[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:51

Het paard meest rechts mag wel eens voor mijn lens ... O:) *-:)

Net terug heerlijk trots op Jack rondje zonder zadel door het drop heen en terug touwhalster met teugels onder mijn hoofdstel en ja ja heb het bit kunnen uitdoen dus zonder zadel en zonder bit (met cap! ) heerlijk <3 .

Maakt me vooral trots omdat enkele maanden geleden ik dat absoluut niet moest proberen en zelf met zadel dat een drama was. :o

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:53

Dat is Shenna, de tank van m'n moeder. Ze is enorm foto geniek maar ze heeft haar hoofd altijd aan de grond.
Altijd.

Afbeelding
Mijn mannetjes hadden lekker gespeeld vandaag. Hele reeks foto's gemaakt maar deze sprong er echt uit :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:02

Gave foto!

Nou hoofd aan de grond ik heb geduld hoor :P. Is meer de afstand die het probleem is en bij Limburg over een week een half weet ik niet of ik tijd zou hebben :).

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:36

@hetlevenwint Heerlijk zonder zadel en bit rijden of niet?

Ik hobbel nu ook al tijden zonder zadel op de haf rond. Heerlijk en goed voor mijn zit! Ze was de laatste keer wel erg fris haha. Buurpaarden waren aan het slootje springen en mensen joegen ze ook op dus alleen maar geren. Gelukkig bleef ze wel rustig. Zit nu op mijn tuig te wachten voor Pippin. Die staat nu lekker bij de haf in die hem opvoed haha. Was aan het rijden en meneer duikt heel mooi onder het draadje door naar het gras. Aanloopje op de knietjes door glijden onder het draad door de dondersteen!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:00

Is inderdaad heerlijk! Denk morgen te zien tenminste van alles en nog wat eens met zadel te doen maar te vertrekken zonder bit eens zien hoe dat gaat. Met dat het steeds beter gaat en ik het bit altijd tegen eind de rit uitdoe heb ik wel goede hoop. :)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:46

Ik heb weer een topic aangemaakt bij ITP, gisteren weer foto's laten maken door een kennis van ons. Ik ben er zo giga blij mee!! <3 Hij heeft geëxperimenteerd met 2 flitsers en het is echt heel gaaf geworden.

Hier een linkje naar het topic:
[ITP] Goed uitgepakt experiment, knappe Tinker Dublin ITP!

@chimello, gave foto! Ze zijn echt zo knap <3

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:51

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:47

hetlevenwint schreef:
Is inderdaad heerlijk! Denk morgen te zien tenminste van alles en nog wat eens met zadel te doen maar te vertrekken zonder bit eens zien hoe dat gaat. Met dat het steeds beter gaat en ik het bit altijd tegen eind de rit uitdoe heb ik wel goede hoop. :)

Dan komt het zeker wel goed!

@chimello wat is het een leukerd Redbull

En dat experiment met Dublin is goed uit gepakt wauw

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:27

wat een heerlijke foto's komen er voorbij zeg! Echt lente :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:42

Dankjewel mira!

Bah, ben al dagen/vandaag ook al uren met mijn paper bezig en ik heb pas 11 pagina's (met inhoud en bibliografie) maar ik wil echt een super paper afgeven en ik heb zo'n moeilijke vragen, ik maak het me te moeilijk! Nu komen even een paar weken van hard knokken om alles af te krijgen voor mijn bachelor diploma en daarna eindelijk vakantie, dagelijks paardrijden!! Zo'n zin in!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:17

donnar schreef:
Ik vind de aparte kleurtjes ook veel leuker dan 'gewoon' zwart-wit, maar karakter vind ik veel belangrijker!

ja dat zeker :j hier word ook echt op karakter gefokt. zie ik bij Dana's veulens echt terug :j
maar een leuk kleurtje is mee genomen. zwart wit is natuurlijk ook leuk, maar na 5 zwart-witte nu eens wat anders (op cullan na, die was voor ons perfect alleen hangt daar een pielie aan haha)

hetlevenwint schreef:
Gaan rijden met Jack, op een gegeven moment ik een galopje over een ongezaaid veld ziet meneer gras. Nu was me al aan het voorbereiden want dat gras was een gracht. Jack jump dat "gras" in een meter naar beneden heel snel terug jump naar boven en ik maar lachen en hij dwaas kijken terwijl die aan het draven was. _O- Die gaat 2x nadenken de volgende keer dat die gras in springt zo _O- _O- .

