[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:54

Hmm, kan aan chrome liggen ja! Dus ik ben toch niet gek? :')

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:01

Oh, en Chantal, die barefoot die Nienke daar heeft, dat is een hele oude. Een van de eerste modellen zonder VPS (kleine flap over de achter cantle, en cantle zelf heel laag met rits). Ik heb een versie nieuwer gehad (zonder VPS, kleine flap en rits bij de cantle, maar wel hoger model: https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos ... e=549A27F1). Inmiddels zit in alle nieuwe zadels VPS, geen rits meer in de cantle en de flap is groter (http://barefoot-saddle.nl/shop/out/pict ... 2p1_z1.jpg). Persoonlijk ben ik meer fan van de oude barefoots. Die met VPS kan ik niet op zitten, waar dat aan ligt, geen idee, maar ik ben niet de enige met die mening... Met alle barefoots had ik dat ze bleven schuiven. Daarom nu een lederen anatomische comfort singel van Rossner, zonder elastiek, (http://www.divoza.com/images/products/1 ... singel.jpg) erbij. Probleem opgelost! Ik hoop eind van de week of volgende week mn nieuwe zadel te ontvangen :)

Nu we het er toch over hebben: ik ben nog op zoek naar een paar reins, zwart. Hoeven geen zware kwaliteit te zijn, mogen bijvoorbeeld die van het hoofdstel van de Bosrand zijn. Eventueel heb ik ook interesse in het hele hoofdstel, kan geruild worden tegen hetzelfde hoofdstel in het bruin (https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... c425b4af2c)
Laatst bijgewerkt door Caily op 08-09-14 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:06

Nou, ik heb nog geen contract getekend, dus ik hou nog even een slag om de arm. Maar in principe is het de baan die ik graag wilde, of nou ja, daarvoor moet ik nog even paar jaar zwoegen, maar bedrijf wat ik graag wilde. Mc Donald's. Ik ben ooit als 16-jarige daar begonnen, vond het helemaal niks, maar inmiddels echt verknocht aan de fastfood, het is keihard werken, maar zo gezellig en genoeg om voor te streven, dat past bij mij.

Wat voor zadel heb je nu Sheryn? Ik rij western met een vzh zadel, en heb ook engels gereden met de barefoot Cheyenne, dus zou zeggen, eerst proberen wat je wilt, dan pas zadel! Ik heb ook een ander lettertype op bokt, maar ook hotmail en google, dus ga ervan uit dat het iets uit Chrome is, het zal wel. Vind het prettiger lezen zo dus geen probleem.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:16

Een Billy Cook semi quarter training zadel, big horn reiner roundskirt en een barefoot arizona.
De eerste is voornamelijk voor onze quarter, die hebben we denk ik ook al zo'n 12 jaar nu? Maar omdat Mexx niet bepaald vaak hoeft te werken is het zadel praktisch ongebruikt :')

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:28

Oh, met die Arizona kan je vele kanten op, alleen springen raad ik je af, als ervarings deskundige :+ %)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:38

Heb in Polen toen veel verschillende Barefoots getest, vond ze allemaal heerlijk rijden maar kwam wel in de knoei met mijn bovenbenen, had echt enorm blauwe plekken :=
Maar als ik wat serieuzer aan werk ga, toch een boomzadel. En bij het jonge spul ook.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:45

De cheyenne is puur voor het buitenrijden. Dus eigenlijk een zadel voor Mn bijrijdster :')
Juul dr wintectje is op en als we nu dressuur rijden met dr pakken we Noedel zijn zadel wel. Die past ze ook.

De cheyenne die ik op het oog heb is geloof ik ook eenbouder type. Ik heb geen idee wat vps etc is hoor :')
Laatst bijgewerkt door cp112 op 08-09-14 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:45

Rij ook het liefst nog met mn bighorn en lamsvelletje maar heeft een smalle kamer dus past helaas niet op alle paarden

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 22:47

Ik rijd graag boomloos op lange buitenritten
eigenlijk gebruik ik hem ook alleen voor buitenritten hoor :)

Ben blij met mn boomzadel *D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:56

Bovenbenen Leo, blauwe plekken ongeveer bij de beugelophang? Ik heb bij jonge paarden juist liever barefoot, wel een met fenders of brede beugelriemen en beugels voor wat meer stabiliteit.

Je kan leeftijd Barefoot zien aan het zadelnummer Chantal :) En ahv de leeftijd weer zien met of zonder VPS (rits in de cantle is altijd zonder VPS dacht ik

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:58

welkom suus!mooie tinker zeg..

vandaag was eros nog net zo dapper als gisteren.durfde nu wederom de balonnen aan te raken,en toen de balonnen bewogen door zijn gesnuffel stond ie me gek aan te kijken.wat doen die gekke dingen nu?maar verder niet meer onder de indruk.
trots op m'n vent.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 23:00

:wave:

Lees wel altijd bij maar geen tijd om echt te reageren. Wel al lang, héél lang ervaring met Barefoot, vanaf het prille begin eigenlijk. Op Flynn werkte het niet :+ Want teveel beweging. Op Jes heeft altijd mijn oude BF gelegen, daar heb ik Flynn ook mee ingereden. Die ligt nou wat te liggen in de kast, maar ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om hem te verkopen. Wel is dat oude zadeltje echt zoveel fijner dan de huidige BF's. Op Flynn ligt nou een gewoon dressuurzadel, dat ligt, zit en rijdt prima.

