[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:21

@ Jean, belde Kelly net toevallig naar SBS6 tv-spel? M'n ma is tv aan het kijken en opeens een bekend stemmetje leek het wel en ze heette nog Kelly ook, was nog geen 16jr dus mocht helaas niet meedoen...

Bonte

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:39

Citaat:
Waar blijft mijn geldboom?

Staat bij mij op het balkon, snowdon Is alleen uitgedroogd

verder leuke sneeuwfoto's gezien. Hier ligt ook sneeuw, maar het wordt nu grauw, dus kan geen leuke foto's meer maken.

stalnijmegen: wie ben jij?? of het ik iets gemist heb je nog niet eerder hier gezien.

Jellie: oude kaarten opsturen hoeft niet hoor. Kost alleen maar portokosten.

Citaat:
Nog even mijn speciale complimenten voor de bijlage, komt erg prof over zo, super. Gaat dit elk jaar nu gebeuren, zo aan het eind een overzicht van het hele keuringsjaar?

Dank je wel Zit ook veel tijd en uitzoekwerk in. Wil het volgend jaar wel weer doen.

Baileys: balen van je tand gaat weer geld kosten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:44

Idd Hart van Nederland en Piet Paulusma krijg ik moordneigingen van, meestal kijk ik dan enkel de eerste helft van de film en ga dan douchen, en naar bed, soms kijk ik nog eens de tweede helft, maar wordt vaak nogal laat.

Shayla, matten op dat pad zou idd ook nog en idee zijn...

Flettie, hoe ging het optuigen?

Wind is hier ook nog maar net opgestoken, weer valt verder best mee Zal wel midden op de middag komen...

Vanochtend had ik erg veel moeite om op te staan, mijn bed was op exact perfecte temperatuur, en had eigenlijk geen zin. Godzijdank belde Annick op, dat ik niet mocht komen, wegens gladheid, en zo noodzakelijk was het ook echt niet

Dus me weer omgedraaid en even lekker een goed uurtje blijven doezelen, opgestaan en met pa naar Oostburg gegaan. Wezen kijken voor schoenen, niks leuks gevonden, maar wel terug gekomen met het een en ander aan kadootjes, maar niet dat ene wat ik zocht, en nog twee leuke shirtjes voor mezelf Ik heb eigenlijk alleen geen shirtjes nodig, maar gewoon truien, en die zag ik niet naar mijn smaak...

De paarden staan op stal, wind zit jammer genoeg pal op de deur dus het is goed koud, de wateremmers bevriezen ook steeds. En ik ga ze later op de middag wel uitmesten, zal nog leuk worden, met een kruiwagen en de sneeuw...

Straks even naar Oma in Sluis, pa moet een foto hebben van vroeger, en ik wil nog even kijken voor wat nette kleertjes, en wellicht schoenen Dus daar wacht ik op

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:49

Bonte schreef:
Citaat:
Waar blijft mijn geldboom?

Staat bij mij op het balkon, snowdon Is alleen uitgedroogd

Een uitgedroogde geldboom? Hoe bestaat het!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:18

Maya schreef:
Flettie, hoe ging het optuigen?

Optuigen ging probleemloos. Ze heeft wel eens eerder het tuig van Lowara opgehad. Alleen ik had zo mijn twijfels wat ze zou doen met het hoofdstel+oogkleppen. Die kende ze namelijk nog niet. Maar zoals het een Tinker betaamd trok ze een kop van: "He, ik hoor het vrouwtje maar zie haar niet?" draait het hoofd naar mijn stem "Oooh, daar ben je vrouwtje!" Brave meid

Hier dan een paar foto's. Het tuig (m.n. de broek) zit nog niet helemaal goed op maat. Ik had al wel wat versteld maar ik wilde deze primeur graag vast laten leggen op de foto dat ik het zo maar even voor lief heb genomen Ik ga vanmiddag nog wel weer verder klooien heb geen zin om het huis schoon te maken
Afbeelding dikke buik
Afbeelding

Hoe zat het trouwens ook alweer met het borsttuig? In mijn boekje van het menexamen staat dat die zo moet zitten dat ie niet de ademhaling belemmerd.. Ja, duuuh, daar heb ik niet zoveel aan Maar was het niet 2-3 vingers boven het borstbeen? De broek moest 1 handbreedte onder het zitbeen zitten (dat wist ik nog ).
Nou ja, anders een dezer dagen maar al mennend over straat naar de buurman gaan. Kan hij even kijken en aanpassen

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:21

Ik vind dat ze zo wel heel wat meer weer op d'r moeder lijkt!

