[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:10

Shelly21 schreef:
cp112 schreef:
Bye mite werkt top. Ff naar de DA.

24/7 zou ik niet eens een must vinden. Heb ik ze hier thuis ook niet. Als ze maar een paar uur per dag naar buiten kunnen op bijv paddock zal het vast al een hoop schelen. Weides is met dit weer toch bijna geen doen :n.
Moet te vinden zijn in de achterhoek neem ik aan?

Zit in Twente, niet in de achterhoek haha. Maar zelfs weidegang in de winter is hier te vinden.

Euh ja twente = achterhoek he :P haha. Maar inderdaad ruimte genoeg daar dacht ik. Al is het paddocks.

Shelly21

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:12

Oh oeps ik woon in Overijssel, dicht bij Enschede daar.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:23

Haha ik weet t ook niet meer :') ergens in t oosten :P

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:53

Iedereen een fijne kerst gehad?

24/7 is in de meeste provincies echt onmogelijk... Mijn tinker staat in een hit-actief stalling dus wel 24/7 buiten misschien is zoiets een optie?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:08

Die van mij staat heel het jaar door 24/7 buiten in een kleine kudde, zomers op de wei, 's winters op een paddock met een stuk verhard. Er staat een stal open, daar kunnen ze lekker schuilen en slapen. Zeker met een hengst was dat lang zoeken voor ik iets gevonden had wat aan mijn eisen voldeed (sociaal contact, veel buiten).

Idd het heeft zeker met het zachte weer te maken dat er zoveel mijt is, normaal vriezen ze dood rond deze tijd. Nu kan je steeds je paard behandelen, maar ze overleven ook in het stro, dus als het niet vriest dan kan je steeds herbesmetting krijgen vanuit het stro.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 14:08

Bij ons wordt nu afgewisseld. Ene dag staat hij de ochtend buiten en de andere dag de middag. Uiteindelijk merk je wel dat hij er klaar mee is en naar binnen wil :+

In het voorjaar/zomer staat hij van de ochtend tm de avond buiten. Tenzij het enorm warm is. Dan de hele nacht.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 16:50

De stal van Gijs leek mij ook al een hele fijne stal van de foto's te zien, altijd buiten. (en kennelijk met een naaiatelier waar hij terecht kan om zijn deken in tweeën te knippen :D )

Ik had nog Sebacil van de ene veearts. Die is nu op dus nu weer Byemite van de andere veearts. Maar volgens mij is het precies hetzelfde. Het ruikt precies zo!

Het graafschap achterhoek ligt in Gelderland :) Ulft, Gendringen, Silvolde en de hele mik. In twente het het Salland?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:29

Linda, supergaaf zadel die Lazy Mountain <3 Vind ze echt prachtig! Enne trekwedstrijdje is herkenbaar. Soms kan die van mij zich ook wel sterk maken, zeker als we alleen op buitenrit zijn. Wel supermooie omgeving ook, jaloers :o

Paarse stijgbeugels, gaaf! Ben nog altijd heel blij met mijn rode stijgbeugels hier :))

Fijn Mandy, rondje mennen met stalgenootje. Mis het mennen toch ook wel hier, moet dringend ponylief nog eens inspannen.

Beterschap voor je moeder, Ellie!

Fijn dat Xaffier wel flink was, Shelly. Ze hebben zo hun dagen hé.

-----

Goh, toegegeven, 24/7 buiten is niet ideaal in deze landen. Zeker niet. Boel modder, hier ook, maar zolang ze droge plekken hebben en voldoende ruwvoer kan het wel. Paarden zijn hier dus dan ook allemaal moddermonstertjes :+ Ze mogen niet elke dag op het 'grote' weiland aangezien ze het dan idd helemaal kapot zouden lopen. Ze hebben wel een redelijk groot gedeelte waar ze constant op kunnen, maarja, dat is dus een modderboel nu. Ik ga trouwens eens informeren of ze Bye mite ook in België kunnen verkrijgen. Is zo te horen goed spul.. Hier gebruikte ik Sarnacuran maar dat werkte dus niet echt goed.

Hier vandaag dus eindelijk wat grondwerk met Boris gedaan. Stelde niet veel voor, terug herhalen wat we kennen. Meneer had echter wel meer oog op het gras in de tuin, dus had mijn handen vol. Gelukkig kreeg ik toch zijn aandacht door hem lekker veel te doen nadenken en hem de tijd niet te geven om te grazen. Stukjes draf ging ook goed dit keer, vlotter dan op het filmpje. (De ondergrond is in dat stukje tuin dan ook vlakker) Daarna meneer onder handen genomen en uitgebreid geborsteld want hij was VIES! Staart zat vol modderdreadlocks dus dat ding woog echt enorm veel. Ben er dan ook lang mee bezig geweest, om die dreads er netjes uit te krijgen zodat ik een stuk van zijn staart kon knippen. Vriendlief heeft dan Jacky ook lekker geborsteld en me een handje geholpen met stallen uitmesten en voeren. Altijd zo gezellig, veel leuker en sneller met zen tweeën! Hopelijk heeft iedereen fijne feestdagen gehad met lekker veel eten en cadeaus :9 Hier een Bongo bon gekregen om een weekendje weg te gaan met men vriend en wat geld om leuke paardenspullen te kopen :')

