[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:37

Shayla, waarom vind je het geen fijn idee als Shay op een betonnen pad loopt niet fijn?

Op mijn vorige stal baalde ik altijd dat Lisje niet net wat hoger in rang stond. De paarden die hoogst in rang stonden stonden op het betonnen pad, de rest in de blub....

Ze staat toch 's nachts op stal? Dan kan ze in ieder geval ook lekker warm liggen...

Ik herkende de meeste paarden vrij snel, alleen Lucy en Mira had ik niet gezien tot ik het hier las....

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:39

snowdon schreef:
Indezz, ja had Lucy zo snel niet herkend, Mira ook niet

Ik heb Mira wel herkend, maar had het nog niet doorgebladerd vanmiddag.... Zo'n mooie foto *o/* *o/* *o/*

Snowdon : Lucy niet herkennen en Mira ook niet!! Terecht : _

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:39

Ben het geheel met de reactie hierboven van WenK eens

fjordkootje en Indezz: AU!

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:42

WenK schreef:
Hallo allemaal!!!

Vandaag weer gewerkt. Niet echt met plezier. Ik heb veel om over na te denken. Ik zit met een dilemma...

Ik werk nu bij een "vrouwelijke" organisatie. Het werk vind ik nog altijd erg leuk (lekker zelfstandig), maar de mensen komen me zo af en toe echt de strot uit. Er is altijd wel gezeik, iedereen heeft ruzie of problemen met iemand anders en alles wat je zegt word tegen je gebruikt. Een voorbeeld daarvan zijn bij mij de paarden. Ik had Angelique laatst aan de telefoon en toen zei ik dus iets dat ik er erg druk mee was. Nu vroeg een collega van mij (belangstellend) hoe het met de paarden ging. Ik vertelde dat het goed ging en dat ik af en toe zo van ze kan genieten. Zegt een andere collega dus: Ik dacht dat je het zo zwaar vond, je haalt je veel te veel op je hals....

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH!!!!

Nu sprak ik van de week iemand die een eigen bedrijf heeft in een wat mannelijker sector. Ik ken deze persoon al een poosje. Dat bedrijf heeft personeel nodig (op kantoor) en mij werd gevraagd of ik interesse had.

Ik heb geantwoord dat ik er over na wilde denken. Daarna werd alles weer met grapjes afgedaan. Maar toch blijft het wel door mijn hoofd heen spoken. Ik weet dat het gras altijd groener is aan de overkant. Ik weet wat ik heb en niet (precies) wat ik zou krijgen, maar 40 uur per week werken bij een bedrijf waar je het niet volledig naar je zin hebt is ook niet leuk...

Grrr, moeilijk. Ik weet dat er morgen mensen komen voor gesprekken en dat die persoon daarna een poosje niet aanwezig is. Ik zit er nu over te denken om te zeggen dat als ze bij die mensen van morgen niet echt vindedn wat ze zoeken dat ik wel deel wil nemen aan de sollicitatieprocedure en dan maar kijken wat er uit komt. Aan de andere kant vind ik dat ook heel eng. De wereld is klein wat dat aangaat....

Kan je uit ervaring vertellen dat werken in een mannelijker organisatie prettiger is dan bij vrouwen. Ook bij mannen is er wel wat, maar die laten je over het algemeen meer in je waarde en zoeken niet overal iets achter...

Heb zelf jaren in een ziekenhuis gewerkt en nu sinds 1.1/2 jaar bij een totaal ander bedrijf met alleen mannen (uitgezonderd dan nog 1 part time vrouwelijke collega). En ik kan niet anders zeggen dan : SUPER!!!

Doen wat je hart je ingeeft!!!

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:44

Shay : bij mij staan de paarden of in de modder of op het beton..... En het liefst op het beton..... Ik vind het niet zo'n gek idee hoor van jouw Ron....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:49

Hier staan ze momenteel ook alleen maar op stal hoor, ze willen niet meer in de blubber staan benevens 's ochtends eventjes, en op de middag luchten ze zichzelf ook effe Maar verder... Nu is het bevroren dus gaan ze iets meer naar buiten.