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:27

snowdon schreef:
Ik vind dat ze zo wel heel wat meer weer op d'r moeder lijkt!

Door het tuig of door die dikke buik?

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:29

Hier bij deze ook nog even een nieuwjaarskaartje..
Nu ik toch bezig ben ze te mailen zet ik hem hier ook maar even

Afbeelding

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:31

leuke foto's flettie, ik heb het idee dat Fayette aan het uitzwaren is (buiten haar buik van de zwangerschap om dan)... Of verkijk ik mij daarop....

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:46

Ik ben stiekem blij dat jij dat idee ook hebt Silas Ik had zelf dat idee ook al sinds eind september/begin oktober maar ja, ik zie haar elke dag en wacht er al 2 jaar op dat ze eindelijk eens wat gaat uitzwaren (wishfull thinking enzo ). Maar ze wordt de laatste tijd idd breder in d'r borst+kont.... nu d'r sokken nog

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:48

heb je niet een zelfde soort foto van haar een half jaar terug? en plaats die eens naast elkaar hier op tp dan kijken we gewoon nog eens naar....ik zie haar nog voor me op de keuring in Beilen toch? daar was ze super slank ook in borst en billen

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:53

Leuke foto Sjietah!!! Wat krijgt Flet een hangbuik zeg!! Hoeveel veulens zitten er in?

Ik heb vandaag dus eindelijk de slee achter Spetter gedaan. Lachen en gieren natuurlijk. Mijn zus ook nog achterop en later alleen. Ook Annemarie heeft er nog achter gehangen. Dikke pret natuurlijk! Foto's en filmpjes komen nog! SPet echt superbraaf. Alleen toen ik hem in galop wilde ging hij bokken. Doet ie nooit, ws vond hij dat niet zo'n leuk grapje Gelukkig had ik de strengen wel lang genoeg zodat hij me niet raakte. Gekke Spet, hihi. En o zo braaf. Zodra hij merkte dat je er bijna af viel ging ie over in stap. Mijn superpeerdje!

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:03

silas schreef:
heb je niet een zelfde soort foto van haar een half jaar terug? en plaats die eens naast elkaar hier op tp dan kijken we gewoon nog eens naar....ik zie haar nog voor me op de keuring in Beilen toch? daar was ze super slank ook in borst en billen

Was ik net mee bezig.

Fayette begin september 2004:
AfbeeldingAfbeelding

Fayette november/december 2005:
AfbeeldingAfbeelding

Ach, ze zal nooit een echte stevige Tinker worden maar voor mij is ze in ieder geval wel de mooiste en liefste van allemaal

@ Spetter: bij de laatste keer scannen was het nog steeds 1tje

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:10

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:22

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:34

wat een mooie foto's bonte.

Spetter geweldig dat filmpje!!!!!!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:21

Spetter: SUPER filmpje. Jij hebt veel lol gehad

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:24

flettie, in de buurt van nijmegen en dan niet ff figje komen opzoeken haha, foei hoor
leuke foto's van fayette met het tuig, ze is nu echt hoogzwanger hihi leuk hoor, of het is wat silas ook zeg wat ik zie, dat ze nu echt breder aan het worden is ook! nou mooi hoor
je hebt geloof ik bijna exact hetzelfde tuig als mij, ik had het dus ook verkeerd zitten haha
vanaaf maar ff goed pas maken weer als het gaat sneeuwen

maya, bedjes zijn idd veel te lekker met dit weer
balen dat de wind net op de stal staat, bij ons stukje gelukkig niet, de nieuwe stallen ook niet maar de schuur waar de meeste paarden staan staat ie ook pal op meestal dus daar is het frisjes
veel plezier bij je oma!