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:55

Goed bezig geweest Jackytje :)
Leuke cadeau's ook :)

Ik heb alleen die stijgbeugels gehad, maar ben er dolblij mee :D
Afbeelding

Ik zou vandaag heel wat doen met Feike haha rijden etc.
Maar toen ging ik mijn kast eens herinrichten. Alle dekens opvouwen en in tassen. Nouja 3 pasten niet meer dus die liggen nu onderin. Dekjes netjes opgestapeld (1tje paste niet meer dus die hangt over mijn bbp heen) allemaal potjes en spulletjes in mijn oude poetskist en alle poetspullen die ik altijd gebruik in de "nieuwe". Alle touwen opgerold. Wat halsters verdelen over 2 haken etc etc
Nog wat mee terug genomen naar huis.
En nog puilt mijn kast uit.
Afbeelding
En daarna had ik nergens meer zin in. :')

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:00

Jezusmina.... Wou dat ik zon kast had hahaha

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:02

En nog heb ik veel te weinig ruimte :')
Kan nog met gemak een 2e (over)vullen.
Mijn mentuig moet ik er ook nog bij proppen :')

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:25

Helaas wel overal kleine bultjes overgehouden van kerst.. :( Ook in mijn gezicht, ziet er niet uit :n Vrees dat ik allergische reactie op iets heb gehad, ik denk cashewnoten maar ben niet 100% zeker.

Erg leuke stijgbeugels! Ik heb rode Endurance korfbeugels en gewone rode met zo'n rubber aan de zijkanten. Beiden van de paardengruiter. Eentje heb ik gewonnen, andere gekocht want zijn gewoon super beugels! Enne paardenspullen opruimen is soms gewoon eens nodig. Ik zou dat ook eens moeten doen.. zadelkamer is hier een beetje een stal geworden :o Ik heb echt enorm veel dekjes waarmee ik nu dus niets mee ben aangezien ik een speciale pad heb nu.. Helaas bijna allemaal vhz dus past sowieso niet onder mijn Trekker :/ Moet dringend mijn chaps laten maken ook, die rits is al een jaar stuk en mijn sokken moeten er dus aan geloven nu..

Hier gelukkig wel de luxe om een hele kamer + muur te hebben om paardenspul kwijt te raken. Alleen is het echt een zooitje.. :P

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:27

Balen zeg!

Ik heb ook zulke flex beugels met die rubbertjes. Maar die zijn gewoon zilver :j

Ik heb mijn slaapkamer ook vol met paardenspullen. Kan nooit genoeg hebben :')

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:31

Ga je dat dan niet ruiken? Ik hang echt bewust paardenspullen buiten want de geur is echt niet te harden. Ik kan wel tegen paardengeur hoor, maar hier is er geen bedekking in de stallen dus pure ammoniakgeur op beton stinkt echt verschrikkelijk := Er ligt bewust geen bodembedekking in trouwens, anders zou uitmesten een erg zware klus worden en nu is het zo klaar.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:34

Alles wat thuis ligt is gloednieuw en dus nooit gebruikt. Of een x gebruikt voor een fotoshoot dus verder schoon. Dus dat ruik je niet. Als ik al wel een gebruikt dekje op sla in mijn kamer, is die eerst gewassen :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:50

En ik dacht dat ik veel hoofdstellen had :P

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:54

Ik heb met de verhuizing ook de kast heringericht. Benieuwd hoe lang dat netjes blijft :') weer wat dingen veranderd.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:59

Ik heb ook 2 van die kasten vol :+

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:59

Ik heb een bokje voor mijn zooi en een plank voor dekens. Maar hoop straks er een tuig aan toe te voegen

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:16

Ik moet echt een 2e kast :')

Maarja lang netjes zal deze niet blijven nee :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:40

Vind dat een leuk kleurtje paars :)

Ik heb 9 zadels ofzo en 2 rijpaarden :') Hahaha. Hoofdstellen geen idee. Veel iig. Maar heb altijd het een rn ander aan oude meuk liggen voor die jonge guppy's.

Al heeft Noedel alleen wel al 3 hoofdstellen. Juul heeft er ook zoiets :=

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:47

Haha ik heb een liefde voor hoofdstellen :+ Heb er 8 voor Feike. 7 rij en 1 men. Had 8 rij maar heb er 1 aan stalgenoot gegeven omdat die eentje nodig had maar ook geen cent te makken had.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:47

Wow echt veel allemaal haha,
Ik heb 2 zadels, 2 hoofdstellen, borsttuig, verzameling beenbeschermers, fleecedekens, winterdekens, stuk of 10 dekjes en 2 singels.
Dat was mn kast wel een beetje, valt dus mee bij ons haha.

Vandaag weer gereden, Xaffier was weer lief geen pas verkeerd gezet. Lief paard.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:32

Ik heb 6 hoofdstellen op m'n kamer hangen en een zadel, rest hangt in de gang/woonkamer :')

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:35

Ik heb 2 zadels en 2 hoofdstellen. Wat beenbeschermers. 2 zweetdekens. 1 uitrijddeken. 1 rijdeken met reflectie. 1 vliegendeken en 1 rijvliegendeken. Paar dekjes. En paar winterdekens van 0 tm 400gr maar die liggrn in de schuur