[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:51

@ Spetter: hahaha, leuk filmpje!!

@ Peetorlan: mooi wit plaatje! Bij ons is er nog niks gevallen. Vriendjelief maakt zich nu al druk dat ik vanmiddag geen boodschappen ben wezen halen (we hadden ook niet echt wat nodig...) omdat we morgen misschien wel niet weg kunnen door het sneeuw. Aha... eerst maar eens zien of er hier uberhaupt gaat sneeuwen

@ Bonte: jij ook al van die mooie foto's gemaakt. Volgens mij kun je die zo af laten drukken en volgend jaar als kerskaart verkopen

@ SR: solly Maar ik had alleen woensdagavond tijd en het was ook een vluchtactie van mij om maar niet samen met mijn manager + 2 Taiwanese dames te hoeven eten. Taiwanese eetgewoontes ontnemen mij vaak de trek

snowdon schreef:
Ik ben benieuwd wat er van Fayette overblijft als het veulen eruit is...

Zeg!! Wel een beetje lief blijven doen tegen zwangere vrouwen/merries he? Je weet maar nooit hoe ze daarop reageren met al die hormonen Ik ga er in ieder geval vanuit dat Fayette gewoon Fayette blijft alleen met een wat minder bol en hangend buikje

@ WenK: leuke foto's! Maar waar is de foto van Lisje d'r buik?

Daarnet nog aangeklooid met Flet. Even in de bak in vol ornaat rond gemend. Gelukkig is ze dus al lang gewend aan stem- en teugelcommando's dus voorwaarts, halt en een bochtje links en rechts zitten er al best in.
Afbeelding
Afbeelding

Jammer genoeg is dit een vage foto geworden want anders was het erg mooie geworden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BPPHYBK4
Misschien dat we nog wat voor elkaar kunnen krijgen met photoshop ofzo.

En ten slotte zegt Fayette:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DYT7MQT7 Haaaaaaaaaai

Roy heeft ook nog even aan de strengen gehangen ("De wattuh?""Die lange stukken leer die ik net op de grond heb gelegd""Ow... die dingen" ). Eerst had Fayette wel zo iets van: Krijg nou wat! Maar al snel had ze door dat ze haar gewicht naar voren moest doen en dan trekken en vervolgens was het dus een eitje om die 75 kilo van Roy zo op gang te brengen
Ik moet volgend weekend maar eens gaan babbelen met onze buurman. Of hij nog tijd heeft voor Fayette. Hij mag de eer hebben om haar echt voor een koets te zetten. Dat durf ik niet aan

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:12

Flet, ik vond het een beetje te veel moeite om die deken af te doen... Lui he... Ik zal van de week (misschien morgen) wel ff een foto maken als ik toch wat met haar doe...

Leuke foto's hoor van Flet in het tuig. Ziet er echt stoer uit!!!

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:17

mennn wat een sneeuw hier (voor Zeeuwse begrippen dan hè )
net door de straten geploeterd met een sleetje achter ons aan,tenminste manlief heeft zich lekker uitgeslooft en de jongste(die volgende week alweer 11 jaar word) heeft zich slap gelachen op het sleetje....
Tommie word vandaag gevoerd door de pensionbaas (Sjaak de vrijgezelle boer)zodat ik er niet over de dijk heen hoef te glibberen,ik ben niet zo'n held in de sneeuw.
naar verwachting is het morgenochtend allemaal weer weg,anders had ik wel een sleetje achter Tom geknoopt,maar.... wie weet!!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:41

Jullie doen het sleetje-rijden dus nog op de old-fashion way, jullie laten een man t voortouw trekken

Overigens ga ik morgen dus naar Roos en dus ook naar Fig & Co... Ik heb toen ze Fig al had, wel eens gedroomd over King daar op stal, weet die droom nog steeds grotendeels. Het is minstens een half jaar geleden en ben benieuwd of ik morgen iets ga herkennen. Ben daar nog nooit geweest, heb King wel eens gezien.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:15

goedenavond allemaal....
Hier sneeuwt het inmiddels ook heel lichtjes, ben benieuwd hoe het allemaal gaat overwaaien vannacht.

#Bonte: mooie foto's zeg....

#Spetter: wow ben jaloers , wat een leuk filmpje!!! En die spetter heeft er ook echt helemaal geen last van dat er volop gegiegeld en gelachen wordt op de slee....

#Wenk: wat een witte foto's jammer dat het al wat donker werd...

