[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:50

JPTinkers schreef:
Berdien schreef:
Wat een leukje! Lekker donker :j Evolet (?) ziet er ook een stuk beter uit dan Wilgje :)

wilgje krijgt altijd een klap na de geboorte hoe rond ze ook is .
is nu al weer niets van te zien , die trekt meteen bij na een paar dagen

ah ok, viel mij ook al op dat wilgje best wat ingeleverd had.
Hahah heb je een zwart veulen, heeft ie alsnog een witte staart en sokken :') Handig!
Vind t wel heel gaaf, maar t zijn nou net de stukjes die het snelste smerig worden..

sweetsox

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:42

Daar dacht ik ook al aan. Hihihi

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:18

Gister met omkleden een spier verrekt in mijn rug en nu heb ik rug en nek pijn. Vakantie ook bijna voorbij en dit waren de laatste dagen om te rijden :'(

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:02

Rot is dat zeg, hier echt zo'n spierpijn en zooooooo moe. Maar zo wel lekker naar de paardjes

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:20

Oei, dat is flink balen Chimello.. Sterkte!

Geniet ervan sweetsox :D

Vanmiddag deed Khaleesi zo iets grappigs. Ik had haar op de camera al een paar keer onder Bonnie haar buik zien zoeken met haar hoofd, in de buurt van het uier. Vanmiddag deed ze dit weer, dus ik ging door mijn knieen om te kijken. Ze zat inderdaad in de buurt van het uier een beetje te frummelen. (Bonnie heeft ieniemini speentjes, want nog nooit een veulen gehad, dus ben niet zo bang dat ze er echt aan gaat zitten) Dat Bonnie dat goed vind is mij een raadsel, want die is niet zo van de aanraking naar de andere paarden (als ze te dicht in de buurt komen krijgen ze een lelijk gezicht van haar of een knauw)
Maar, toen zag Khaleesi me vanonder Bonnie haar buik op mijn hurken zitten en wou ze naar me toekomen, wat doet die muts, loopt ze zo onder Bonnie door :+ Geen gezicht :P (past natuurlijk makkelijk) Je had Bonnie haar hoofd moeten zien "wat gebeurd me nu"

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:27

Hihi die khaleesi, tis echt een klein clowntje he?

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:40

Die maak je in elk geval elke dag weer aan het lachen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:40

Noem ik Shetland humor haha

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:37

Gek paard :+

Ik ga zo met m'n stijve nek paardrijden :') Beter niet dat ik eraf val omdat ik niet kan kijken of er iets gebeurt maar Chi zit letterlijk te smeken om te gaan rijden want als ik de wei in kom laat ze me niet met rust. Toppunt van mensgericht! Grootste aandacht stalker die ik ken. Maar stiekem denk ik dan weer awwwww let me pet you <3 Dus dan gaan we maar rijden he!

De manier hoe Redbull water drinkt is trouwens hilarisch. Hij schept z'n hele mond erin en slurpt en bijt in het water, wat een deus. Maarja hij moet het toch leren he haha

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:39

hier had ik er een die eerst ging stampen in het water, nu drink ze als elk ander paard. hahaha.

aangezien ik echt helemaal kapot ben weet ik nog niet wat ik vandaag ga doen met de paardjes. oppaskinderen zijn heeeeeeel erg druk. Dus vanmorgen met ze al op pad geweest en nu ga ik snel er weer met hun vandoor naar de speeltuin.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:41

Mag ik eens wat vragen vinden jullie voor honden foto's dit eerlijk:

*Eerste 10 honden 15euro (20foto's) daarna 20 euro. De eerste 10 hebben dus een korting van 25%, vervoer inclusief. Vinden jullie 15 euro een eerlijke prijs voor dat aantal foto's of eigenlijk vrij duur ?
Mijn foto's prive zijn een stuk anders dan voorbeeld evenementen dat wel.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:07

Vind ik een eerlijke prijs

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:10

Heb je voorbeeldfoto's? Als je nog een beetje beginnend bent vind ik het een redelijke prijs eigenlijk!

chimello, filmpjee! :P

Ik heb een hele gave foto van Dublin ontvangen van de vrouw die hem na de handelaar had. Op deze foto is hij net geruind en ongeveer 6 weken in Nederland, ik ben er wel achter dat hij waarschijnlijk als dekhengst gebruikt is. (dat heeft ze gehoord van de handelaar)

Afbeelding
Driftkikker :')

Ik ben ook bezig met proberen om meer van zijn verleden te weten te komen voor de handelaar, dus in Engeland. Heb niet veel hoop want er word niks vastgelegd en hij komt bij Tom Price vandaan. Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk! Mocht ik echt niks te weten komen zal ik met mijn moeder overleggen om toch zijn DNA te laten onderzoeken bij Gypsy Horse DNA database, misschien dat daar eventuele nakomelingen in staan en wie weet andere familieleden.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:34

Heb voorbeeldfoto's vermoed dat ik even de harde schijf ga moeten aankoppelen ervoor maar kan wel even zien voor er enkele te posten hier :).

