Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HijadelaLuna schreef:Ik heb bij jou het idee dat de staleigenaar een dusdanige invloed op jou heeft dat het niet gezond is voor een wel-denkende 30-jarige meid zoals jij. Elk begin is moeilijk, maar het is zo fijn als het lukt! Ik herken een beetje erin van mij en Jessica; ik heb haar Luna verkocht en ze is wat onzeker wat weer terug komt uit bevestiging zoeken en sommige dingen alleen samen te willen doen of met mijn goedkeuring. Ik vind het leuk om haar te helpen, geen probleem. Maar soms krijgt ze ook gewoon een schop onder dr hol dat ze het zelf maar ff uit moet zoekenWant dáár groeit ze van. Niet alles hoeft op mijn manier of met mij; Luna is van hun. Hooguit krijgt ze mijn idee erbij kado, maar ik zal nooit (of iig niet bewust) dingen voor of over Luna gaan bepalen. Ik vind het momenteel heel mooi gaan. Luna is wat stout, ik help erbij, maar altijd eerst hun zelf erop, als het niet gaat help ik, als het echt niet gaat of structureel wordt stap ik ook met alle liefde een keer op (stiekem vind ik stoute paardjes temmen erug leuk
), maar daarna moeten ze er ook weer zelf op om uit te leren vinden hoe ze voor elkaar kunnen krijgen wat ik doe, om het uiteindelijk zelf te kunnen, dat is mijn streven. Ik heb het idee dat jouw staleigenaar als streven heeft zo lang en zo makkelijk mogelijk van jou en je paard gebruik te mogen maken. Hoeft niet eens op een kwalijke manier, maar gewoon omdat het wel makkelijk is zo. Maarja, leven is niet makkelijk, de meeste dingen die voor het oprapen liggen zijn niet interessant; anders lagen ze daar niet toch? Denk maar aan de straat buiten, interessante dingen moet je echt zelf naar op zoek, je komt ze zelden "zomaar" tegen
HijadelaLuna schreef:Ander commando eraan? Ik werk hier met wijzen naar het oor. Als ik moet knippen oid zou ik dat doen door via de hals mn hand omhoog te brengen, das geen probleem