[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:54

Grumbl... Telefoons.

Met jack komt t wel goed hoor. Hoe vaker je het doet hoe.makkelijker t word

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 05:05

Ellie, heb je ook foto's van 'm? Ben wel benieuwd nu naar jouw Eros :D
Wel kan ik me vinden in de reactie's van anderen. Je wilt erop, wat ik erg dapper en goed van je vindt, en als iemand anders zegt dat je beter niet kan doen dan doe je het gewoon niet? Het is jouw geld wat je uitgeeft, jouw paard, waar jij een toekomst mee moet hebben. Waarom weer heeft de staleigenaar het voor het zeggen? Sowieso, eerst voor Ruana wou je een Tinker, staleigenaar vond dat maar niks, Ruana is nu weg, en dan maar gelijk geen Tinker meer? Jij koopt een paard, maar het wordt ook gebruikt voor de lessen? Wat staat daar tegenover? Financiele vergoeding of tegemoetkoming in de stalkosten? Of mag dat gewoon zomaar, terwijl jij alle kosten aan t beessie hebt? Sinds Ruana weg is heb ik meerdere keren gelezen over dat je helpt op stal, lijkt mij dat daar ook wel iets voor terug mag komen.... Het is jouw keuze, maar ik zou me nooit zo omver laten blazen.

In het verleden ben ik ook heel lang heel onzeker geweest (grotendeels door mn opvoeding...), ik woon nu ruim 2 jaar op mezelf en ben compleet anders geworden. Ik kan ook dingen, veel meer dan ik denk meestal, en daarbij, als iets niet kan of je een keer faalt zijn er genoeg lieve mensen om je heen (meestal uit hoeken waar je ze juist niet verwacht) die je willen helpen. Ik kom uit een gezin wat niks met paarden heeft, ja, mn jongere zusjes, maar ik ben de enige met eigen paard, zij zijn aangestoken door mij zeg maar. Na 3 jaar was ik de manege zat, zenuwen stegen me boven het hoofd, maar ben op zoek gegaan naar een verzorgpony, en zo ben ik met hulp van anderen (en zelf grenzen opzoeken en verleggen) gekomen tot waar ik nu ben. Eigen paard wat erbij staat zoals ik het wil, sterker nog, ik had haar aan huis kunnen hebben als ik had gewild... En ik wordt door anderen gevraagd of ik hun paard (koudbloed wel altijd tot nu toe) zadelmak/ruitermak/basis wil leren. Juist door zelf na te denken en zelf te kiezen welke weg mijn gevoel het beste vond. Soms doodeng, enorme risico's nemen, maar als ik dan kijk wat ik er nu mee hebt bereikt maakt dat me wel trots. Er is maar een ding waar ik spijt van heb, en dat kan ik nog goedmaken, waar een wil is, is een weg....

Bij een keer kijken gelijk beslissen vind ik altijd al link, ook een paard heeft "buien", positief en negatief. Zoals al gezegd kunnen ze vanalles zeggen en daadwerkelijk wel/niet/vaker/minder gedaan hebben. Als ze er dan ook nog niet eens een proefperiode durven te geven ga ik me helemaal achter de oren krabben. Als verkoper zou ik dat trouwens ook doen. Als mensen bij Luna waren komen kijken, een keer, en gelijk waren weg gegaan met wanneer komen jullie haar brengen? Dan had ik ook wel even twee keer nagedacht en ze uitgenodigd eerst nog een keer te komen. Ik heb zowel bij Luna als bij Caily wel na de eerste keer gezegd dat ik serieuze interesse heb, bij nog een paard wat ik uiteindelijk net niet gekocht heb ook, maar ben beide keren nog een tweede keer terug gegaan voordat ze ook maar een cent van me kregen. (dat andere paard zou ik terug gaan; maar Caily gooide roet in t eten, wat was ik blij dat ik niet na de eerste keer gelijk geld was gaan overmaken oid)

Waarom denk je dat we dit zeggen? Niet als kritiek, maar als iets om over na te denken, hoe wij het zouden aanpakken, er zijn in het verleden zoveel glijers geweest met zoals jij het nu doet. Ieder zijn manier, zo laat ik bijv. niet elk paard keuren voor verkoop wat velen ook dom vinden, maar ik ben toch blij erop gewezen te worden, mensen denken met mij mee waardoor ik me extra bewust wordt voor de keuze's die ik maak, dat is fijn!