:') wat een actie haha

JPTinkers schreef:
jaa eindelijk nummer 1 is geboren . Wilgje x Bandit =
om 22:14 uur een zwartbont hengstje ( en eindelijk 1 met een blauw oog) genaamd Jadore JP

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

wat een droppie! <3

draaakje schreef:
Wat lief Chimello!

Echt en leukerd is het Joella, groot ook al of niet?

Vandaag zou Avelyn 5 jaar geworden zijn. Wel een dag waarop ik er even extra bij stil sta. Naast dat we haar missen had ik graag gezien hoe ze uitgegroeid was..

Maar het leven gaat verder... Dus heb ik vandaag lekker extra met Khaleesi geknuffeld en in de tuin gespeeld.

[ Afbeelding ]
<3

[KS-ITP] Khaleesi en haar "familie"

knappe meid word het :j

Caily schreef:
Hee ja, mooi vriendje voor Caily haar hengstveulen, maken we een hengstenwei 8-)

maar weet je al dat het een hengst word dan ?

donnar schreef:
Jeetje, ben net achter het werkelijke verleden van Dublin gekomen. Had al zo mijn vermoedens, maar dat ze waar zijn en zo erg had ik niet gedacht.

De eigenaar van Dublin waar wij Dublin van gekocht hebben, heeft hem bij een handelaar vandaan. Hij was net 6 weken in Nederland en net geruind, wel 'zadelmak' en 'beleerd' voor de wagen. De man heeft Dublin naar iemand gebracht die hem door zou rijden, helaas kwam ze er al snel achter dat er iets niet pluis was. Ze is verhaal gaan halen bij de handelaar en toen is ze er achter gekomen hoe hij beleerd is. Het zadelmak maken was een zadel er op en net zo lang laten rennen en bokken tot hij gebroken was en niet meer kon, met de wagen hetzelfde verhaal. Waarschijnlijk is hij ook geslagen, en dat terwijl het een heel gevoelig dier is! Ik schrok er toch wel van.. Mijn vermoedens zijn bevestigd, ook al hoorde ik het tegenovergestelde van veel mensen om me heen voor wie Dublin een verwende knol was en ik hem harder aan moest pakken. Gelukkig heb ik er niets mee gedaan en naar mijn gevoel geluisterd.

Dublin is heel angstig, naar vreemden en met van alles. Hij heeft heel weinig vertrouwen en is heel zuinig met het beetje vertrouwen wat hij nog heeft. We gaan weer met vernieuwde moed verder en ik hoop hem lekker te kunnen laten ontspannen en zijn rust vinden.

he wat naar zeg.. dat vind ik dus echt niets. Hier gaat het op vertrouwen. beginnen met longeren, dan langzaamaan een zadel erop. Dan longeren met zadel. lichte bijzet erbij om het gevoel van een bit in de mond te bevestigen. dan langzaamaan hangen en dan pas iemand erop. met zowel mary als roisin is dit goed gegaan. maar wel met respect en vertrouwen. niet met dwang.

JPTinkers schreef:
ah arme dublin

hier wel al meegemaakt dat 2 nakomelingen van bandit gewoon echt ondervoed waren
zo zielig ook

en vanmiddag geboren

Jix JP

[ Afbeelding ]

leuke naam Jix.. :j

hetlevenwint schreef:
Mag ik eens wat vragen vinden jullie voor honden foto's dit eerlijk:

*Eerste 10 honden 15euro (20foto's) daarna 20 euro. De eerste 10 hebben dus een korting van 25%, vervoer inclusief. Vinden jullie 15 euro een eerlijke prijs voor dat aantal foto's of eigenlijk vrij duur ?
Mijn foto's prive zijn een stuk anders dan voorbeeld evenementen dat wel.

Heb je voorbeeld foto's? dan kan ik iets beter oordelen over de foto's

draaakje schreef:
Iedereen een hele fijne Pasen, ook namens Khaleesi en de kuikens :P :+
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

aaahhh wat is het ras van de kippen ?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:18

Dana al weer 2x gereden. men wat kan die hinniken :')
na 10 minuten is het over en dan kan ik weer rijden.
Ben benieuwd of haar conditie nu beter gaat worden en of ik nog ietwat dressuurmatig aan de slag ga kunnen. :) veulen is erg lief. Wel ideaal zo'n zorgboerderij. ze komt iedere dag in de hand. is al erg nieuwgierig en duikt net als dana m'n poetskoffer in.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:14

Ik geloof dat mijn pony een identiteit crises heeft... Hij vind het heerlijk om op zijn buik gekriebeld te worden...

