Beterschap voor Feike! Goed dat je het toch gemerkt hebt.
Dott wat balen van je auto. Stomme verkoper. Dat voelt echt rot.
Nientsje schreef:Ik heb de Thorowgood T8, dat is met leer. Zit inderdaad niet veel onderhoud aan, zit lekker en is heel licht. Alleen loop ik met dje van mij nu tegen een probleem aan; hij glijdt. Het zadel is toch niet helemaal goed voor bij Feike. Er is mee te rijden maar hij glijdt dus veel naar rechts. Heel irritant. Ik ben nu aan het sparen voor een andere. Wil graag een vzh van Fryso.
Dott schreef:Haha ik ben zelf de laatste tijd een paar keer gevallen. Elke keer zand op mn zadel als ik er weer op kroop, maar t was afvegen en hop in de kast. Zag er niks van. Echt ideaal

jorretje schreef:@ nimby ik heb een (tweedehands) thorrowgood cob dressuur op Gijs liggen, ben er erg tevreden over. Heb wel de kniewrongen eruit gehaald (dat is makkelijk want die zitten met klitteband), van die gedwongen zit kreeg ik pijn.
Wat fijn te horen van de Thorowgoods. Zand klinkt zó herkenbaar, fijn dus dat het zo makkelijk gaat. Jorretje en Dott hebben jullie ook de T8 met leer? of zo'n T4?
Nientsje wil je hem niet op laten vullen? zodat hij misschien weer beter past op Feike? Feike zal toch ook wel ontwikkeld zijn.
Vinden jullie het fijner zitten dan een Wintecje? als je daar ervaring mee hebt? Volgens mij zijn die ook veel minder aanpasbaar.
Jackytje wat een heerlijke wei heb je toch! Paardjes zien er zo tevreden uit. Zeker Jack
Boris lijkt ook wel een tank zo!
Claudia heerlijk met je moeder buiten rijden, leuk oortjes uitzicht! (van je pony dan he.) Jammer om afscheid te nemen maar ook fijn als ze naar een leuk nieuw huis gaan.
Wij hebben nu een jaar een nieuwe auto (uit 2004, dus bijna 12 jaar oud) die 2000 kg mag trekken. We hebben erg gezocht omdat we ook niet teveel belasting wilden betalen. Want we kwamen van een Ford Focus (iets van €52/mnd). Dan blijven er weinig types over kwa keuze. Ik geloof Subaru Forrester/Outback, oud model Kia Sportage of Nissan Xtrail. Nieuw model Kia Sportage was veel te duur voor ons en die mocht ook weer minder trekken. De Sorento weer te groot en te duur. Oja 4x4 was ook een eis. Mijn partner heeft nog een duikschool inclusief steeds zwaarder wordende rubberboot op een trailer, die hij met de Focus het water niet meer uitkreeg
Het werd Nissan Xtrail, dat is 2,5 liter 4WD. Daar waren er ook veel van te koop. We betalen nu aan belasting iets van €68/mnd. Maar die dikke trekkers zit je zo op veel meer. Zijn ook vaak diesels. (Wij rijden niet zoveel vandaar benzine. Omdat we in de Randstad wonen ga ik met de trein naar mijn werk en mijn partner met de motor. Anders is het niet te doen. En in onze woonplaats en naar stal/manege alles op de fiets. Hier de stad in met een auto is rampzalig, en gewoon niet leuk.)
We hebben hem bij een garage gekocht. Daar konden we de oude Focus nog kwijt om in te ruilen. Een half jaar garantie en daarbinnen is inderdaad de koppeling vervangen. Ik dacht nog, zit er soms een turbo in, als je op de snelweg gas geeft komt er steeds een stukje snelheid bij. Iemand zei zelfs nog, ja dat is met motoren met meer vermogen, die spreken dat extra vermogen dan aan en dat voel je / hoor je. Mooi niet dus