Ik heb bij jou het idee dat de staleigenaar een dusdanige invloed op jou heeft dat het niet gezond is voor een wel-denkende 30-jarige meid zoals jij. Elk begin is moeilijk, maar het is zo fijn als het lukt! Ik herken een beetje erin van mij en Jessica; ik heb haar Luna verkocht en ze is wat onzeker wat weer terug komt uit bevestiging zoeken en sommige dingen alleen samen te willen doen of met mijn goedkeuring. Ik vind het leuk om haar te helpen, geen probleem. Maar soms krijgt ze ook gewoon een schop onder dr hol dat ze het zelf maar ff uit moet zoeken :P Want dáár groeit ze van. Niet alles hoeft op mijn manier of met mij; Luna is van hun. Hooguit krijgt ze mijn idee erbij kado, maar ik zal nooit (of iig niet bewust) dingen voor of over Luna gaan bepalen. Ik vind het momenteel heel mooi gaan. Luna is wat stout, ik help erbij, maar altijd eerst hun zelf erop, als het niet gaat help ik, als het echt niet gaat of structureel wordt stap ik ook met alle liefde een keer op (stiekem vind ik stoute paardjes temmen erug leuk :+ ), maar daarna moeten ze er ook weer zelf op om uit te leren vinden hoe ze voor elkaar kunnen krijgen wat ik doe, om het uiteindelijk zelf te kunnen, dat is mijn streven. Ik heb het idee dat jouw staleigenaar als streven heeft zo lang en zo makkelijk mogelijk van jou en je paard gebruik te mogen maken. Hoeft niet eens op een kwalijke manier, maar gewoon omdat het wel makkelijk is zo. Maarja, leven is niet makkelijk, de meeste dingen die voor het oprapen liggen zijn niet interessant; anders lagen ze daar niet toch? Denk maar aan de straat buiten, interessante dingen moet je echt zelf naar op zoek, je komt ze zelden "zomaar" tegen ;)

Hihih Andrea, jij en Flynn, ws wel lang wachten geweest voor je er mee op pad kon :Y) Ik vind jou en Jaron een goede combi, maar goed dat Flynn het niet geworden is :P Ik wil best geloven dat Jaron zo lang hengst is geweest. Er is maar een ruin op deze hele aardkloot waar ik tot nu toe mee klikte en die wel vroeg gecastreerd is, en dat is Diablo. Ik geloof Carolien best, maar als hij van een handelaar ws gekomen bijv. had ik gezworen dat die zker tot zn 2e ballen had gehad, geval apart :')

Puberende Tinkies. Mwah, is iets waar ik nog steeds niet in geloof :+ Het hele woord puber is in de huidige maatschappij nogal verdraait; een persoon in de leeftijd die we puberteit nodig zoekt grenzen op, op weg naar onafhankelijkheid. Die grenzen zoekt een paard ook op, maar niet om onafhankelijk te worden, juist om te weten wat ze aan hun metgezel hebben; moet het paard de leiding nemen of kan het volgen om te overleven? Dat is wat ze op die leeftijd gaan af tasten. Paarden die in die tijd kans hebben gehad zullen dat bij bepaalde veranderingen (stalling, eigenaar) elke keer weer gaan doen. Zal je in de wei net zo hard zien, dat ze dan ineens de hoger gerangde paarden gaan uitdagen, niks vervelends aan, vergt alleen wat duidelijkheid, dan is het zo klaar. Paarden die in het verleden hoog in rang hebben gestaan zullen meer grenzen opzoeken dan paarden die altijd het pispaaltje zijn geweest; die kiezen in een nieuwe groep liever eieren voor hun geld.

