[TI] [HK] Op naar een zomer vol Tinkerplezier samen met deel 4!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinker4

Re: [HK] Op naar een zomer vol Tinkerplezier samen met deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:32

Hallo, er staan 2 recente foto's van hem bij in the picture
een van zijn hoofd en een helemaal.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 21:38

Ik kan ze helaas niet vinden.. No Cheer

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:07

tinker4 schreef:
Hallo, er staan 2 recente foto's van hem bij in the picture
een van zijn hoofd en een helemaal.
Hoe heet jou spikkel nu ook alweer? Clown
Had iemand het gemeld dat we het erover hadden? Haha!

Ik ga zo naar Tolkien kijken Vingers aflikken
Alleen maar goed dat hij veel van z'n moeder wegheeft! Ik zie wel wat van Zippo (die was het toch??) terug en dat zijn net DE positieve punten van Zippo! Wie is zn moeder ook alweer, Tara?

edit: las t al in t topic dat ik gelijk had Haha!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:06

Zo klessebesjes, even reageren Haha! :

Janet, balen zeg, had je een idee waardoor het kwam? Ach gut Is het zo (of lijkt het maar zo), dat ik vaak hoor dat tinkers iets met hun benen/hoeven hebben?

Lordj: Ik vind Tolkien echt heel gaaf, hij is twee toch? Ga zo je topic bekijken!

Sita: Lekker vakantie, kan niet beter! Go jij! Go jij!

Grid: Dazenaanslag! Zij zijn groot en ik is klein!

Tinker4 eigenaar van leuke spikkel! Wil ook heel graag recente foto’s zien!

Hier druk geweest, met van alles, ’t was hier trouwens ook mooi weer hoor! Wel een buitje gehad, maar dat was wel lekker.
Kascha gaat goed vooruit, gaf nu een aantal keer haar achtervoeten redelijk…

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:15

Ik vind juist dat tinkers erg weinig last hebben van hun benen? Hoor het veel meer bij rijpaarden bijv Bloos

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 23:16

*Kan niet slapen.. Is op de namenverzintour.. Bloos

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:17

snowdon schreef:
Ik vind juist dat tinkers erg weinig last hebben van hun benen? Hoor het veel meer bij rijpaarden bijv Bloos

Ik hoor de laatste tijd vaak over tinkers met artrose, losse kniebanden, en weet ik al wat niet meer. Hoor dat juist minder van rijpaarden. Maar dan zal het wel toeval zijn.... (hoop ik)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 23:19

Denk dat het ook wel een beetje is in welk kringetje je mee draait.. Lachen
Als je ergens in zit valt dat weer mee op dan dingen waar je minder mee bezig bent..

Het voorbeeld van zwangere vrouwen.. Als je zwanger bent of wil zijn zie je ook overal zwangere vrouwen.. Tong uitsteken

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 02:45

Hey!!
Wat heb ik leuek foto's gezien! die falcon die is erg mooi opgedroogd, al vind ik hem wel schattig op die guppyfoto hoor Lachen

Tolkien ziet er goed uit! wat een mooie man!!

Sita al bezig met namen verzinnen? en heb je al ideeen?
Ik had de naam voor een hengst direct en voor een merrie eigenlijk pas laat, en daar was ik ook nog niet helemaal tervreden over.. dus maar goed dat er een hengstje geboren is Knipoog haha

vandaag wasmachine en droger geshopt, woensdag sleutel van ons huis! wordt weer een drukke tijd dus!

wou eigenlijk gaan slapen maar had toch ook nog geen zin. Ga zo toch maar proberen Lachen

tinker4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 08:57

Aricia was vorige week bij mij en heeft foto's gemaakt en
daarvan staan er 2 bij ITP, ze vroeg daar nog of er iemand was die hem herkende. Bij ons heet hij Indian dream maar officieel heet hij Angelo van der Grafschaftertinkerhof, vonden wij zo'n mond vol!
Leon ik zit eigenlijk altijd in de meelees hoek vandaar dat ik het zelf las!

tinker4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 08:59

Heb nog even gekeken hij staat op blz 34

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 09:30

Goedemorgen,

Oh.. Maar die op blz 34 is die Pintaloosa.. No Cheer
Ik dacht dat je de eigenaar was van dat veulentje van van den Glashörn.. Lachen Maar, die Pintaloosa spreekt me niet echt aan.. Bloos Vriendjes zijn?