Verder hier hysterisch druk op m'n werk, te weinig tijd voor m'n paarden, gekneusde voet door springincident en dus geen Noordlaarderbokaal voor ons en over 2,5 week richting Amerika voor 18 dagen :D Jes gaat niet heel lekker, Flynn is als we niet springen z'n blije zelf. Wel met een wat zeer lijf door z'n panische reactie bij het springen zaterdag maar toe maar. Komt wel weer goed.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 23:13

Welkom nieuweling!

Probeer mee te lezen en te reageren waar ik kan met alles. Maar aangezien ik ook in een shetlandertopic zit en daar ook erg gezellig is schiet het er wel eens bij in.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 23:26

Jullie gaan toch echt zoo snel :D

Eerst en vooral welkom, knap paardje is Diesel.

Sheryn leuk dat je les gaat nemen alleen jammer dat je je daarvoor moet omscholen als je zelf graag western rijdt, ik heb western toen we Dusty net hadden geprobeerd omdat het me leuk leek met een tinker maar kort daarna toch weer terug gegaan naar Engels, het was ons ding niet echt :') Dusty liep trouwens veel beter met haar Engels zadel, kan dit, of kwam het omdat ik me ook vertrouwder voelde?

Van boomloos ben ik niet echt op de hoogte enkel een boomloos zadel voor de shets maar daar zijn jullie qua info niks mee voor tinkers _O-

Flinke Eros zeg! Straks gaat hij de ballonnen nog missen :j

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 08:48

Welkom weer een nieuweling! Strkas gaat het Topic nog harder! :')
Gelukkig is het nu nog aardig bij te lezen :D
Stoere Eros! *\o/*

Hier gister Roos gewassen en dr haar vast in 2en gedeeld ivm dubbele vlecht op CC
Afbeelding

Afbeelding
Dit is uber sexy roos _O- Ze had geen zin meer haha

Verder super gave frontriem gevonden voor bij het men hoofdstel.. weet alleen nog inet of je dat zo kan vervangen :=
Afbeelding

Onze kar is natuurlijk Creme met Blauw en beetje Zwart... dus i'm in Love!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:57

Ooh mooie frontriem :j

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:42

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Lotte! Fijn!
En wat leuk dat de fries het zo goed doet, mijn oom heeft veel friezen, ik vind ze van een afstandje in de wei erg mooi, maar van dichtbij is het niet mijn ras, geef mij maar een tinker of trekpaard :P (komt denk ik vooral door de hals en boeg van een fries, en ze hebben vaak ook niet zo'n mooie ronde kaak :P)

Hectisch bestaan zo te lezen Berdien :) En lekker, over 18 dagen naar Amerika! Sterkte voor Jes!

Mooi hoor, Roos haar manen :)
En blingbling frontriem, zie je die wel, onder haar mooie voorpluk :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:54

Oh helemaal vergeten, succes met je nieuwe baan Lotte!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 09:56

hihi voor de kar de voorpluk altijd in een vlecht <<)

Oh ja Lotte succes! :D

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:02

Oh die frontriem is moooi!
Lotte waarschijnlijk nieuwe baan.
Berdien beetje hectisch maar wat leuks in het verschiet!

Ik wil ook een boomzadel voor Gijs, uiteraard wel een aanpasbare. Misschien dat ik wel begin met een boomloos, maar dat boomzadel komt er. Boomloosjes zijn heerlijk voor buitenritten en een uitkomst als je geen goed passend boomzadel kan vinden, maar een boomzadel verdeeld toch de druk wat beter en zit gewoon heel anders.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:39

Ik spring ook met mijn barefoot arizona er geen probleem me. Is een kwestie van wennen :)

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:46

Lotte gefeliciteerd met je baan!
De vlecht van Roos vind ik erg mooi. Maak je de scheiding dan in het midden over de manenkam? Of laat je ze eerst natuurlijk twee kanten op vallen?

Berdien je maakt ons nu wel nieuwsgierig naar wat er dan bij springen is gebeurd...
Sterkte voor Jes.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 14:14

Eh ik maak eerst een scheiding dan begin ik met de onderste vlecht.
De andere helft van de manen hangt aan de andere kant van de kam in staartjes.. anders 1x schudden en je kan weer nieuwe scheiding maken :')
Dan gewoon een invlecht maken (onderdoor) en dan wel steeds van 2 kantjes plukken erbij pakken.. hihihi lastig uitleggen.

dan klaar pak je alle andere manen naar de zelfde kan van de kam en maak je nog eenzelfde vlecht.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:17

otte gefeliciteerd met je baan! en s6

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:42

Tnx voor de uitleg Niene is duidelijk hoor! :)