@Jolandaa_ volgens mij kun je een veulen niet makker dan op een zorgboerderij krijgen. Heb jij altijd snoepjes in de poetskist liggen? Hebben ze heel snel door :P

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:20

Snoepjes doe ik niet aan. Hoogstens eens een handje brok na het rijden. Ben te bang dat ze lastig worden.

Bah, nog 2 vragen voor de paper en ik ben 'klaar' met de eerste draft. Hopelijk vindt de begeleider het goed woensdag.

De armband van mijn moeder is trouwens ook klaar! Echt leuk geworden. Ben benieuwd naar mijn moeder's reactie :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 06:22

Heb wel snoepjes maar die krijgt veulen niet. Dana eigenlijk ook amper. Neem vaker een zak wortels mee. Dana mag niet schooien van mij en dat doet ze ook niet. Ging meer over al die vreemde dingen er in. Moet nieuwe borstels halen. Veulen word nu wit van Dana der haren :p

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 06:22

Ben benieuwd naar de arm band :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:19

Dit zijn Wyandotte kippen :)

Goed bezig Chimello! Hopelijk wordt je paper woensdag goedgekeurd.

Nog 1 dag werken en dan gaan we lekker 2 dagen weg met Indy en Izzy :D

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:24

Lekker waar gaan jullie heen!?

Iedereen goeie pasen gehad?
Hier wel weinig bijzonders gedaan eigenlijk..
1e paasdag met familie lekker gegeten en eind gewandeld.

Gister wel bijna een botsing in volle galop met een boom gehad.. roos sprong opzij voor mijn hond (in galop) Ze zag de boom niet dus daar gingen we bijna gelukkig kon ik haar net op tijd omtrekken

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:57

wat een mooie foto's zeg.
niene net goed afgelopen gelukkig, engeltje op je schouder.

Allemaal een fijn pasen gehad?
Mijn vader is wezen logeren, er is geklust, lekker gegeten en we zijn met de paardjes wezen wandelen. Met mijn vader, mijn man en mijn dochter en ik op het paard. In deze combi durf ik niet sox mee te nemen. Die heb ik op de wei gelaten. Mijn dochter heeft nu ervaren dat Misty niet hard lijk te gaan maar dat ze ook echt hard gaat. En dat zonder aansporen.

tweede paas dag ben ik even in de bak wezen oefenen met stelling geven. Zaterdag had ik les en dat wil ik blijven oefenen in de week. Net als met de overgangen en beheerst galoperen. In de bak ging het niet lekker, het was druk de paarden stonden in de wei en op de cross wei waren flink wat paarden aan het crossen.

Toen maar naar buiten gegaan en daar geoefend met de overgangen en beheerst galoperen. Wel in mijn eentje anders wil ze graag de ander inhalen. hihihi dat mag ze niet van mij. Verder kan ze de spaanse pas en dat vind ze duidelijk erg leuk. doet ze als ze buiten ontspannen is af en toe tussen door. gekke pony.

Verder waren er gisteren twee paardjes ontsnapt omdat iemand een paardje terug wilde zetten. alles is afgezet dus echt geen grote ramp. Maar in de wei gingen alle paarden rennen, aangezien ze in de cross wei stonden minste een deel andere deel afgezet. Kon sox dus laten zie wat ze kon die speerde met alle gemak over hindernissen en greppels heen. Helaas niet zelf gezien, maar ik vermoed dat ze een goede springer is. Dan bedoel ik geen meter hoog of zo maar toch.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:52

Gisteren alleen even pip met een buik kriebel en wat lekkers verwend. Eerste paasdag lekker gefeest

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:18

Hopelijk deze avond droog en kan ik nu is dat bitloos testen gisteren niet meer weg geraakt en wilde ook niet in het donker rijden zo een eerste keer volledig bitloos. Zo het laatste stuk oke maar niet al van het begin af aan. :) Even school uitzitten en dan hopelijk trein halen en bus en zo snel mogelijk naar huis dat ik kan zadelen :).

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:15

Nog geen idee wat ik ga doen mijn dochter heeft sox lekker geborsteld en gewandeld, bofkontje was vrij vandaag.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:48

Hier ook een fijne Pasen gehad. Was ook wel verdient na alle paasdrukte op mijn werk :)
We hebben lekker bij mijn ouders ontbeten en s avonds gegeten, we zijn naar de lammetjes geweest, hebben lekker buiten gereden met de paarden, eitjes gezocht en geschilderd, wat wil je nog meer :P

Wij gaan naar B&B de boomkensranch :) www.boomkensranch.nl :)

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:53

huh staat whisper nou te koop?? Why?? :(

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:58

Nou vele plezier op de B&B!

Leuk, sox een geheim springtalent haha