[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:29

Jammer Heidy, maar wel duidelijk lijkt me. En toch een zadel voor Jack :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:30

Karlijn, wil jij de opening maken voor het nieuwe topic? Of iemand anders? Roept u maar? Moet wel gebeuren voor we bij de 500 zijn O:)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:31

Die merrie heeft trouwens het mexicaanse hoofdstel om omdat ze dat nog had van haar vorige paard en de merrie is geen 6 maar 8 jaar.
De leeftijd is dus goed. Stokmaat 1.53-1.55, dat is ook goed. geschikt voor beginners in het bos.
Ga nog even vragen of ze ook goed verkeersmak is

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:34

jeetje wat jammer dat het zo tegenviel Heidy!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:00

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:05

Moeder is een schimmel shire en vader een fries volgens de eigenaar, maar het was een 75 jarige belg die moeilijk te verstaan was.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:08

Onmogelijk dus ;)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:16

jammer heidi dat het zo tegengevallen is.maar een doorgezakte rug is al helemaal niks.En dan is ze nog vrij jong als ik jou goed begrijp .8 vindt ik nog jong.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:25

elliecuijk, de ruin was 11 jaar. De merrie was een andere die ik gezien had.
De rug was echt erg. Het leek wel een paard wat nog een enorme groeispurt moest gaan maken. De kont kwam bijna boven de schoft uit.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:32

@Kailonne, da's jammer dat het niks is geworden... Hij zag er wel heel leuk uit!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:35

Kailonne: juist goed dat je heen bent geweest. Anders zat dat beessie nu nog in je koppie. Nu weet je hoe en wat. Maar klikte het evengoed ook niet?
En moet ik nog zoeken naar een grote doos of niet meer? Aangezien ik zie dta je zadel hebt nu....
Die andere merrie klinkt ook goed. Maar goed, zoals je nu weet, kan je zoiets pas weten als je er bent geweest. Ga je daarheen om te kijken?
Hoe laat komen die mensen morgen?

ellie, nou hopen dat je snel duidelijkheid krijgt mbt de foto. Zou wel jammer zijn als er iets zou zijn. Je paardje is nog zo jong....
En ja op die manier in de blub vallen zullen weinig mensen niet hebben meegemaakt haha. Ik kon me toen net nog een x aan een paardje vasthouden die vervolgens weg liep vanwege mijn druk hahaha...

Gaaaaaaave hengst zeg...
Maar vraag me wel af wat voor zadel je daar op kan krijgen haha. Volgens mij wel heel erg korte rug....

Vandaag kwam ik bij Mona en vanmorgen was ze al een beetje down. Vanmiddag al weer. Dus heb halster gepakt en ben stukkie met dr gaan lopen. Ze knapte helemaal op. Op den duur kwam de buurman langs met een heeeeele zware oude truck met heeeeel veel lawaai. En ik zie dr wel eens schrikken van die auto in de paddock. Dus ik dacht, daar gaan we. Maar ze bleef keurig bij me. Wel zenuwachtig etc, maar geen gekke dingen ofzo. Toen stopte die man ook nog eens naast ons om praatje te maken hahaha. Op den duur ging ze maar in de achterbak ruiken en op den duur wat gras eten, dus weer leuke overwinning. Ze vertrouwd me al echt best. Echt heel fijn.

Zijn er hier mensen met een tinker merrie die wel eens een veulen voor een ander hebben gefokt? en dan niet het normale fokken, maar echt voor iemand. Die iemand kiest hengst uit en betaald dan alleen die kosten allemaal. DA etc etc. En dat dan de merrie wel bij jou blijft...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:38

Gaat goed met jullie he? Heerlijk hoor! :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:40

Dat fokken, geen ervaring mee, ik weet ook eigenlijk niemand die dat heeft gedaan. De oude eigenaresse van Luna staat die optie hier eventueel ook voor, voor over een paar jaar, geen idee eigenlijk of ze nog interesse heeft. Persoonlijk zou ik dat alleen doen als ik zelf ook zou kiezen voor een veulen, en drachtige merrie, want ook voor de merrie brengt het dragen en baren van een veulen risico's mee....

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:47

Tinky en Co kunnen dus zo een sloopbedrijf beginnen, toch wel schrikken, een hele muur eruit!

Grace dus een beetje veel ondeugend. Lekker dat je zo genoten hebt van het rijden!
En een leuke "handstand" foto :)

Leuke combi Karlijn, zowiezo een prachtdier.

Alfie is ook prachtig!

He vervelend dat je nog geen datum weet ellie.. En ook nog in de blub gevallen..

Jammer van de tegenvaller Heidy, hij leek leuk. En een zadel voor jack, fijn :)

Lekker dat Mona zo braaf was, leuk!

vanavond lekker lang met Izzy geknuffeld, wat is het toch heerlijk om op die brede rug te zitten luisteren naar het geknabbel aan het hooi.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:55

:') _O-

Ik had deze foto op fb gezet
Afbeelding

Komt iemand met de geniale opmerking wat voor banaan er uit Luna's buik komt _/-\o_ Raap me op :')

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:55

"heidy,sorry dan heb ik t verkeerd begrepen,maar t is maar goed dat je wel bent gaan kijken.t lijkt me uberhaubt helemaal niks om op een dier met zo´n rug nog te rijden.Ik zou bang zijn dat ik m pijn deed.