Caily is een mooi voorbeeld van eentje die duidelijk nooit succes heeft gehad bij het "puberen" richting mensen; ze is wel eens jolig, wind in de kop, maar heb haar zelden hoeven vertellen tot hier en niet verder, dat weet ze zelf wel, als ze wel stout is heeft dat vaak een reden blijkt later. In de wei zoekt ze het gezeur niet op; zolang zij de rest met rust laat, laten ze haar ook met rust weet ze, maar ze weet ook dat ze niet over zich heen moet laten lopen. Perfect paard, hihih, gevolg van opgroeien in een grote, gemengde kudde, en vervolgens bij baasjes terecht komen die wel wisten hoe ze met zo'n dier om moesten gaan :) . Caily haar dochter heeft dus altijd samen met Caily gestaan maar is van dezelfde mensen. Ze heeft duidelijk dezelfde, keurig opvoeding gehad; is vier jaar maar staat stil met opzadelen, opstappen, gaat makkelijk weg van de kudde. Is wel eens wat onder de indruk van nieuwe dingen, maar blijft braaf naast je zijde, gaat voor je opzij, vertrouwd op degene die bij haar is. In de wei echter; Caily is nu weg en zelfs de Shetlander is Crystal de baas, want tja, Crystal kroop achter Caily, en die regelde het dan wel, hihih.

Luna was op de goede weg bij mij, voor een pispaaltje kwam ze nog aardig voor zichzelf op vond ik. Totdat ze hengstig werd en Thigor, leider van de kudde toen, als een blok voor haar viel, toen ws dat haar schuilmaatje. Vervolgens papte ze op dezelfde wijze aan met Flynn van Berdien, daarna met Odjus van Carolien, en nu is Caily de sjaak. Ach ja, kan geen kwaad, wie weet komt het brutale nog wel, en anders, ze is wel ster in aanpappen met de leider dus ze overleefd het wel :')

Weet niet of dat voor meer mensen hier geldt, maar stiekem kan ik uit jullie verhalen vaak opmaken wat voor persoon jullie zijn, tot nu toe klopt het nog met iedereen die ik gemeet heb, al laat niet iedereen even makkelijk zn echte ik zien :P

Een ruin heeft wel hormonen, godzijdank :Y) Net als bij een menselijke man :P worden niet alle hormonen in de geslachtsdelen gemaakt, maar een boel ook elders in het lichaam ;)

Hengstig zijn zorgt idd nog wel voor veel. Veulen fokken wil wel eens helpen. Luna heeft er ook best wel last van soms (hangt ook van weer een bijv. vreemde paarden/omgeving af). Caily loopt tien keer zo sloom en tien keer zo vaak draait ze om als ze hengstig is, hihih. Heeft te maken met balans van de hormoonhuishouding, bij een jong paard is die vaak niet in balans, dus kunnen er enorme pieken in zitten. Na een veulen is dat vaak beter, en het wordt met de tijd ook beter. Sommige paarden hebben er wel hun hele leven lst van; heb een keer zo'n merrie op stal mee gemaakt. Niemand kon er wat mee, behalve de eigenaresse, voor de rest oren plat en weg, kwam je dr achterna haalde ze gerust een keer uit. Maar als ze hengstig ws, oei, dan kroop ze bij je op schoot, haast letterlijk, ze claimde je zodra je het land in kwam. Eigenlijk best sneu...
Laatst bijgewerkt door Caily op 27-11-12 05:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 05:05

:wow: Heb ik dat getypt? Sterkte met lezen := Zal voortaan iets korter van stof zijn _O-

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 07:59

De betekenis van de naam Eros kende ik al, mijn broertje heet zo aangezien hij op valentijn is geboren.
Ik vind het een erg mooie naam :)
Wat een tekst Lotte :D

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 08:24

Goedemorgen Lotte , ben gelijk wakker met jouw Tekst , maar kan me er ook prima in vinden , hahaahah

Je hebt trouwens PB , hihihi

Ik ga snel naar buiten , paardjes doen , heb een drukke ochtend voor de boeg !

