oow meiden ik heb vandaag toch zoiets gaafs gedaan ik kan t nog steeds niet bevatten gewoon... ik heb gewoon wolven van wel heel dichtbij gezien ik kan t gewoon nog steeds niet geloven t was zooo waanzinnig om dit mee te mogen maken
ja in t begin wel beetje eng hoor mijn hart klopte in t begin echt bekant mijn lijf uit van de zenuwen. jeetje als ze op hun achterpoten tegen je aanspringen zijn ze gewoon net zo groot en zwaar echt niet te geloven zeg... een vriendin van mij werkt bij een park met wolven en mijn beste vriendin is helemaal stapel gek op wolven en zo had zij deze meeting met de wolf geregeld voor ons samen met de verzorger die het 1 en ander heeft laten zien en ons voorzag van informatie.... t was eenmalig voor mijn beste vriendin maar zo waanzinnig gaaf echt een dream come true. nooit geweten dat ze pas op 2 jaar volwassen zijn en dan pas geslachts rijp zijn...en dat ze pas met 2 jaar wisselen van tanden en zo een groot gebit hadden veel groter dan een herder of iets.. en die vacht zo stug van haar en zo dik echt zo gaaf
Heel gaaf Nathalie! Wouw, ik ben eigenlijk best wel heel erg jaloers!
Ik ben ook super benieuwd naar hoe het gegaan is met Ellie.
Zit echt in een baal stand gisteren onderweg naar mijn ouders in Duitsland, heeft mijn auto het begeven. Midden op snelweg. Dus snel naar de vluchtstrook. Johan kijken onder de motorkop. Alle olie is er uitgespoten. Dus auto maakte ook opeens een raar geluid en dat was het dan. Uur wachten op sleepdienst, ff 119 euro aftikken. En nu staat ie bij de garage vlakbij m'n ouders. Die moeten maar even kijken of er nog hoop is. Maar ik vrees van niet. Best wel banketstaaf want Johan is de auto elke dag nodig voor zijn werk naar Coevorden (vanuit Hoogezand). Ik kan wel op de fiets naar werk en met scooter nu naar Luna dus. Financieel gezien komt het uiteraard ook slecht uit (voor wie niet als de auto stuk gaat, maar voor mij extra knudde momenteel in mijn situatie). Mijn moeder gaat nu met haar verzekering bellen want het schijnt dat zij nu haar auto niet mag uitlenen aan ons omdat alleen mijn vader in de auto mag rijden. Heel apart. Als wij nu de auto meenemen naar Nederland dan rij je niet verzekerd rond. Gekke duitsers . . . dus dat wil ze zo snel mogelijk veranderen, maar hoe snel die regel dan veranderd kan worden geen idee. Beetje drama hier maar goed we zien wel weer.
Gisteren naar Luna geweest samen met Lotte en Johan. Luna was weer eens een beetje stout Eerst ik er op, toen Johan. Ze hing weer lekker de brutale puber uit Toen Lotte erop, en ja hoor het lampje ging weer branden en Luna ging braaf haar hoeken door. Lotte heeft zelfs een heel rondje gegaloppeerd op Luna trots op onze dame en Lotte ook want ze krijgt het elke keer weer voor elkaar. Nu wij nog maar we weten in elk geval dat ze het kan haha. En het gaat ook steeds beter. Ze trok zich trouwens helemaal niks aan van die harde wind haha.
Wauw wat gaaf Nathalie! Ellie... hoe is het gegaan? Ben zo benieuwd! Haha Luna lekker puberen, gewoon consequent volhouden, komt het helemaal goed!
Ik heb te horen gekregen dat mijn (ex)bijrijdpaardjes zijn verhuisd naar Amersfoort, dus al zou ik willen, kan ik er nu niet meer zomaar ff eentje pakken.. Wel jammer, maar met dit weer is het toch niet zo leuk om een buitenritje te maken (geen bak). Ik ben zo langzaam aan ook op zoek naar stalling voor Gijs, wil hem na de winter uit de opfok hebben, want dan is ie 2 en vind ik dat ie wel eens een beetje aan eht leren kan. Dat halster gedoe moet eens klaar zijn en hij moet netjes leren mee lopen, want nu hoeft ie alleen een halster om als ie bekapt of ontwormt word dus dat schiet natuurlijk niet op. Weet iemand een leuke stal in omgeving Hilversum waar ze hengsten aannemen?
Nathalie wat gaaf zeg! Nog een puberend paard erbij die gekke Luna Eliie ben heel erg benieuwd of het wat geworden is!
Las ergens iets over slof geloof ik. Ik ben van mening dat je het kan gebruiken en misbruiken. En dat is met alle hulpmiddelen voor je paard. Maar goed Amigo is lekker aan het puberen en de osteopaat moet weer komen meneer zit compleet vast in de rug het is zo erg dat meneer mij er probeerd of te gooien bij het rijden. Dus longeer ik hem alleen nog maar en mocht gister op de haf van ene vriendin rijden heerlijk even een beleerd paard onder de kont. Heb heerlijk gereden ondanks de harde wind
sorry dames en heren ik was gister te moe om nog te reageren,ik kan niet zo tegen lang reizen.en dan heb je ook nog een file onderweg door een omgewaaide lantaarnpaal
maar na anderhalf uur heen reizen kwamen we na een beetje zoeken aan.echt een dorpje van 2 of 3 straten.maar uiteindelijk zagen we m dan.eerst even bekeken hoe hij stond en er uit zag.niet slecht,op een paar plekkies na(wrs een reactie op een poetsmiddel voor t hoofdstel gebruikt) daarna op t harde laten draven en stappen en een buigproef(stalhouder weet precies hoe dat gedaan wordt en doet t strenger al de meeste keuringsmeesters).geen enkele stap kreupel,en showen als een echte bink.
daarna t zadel erop en naar de andere kant van het dorp gelopen(300 meter).naar een bak bij een plaatsgenoot.daar heeft ze m even gelongeerd en vervolgens is ze er op gestapt.dochter van stalhouder heeft er op gezeten.maar uiteindelijk viel het pittige best mee.ondanks de sterkte wind.hij is wel ietwat voorts maar ze had m al een week niet gereden.
maar al met al was ik wel verkocht.en als t goed is komt ie waarschijnlijk ergens eind van de week naar vianen.heb meteen maar een nieuwe naam verzonnen want de oude vondt ik niks.als ie komt zorgen we dat er gelijk een dierenarts staat die hem kan keuren. dus ja ,ik heb straks weer een paard,eros!
defenitief,aan op proef deed ze niet.ze komt m wel brengen omdat ze wil zien waar hij komt te staan.eros is een echte ruin ,een echte knuffelkont en totaal niet onder de indruk van enge of nieuwe dingen. ik heb er niet opgezeten aangezien de stalhouder het niet verstandig vondt door t weer,maar ik had t denk ik wel aangedurfd.
Gefeliciteerd Ellie, al vind ik het wel een beetje vreemd dat je er zelf niet op mocht "aangezien het weer" het lijkt me dat je zelf ook graag wilt weten hoe het paardje rijdt en reageert als jij er op zit.
Gefeliciteerd , al ben ik wel gereserveerd hoor ... wie zegt dat ze hem al niet de hele ochtend geereden hebben ... Maar ik zal er wel volkomen naast zitten
Veel plezier met je nieuwe paard !
Poosje81
Geplaatst: 26-11-12 14:14
Ik ben uiterst gereserveerd zelfs ...
Ellie, het is toch de bedoeling dat dit jouw paard wordt en dat JIJ er op kan rijden? Hoe kan je dan in vredesnaam een paard kopen zónder er eerst op gereden te hebben? Een ander gebruiksdoel heb je er niet mee, dan moet het juist onder het zadel klikken....
Sorry dat ik wat cru ben, maar ik kan hier giftig om worden... Zowel voor het paard als jou is het niet leuk als later blijkt dat het onder het zadel niet lekker loopt, letterlijk en figuurlijk....
Ik ben het helemaal eens met Leonoor . . . maar hoop natuurlijk van harte dat het goed uitpakt voor Ellie
VandeMol
Geplaatst: 26-11-12 14:17
Leonoor , zo had ik het ook neer willen zetten , maar ik sluit me volledig bij jou aan . Hoe kan je een paard kopen zonder er zelf op te hebben gezeten en er onverwachts ook een keertje langs te zijn gegaan ... Zo doe ik het wel altijd ... Na een week of een paar dagen gewoon onverwachts bij dat paard aankomen en zien hoe het dan is ... Mijn man zegt net ook al , wie zegt dat er geen verdoving in zat ?
Ik ben gisteren niet op Kaydee gestapt , door het weer ..... En dat is echt 1 van de braafsten die ik ooit heb meegemaakt...
Sorry Ellie , maar ik snap jouw keuze niet geheel
Jess_vH
Geplaatst: 26-11-12 14:29
Dat je verkocht was is op zich een goed teken, maar misschien iets overhaast? Nu heb je alleen een ander zien rijden. Wellicht was het handiger dat je dan een week het tot berusting kan laten komen, en dan na een week jij terug komt en er zelf op rijdt, dan weer even laten bezinken en dan weer even rijden en dan knopen doorhakken.
Maar verder ben ik wel blij voor je hoor. Hoop alleen dat het paard ook bij jou zo is als je gezien hebt. Ik zou zelf graag een beestje willen voelen onder mij om te zien of dat ook klikt.
ahhh balen zeg Jes.. auto kapot, altijd rot en het komt nooit uit. gaaf die wolven!!! Jaa, ellie wat moet ik zeggen... ik moet toegeven dat ik me geheel aansluit bij, chantal leonoor en Jess. Dit is puur om jou te beschermen hoor want ik gun je van harte een geweldig gezond paard!! en ik hoop ook van harte dat deze het is!
Ellie gefeliciteerd, maar ik sluit me ook aan bij Leonoor..
Ik heb Tinky echt maandenlang als 'verzorg'-paard/half pension paard gehad en kan het alleen maar aanraden (ze stond gewoon bij de eigenaaresse ) Je schept een band met de eigenaars en bovendien ook al met je paard. Ik heb echt nog fijne herinneringen aan onze eerste ontmoetingen en heb nog altijd absoluut geen spijt van deze keuze. We hebben haar dan ook in 'stukken' betaald.
Ellie gefeliciteerd, hopelijk beleef je veel plezier aan eros. Maar vergeet niet. jij moet de klik met het dier hebben(ohz want jij wilde toch beter leren rijden enzo? dan moet je zelf juist rijden) Maar goed, das jou keus. Ik probeer juist alles met proefrijden.