Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Want dáár groeit ze van. Niet alles hoeft op mijn manier of met mij; Luna is van hun. Hooguit krijgt ze mijn idee erbij kado, maar ik zal nooit (of iig niet bewust) dingen voor of over Luna gaan bepalen. Ik vind het momenteel heel mooi gaan. Luna is wat stout, ik help erbij, maar altijd eerst hun zelf erop, als het niet gaat help ik, als het echt niet gaat of structureel wordt stap ik ook met alle liefde een keer op (stiekem vind ik stoute paardjes temmen erug leuk
), maar daarna moeten ze er ook weer zelf op om uit te leren vinden hoe ze voor elkaar kunnen krijgen wat ik doe, om het uiteindelijk zelf te kunnen, dat is mijn streven. Ik heb het idee dat jouw staleigenaar als streven heeft zo lang en zo makkelijk mogelijk van jou en je paard gebruik te mogen maken. Hoeft niet eens op een kwalijke manier, maar gewoon omdat het wel makkelijk is zo. Maarja, leven is niet makkelijk, de meeste dingen die voor het oprapen liggen zijn niet interessant; anders lagen ze daar niet toch? Denk maar aan de straat buiten, interessante dingen moet je echt zelf naar op zoek, je komt ze zelden "zomaar" tegen 
Ik vind jou en Jaron een goede combi, maar goed dat Flynn het niet geworden is
Ik wil best geloven dat Jaron zo lang hengst is geweest. Er is maar een ruin op deze hele aardkloot waar ik tot nu toe mee klikte en die wel vroeg gecastreerd is, en dat is Diablo. Ik geloof Carolien best, maar als hij van een handelaar ws gekomen bijv. had ik gezworen dat die zker tot zn 2e ballen had gehad, geval apart 
Het hele woord puber is in de huidige maatschappij nogal verdraait; een persoon in de leeftijd die we puberteit nodig zoekt grenzen op, op weg naar onafhankelijkheid. Die grenzen zoekt een paard ook op, maar niet om onafhankelijk te worden, juist om te weten wat ze aan hun metgezel hebben; moet het paard de leiding nemen of kan het volgen om te overleven? Dat is wat ze op die leeftijd gaan af tasten. Paarden die in die tijd kans hebben gehad zullen dat bij bepaalde veranderingen (stalling, eigenaar) elke keer weer gaan doen. Zal je in de wei net zo hard zien, dat ze dan ineens de hoger gerangde paarden gaan uitdagen, niks vervelends aan, vergt alleen wat duidelijkheid, dan is het zo klaar. Paarden die in het verleden hoog in rang hebben gestaan zullen meer grenzen opzoeken dan paarden die altijd het pispaaltje zijn geweest; die kiezen in een nieuwe groep liever eieren voor hun geld.
. Caily haar dochter heeft dus altijd samen met Caily gestaan maar is van dezelfde mensen. Ze heeft duidelijk dezelfde, keurig opvoeding gehad; is vier jaar maar staat stil met opzadelen, opstappen, gaat makkelijk weg van de kudde. Is wel eens wat onder de indruk van nieuwe dingen, maar blijft braaf naast je zijde, gaat voor je opzij, vertrouwd op degene die bij haar is. In de wei echter; Caily is nu weg en zelfs de Shetlander is Crystal de baas, want tja, Crystal kroop achter Caily, en die regelde het dan wel, hihih.
Net als bij een menselijke man
worden niet alle hormonen in de geslachtsdelen gemaakt, maar een boel ook elders in het lichaam 
Heb ik dat getypt? Sterkte met lezen
Zal voortaan iets korter van stof zijn
maar wel even leuk om te lezen 

maar ach dat komt wel, we hebben alle tijd!
hopelijk vind ze t leuk veel plezier toegewenst...HijadelaLuna schreef:Ik heb bij jou het idee dat de staleigenaar een dusdanige invloed op jou heeft dat het niet gezond is voor een wel-denkende 30-jarige meid zoals jij. Elk begin is moeilijk, maar het is zo fijn als het lukt! Ik herken een beetje erin van mij en Jessica; ik heb haar Luna verkocht en ze is wat onzeker wat weer terug komt uit bevestiging zoeken en sommige dingen alleen samen te willen doen of met mijn goedkeuring. Ik vind het leuk om haar te helpen, geen probleem. Maar soms krijgt ze ook gewoon een schop onder dr hol dat ze het zelf maar ff uit moet zoekenWant dáár groeit ze van. Niet alles hoeft op mijn manier of met mij; Luna is van hun. Hooguit krijgt ze mijn idee erbij kado, maar ik zal nooit (of iig niet bewust) dingen voor of over Luna gaan bepalen. Ik vind het momenteel heel mooi gaan. Luna is wat stout, ik help erbij, maar altijd eerst hun zelf erop, als het niet gaat help ik, als het echt niet gaat of structureel wordt stap ik ook met alle liefde een keer op (stiekem vind ik stoute paardjes temmen erug leuk
), maar daarna moeten ze er ook weer zelf op om uit te leren vinden hoe ze voor elkaar kunnen krijgen wat ik doe, om het uiteindelijk zelf te kunnen, dat is mijn streven. Ik heb het idee dat jouw staleigenaar als streven heeft zo lang en zo makkelijk mogelijk van jou en je paard gebruik te mogen maken. Hoeft niet eens op een kwalijke manier, maar gewoon omdat het wel makkelijk is zo. Maarja, leven is niet makkelijk, de meeste dingen die voor het oprapen liggen zijn niet interessant; anders lagen ze daar niet toch? Denk maar aan de straat buiten, interessante dingen moet je echt zelf naar op zoek, je komt ze zelden "zomaar" tegen
) En hij was ook 4,5. Nu zijn ze ballen er onder weg en hij is knuffeliger en klauwt niet meer naar andere paarden. Bij elk dier heeft jouw gedrag invloed of zie ik dat weer verkeerd? En ja ik ben stronteigenwijs en koppig en dat gaat niet altijd goed met Miggs

Kan het haar ook wel afleren, maar vind het stiekem veel te leuk, haha.
En trouwens, ze moeten wel, ze willen toch mee naar de meeting
HijadelaLuna schreef:Ander commando eraan? Ik werk hier met wijzen naar het oor. Als ik moet knippen oid zou ik dat doen door via de hals mn hand omhoog te brengen, das geen probleem
hopelijk heeft ze een leuk ponytje waar ze op zit
en zoals ik al dacht.. hij was weer heel braaf!