeveer 1 op 11 a 1 op 12 dagelijks verbruik. Rijd zelf kleine stukjes.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:52

Beterschap voor Feike! Goed dat je het toch gemerkt hebt.
Dott wat balen van je auto. Stomme verkoper. Dat voelt echt rot.

Nientsje schreef:
Ik heb de Thorowgood T8, dat is met leer. Zit inderdaad niet veel onderhoud aan, zit lekker en is heel licht. Alleen loop ik met dje van mij nu tegen een probleem aan; hij glijdt. Het zadel is toch niet helemaal goed voor bij Feike. Er is mee te rijden maar hij glijdt dus veel naar rechts. Heel irritant. Ik ben nu aan het sparen voor een andere. Wil graag een vzh van Fryso.

Dott schreef:
Haha ik ben zelf de laatste tijd een paar keer gevallen. Elke keer zand op mn zadel als ik er weer op kroop, maar t was afvegen en hop in de kast. Zag er niks van. Echt ideaal :)

jorretje schreef:
@ nimby ik heb een (tweedehands) thorrowgood cob dressuur op Gijs liggen, ben er erg tevreden over. Heb wel de kniewrongen eruit gehaald (dat is makkelijk want die zitten met klitteband), van die gedwongen zit kreeg ik pijn.

Wat fijn te horen van de Thorowgoods. Zand klinkt zó herkenbaar, fijn dus dat het zo makkelijk gaat. Jorretje en Dott hebben jullie ook de T8 met leer? of zo'n T4?
Nientsje wil je hem niet op laten vullen? zodat hij misschien weer beter past op Feike? Feike zal toch ook wel ontwikkeld zijn.
Vinden jullie het fijner zitten dan een Wintecje? als je daar ervaring mee hebt? Volgens mij zijn die ook veel minder aanpasbaar.

Jackytje wat een heerlijke wei heb je toch! Paardjes zien er zo tevreden uit. Zeker Jack :) Boris lijkt ook wel een tank zo!
Claudia heerlijk met je moeder buiten rijden, leuk oortjes uitzicht! (van je pony dan he.) Jammer om afscheid te nemen maar ook fijn als ze naar een leuk nieuw huis gaan.

Wij hebben nu een jaar een nieuwe auto (uit 2004, dus bijna 12 jaar oud) die 2000 kg mag trekken. We hebben erg gezocht omdat we ook niet teveel belasting wilden betalen. Want we kwamen van een Ford Focus (iets van €52/mnd). Dan blijven er weinig types over kwa keuze. Ik geloof Subaru Forrester/Outback, oud model Kia Sportage of Nissan Xtrail. Nieuw model Kia Sportage was veel te duur voor ons en die mocht ook weer minder trekken. De Sorento weer te groot en te duur. Oja 4x4 was ook een eis. Mijn partner heeft nog een duikschool inclusief steeds zwaarder wordende rubberboot op een trailer, die hij met de Focus het water niet meer uitkreeg :+

Het werd Nissan Xtrail, dat is 2,5 liter 4WD. Daar waren er ook veel van te koop. We betalen nu aan belasting iets van €68/mnd. Maar die dikke trekkers zit je zo op veel meer. Zijn ook vaak diesels. (Wij rijden niet zoveel vandaar benzine. Omdat we in de Randstad wonen ga ik met de trein naar mijn werk en mijn partner met de motor. Anders is het niet te doen. En in onze woonplaats en naar stal/manege alles op de fiets. Hier de stad in met een auto is rampzalig, en gewoon niet leuk.)

We hebben hem bij een garage gekocht. Daar konden we de oude Focus nog kwijt om in te ruilen. Een half jaar garantie en daarbinnen is inderdaad de koppeling vervangen. Ik dacht nog, zit er soms een turbo in, als je op de snelweg gas geeft komt er steeds een stukje snelheid bij. Iemand zei zelfs nog, ja dat is met motoren met meer vermogen, die spreken dat extra vermogen dan aan en dat voel je / hoor je. Mooi niet dus :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:59

Hij is al 2x opgevuld maar blijft schuiven, ook ondanks een andere boom. Heeft me dus al genoeg gekost en ga liever sparen voor een andere :j

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:00

Nessa - Linda - Cheana
donnar - Nikki - Dublin
Dott - Lianne - Zac
Mandyy - Mandy - Macgic en Max
Lori - Lori - Jack, Finn en Cupcake
Jorretje - Jorine - Gijs
TurboTinker - Andrea - Jaron
Cp113 - Chantal - Nuadhu, Giulia, Mella, Carrera, Huayra
Nientsje - Hannah- Feike
_clocloken_ - Claudia - Casanova, Dusty, Jolly Jumper, Pretty Woman
elliecuijk -Ellie -Eros
Shelly21 - Shelly - Xaffier
chimello- Sheryn - Cheyenne, Chihiro, Sansa, Bones etc
Niene87 - Nienke; Roosje en Saar
JoanneE - Joanne - Gi(venchy) en Noeka
Jane2 - Jane - Storm, Woody
Jackytje - Kaat - Tinky, Boris of Willow Creek, Jacky & Zohra
Ginootje- Michelle- Jinty
Mira283- Selda- Pippin
Juulxx- Julia - Akyra
Nimby - Jonore - Thaisme van de Bonte Hoeve (Tess)

Ik heb nog wel een vraag, mag je nu iedereen bij haar echte naam noemen? Of zijn er mensen die liever alleen hun bokt-naam gebruikt zien?
(De laatste keren heb ik voor de zekerheid boktnamen gedaan)

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:02

Oei Nientsje dat klinkt wel vervelend. Zelfs een andere boom? Zat/zit hij wel lekker voor jezelf?
Tess heeft wel een lekker brede platte rug dus misschien blijf ik zowiezo schuiven :+
(Met de Cheyenne gaat het wel makkelijk heen en weer... hoewel ik nog niet zo strak aansingel. En er zit alleen nog een vlieggewicht van 35 kg op)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:14

Ik heb 2 t8's ja. Een dr en een vzh. Zac is enorm rond en maatje bijzettafel. Ik schuif dus ook wel iets. Dat ligt aan hem en mij, niet aan t zadel. Hij heeft ook de zilveren boom :') grootste die er is. En dat voor pony van 1.44. Maar we hebben er anatomische singels aan en sindsdien is t wel heel erg veel beter geworden :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:17

Bedankt Jonore! Wei is idd heerlijk. We hebben een gelijkaardig stuk ernaast (gras staat er inmiddels wel wat kort op) en mogen evt. het stuk naast deze wei ook gebruiken. Dit dienen we wel nog te omheinen. Alleen jammer dat het niet van ons is. We hebben nog een klein stuk land iets verder van ons huis, maar dat is moerassig dus met waterstroompje etc. en niet al te veel gras. Dus moesten we deze komen te verliezen zou dat flink balen zijn. Weide hangt trouwens samen met die van ons, we zien de paarden dus vanuit de tuin.. Echt ideaal. Boris is inderdaad een echte tank! Impressionant dier als hij naar je toe komt.. Nochtans is hij (schat ik) slechts 1m50 à 1m55. Ik ben echt mini als ik op hem rijd :')
Afbeelding

Hier hebben we sinds een jaar of 3 geloof ik onze Isuzu D-max. Zijn hier toch wel tevreden over. Kan hier prima een 2paardtrailer trekken. Helaas wel zelf geen trailer. De prijs van de D-max valt ook wel mee tov Ford Ranger of Nissan Navara.

Hier een Trekker Pro Endurance Classic en een Trekker Ultimate Luxury en super tevreden! Ligt zalig op beide paarden en zit echt als een zetel <3 Kan niet wachten om er mee op trektocht te gaan! Vorige keer met mijn goedkope Wintec.. Snap echt niet hoe ik dat heb volgehouden.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:21

Jeutje wat een tank heb jij! Knap is wel wel!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:36

Misschien wel bijzeggen dat ik zelf slechts 1m50 ben ofzo :o Bedankt! 't is een grote vriendelijke goedzak gelukkig. Hij heeft een klein hartje, hihi.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:23

Van mij mag mijn eigen naam gebruikt worden of boktnaam, geen voorkeur :)

Die is inderdaad fors zeg, lijkt ook zo groot. Ik vind mezelf net te groot uitzien op Bones. Laat staan als ik ooit op Guess stap, die is nog kleiner.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 07:45

Je mag mijn boktnaam of evhte naam gebruiken. Ikzelf vergeet vaak de echte namen :o

Ik heb nu een rode boom in het zadel en heb nog een gele liggen.
Het zadel zelf zit heel erg lekker. Alleen dat schuiven is vervelend.

