[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:00

Zo zal ik het met mijn veulen van Kaydee ook doen ... die gaat pas met 6-7 maand weg , maar als er iemand is die haar wil kopen , dan kan dat al vanaf dag 1( of nog eerder "reserveren " ;) en proberen bij de geboorte te zijn , hihihih ) ... en dan 6-7 maand de tijd nemen om te betalen... Of ik dat met een volwassen paard zou doen , weet ik niet , maar met een veulen is het ook leuk voor de nieuwe eigenaar... het veulen komt steeds meer naar je toe en ook met een band opbouwen....

DeCobvan

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:03

dat vind ik een goede manier Chan. zo kan jij ook de koper leren kennen

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:05

Heb het altijd zo gedaan .... maar paard( veulen in dit geval ) gaat niet eerder van het erf af dan dat het betaald is , zo ben ik ook wel weer...... :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:05

jep, die optie had ik destijds ook met flynn van renate85 gekregen, echter vond ik hem op de foto echt geweldig, en irl had ik helemaal niks met hem. jammer want hij is ontzettend knap :+:

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:21

@Lepel; Dat is heel leuk idd. Elsa heb ik ook jong gekocht, en ben heel vaak wezen kijken. Toen ze afgespeent is heeftze daar nog even gestaan, zodatze niet 2 grote dingen (afspenen én verhuizen) in 1 klap kreeg, dus dat was ook super. En een paar week later is ze hier gebracht door de eigenaren. Was wel mazzel dat ze redeljk in de buurt stond trouwens :D. Ga nu nog wel eens kijken bij Elsa's moeder als ik met de honden naar het bos ga.

@Ellie; Spannend zeg! Wel jammer dat je hem niet even op proef mocht, maar als jij je er zeker over voelt tja... Plaats je wel een foto hier als hij er is?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:56

ik had deze lading kritiek al verwacht.maar ditmaal had ik mensen bij die er echt weet van hebben.de eigenaar vondt het wel vreemd dat ik er niet opginbg,maar toen er werdt uitgelegd waarom we het op deze manier deden begreep ze het ook meteen.toen had ze ook gelijk zoiets van nou dan wil ik m best verkopen aan jullie,ik heb er een goed gevoel bij!zodra eros er is gaan we eigenlijk verder zoals we bij ruana deden.eros zal ook een paar weken mee gaan lopen in de lessen met ruiters die al goed kunnen rijden.en na afloop ga ik er gewoon op.misschien over een paar weken al weer in draf aan de longe.
ik kijk wel allemaal wat er op me af komt,ben wel nieuwschierig.
tuurlijk zal ik snel een foto plaatsen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:58

Nou Ellie, nogmaals gefeliciteerd :)

Maar ik heb het wel nog wat moeilijk met je keuze, ik zou echt nooit mijn paard laten meelopen in de lessen, je weet echt nooit wie er allemaal op rijd - al zijn het goeie ruiters volgens andere, ik zou echt niet gerust zijn :n - Maar ik ga er me niet meer mee moeien, is jouw paard, jouw keuze ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:42

Tis allemaal goed bedoeld Ellie ;) we bedoelen het niet gemeen.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:04

Hallo iedereen,
Gefeliciteerd Ellie!
En dat pubergedrag waarover jullie spraken bij jullie tinks dat komt mij toch wel erg bekend voor :+
Dusty kan op sommige momenten toch ook nog echt pubergedrag vertonen hoor,
het botst dan ook wel eens tussen ons maar als ze het nadien dan goed doet dan geeft dat zo'n goed gevoel :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:36

Volgenss mij zijn hier wel heel veel puberende tinkies :P
En ik snap ellie wel ik heb gister op de haf van een vriendin gereden die is 20 maar die was zo fris met de wind dus snap dat ellie er niet opstapte. Ik heb miggs zelf gereden voordat ik hem kocht als hengst gewoon op buitenrit. Krab af en toe op mijn hoofd want wat ie uitvreet. En we botsen ook wel maar als het goed gaat voel ik me weer penny :P

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:19

ellie gefeliciteerd...
hier ook zo nu en dan een puberende tink die ik zo nu en dan achter t behang kan plakken.
vandaag ook op de tinker gereden weer van zorg en paard rondje naar buiten maar madam had daar een hele andere invulling voor dan gewoon "relaxt ritje" we waren hooguit 5 minuten onderweg en daar begon t al heel hard willen en gewoon niet te stoppen....1 keer heb ik haar niet meer bij me kunnen houden en toen gingen we maar gewoon in volle gallop over een glibberig stuk gras ...gelukkig had ze zelf zoiets van ow oliebol t is toch wel glad dus ging ze gauw weer stappen.
maar pff ben dan altijd blij als ik weer heel terug ben gekomen maar zulke ritten zijn gewoon niet leuk.
en ook niet als er iemand met een groot zeil over de weg sleurt en dan ook nog dood leuk achter je aan loopt met gewoon t zeil over de weg schurend terwijl je pony al mega aan t stuiteren is... :+

en dan denk ik altijd van goh ik maar denken dat tinkies altijd de goedzakken zijn ook buiten...maar ben niet van plan om nog eens met haar naar buiten te gaan vind t gekkenwerk...
gelukkig is gizmo buiten echt een mak lammetje
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 26-11-12 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:23

hoe oud is die van jou nathalie? is dat niet een midlife crisis dan hihihi :P

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:25

die van mij is 8 en paarden kunnen puberen tot jaar of 12??? :P mijn eerste welsh die heeft gewoon gepubert tot ze 14de ongeveer die bleef er denk beetje in hangen :')
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 26-11-12 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:29

haha puberen zolang? nooit van gehoord

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:38

Ik wist ook niet dat ze zo lang konden puberen, dan is er dus een logische verklaring voor Dusty haar gedragingen soms :+

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:46

qua puberen heb ik altijd geleerd dat dat per paard verschilt hoe lang t kan duren en dat ook de leeftijd van beginnen qua puberen enorm kan verschillen.
dat is net als met kinderen t ene kind begint eerder of later met puberen dan de ander en de ene puber daar duurt de puberteit lang en de ander is er weer eerder vanaf...

zucht gizmo heeft de hele voorkant van ze deken gesloopt...dus die ligt nu bij de turk

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:33

maar ik vraag me altijd af.. hoe kan een ruin puberen.
Puberen is afhankelijk van hormonen. Hoe kan een ruin dan puberen als ie geen hormonen heeft?!

maar ellie ik wens je heel veel succes, al hoop ik zo dat je de juiste klik hebt.
King en ik klikten zo goed op de grond en hij was zo lief toen ik hem zag. Maar het rijden met hem is 1 grote ramp.
ik hoop echt dat je de juiste keuze gemaakt hebben.

durfde je niet zo goed te rijden ondanks de wind? want als dat het is, ben ik bang dat je weinig kan rijden hier in ons kikkerlandje

*kruipt weer in meeleesmode*

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:47

Ik heb vandaag twee x lekker gereden.
Eerst het kasteeltje ( :+: ) van een vriendin, voor de derde keer, en hij liep zooooo fijn!
Daarna 25minuutjesop jaron, en die deed t ook super.
Morgen rondje springen, nu al zin in!!

En puberen , tsja, ik noem t ook puberen als mn paard lekkere uitspattingen heeft en lekker uitprobeerd.
Maar die tijd heeft meneer al achter de rug.
Hoorde van de week trouwens dat hij tot zijn 4e hengst is geweest.En dat is serieus nergens aan te merken

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:51

Ik moet wel zeggen dat ik het verschil met Dusty wel heel hard merk met als ze hengstig is of niet.
Mischien dat haar 'puberstreken' gewoon daaraan liggen :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:10

giz is laat geruind...ik merk t gewoon aan zijn gedrag en ook al is hij niet meer hengst toch kan hij nog steeds puberen denk ik...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:18

oh joh ze hebben allemaal hun streken, maakt ze zo leuk :+:

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:38

@sandra,je las t verkeerd.Ik had er best op willen stappen,maar stalhouder had t liever niet.vanwege juist de windstoten,maar bovenal(sorry ook vergeten te vertellen)de eigenaar was zo zenuwachtig,dat de stalhouder bang was dat ze dat gedrag over zou doen naar eros.nee ik had er denk ik wel opgedurfd.ik voelde een zekere rust,toen ik hem zag lopen.maar als je ook de ogen bekijkt zit er niks van kwaad in.
eros heeft wel een paar haakjes op de kiezen,maar de afspraak staat al in principe er voor gepland.

de naam eros betekent trouwens zoon van de godin van de liefde.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:47

:+:

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:49

Ellie gefeliciteerd met je Groninger. Ik hoop voor je dat het allemaal positief uitpakt.

hier zitten veel puberende tinkers omdat er ook veel jonge tinkers in dit topic zitten.
Jack is nu 5 maar echt superbraaf. hij zet echt geen stap verkeerd Met buitenrijden is hij juist degene die eigenlijk nergens van schrikt. Alleen als hij alleen is dan is hij niet zo zelfverzekerd en moet ik hem echt overtuigen. Ik neem aan dat als ik maar vaak genoeg alleen met hem naar buiten ga dat het wel goedkomt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:54

Heerlijk zon paard.
De mijne heeft zo zijn uitspattingen maar blijfr betrouwbaar. Heel belangrijk