Fijne dag allemaal !

xx

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:13

Hahaha ja dat heb je toch echt zelf getypt Lotte :-) maar wel even leuk om te lezen :-)

Hoop ook dat Ellie de juiste beslissing heeft kunnen maken en dat ze heel veel plezier gaat beleven aan Eros :-)

Ik ben blij en dankbaar dat je ons wilt helpen als het ons eventjes niet meer lukt. Maar ook juist doordat je me inderdaad wel eens een schop onder de kont geeft (heb er nog blauwe plekken van haha) wordt ik ook wat brutaler en minder onzeker. En heb ik nu ook al dingen gedaan die ik eerst niet voor mogelijk hield.
En doe ik nu dingen die ik eerst niet durfde, en nu gewoon doe zonder bij na te denken.
Er is natuurlijk altijd nog ruimte voor progressie ;-) maar ach dat komt wel, we hebben alle tijd!

Verder even baal situatie hier, onze auto heeft het begeven en zitten nu zonder auto grrr. En waarschijnlijk einde verhaal.
Gisteren van alles geprobeerd maar loop steeds tegen een muur omhoog. En mensen/vrienden die wij altijd wel hebben geholpen laten het ineens afweten helaas. Ach ja zo leer je een mens weer kennen natuurlijk ;-)
Gelukkig heb ik dan de scooter want vandaag is Johan op weg gegaan met de scooter naar de bushalte 15 km verderop. Waar hij dan op kan stappen naar halte in Gieten, daar weer overstappen richting Emmen en dan vanuit Emmen met de trein naar Coevorden. Het is toch nog gelukt Lotte haha.
En dan mag hij gelukkig voor woensdag nacht en donderdag nacht de auto lenen van de onderbuurman. Dat is echt heel aardig van hem. En dan ga ik vandaag weer verder met mijn belletjes naar de bank, die hadden gisteren storing dus na 5 keer bellen met tussenpozen van paar uur dan geef je het maar op.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:53

Oh oh , ik heb een stuiterende dochter Blossem ..... 5 jr oud.
Ze mag vanmiddag bij een kinderlesje kijken en zelf ook nog rijden ....
hopen dat ze "goedgekeurd" wordt en dat ze mee mag lessen...

Als we dichter bij elkaar gewoond hadden , had je ons kleine autootje wel mogen leen die lenen we wel vaker uit , maar ja ... dit is echt te ver weg van elkaar

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:06

hija had je niks te doen vanmorgen wat een lap tekst zeg haha...
lepel leuk :D hopelijk vind ze t leuk veel plezier toegewenst...

wie van jullie hebben ook t verlanglijstje ingevuld van q music? pff kan wel weer merken dat t wilde ritje van gister weer es teveel was voor mijn rug me hele schouders doen zeer bah gaar...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:15

Jeetje Lotte... Wat doe jij zo laat nog op? of was het zo vroeg?! Je bent iig wel lekker wakker haha
Haha wat lief Blossem's eerste lesje! (wel een foto's maken he?!)
Flynn, ja die heb ik ook nog online langs zijn komen vond ik ook zooo'n leuk koppie hebben!

Gijs heb ik wel na 1x kijken al 'gekocht' dat wil zeggen een prijs afgesproken, hij was toen 1 maand oud. De fokster riep voor de gein toen we weggingen na het kijken "koop er volgende keer eentje!" Wist zij veel dat ik de volgende dag (na enige aanmoediging van mijn vriend) aan de telefoon hing om een prijs af te spreken. Ze dacht dat ik Gijs zijn moeder kwam opzoeken die ik jaren geleden bij een andere eigenaar een jaar lang verzorgd heb. Ik heb altijd gezegd dat ik een veulen van die merrie wou, dus ja die kans krijg je maar 1 keer! Daarna natuurlijk nog meerdere malen wezen kijken etc, maar we hadden al een prijs afgesproken en hij is toen ook van te koop naar verkocht gegaan op hun site.
(natuurlijk pas betaald bij het ophalen).

Hier zitten we ook zonder auto, wat dus betekend dat ik afhankelijk ben van anderen om bij Gijs langs te gaan...
Daarom zou ik m na de winter graag dichterbij hebben, eerst maar eens een leuke stal vinden, die hengsten aanneemt.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:12

HijadelaLuna schreef:
Ik heb bij jou het idee dat de staleigenaar een dusdanige invloed op jou heeft dat het niet gezond is voor een wel-denkende 30-jarige meid zoals jij. Elk begin is moeilijk, maar het is zo fijn als het lukt! Ik herken een beetje erin van mij en Jessica; ik heb haar Luna verkocht en ze is wat onzeker wat weer terug komt uit bevestiging zoeken en sommige dingen alleen samen te willen doen of met mijn goedkeuring. Ik vind het leuk om haar te helpen, geen probleem. Maar soms krijgt ze ook gewoon een schop onder dr hol dat ze het zelf maar ff uit moet zoeken :P Want dáár groeit ze van. Niet alles hoeft op mijn manier of met mij; Luna is van hun. Hooguit krijgt ze mijn idee erbij kado, maar ik zal nooit (of iig niet bewust) dingen voor of over Luna gaan bepalen. Ik vind het momenteel heel mooi gaan. Luna is wat stout, ik help erbij, maar altijd eerst hun zelf erop, als het niet gaat help ik, als het echt niet gaat of structureel wordt stap ik ook met alle liefde een keer op (stiekem vind ik stoute paardjes temmen erug leuk :+ ), maar daarna moeten ze er ook weer zelf op om uit te leren vinden hoe ze voor elkaar kunnen krijgen wat ik doe, om het uiteindelijk zelf te kunnen, dat is mijn streven. Ik heb het idee dat jouw staleigenaar als streven heeft zo lang en zo makkelijk mogelijk van jou en je paard gebruik te mogen maken. Hoeft niet eens op een kwalijke manier, maar gewoon omdat het wel makkelijk is zo. Maarja, leven is niet makkelijk, de meeste dingen die voor het oprapen liggen zijn niet interessant; anders lagen ze daar niet toch? Denk maar aan de straat buiten, interessante dingen moet je echt zelf naar op zoek, je komt ze zelden "zomaar" tegen ;)

Met dit stukje ben ik het zeeeer eens.
Maar ik hoop van harte dat we het allemaal mis hebben ellie en dat het allemaal goed uit gaat pakken voor je!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:35

Zo even een lap tekst van Lotte weggewerkt. En dat van ruinen als er ooit nog een ruin komt word ie vroeg gecastreerd! Merk nu de nadelen van laat castreren... Oké mijn shet is ook 3 jaar lang hengst geweest maaar die is zo anders dan Miggs. Maja elk paard is anders. En dat verhaal van die merrie komt me bekend voor Miggs zijn moeder was net zo. Ik ga weer in meeleesmodus.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:41

Er loopt hier een 4,5-jarige hengst, je zou denken dat hij ruin is, zowel qua voorkomen als qua karakter, ieder paard is anders idd. Maar ieder baasje ook, en je zult verstelt staan hoeveel invloed dat heeft :=

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:44

Miggs was ook een ruin wat gedrag betreft toen ie hengst was was.(Mensen gingen eronder kijken als ik zei dat ie hengst was :))) En hij was ook 4,5. Nu zijn ze ballen er onder weg en hij is knuffeliger en klauwt niet meer naar andere paarden. Bij elk dier heeft jouw gedrag invloed of zie ik dat weer verkeerd? En ja ik ben stronteigenwijs en koppig en dat gaat niet altijd goed met Miggs :P

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:48

Maar dan ben je wel volhoudend, goed in aan het langste eind trekkend :)

Jouw gedrag heeft idd invloed, maar onbewust beloon je vaak ook gedrag vh dier wat eigenlijk helemaal niet goed is. Caily is onwijs lief, maar ze weet, als ze kusjes geeft, hoofd op mn schouder, neus tegen me aan, dat is dan gewoon smelt en ze wat lekkers krijgt, dus nu moet ik altijd met hoeven uitkrabben een hoofd opzij duwen. Maargoed, eigen schuld, dikke bult :P Kan het haar ook wel afleren, maar vind het stiekem veel te leuk, haha.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:04

Geef me niet snel gewonnen en dat is bij Miggs soms wel nodig. Heb hem het nee schudden geleerd en hoef maar nee te zeggen en hij schud met zijn koppie. Heb het hem zelf geleerd dus afleren is ook weer te drastisch en het is niet gevaarlijk

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:16

Goh Lotte goeiemorgen!! Hahaha heerlijk jou nachtelijke teksten!
Maar kan me er helemaal in vinden..

Ik heb de meeste paarden die ik hb gehad ook bij de eerste keer kijken gekocht. Sommige met bedenktijd. Nou moet ik eerlijk toegeven dat er hier genoeg ervaring aanwezig is zowel bij mij als mn hulp troepen.
Ik kan alleen maar adviseren als er niet genoeg ervaring is bij jezelf om iemand mee te nemen die daar wel over beschikt en dan ook echt eerlijk is.
Er is niks zo zonde om geld uit te geven aan iets wat totaal niet bij je past of een mankement aan zit.

Hier ook geen last van hengsten gedrag gelukkig, hopelijk blijft dat zo.. Al vind ik sommige verhalen over hengsten wat over het paard getild.. Agjaa er zitten ook rotte appels tussen de merries en ruinen.. Misschien ng wel meer dan bij hengsten.

Pubergedrag bij paarden. Ik geloof niet dat een paard tot in zijn tienerjaren pubert. Dat zijn gewoon streken waarover elk paard beschikt.
Puber gedrag zit hem vaak in de eerste levens jaren van het paard.

Zo, ik ga zo de bedrading van mn tweede wei afhalen en dan hoop ik dat mn jongens volgende week naar huis komen.. Is toch ook wel weer fijn.
Tevens nog even met denzel oefenen in het tuig..
Kijken of meneer het weer net zo goed doet als vorige keer.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:16

Ander commando eraan? Ik werk hier met wijzen naar het oor. Als ik moet knippen oid zou ik dat doen door via de hals mn hand omhoog te brengen, das geen probleem :)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:40

Veel plezier met Eros Ellie. Hoop dat je er een fijn dier aan hebt!

Chantal even over jouw manier van veulens verkopen. Dit vind ik zelf echt de meest ideale manier.
Ik wil het veulen dalijk ook met 6-7 maanden naar leeftijdsgenootjes doen. Alleen blijft hij of zij lekker van mij.
Zit er zelfs tegen die tijd aan te denken om een stalling met 24 u weidegang te zoeken al moet ik een half uurtje ervoor rijden. of iig een stal waar ze ovetdag in de winter ook naar buiten gaan.
Ik zat te denken aan rockanje of oostvoorne want dan kan ik rijdend naar het strand!
Nu laat ik het zo. In de buurt is er niet echt iets naar mijn zin. hier op stal sta ik met 5 anderen en ben je eigen baas. alleen worden ze van november tot maart binnen gehouden ivm schaarste grond. anders heb je niets meer aan het weiland van het voorjaar.
Dus moet ik ook elke dag. Dan is het fijn dat het vijf min van huis is. Ga dan ook vaak twee x per dag. maar straks als ik een baan vindt en minder ga werken kan ik verder van huis kijken.

Net wel heerlijk een rondje buiten gereden en.voor het eerst met de hondjes er los bij. Ging heerlijk en bespaart mij weer tijd. De hondjes zijn afgeserveerd ha ha

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:50

Wat een teksten dames! Lot, respect :j

Ik vind het altijd leuk jou lappen te lezen, zie in veel dingen mezelf wel terug,
En idd, jessica gewoon een goeie poeier onder dr gat geven. Maar ze zijn goed op weg, maar kunnen beter. weet ik zeker.
En luna is ook niet van suiker ;) En trouwens, ze moeten wel, ze willen toch mee naar de meeting :P

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:50

HijadelaLuna schreef:
Ander commando eraan? Ik werk hier met wijzen naar het oor. Als ik moet knippen oid zou ik dat doen door via de hals mn hand omhoog te brengen, das geen probleem :)

Ben er nu een gebaar + ander commando aan vast aan het maken.

@Fayem die fout van alleen kijken emedelijden hebben emt het paard heb ik met Mira gemaakt. Super lieve maar zo uitgemergelde merrie van 23 jaar. Dacht dat ik haar nog kon opknappen. Heeft me veel tranen gekost en uiteindelijk heb ik d'r laten in slapen.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 14:56

Dank je wel Jess...

Maarre , ik koop ook mijn paarden meestal 1 x gezien ,maar ben dan van te voren vaak al goed ingelicht....( ik doel op informatie vergaren over het dier in het verleden )

Mijn blauwe merrie heb ik zelfs en halve dag doorgebracht in de weide , maar ja , die kon ook niet moe gemaakt zijn of verdooft , want ze liep in een kudde van ruim 100 paarden ..... Dezelfde avond nog besloten om haar te kopen , helaas konden we niet meer terug om haar nog te zien , want moesten al weer naar het vliegveld. Maar hier heb ik mijn gevoel gevolgd , heb haar in eerste instantie om mee te fokken en misschien om mee te rijden...Na 2,5 maand is ze dan eindelijk bij ons thuis gekomen en heb nog geen spijt .

Dus mijn wensen zijn anders dan die bij Ellie....
Kaydee heb ik wel gekocht dat ze bereden zou zijn ( hahahah was ze dus niet , maar had foto's gezien dat er jonge kinderen op zaten )... heb bij de eerste bezichtiging mijn meiden erop gezet en vooral gelet op haar oren en andere lichaamsdelen... ze verblikte of verblooste niet, dus het zat wel goed.
Na 2 weken hier thuis op de weide weggebracht om beleerd te worden en nu stap ik er maar zo op... en alles bij elkaar heeft er nu misschien 15 x iemand op gezeten .... we doen het gewoon lekker rustig aan !

Dames , ik ga straks mijn meiske van school halen , omkleden en dan naar het rijlesje..... zal proberen foto's te schieten , hahah , ik vergeet dat altijd op belangrijke momenten ....

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 15:09

leuk spannend voor dr lepel :D hopelijk heeft ze een leuk ponytje waar ze op zit

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:04

spannend chantal! maak idd maar foto's voor ons. ben benieuwd!

Hier heeft vriendlief al het werk gedaan haha..
hij heeft alle draden 3 x 400 m. ong. afgehaald en palen eruit gehaald haha..
en ik maar lekker tutten met mn knappe teddy beer! <3 en zoals ik al dacht.. hij was weer heel braaf!
Net met mn ouders besproken dat ik de stallen klaar ga maken van de week en dan kunnen ze weer lekker naar huis! :D

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:14

Zo jij hebt een lieve vriend die dat voor je doet haha. Die van mij heeftn iets met paarden haha
Dus Denzje en Sjaak komen weer lekker richting huis? Leuk!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:53

breaking news , hihihihih

Nou , ben van mijn stoel gevallen...
wat een complimentjes voor Blossem....

Blossem mocht even proefrijden , oftewel laten zien of ze al wat kon rijden....
De man was zo verbaast en zei dat hij nog niet eerder zo'n jong meiske zo goed had zien rijden.....

Vanaf a.s. dinsdag rijdt Blossem officieel mee in een manegeles met nog 5-6 andere meisjes ... als jongste .......

Tja , wat ben je dan als moeder ?
APETROTS !!!!