Heb wel deze van een fotomeeting geweest eind geleden https://www.facebook.com/lor.photos/med ... 616&type=3 heb nog honden foto's maar zullen op harde schijf staan. :o

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:47

Wat leuk, stiekem, dat hij misschien veulentjes heeft! Ik weet van Cheyenne ook niets. Ze is uit Duitsland maar de fokker bestaat niet meer en kan de naam niet vinden. Dus nu zoek ik al jaren in het duister. DNA heeft nog niets opgeleverd. Ze was moederloos, de vader was 'uitgeleend' maar er stond een tinkerhengst onder dekens in hun stal dus dat zal hem echt gewoon geweest zijn. Geen namen van de ouders. Ze was sowieso verkouden, zat onder de schimmel in... Maar toch gekocht, met 5 maanden kwam ze naar ons. Maar 14 jaar later nog geen afstamming gevonden. Het was een Duitse dekhengst die uitgeleend werd aan fokkers, meer weet ik niet. Een vd ouders moet wel rood drager zijn want Cheyenne heeft een palomino gekregen. Dus ze draagt rood en zwart. Stiekem hoop ik ooit nieuws te krijgen over de vader maar ga er niet vanuit. Maar proberen kan altijd he, als hij nakomelingen heeft heb je mss toch kans dat er nog eens matches gevonden worden met Dublin.
Ook hadden we contact gezocht met de eigenaar van John-Boy omdat zijn DNA profiel verouderd zou zijn maar die reageerden niet meer. Zou fijn zijn als daar ooit nog wat uit komt aangezien Chihiro een dochter van hem is.

Ik vind dat niet duur hoor voor foto's. Zitten trouwens mooie foto's tussen je foto meeting foto's.
Hoe is die vintage shoot trouwens afgelopen?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:39

wat een leuke foto van dublin!
Dat doet gijs ook wel eens als ik m na het 'werk' weer terug zet bij zijn vriendjes, even zo'n zwaai met het voorbeen en dan weer rustig gaan grazen haha.
Leuk om te weten dat hij waarschijnlijk nakomelingen heeft, maar je hebt er eigenlijk neits aan om het uitzoeken, behalve voor de leuk dan.

Ik vind t zeker niet te duur hoor!

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 13:10

Nee klopt, maar mocht hij nakomelingen hebben dan is het leuk om te weten, maar als ze willen fokken of al fokken met de nakomelingen dan weten ze de vader ook. Maar niet te hard van stapel lopen want wie weet heeft hij helemaal geen nakomelingen haha

Ik hoorde wel dat hij in het begin nog erg "Into the ladies" was dus wie weet

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 02:42

Hallo allemaal,

Leuke foto van Dublin!
Zou in jouw positie ook wel wat verder willen graven hoor.
Ik heb maar op de jubileumshow geen lootjes gekocht. Anders kom ik in de verleiding.
Wil Vlinder voor nu niet laten dekken.

En 15 euro voor foto's is heel netjes hoor.
Ik vroeg destijds meer en dat liep ook erg goed, tot ik en mijn vriend destijds uit elkaar gingen. Toen had ik aanzienlijk minder tijd.

Even een update'tje.
Druk druk, dus meestal als ik reageer zit ik in de nacht, zoals nu :j

Met Vlinder gaat het super. Heeft nu alleen ineens het idee dat ze haar achtervoetjes niet wil geven. Maar dit wisselt lekker per week. Lekker jong dier dus.
Vorige week met het zadeltjes gelongeerd en ze vind het echt interessant. Doet het heel braaf en bij tijden kijkt ze ook erg trots, zo van " zo zie ik hiermee even mooi uit".
Morgen weer met zadel longeren. Zo een keer in de week nu zo'n 10 minuutjes. Dan heb ik het ook gehad. En stop ik voor zij het gehad heeft, zo blijft het leuk.

Pff laatste nachtje

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 05:10

Leuk dat Vlinder het zo goed doet! En even wat lastiger met haar achterbeentjes (je weet zeker dat ze geen last van bijvoorbeeld haar rug heeft, omdat het zo ineens op kwam zetten :) )

Fijne Pasen iedereen :)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 05:49

nee ze heeft er gewoon af en toe geen zin in.
Het is ook niet ineens. We zijn langzaamaan 4 maanden geleden begonnen met verder oefenen.
De ene dag doet ze het braaf en de andere dag zit er weer een kop op.
Ach zo lang ze hem maar op tilt. Ze is er nog niet even geduldig mee soms. En dan gaat het weer dagen goed. Ach het is nog maar een peutertje

Fijn pasen

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 07:51

Stoere Dublin! Wel fijn om te weten waar ze vandaan komen hè! Alleen het verhaal is wat minder leuk...

Gekke kaleeshi. Stoute Vlinder. Leuk gereden gisteren Chimello?

Ik heb heeel veel foto's van Gi als veulen op bokt gevonden *D Leuk leuk leuk.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:56

Ga die prijs maar nemen dan :D. Wil deze zomer meer opdrachten binnen halen, ook op vlak van paarden ga ik wat doen met een lagere prijs dan normaal en stalreportage's. Het is in de zomer dat ik hoofdzakelijk portfolio kan aanvullen want tijdens het school jaar is het veel al school opdrachten fotograferen :D.

Fijn pasen!

Met vlinder komt wel goed ze is jong :).

Die vintage is nog goed gegaan hoor uiteindelijk! :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:09

Iedereen een hele fijne Pasen, ook namens Khaleesi en de kuikens :P :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:19

Afbeelding

Guess werd net door kauwtjes belaagd :') (2e van rechts) zit een vogel op z'n kont haha

En daar is Redbull trouwens ook weer!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:21

Wat leuk die kuikens!
Fijne paasdagen iedereen!