Ik kan er weinig aan veranderen: het weidebeheer is na 7 jaren plotseling veranderd (het is niet mijn weide, ik huur het maar), nu is de situatie zo dat ook ik met eigen 2 liever ook niet meer 24/7 year round daar buiten mag staan.
Mijn 2 24/7 year round buiten paarden vertrappen het winterland tot gort, en voor dit jaar betekent dat voor 500 euro kosten voor de boer opnieuw inzaaien. In de zomer leidt de stricte stripbegrazing die ik er op na hou voor mijn 2 paarden ook tot ernstig verlopen land
Dit is een groot dilemma: gezien het feit dat ik mijn paarden graag 24/7 buiten wil.
Zomer en winter. Dat is nu juist het probleem geworden... de weides worden door dat 24/7 verklooid door mijn paarden.
Ik begrijp dat..
Maar niet begrijp ik, dat dat dan eerder nooit zo was?
Jaopie loopt zijn hele leven daar al 24/7 daar al buiten op het land. Soms met, soms zonder deken.
Dan weer met een Shet, nu met merrie Khavanna.
Dan werd het land ook wel behoorlijk vertrapt.
Laat ik niet speculeren: maar wel duidelijk zijn: onder deze omstandigheden kan Jessica natuurlijk niet hier "thuis" komen, als ik niet eens weet hoe het er voor staat met mijn eigen twee paarden. Een nieuwe totaal onzekere toekomst ga ik haar niet voorschotelen. Daar is ze te goed voor en het laatste dacht ik, wat zij nodig heeft.
STA ik op 24/7 doorgaan met year round op het land kan ook ik met mijn paarden vertrekken,het is dus een echt geval van totale onzekerheid.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 16-05-13 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt