[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:39

Caily schreef:
Hee ja, mooi vriendje voor Caily haar hengstveulen, maken we een hengstenwei 8-)

Weet je al dat het een hengstje woes? Kan dat bij paarden ook al gezien worden op echo ?

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:41

Jeetje, ben net achter het werkelijke verleden van Dublin gekomen. Had al zo mijn vermoedens, maar dat ze waar zijn en zo erg had ik niet gedacht.

De eigenaar van Dublin waar wij Dublin van gekocht hebben, heeft hem bij een handelaar vandaan. Hij was net 6 weken in Nederland en net geruind, wel 'zadelmak' en 'beleerd' voor de wagen. De man heeft Dublin naar iemand gebracht die hem door zou rijden, helaas kwam ze er al snel achter dat er iets niet pluis was. Ze is verhaal gaan halen bij de handelaar en toen is ze er achter gekomen hoe hij beleerd is. Het zadelmak maken was een zadel er op en net zo lang laten rennen en bokken tot hij gebroken was en niet meer kon, met de wagen hetzelfde verhaal. Waarschijnlijk is hij ook geslagen, en dat terwijl het een heel gevoelig dier is! Ik schrok er toch wel van.. Mijn vermoedens zijn bevestigd, ook al hoorde ik het tegenovergestelde van veel mensen om me heen voor wie Dublin een verwende knol was en ik hem harder aan moest pakken. Gelukkig heb ik er niets mee gedaan en naar mijn gevoel geluisterd.

Dublin is heel angstig, naar vreemden en met van alles. Hij heeft heel weinig vertrouwen en is heel zuinig met het beetje vertrouwen wat hij nog heeft. We gaan weer met vernieuwde moed verder en ik hoop hem lekker te kunnen laten ontspannen en zijn rust vinden.

Mira283

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:47

Sommige mensen.... Dat je daar een paard voor moet mishandelen...

Dublin heeft nu een super plekje bij jou ;)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:10

Donnar,hier net zo'n paardje,BB is naar mensen toe heel angstig,en eigenlijk veeeeeel te braaf(lees:bang om een flinke tik te krijgen als hij het fout doet),bang voor het zadel(met en niet passend zadel gereden=pijn).We hebben een hele lange weg afgelegd,zijn heel ver gekomen(gisteren voor het eerst zowel voor als achter kunnen bekappen),maar wat een voldoening als hij je zijn vertrouwen geeft!
Ga lekker rustig door met Dublin,mij is ook zo vaak verteld dat ik m beter kon verkopen,maar ik ben zo blij dat ik het niet gedaan heb.
Uiteindelijk heb je er een heerlijk paard aan,daar ben ik van overtuigd. :j

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 07:13

Inderdaad, helemaal mee eens. Neem je tijd, dan komen jullie er wel.
Mijn eerste tinker merrie was ook zo bang, ik kon in het begin haar voeten niet optillen en bijvoorbeeld een hoofdstel aandoen was echt een hele overwinning. Maar met veel geduld, en gewoon elke keer weer rustig oefenen is dat echt helemaal goed gekomen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 07:40

Arme Dublin. Maar met jou als zijn baasje, zal zijn vertrouwen wel groeien. Maar tis wel sneu altijd dat de grillen van de mens op een beest afgereageerd moet worden

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:39

Komt goed blijven oefenen. Mijn shet is daardoor ook een vertrouwde pony geworden. Die had gewoon opvoeding nodig nu kan ik er rustig kinderen mee om laten pielen onder toezicht. Jammer dat er niet nog een meter bij kom kwa schofthoogte....

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:42

och jeetje! Fijn dat je naar gevoel geluisterd hebt hoor! Laatste wat je wil is dat kleine beetje vertrouwen weer de grond in drukken.
Dan ben ik blij dat ik een Nederlands gefokte tinker heb, die ik al vanaf 1 maand oud ken.. maar ja dat zegt ook niet alles, heeft ook zo zijn spatjes.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:27

lekker rustig aan en vertrouwen op bouwen met Dublin. Dan kom je er wel!

Degene die dit weer heeft besteld wordt hartelijk bedankt!!! <3 Lekker bruin worden voor mn trouwjurk hihi

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:44

Bah bah wat erg voor Dublin! Gelukkig ben jij niet zo dus heeft hij het nu wel goed.

Geloof me, ik heb nu genoeg ervaringen met verkopers hier dat ik kan zeggen dat sommige mensen hun dieren hier ook echt niet verzorgen. Bewust of onbewust, geen idee maar ik heb al genoeg meegemaakt nu. Misschien niet mishandeling maar wel vormen van verwaarlozing. Ons merrietje uit Engeland was trouwens in perfecte conditie geleverd, kwam wel niet van een grote fokker ofzo. Kreeg er zelfs een felicitatie kaart bij! Moeder heeft nu nog contact met de oud-eigenaar. Dublin heeft denk ik gewoon pech gehad, arm beest.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:51

Chimello hoe gaat het met jouw veulen?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:56

Goed! Ik zal deze week weer eens een foto topic openen :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:20

Doen!!! Vind hem zo ontzettend schattig en mooi.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:50

ah arme dublin

hier wel al meegemaakt dat 2 nakomelingen van bandit gewoon echt ondervoed waren
zo zielig ook

en vanmiddag geboren

Jix JP

Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:59

Gefeliciteerd met je aanwinst!knapperd!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:04

Gefeliciteerd! Wat een geweldige aftekeningen! (Die mag hier wel afgeleverd worden met strikje) <3

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:32

Wat een leukje! Lekker donker :j Evolet (?) ziet er ook een stuk beter uit dan Wilgje :)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:33

Een prachtig exemplaar!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:53

Afbeelding

Mijn mopje vanavond :+: Met haar hysterisch lange sokken :') Ze waren helemaal woest vanavond, ze vloog samen met de rest in volle galop door de wei. Hoezo een 26-jarig artrose paard kan niks meer =:)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:59

Deed ze zondag ook al, alsof ze Kral jááaren niet had gezien. Verder gaat het helemaal niet goed met dr natuurlijk :D *\o/*

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:14

Hoe ouder, hoe gekker :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:18

Ah, zoiets heb ik ook mee te kampen. Hoe dikker hoe gekker :+

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 07:15

Ook hier gefeliciteerd met je super leuk getekende ventje Joella! Echt een leuke naam!

Pracht dame is het Berdien!

Caily lekker rond en vrolijk zo te lezen :D

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 07:52

jeetje wat was er veel geschreven. Leuke foto's.
Mira lekker sparen en genieten.
Caily lekker rond.

Zag dat sox haar volle broer te koop sta. En op de hengstenshow zag ik mijn mooie ex-paard die afgekeurd was en die bleek kampioen te zijn geworden. En eigenaren wisten van niks van haar röntgenfoto's van 2 jaar geleden. Ik hou van rechtvaardigheid en heb me de afgelopen dagen voor haar ingezet zodat ze de gegevens kon opvragen. Kan ik zo niet tegen onrechtvaardigheid.

Met mijn ene stagiare liep het totaal niet lekker en dan voornamelijk met haar coach. Dus boos school opgebeld. Ook weer onrechtvaardigheid kan ik zo niet tegen.

Verder gaat het met sweet sox heel goed, lekker aan het genieten van haar. En laat de mensen nu praten, want mensen willen dat ik haar verkoop en ik niet. Dus had weer een moment dat ik mij dan laat overspoelen. Moet naar me zelf luisteren en niet naar dat soort mensen. Dus daar over heb ik weer rust.

Verder gaat het met Misty lekker. Er zitten genoeg puntjes dat ik moet verbeteren. Maar dat kan de pret echt niet bederven. Gisteren naar de manege helemaal gegaan en ook weer terug en dat ging super goed. Moest ik even oefenen omdat ik daar een schriktraining heb, zin in. Vandaag een rustdag, moet daar echt erg in houden om haar een rustdag te geven. Want op haar rijden is elke dag een cadeautje.
Vandaag dus lekker wandelen met sox.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:16

Berdien schreef:
Wat een leukje! Lekker donker :j Evolet (?) ziet er ook een stuk beter uit dan Wilgje :)

wilgje krijgt altijd een klap na de geboorte hoe rond ze ook is .
is nu al weer niets van te zien , die trekt meteen bij na een paar dagen