Jeetje wat een tank hierboven.

Feike is dus totaal niet breed. Iedereen denkt dat, maar is dus niet zo :=
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 08:17

Maar misschien dat hij nog wel de breedte in gaat :)

Hier hebben we een Kia Sorento, perfect om die 2 dikbillen te vervoeren. Alleen voor normaal gebruik wel een dure auto.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 08:17

Bespierder zal hij wel worden maar echt breder denk ik niet :P

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:19

Wij gaan voor de revange in saasveld vandaag. Oefenspringen. Hopelijk geen herhaling van vorige keer.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:46

Ik vind Boris ook altijd heel breed en groot ogen :j
En Feike ziet er inderdaad soms breder uit als op die foto hierboven.
Cas is dit jaar pas echt uitgezwaard qua bouw, eerst ging hij enkel de hoogte in en was hij totaal niet in proportie :')

Mij maakt het ook niet uit of je mijn echte naam wil gebruiken of mijn boktnaam.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:46

Voor mij maakt boktnaam of echte naam niet uit. Ik lees altijd terug naar de lijst en pik dan de echte naam uit. Persoonlijk vind ik dat fijner, om bij eigen naam aangesproken te worden. Maar kan wel vaag worden als er ooit iemand met dezelfde naam is :P

Och, dacht idd dat Feike beter was! Hij lijkt echt een sprietje zo hihi.

Veel succes met oefenspringen vandaag, Shelly.

Haha, maar hij is ook groot en breed. Die heeft echt een gigantisch hoofd. Dit is hem als ik naast hem sta, dan valt het wel mee denk ik?
Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:57

Even ego post. Zal vanavond bijlezen!

Afbeelding
De 2 trutjes staan samen te eten :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:00

Dan valt het idd mee Kaat :)

Leuke foto Linda!

Zo ff een broodje eten. Was druk vanmorgen :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:02

Voor mij maakt het ook niet uit, echte of bokt naam, lijken toch op elkaar :D
Ik onthoud echte namen meestal niet, alleen van een paar die al lang meelopen weet ik het :)

Beterschap voor Feike, arme dodo! Wat is ie smalletjes zo van voren inderdaad (doet natuurlijk niets aan zijn leukheid af)! Bij Gijs verwacht ik zeker wél dat hij nog een slag gaat uitzwaren.
Heb dat bij een bijrijdpaard gezien (een Thunder dochter), die was met 4 echt heel slungelig en puppie en begon daarna pas echt paard te worden en de breedte in te gaan.

Boris is zo leuk Kaat!

Jeetje wat een naaistreek van die auto dott

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:06

Hihi Feike is juist mooi "slank" geworden. Hij begon breed :=
Maar is wel een langpootmug haha

Helaas moet ik vanavond zijn sokken eraf halen. Verotte mok...
Pak het nu grof aan. Met antimijtspul en vetaderm. De dood aan mok {:)-:(
Hopelijk is hij er dan snel vanaf.
Spoiler:
en groeien de sokken snel weer aan. Want ik baal er vreselijk van. Zonder sokken issie lelijk :')

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:45

Oh leuke foto Nessa, voelt ze zich al wat thuis? :)

en niet leuk van de sokken.. maar groeit inderdaad weer terug :(:)

Hier net Cas en Dusty hun stal weer proper gemaakt (wij verdelen dit altijd in ons gezin, elk doet 'zijn' stallen), maar ik laat ze nog wat buiten lopen (ook al wil Dusty al dolgraag naar binnen :') gek paard..)

Nu weer terug met men neus in de boeken, volgende week donderdag mijn eerste examen...

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:20

Beterschap voor Feike en dood aan die rot mijten!

Nessa leuke foto!

Dott wat een poedersuiker van die auto.

Zo beetje bij gelezen