"mara,ja idd ik hoop ook dat ik snel weet wat er is.ik wordt gek van de gedachten in mijn kop en mijn buik voelt daardoor ook alsof er constant iets draait.ik krijg gewoon kriebels bij het idee dat t misschien wel niet meer te verhelpen is.maar als ik haar dan zo zie draven en galoperen in de bak zou je niet zeggen dat er iets ergs is.grr ik haat het echt om onzeker te zijn.
was idd wel stom.Ik stond gewoon vastgezogen in de modder.ik denk dat er toch wel wat klei in de grond zit en dan zit je ook echt goed vast.gelukkig bleef mijn laars aan,anders had ik me nog viezer gevoeld dan ik me al voelde.en toen moest ik nog longeren.eerst maar even met een harde borstel de meeste drap weggeveegd.
waarom was mona eigenlijk down.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:57

Niet zo negatief denken Ellie, je kan beter van het beste uitgaan, dan geniet je een stuk meer van haar, als je je zorgen maakt om niks dan baal je daar achteraf van, en als er wel wat is dan baal je daar achteraf ook van, dan kan je beter nu nog even plezier hebben toch?

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:03

Karlijn, leuk idee voor het nieuwe topic :D (als je een foto van Erynn nodig hebt jat maar uit mijn topics of uit mijn profiel)

Heidy, jammer van dat paard maar wel een zadel voor Jack, hoop dat het paard waar je zondag gaat kijken wat voor je is :)

Lot wat ziet Luna eruit hahah wel geniale opmerking!! _/-\o_

Ondanks dat mijn meisje pas 9 maandjes oud is, ben ik wel al aan het kijken voor over 3 jaar welke hengst ik voor haar wil gebruiken :P Het is de bedoeling 1 malig een veulentje met haar te fokken en het veulen dan ook zelf aan te houden of aan Erynn haar groom te verkopen/leasen. Dit is ondertussen mijn lijstje (het is een willekeurige volgorde) :

• Mandrin's Lion Prince Simba
- http://www.mandaringypsyhorses.com/moe.htm
• Deaglan
- http://www.snorremansvangermania.webs.com/
• Denzel
- Afbeelding
• Falcon
- http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6797_n.jpg
• Prime Time
- Afbeelding
• Wafti
- http://i304.photobucket.com/albums/nn17 ... /wafti.jpg

Jullie nog leuke suggesties? Mag ook buitenlands bloed zijn zolang ze dan maar wel op KI staan :')

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:07

Is goed!! Ik zal aan de nieuwe opening werken!!
Misschien handig als mensen mij mailen? kwa foto's e.d.?
tenzij het in profielen staat ;)

Er was iemand die leuke quotes ging verzamelen toch? word dat ook naar mij gemaild? dan ga ik gewoon vast aan de slag! :P

klijntjuh@gmail.com

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:09

Als je ff een lijstje opstelt met wat je moet hebben, wat voor foto/wat voor tekst, dan kan iedereen je een Pb sturen met de benodigde info. Weet je hoe je in je inbox van bokt een aparte map kan aanmaken?

Leuk rijtje Jayney, Deaglan, toch maar overschrijven dan? Prime Time vind ik ook wel erg leuk :j Groom is Milou?
Sir Camelot dan?
Laatst bijgewerkt door Caily op 17-02-12 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:11

Falcon is prachtig.. wat een beest.
Tamadine, ik heb het zadel niet meer nodig. Ik zou morgen een zadel van een kennis lenen voor Jack. e had die vandaag even op hem geprobeerd. De boom was veel te wijd dus Jack was weer helemaal over de zeik. Toen moest ik dus snel iets regelen. Dit zadel had de zadelpasser een keer bij voor een andere klant en dat hebben we op Jack gepast. Het paste goed dus dat wist ik al. Gelukkig was het niet zo duur en ik kan het door de verwisselbare boom altijd gebruiken op een ander paard.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:12

Kailonne schreef:
ik kan het door de verwisselbare boom altijd gebruiken op een ander paard.

Das niet waar :o

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:13

Ellie, Mona is wat down omdat ze zich verveelt. Ze wil erg graag leren en dingen doen en ondernemen. En daarnaast mogen ze nu niet meer het land op en dat vind ze ook echt niet leuk. Maar ja. Ze hebben evengoed voldoende ruimte, zeker een paddock van 15*15 en dan nog een behoorlijk stuk bestraat. Ze hebben allemaal ballen en onbeperkt hooi en takken etc etc. Ach, gewoon elke dag met dr aan de gang.

HijadelaLuna: hahaha ja die banaan hahaha...
En dat fokken gaat ook voornamelijk omdat ik wel erg graag een veulen zou willen van Mona. Lijkt me zo mooi om mee te maken. Maar ik heb geen mogelijkheden om een veulen te houden en ik wil ook geen risico lopen om met een veulen 'te blijven zitten' (om het zo maar te zeggen)... Vandaar dat ik het vroeg of mensen dat wel eens gedaan hebben...

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:13

hoezo niet

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:16

Omdat de vorm van een zadel niet op elk paardje past. Stafanja had ik een Wintec XL voor gekocht, maar hoewel die wel goed bij de schoft/schouders lag, sloot ie helemaal niet mooi aan op de rug.