Ben je soms bang dat het betonnen pad te hard is qua klappen op de gewrichten? Ik denk dat dat wel meevalt, mits ze niet continu heen en weer galoppeert...

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:51

Indezz, ik heb in het verleden ook eigenlijk altijd met voornamelijk mannen gewerkt. Ik werk nu 4 maanden bij dit bedrijf en het werken met (veel) vrouwen valt me echt tegen... Ik vraag me alleen af of het niet een kwestie van simpelweg wennen is...

Baalde jij ook zo Leon, dat Lisje niet wat hoger in rang stond...

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:52

ow jot, een beetje medeleven kan geen kwaad

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:56

WenK schreef:
Indezz, ik heb in het verleden ook eigenlijk altijd met voornamelijk mannen gewerkt. Ik werk nu 4 maanden bij dit bedrijf en het werken met (veel) vrouwen valt me echt tegen... Ik vraag me alleen af of het niet een kwestie van simpelweg wennen is...

Sorry, maar ik heb er nooit aan kunnen wennen met vrouwen werken. Ik ben gewoon een verschrikkelijk mens denk ik....
Ik vind met mannen werken geweldig en stuk relaxter.......

Ben gek op mannen zolang ze maar van mijn lijf blijven

Poosje81

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:58

Overigens staan Dewi en Amanda (maya) ook in een kerstbal hoor!!!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:59

Haha oke dan!!!

De paarden in het land bij ons zoeken ook de drogere plekken op om te liggen en te rollen. Ze mijden de natte plekken verder niet bijzonder (op Fons na, maar das een wijf ).
Ik moet wel zeggen dat het land wel redelijk blub is, maar nog altijd beter dan op mijn vorige stal. Daar zakte ik tot bovenin mijn laarzen weg, nu nog niet tot de enkel (in de diepste putten).

Nu is de grond bevroren en dus lekker hard. De paarden lopen nu gewoon heeeeeeel voorzichtig, de ondergrond is nogal ongelijk nu....

Haha Indezz, ik begrijp wat je bedoeld... Als ik met mannen werk ben ik ook meestal gewoon one of the guys zeg maar. Met vrouwen voel ik me vaak toch "anders". Ik moet oppassen met wat ik zeg en doe.. Blegh!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:00

Ja had ze (Dewi en Amanda) idd gezien! En Silas toch? En Keeva/Kyara! En Lowara staat ook ergens voor de slee! En Meagan (van abby) staat er ook weer eens in En Cody!

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:02

Is rechts boven in de kerstbal Silas???

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:03

Dan is er nog 1 kerstbal over

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:05

Grinnik, Lucy staat niet in een kerstbal, die is een kerstboom van de keer......

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:10

heey!
Weer even berichtje van mij

Werken met mannen is idd gewoon makkelijker, wat dat betreft doen vrouwen altijd maar moeilijk

Chubby, gefeliciteerd met je (tijdelijke) huisje! lekker een plekje voor jezelf

zoo ben echt heel moe slecht geslapen vannacht, gisteravond naar de film geweest, en vanmorgen alweer vroeg wakker

vanmiddag ff lekker gereden met santana, ze was lief
deed lekker haar best enzo, schrok alleen even van een paar knallen van vuurwerk!

en ingrid is sinds een dag niet meer vrijgezel dus ben helemaal blij en nu ik het hier zet, weet tenminste over 2 dagen de hele stal het ook

en nou ga k maar weer, ff tv-kijken enzo, en vroeg naar bed, en dan morgenochtend maar kijken of er niet teveel sneeuw ligt om te kunnen rijden

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:11

xingridx schreef:
en ingrid is sinds een dag niet meer vrijgezel dus ben helemaal blij en nu ik het hier zet, weet tenminste over 2 dagen de hele stal het ook

Handig he.. Bokt
Maar leuk, gefeliciteerd!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:12

Shayla schreef:
Ron kwam nog met een ander idee. Shay los laten lopen op het koeienpad. Is misschien wel een optie , maar ik vind het idee van de hele tijd op een betonnen pad niet zo fijn.