#Desillies: dat zou wel gaaf zijn: tommie voor de slee... Hoe is het met Tommie? Is hij er al helemaal klaar voor om naar de keuring te gaan? Het gaat nu opschieten....

#Snowdon: zo hoort het toch?? scheelt dat jij het ook niet hoeft te doen. Jij kan ook een man voor je slee spannen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:24

Flettie, zelf zou ik denk ik die borstriem iets lager doen, op de tweede serie lijkt het dat het iets boven die uitstekende bollen op de schouder te zitten (zal vast een naam hebben, maar kan er niet op komen). Zelf houd ik trouwens een kleine vuist boven het boegbeen aan, gewoon die punt voelen, klein vuistje maken en dat erboven, en op die hoogte moet de borstriem.

Broekriem heb ik ook ooit geleerd maar weer glad vergeten, mijn koetsiersbewijsboek is ook uitgeleend dus kan het niet nakijken. Wel ziet hij eruit dat hij te klein ligt, die riemen aan de zijkant mogen meer naar voren liggen imo. Fijn iig dat ze het zo lekker doet Ik vind ook dat ze ietsjes grover is geworden, mssn ook wat meer bespiering? Maar niet echt bijzonder veel nee

Er ligt hier idd enorm veel sneeuw voor Zeeuwse begrippen, kwam daarnet op stal om te voeren kom ik in een witte schuur binnen Er is nl een kleine loze ruimte onder het dak en de muur voor de beluchting, maar daar is het dus behoorlijk door binnengesneeuwd. Er lag verdorie gewoon 2 cm op mijn zadels, voerbakken en hoofdstellen en andere zooi. Ook de eerste stal (deurgat op oosten, ja ik weet, fout), dus die was compleet wit. Heb ze maar in de tweede stal gevoerd, daar viel het nog mee met de sneeuw...

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:48

SuperRoos schreef:
zie op internet met die radarbeelden dat het er bijna is, LEUKLEUK

Jij bent niet wijs, hoor...
Ik moest eind van de middag lopend naar m'n knolliewollies. Met de auto kon ik niet wegkomen hier en op de fiets was helemaal uit den boze. Echt leuk Naja, ze moeten toch eten hè.
Hondjes mee, die hadden de grootste lol en zolang je maar stevig doorloopt krijg je het niet koud. 't Is ook niet echt ver, 2 km enkele reis. Thuisgekomen twee bakken zelfgemaakte erwtensoep naar binnen gewerkt. Nu zit ik helemaal te gloeien met van die knalrooie oren

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:49

Hoihoi!
Wel gelezen, geen puf om te reageren...
Wil wel Chub nog even feliciteren en Pellie veel plezier wensen.
Verder allemaal een hele fijne jaarwisseling (og had ik dat al gedaan?) en een gezond en fijn tinkerjaar toegewenst!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:50

Baileys schreef:
SuperRoos schreef:

Ik moest eind van de middag lopend naar m'n knolliewollies. Met de auto kon ik niet wegkomen hier en op de fiets was helemaal uit den boze. Echt leuk Naja, ze moeten toch eten hè.
Hondjes mee, die hadden de grootste lol en zolang je maar stevig doorloopt krijg je het niet koud. 't Is ook niet echt ver, 2 km enkele reis. Thuisgekomen twee bakken zelfgemaakte erwtensoep naar binnen gewerkt. Nu zit ik helemaal te gloeien met van die knalrooie oren

Ik vind sneeuw ook onwijs leuk hoor
Ons hondje niet.. die schuift met d'r buik, incl muts door de sneeuw

ps... hier tegenover ons huis zijn ze nu sneeuwballen aan het opblazen met rotjes/astronauten, gooien ze in rioolputten en schieten pijltjes af dmv een sneeuwberg.... *doet me denken aan zo'n 10 jaar geleden....*

Spetter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:56

Baileys schreef:
SuperRoos schreef:

Hahahah ik voel het enthousiasme van Roos ook hoor! Ok niet leuk als je niet de weg op kan. 2 km valt nog mee. Ik moet 8 km, das wel ver....
Lekker erwtensoep is het echt weer voor!!

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:57

Baileys: rode oorjes....? van de erwtensoep...of......hoe is het met de dames in het weiland? Hoe is het met Fiona?

#Snowdon: knoop je snowdon dan voor de slee??