Dagmar, gister had ik ineens dé ingeving..
Kan zowel voor merrie als hengst, maar er staan verder nog zoveel leuke namen, voornamelijk merrienamen, op mijn lijstje dat ik nog niet zou kunnen kiezen. Dus ik wil nog proberen ergens een combinatie van te maken.. Maar ach, ik heb nog 10 maanden bedenktijd.. Tong uitsteken

Ga zo naar stal.. Doei!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:44

Gaaaap

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:49

haha dat is ook zo Sita! Spannend man! Haha!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:30

grrr schreef:
Janet, balen zeg, had je een idee waardoor het kwam? Ach gut Is het zo (of lijkt het maar zo), dat ik vaak hoor dat tinkers iets met hun benen/hoeven hebben?

Ik heb het idee en Angela ook dat het wat hoger in het been zit. Ik denk een spier verrekt of verstapt.
Ik vind dat Tinker niet vaker last van hun benen en hoeven hebben. Op de kliniek kwam ik maar heel weinig tinkers tegen. De warmbloeden hebben veel vaker problemen. Ook veel OCD enzo.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:37

Ik heb weer alles bijgelezen.

tinker4, je boft maar met zo'n mooie man. Ik heb hem vaak gezien bij Henk Janssen en ik vind hem helemaal geweldig Haha! .

Sita, eindelijk lekker vakantie Pling

We zijn net terug van de wedstrijd. Gryffindor was tijdens de proef steeds erg afgeleid en er was een man met 2 herders die naast de ring stond en die honden waren constant aan het blaffen Stoom uit je oren . Ze liep niet lekker en heel anders dan normaal.. Verdrietig . We hadden 190 en 198 punten..
(De foto is met mijn telefoon gemaakt, dus hij is niet zo scherp.)
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:52

Doei!

Gave foto's gezien zeg! King A. vind ik ook niet zo wat. Stippel die van ITS stond.. mjoah. Als hij later groot is zou ik hem graag nog eens terug willen zien Ja houd wel van dat aparte.

Dazenaanval, hier vliegen ze ook al weer rond. Fijn

Gisteravond was een vriendin bij me, samen uit geweest. Was gezellig Ja zij is nou weer op weg naar Groningen. Ik ga zo maar eens naar stal, kijken of ik een stuk land kan afzetten voor de grote paarden, die staan nou op zo'n kaal stuk elkaar lastig te vallen Nagelbijten / Gniffelen

tinker4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:40

Dank je Shar-ianne , hier nog zo'n eentje die van aparte kleuren houd, als er maar behang aan blijft, moet er wel uit zien als een tinker!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:01

Tinker4, ik vind hem ook zeker niet lelijk hoor, vind zijn kleurtje sowieso leuk, en wil hem graag alstie wat ouder is nog eens zien!

Sharianne, lekker gereden op wedstrijd... iets minder dan normaal, maar toch nog goed hoor..

Hier ook heerlijk op m'n dikke dame gereden, in stap loopt ze wel erg ruim en goed, in draf begint ze echt dramatisch, na een paar meter gaat het veel beter, en als ze maar goed over haar rug loopt gaat het bijna helemaal goed.
Helaas drukt ze soms in draf juist haar rug wat weg, we zijn hier erg mee bezig....

Kascha gaf weer netjes haar voetjes, dus we hebben haar al ietsie kunnen bekappen gelukkig!

Zometeen naar doopdienst van vrienden, dus gauw effe douchen..

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:03

ziggy_janet schreef:
grrr schreef:

Ik heb het idee en Angela ook dat het wat hoger in het been zit. Ik denk een spier verrekt of verstapt.
Ik vind dat Tinker niet vaker last van hun benen en hoeven hebben. Op de kliniek kwam ik maar heel weinig tinkers tegen. De warmbloeden hebben veel vaker problemen. Ook veel OCD enzo.