Nou, perfect idee, het gaat om beweging, toch? Hoppa, gelijk ja zeggen, Shayla!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:15

Gefeliciteerd Ingrid!!!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:16

Gefeliciteerd, Ingrid

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:17

Goedenavond,

Hier ligt een heel dun laagje sneeuw...en de battie is hier ook binnen, ziet er weer super uit! En wat veel bokt tinkers staan erin zeg.

Silas staat in de bijlage op de pagina van de jonge hengsten links bovenin...Hij staat niet in de kerstbal...

Cheveyo schreef:
Grrr Battie is ook binnen bij ons, Mark belde. Kan hem alleen vanavond pas lezen, ben nu op mijn werk.

Wow nicole, gaaaaaaaaaf hoor! Je mag die van mij wel hebben....

#Bonte: mooie bijlage! Leuk gedaan! Dat is balen dat je niet naar de fotocursus kan....

#Sox: Gave foto van Sox is er gebruikt zeg! wow....

#Chubby: joepie, gefeliciteerd!

#Superroos: leuke slee foto's

#WenK: wat vervelend zeg, nare collega's heb jij. Ik zou gewoon meedoen met de procedure en kijken wat hij kan bieden...... Waarom niet, wie weet is het wel wat! ga ik wel met je meedoen.....

#Shay: Ik zou er geen probleem mee hebben om je paard op het beton te laten staan....

Vandaag alvast alle inkopen gedaan voor oud en nieuw. We krijgen gezellig visite die ook blijven overnachten dus dolle boel...
Morgen de hele tent schoonmaken en beddegoed en handoeken ed klaar leggen en dan ben ik er klaar voor....

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:19

Haha ikke eerst Angelique ...

Had Silas ook al gespot in de bijlage, Maddox ook trouwens....

Ingrid, wat leuk!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:20

Leonoor schreef:
Overigens staan Dewi en Amanda (maya) ook in een kerstbal hoor!!!

Jeetje

*zit zich in een hoekje te schamen*

Dat had ik dus echt niet gezien, totdat ik jouw opmerking las...

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:21

Jaaaa, spot de bokkers! Ben benieuwd of jullie ze allemaal raden......

voorpagina: Kit van Cheveyo
poster: Sox van Soxje
pagina 2: ? (is een moeilijke, ze zit niet op TP)
pagina 5 en 7: Gammon van Pellie
pagina 13 Mira van FK
pagina 15: ? (als achtergrond)
pagina 17: Damian van Annick
pagina 21: Meagan van Abby
pagina 23: Cody van Yarka
pagina 32: Lowara van Lowara
kerstbal linksboven:Keeva en Kyara van Keevagirl
kerstbal linksonder:?
kerstbal rechtsboven:? (is ook moeilijk, komt niet op TP)
kerstbal rechtsonder: Dewi en Amanda van Maya
kerstbal nog verder rechtsonder: Damian van Annick
Kerstboom: Lucy van Indezz

In de bijlage staan Vasthi en Cesair trouwens ook nog op de laatste pagina linksonderaan.
Verder zag ik daarin ook Silas,Damian, Miss Mo (wat blijft die toch op Vasthi lijken...), Shayla, Maddox, Keeva en Fayette. Macho en Rascal, Mariel staan die er ook in ???????

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:29

Shayla, Vasthi staat in het winterseizoen ook altijd op beton op een koeienpad. Ik ben blij dat ze iedere dag naar buiten komt. Haar energie kan ze er niet helemaal kwijt, maar ze staat tenminste heerlijk buiten overdag. Je moet wel uitkijken met het slijten van de hoeven, dat gaat snel zonder ijzers.

Ingrid, gefeliciteerd!

Vrouwen zijn achterbakser op het werk! Ik heb met leuke vrouwen gewerkt, maar ook met hele vervelende. Ik heb het nu ideaal: helemaal geen directe collega's!
Lekker om je heen kijken Wendy en een gesprek kan toch geen kwaad?

Chev, beetje melig vandaag?