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:58

silas schreef:
#Snowdon: knoop je snowdon dan voor de slee??

Als de sneeuw er morgen nog ligt, is dat misschien wel mogelijk! Mits ik een slee geregeld krijg

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:59

dan maak je ook foto's toch?

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:01

Nee, ik ga dan op die slee zitten...

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:03

dan maak je een foto vanaf de slee......

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:04

of met een zelfontspanner....
Het is echt zo lachen met zo'n sleetje!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:07

Tot nog toe niemand met n slee hier in de buurt

Tricky1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:08

Gloeiende, gloeiende, gloeiende wangetjes en brandende oren nog eens aan toe, wat een sneeuw op eens! Om zes uur nog niks, nu ineens een laag, jemig, ben met de hond gaan ravotten. Foto's geprobeerd maar met name close up vlokjes, snif!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:23

silas schreef:
Hier sneeuwt het inmiddels ook heel lichtjes,

Hier al een heuse sneeuwstorm en harde wind. Ben benieuwd naar morgenochtend.

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:23

ah joh morgenochtend is het bij ons al weer over en dooit het alweer.....ik maak me daar niet druk om....

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:32

het is hier nu aan het regenen!!!
de straat en auto zijn veranderd in ijs.....
ooit heeeeeeeeel lang geleden hebben we wel eens op de straat kunnen schaatsen,wie weet kan dat morgen ook weer!
maar dan moet het dus wel blijven vriezen....

Citaat:
#Desillies: dat zou wel gaaf zijn: tommie voor de slee... Hoe is het met Tommie? Is hij er al helemaal klaar voor om naar de keuring te gaan? Het gaat nu opschieten....

met Tommie gaat het super,ik heb een hoop lol met hem,het is een heerlijk relaxt beest,gisteren bleef zijn deken ,die aan de voorkant open was omdat ik zijn manen aan het vlechten was, steken achter de staldeur (we moesten ff aan de kant voor Sjaak met zijn heftruck) met als gevolg dat de deken rond Toms achterbenen zat alle singels zaten nog dicht namelijk,eventjes leek hij in paniek te slaan maar op mijn HO Ho jongen het is goed! bleef hij doodstil staan,met een acherbeen in de lucht,ik maar verder hoho-en (sjaak riep nog dat ie de kerstman hoorde) en hem intussen bevrijd uit de wirwarvan deken en singels.
echt cool was ie dus

ik ben erg benieuwd of hij op de keuring ook een beetje relaxt is,niet TE natuurlijk want om lekker te draven moet ie wel een beetje opgewonden zijn het enige waar ik tegenop zie is het wassen van mijn varkentje...
zenuwen hoef ik gelukkig niet te hebben er staat niks op het spel, al ben ik wel erg benieuwd wat ze van hem vinden......
Laatst bijgewerkt door desillies op 30-12-05 20:43, in het totaal 4 keer bewerkt

MamaMiesjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:35

Hallo allemaal

hier gelukkig nog geen sneeuw en gladheid. Ik denk ook niet dat het veel zal worden of er moet vannacht meteen een halve meter vallen. Maar morgennacht gaat het toch niet vriezen dus het blijft toch niet liggen!
@M'lien:
mooi tuigje hoor! Je schoonouders hebben je maar weer verwend! Wel een cadeau met gevolgen, want nu MOETEN jullie wel gaan sparen voor een koetsje.... ...en tja...waar laat je die dan? Nouja, dan maar de tractor weg....
Ik heb Flet al zo'n tijd niet meer gezien (slechte tante ben ik) dat ik er weer van stond te kijken hoe dik ze nu is!! Pot verwijt de ketel....
Nog één klein tipje: zet de bakverlichting aan als je foto's maakt. Ook als het nog gewoon overdag is.

Iedereen alvast fijne jaarwisseling gewenst!!

Michelle

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:37

1979 was dat, Lien

Angelique, die rooie oren krijg je als ze bevriezen en dan weer ontdooien. Maar jij zit altijd met je hol in de auto dus kun jij dat niet weten, hè

Dames in het weiland leven nog. Fiona vindt het nogal frisjes, geloof ik.

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:38

Of '78, dat kan ook....

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:41

Baileys schreef:
Of '78, dat kan ook....

ik zat in ieder geval nog op de lagere school,dat weet ik wel zeker
en we hadden toen een Duitse staander dat weet ik nog goed want die heeft ons toen nog getrokken op de schaats hahahahaa