spetter, haha leuk hoor dat sleeen, we gaan wel een keer een wedstrijd houden hoor echt wel haha
fig vind de galop juist leuk, dan gaat ie echt veels te hard haha, vliegt de slee de bocht uit enzo, zo viel mn moeder vorig jaar hard in de sneeuw haha en wij lachen
ben benieuwd naar je foto's en filmpjes

bonte, mooie foto's

krijg net ineens melding dat er geen modem aangesloten is, WHAAA ik al in paniek, bleek dat we eens stroomstoring hadden ff haha gelukkig maar

dus nu ff filmpje kijken

ow flettie, t verschil is echt enorm van fayette, leuk hoor, ik heb dat soort foto's ook van fig, is echt leuk om te zien dan

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:26

mooi hoor je filmpje spetter, geweldig, vooral het lachen
je vliegt bijna de bocht uit haha owow kan niet wachten tot ik een filmpje heb van de volle galop haha, dat is pas uit de bocht vliegen haha

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:31

ff foto van de sneeuw in delft. mijn achtertuin.Afbeelding. mij voorkant huis.Afbeelding
toen ik bij whis kwam lag daar haast geen sneeuw .
dus nu probeer ik morgen van whis in de sneeuw foto's te maken

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:35

ow dat begint al lekker wit te worden peetorlan
hier is t nog droog, ligt nog een klein beetje van laatst en zie op internet met die radarbeelden dat het er bijna is, LEUKLEUK

vanavond hebben we weer vuurwertraining
rotjes, romeinse kaarsen en nog meer dingen, lekker afsteken bij de paarden
en heb fig beloofd, dat als ie weer in de bakrand gaat staan bijten dat ik rotje naar hem gooi haha

vorige keer vond ik het spannend, wist niet hoe die zou reageren, maar na die stijker onder het viaduct tijdens mn buitenritje weet ik dat ik niks hoef te doen strakkies haha, wel leuk ff

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:56

Roosje, ik ben heel nieuwsgierig naar je filmpje in galop! Spet ging ook in galop, na veel aandringen. Mijn zus heeft daar een filmpje van. Dat was ook actie, voral de bokkesprongen

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:22

Leuk filmpje Spet!!!

Fayette lijkt idd wel uitgezwaard Marlien! Leuk!!!

Ik heb vandaag ook foto's gemaakt van de paarden in het minibeetje sneeuw wat hier ligt, zal zo wel ff wat uploaden...

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:33

flettie, ik bedoelde zo met dat tuig! Ik ben benieuwd wat er van Fayette overblijft als het veulen eruit is...

Jemig... Wat is het toch een Spetter!

Roos, Figje reageert dus helemaal niet meer op die knallen?

Ik wil ook wel eens sleetje rijden met Snowdon, maar helaas nooit genoeg sneeuw hier! En (nog) geen slee...

Vandaag was Uk trouwens een mini-appaloosa Had hem direct vanuit de paddock meegenomen naar de binnenbak en na wat dribbelen en uitschudden, was hij nog steeds voor het overgrote deel WIT! Maar na het rollen was ie weer bruin Pff wat heeft ie een energie zeg, we bleven dollen! Jammer genoeg kon hij op dat moment niet los, dus ik moest net zo veel energie eruitgooien

Snowdon liep niet zo lekker weer, was weer stijf. Had hem even losgegooid en even zonder zadel, maar hij wilde echt niet. Hij heeft zo lang mogelijk buitengelopen, hij stond het laatste uur alleen en hij stond aan de achterkant van de wei, de polder in te turen.. was een erg mooi gezicht zo in de sneeuw. Toen ik floot, kwam hij heel voorzichtig naar voren gebanjerd en we kwamen tegelijkertijd aan bij de draad van zijn wei, timing!

Heb 2 foto's op mn telefoon van Uk in de beetje sneeuw nu, maar hij wilde niet stilstaan, kroop steeds in m'n schoot. Overigens komt die stuifsneeuw echt overal! Het sneeuwde zelfs in de binnenbak...

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:38

Zo. hier een paar van de foto's die ik vandaag heb gemaakt. Ik had er 38, maar de stalkers stonden met hun neus meer dan eens (deels) voor de lens. Daarbij zijn de foto's van vanavond wat donker...

Lisje en Maddox:

Afbeelding

Cesair en Fons, met op de achtergrond Hindu:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=VKM3DGDC

Close up van Lisje (haar manen worden altijd heel mooi als het flink vriest):

http://www.mijnalbum.nl/Foto=AUG3GHG8

Fonzie:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=3HJE7CQV

Maddox:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=4FF3IWQI

En tot slot beide veulens vanavond:

Afbeelding