Oke, tja ik hoor het de laatste tijd vaak, vandaar die vraag. Hier in ons topic toch ook verschillende mensen van wie het paardje of niet lekker heeft gelopen of loopt. OCD ofzo hoor je dan idd weer bijna nooit gelukkig!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 14:26

Net terug van de paardjes..
Liesbeth belde me om kwart voor 10 waar ik was.. Uhm.. Nagelbijten / Gniffelen We hadden pas half 11 afgesproken hoor.. Bloos Maar goed, ik op mijn fietsje naar stal geraced.. Amy van de wei gevist en de trailer naar buiten gereden.. Zeker een uur aan het laden geweest, maar ze ging maar niet verder dan 3 stappen op de klep.. Heel jammer.. Zaterdag komt ze weer en neem ze dr hekkens mee, die waren nu nog bij Annamarie vd Toorn.. Hopelijk gaat het dan beter.. Amy werd wel al minder bang, maar begon er toen een spelletje van te maken.. Zelf de druk opzoeken en maar achteruit lopen zodat ze ver van de trailer weg kwam.. Gestoord
Maar goed, we hebben het goed afgesloten.. Ikzelf heb Amy 3 stappen op de klep laten zette en dan was het goed.. Lachen Heb hoop in de voor de volgende keer..

Daarna Shania gepakt, opgezadeld en gelongeerd..Heb een nieuw bit, en dat pakt ze zo fijn aan.. Ja Ze staat er niet zo aso op de kauwen en het ligt netjes stil.. In de galop begon Shania zo te bokken dat ze op dr knieen viel.. Net goed, dan moet ze maar niet zo stom doen.. Bokken is echt not done vind ik.. Dus vond het wel een goeie dat ze op dr snufferd ging, daarna heeft ze iig niet meer gebokt..

Hopelijk loopt Ziggy snel weer goed Janet.. Lachen
Inderdaad, OCD is echt zo veelvoorkomend.. Op de kliniek in Moerbeke heb ik een aantal dagen meegelopen en daar deden ze elke dag wel 3 of 4 OCD operaties.. Echt veel..

Ik hou ook wel van aparte kleurtjes bij Tinkers hoor.. Maar heb een hele uitgesproken smaak.. Bloos Als ik het dus niks vind vind ik het dus ook echt niks.. Bloos Maar, dat wil niet zeggen dat ik het paard verder niet mooi vind.. Bouw, Karakter en uitstraling kunnen me ondanks de kleur een heel andere kijk op zo'n dier geven.. Lachen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:27

Omdat hier tinker eigenaren bij elkaar zitten, lijkt het volgens mij alsof tinkers veel been problemen hebben. Omdat je het vaker hier hoort.
Maar in de praktijk valt het echt mee hoor.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:01

Dat denk ik ook Janet Ja als je in de Friezenwereld zit hoor je juist weer meer dan normaal van Friezen die bijv. aan de nageboorte blijven staan. Het is maar net in welke 'hoek' je zit *LOL*

Paarden hebben nieuw land, en oh oh oh wat gingen ze te keer. Zelfs Jessie! Bloos! die gaat sukkelt normaal een rondje en gaat dan eten, maar nou bleef ze gaan. Heb me suf gelachen. Ze galoppeerde wel een paar keer dat ik dacht Kwijl ze kan het wel! *LOL* Flynn denderde gewoon de hele tijd heen en weer, samen met zijn hoogst elegante Arabische vriendinnetje Lovers

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:49

tinker4, wat een naam! Haha, Indian Dream klinkt al heel wat makkelijker Haha!
Je mag best wat vaker posten ipv meelezen joh!
Overigens vond ik hem qua bouw wel wat opgedroogd al, qua kleur vind ik hem nog steeds niet mooi Bloos
Net als wat Siet zegt.. ik ben ook erg uitgesproken als ik iets wel of niet mooi vind hihi.

Sita, was ff in de war met veulentje dus Haha!
We hebben ook zoveel spikkels besproken Huilen van het lachen

grr, artrose valt me wel steeds vaker op voornl bij tinkers idd...
losse kniebanden hoor ik bij diverse rassen, vaak vergelijkbare situaties > groeiproblemen.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:12

Vergeef me jongens, maar 8 pagina's bijlezen??
Vanavond!
Ik moet zaterdag om 11uur op met Prada bij de keuring, in de graadverhoging, geen tegenstanders Tong uitsteken Ben benieuwd hoe ze het gaat doen!