[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:24

Kom je thuis, is het een weekje vakantie, denk je 'kom laat ik eens naar de paarden gaan', zie je de schrik van je leven..

.. Tinky & co hebben een hele bakstenen muur omvergeploegd. Vraag me niet hoe, maar de muur is intact en ligt op de grond, terwijl de staldeur dolleuk nog recht staat :+ Nuja, het voer ligt daar ook allemaal, en de paarden vonden self-service helemaal geen probleem! Jaja, hele zak paardenvoer opengescheurd en een heerlijk feestmaal gehad..

.. Dus als iemand sloopwerken heeft <<)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:24

mooi zadel hoor! ziet er netjes uit!

en een leuk vest zie ik!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:32

wauw diaz das een mooie jas zeg!

t gaat een beetje snel vandaag met de pagina's dus ik kan het ff niet bijbenen.
ik heb gisteravond nog een berichtje gestuurd naar de stalhouder,maar niks meer gehoord.kan zijn dat ze denkt ik zeg t wel als ik ellie vanavond zie,maar t kan ook zijn dat ze vergeten is te bellen(al hoop ik dat niet).vanavond maar ff raampje kloppen als ze thuis zijn.dus helaas kan ik niks vertellen.vandaag wil ik haar wel even longeren.kan ze lekker rennen!
T lijkt me een mooi idee als er straks een foto met wat info komt op de begin pagina.maar helaas ben ik niet zo creatief als karlijn.misschien dat iemand ze voor iedereen kan maken.
en nu ben ik alweer verkouden :( :( :( .dankzij mam.Ze heeft het voor elkaar gekregen verkouden te worden terwijl ze bijna 24 uur per dag binnenzit(dankzij de ziektewet).en ja dan ga ik toch gezellig meedoen(ben nog maar 5 weken verkouden,maar was er zo goed als van af).

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:51

Wauw Karlijn, echt leuke jas! Haha, dat verhaal kennen we helemaaaaal niet hier hoor! Mijn verzorgpaardjes hebben met zn vieren de hele container leeggegeten, inclusief het kippenvoer! :') (inhoud container: 2 hooibalen, 2 zakken muesli, kippenvoer, 2 balen stro) :Y

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:53

Oh, leegegeten hebben ze al eens vaker gedaan.. Maar een hele muur slopen? Dat heb ik nog niet meegemaakt 8)7

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:18

Wauw, karlijn, mooie jas hoor!

Hele muur omgeploegd? Dat vind ik nou knap :=

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:36

hele gave jas karlijn... kom je niet vaak tegen zo een ;)
wooww de firma buldozer en co kunnen we hier dus ook uit besteden!! dat wordt een foto met bouwhelmpjes op voor jullie haha
heel leuk zadel Lotte!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:48

Wel knap zo hele muur "down". Gelukkig heeft niemand zich bezeerd.

Lot, mooi zadel! Ik heb nog nooit op zo een gereden. Lijkt mij wel heerlijk!
Heb je Luna's tand nog kunnen opvangen? Mooi lijkt mij dat. Ik heb ze helaas allemaal gemist...

Succes met de kijkers voor Jack. Ik vind het een leuk dier :D En wat betreft tinkertje dat je op het oog hebt. Geinig ding. Lekker veel zwart. Maar eerst gewoon kijken of jij dan ook wel de klik hebt, hoe mooi ook.

Ik kom net van stal. Voor het eerst weer gereden. Met het weer van de afgelopen weken bestond ons dieet uit wandelen, uurtjes op het land en wandelen.Grace is momenteel echt een klier. Met wandelen doe ik nu even een hoofdstel om. Ze geeft een ruk richting het gras en los is je halstertouw... verveolgens rent madam de dijk op tot ze bij het gras is en als je er bijna bent om het touw weer te pakken....mooie steiger en rent ze weer verder hahaha. Tot ze weer op stal staat. Nu is de dijk aan stal en is het geen autoweg oid en ook niet verhoogd, dus het is meer een polderweggetje.
Degene met wie ik haar nu samen doe durft er niet echt meer op te stappen. Maar wandelen lukt wel. De rest pak ik wel op.

Ik heb dus vandaag gereden in de bak. Mevrouw was lekker kijkerig en nam alles als aanleiding om even lekker te schrikken en te willen scheuren. Maar goed, heb haar na 3 passen alweer bij me. Ik heb er verder ook niet veel van hoor. Vind het wel grappig, lekker eigenwijze puber. Maar het voordeel van dat "hete" is als ik eenmaal haar aandacht even heb, loopt zo als een trein, heel nageeflijk en echt opwaarts. Dat voelt zo erg fijn! Als afsluiter nog een rondje buiten gedaan en haar om een droog zandpad even lekker laten razen.. en dat was keihard hihihi. Het mooie is dat ik haar terug krijg op het moment dat ik wil door alleen maar mijn handen te sluiten en diep te zitten rechtop. Heerlijk is dat!

Wilde ik even kwijt. Ben trots op mijn puberende wervelwind! Heb ergens nog een foto van het losgooien gister, eff opzoeken..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:54

Oei Kaat, sterkte met opbouwen :+

Beterschap Ellie!

Gekke Grace :') Groeit ze wel weer overheen...
Erg fijn dat je haar zo makkelijk terug kan rijden, Mel heeft dat ook, en bij Luna hoop ik dat ook weer te kunnen inprogrammeren (aan de hand gaat dat prima). Gewoon knoerdhard vooruit, en dan een keer ho en ze staan stil, meer hoef ik eigenlijk niet te kunnen met een dier :+

Tandje niet meer gevonden helaas, wel nog ff gekeken, maar toen ze m verloor hadden we ruzie in de bak tijdens longeren (wat dus ff niet braaf op de volte was), dus eigenlijk onbegonnen werk. Maar ach, er komen nog meer tandjes, en zoniet, dan knip ik wel een pluk uit haar staart als ik iets van haar bij me wil hebben.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:56

Lente in d'r kont
Afbeelding

Alles eruit!
Afbeelding

:9 <3

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:58

Wat vinden jullie :P

Afbeelding

+

Afbeelding

=

Waarschijnlijk een DROOM-tinker! <3 (voor mij dan :P)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:59

HijadelaLuna schreef:
Oei Kaat, sterkte met opbouwen :+

Beterschap Ellie!

Gekke Grace :') Groeit ze wel weer overheen...
Erg fijn dat je haar zo makkelijk terug kan rijden, Mel heeft dat ook, en bij Luna hoop ik dat ook weer te kunnen inprogrammeren (aan de hand gaat dat prima). Gewoon knoerdhard vooruit, en dan een keer ho en ze staan stil, meer hoef ik eigenlijk niet te kunnen met een dier :+

Tandje niet meer gevonden helaas, wel nog ff gekeken, maar toen ze m verloor hadden we ruzie in de bak tijdens longeren (wat dus ff niet braaf op de volte was), dus eigenlijk onbegonnen werk. Maar ach, er komen nog meer tandjes, en zoniet, dan knip ik wel een pluk uit haar staart als ik iets van haar bij me wil hebben.

Ja, die Grace, maar ik hou daar wel van. Beetje pit. Geen saaie Stinker dus hihi. En met het inrijden heb ik ook vooral ingezet op hulpen met de zit. Er is nooit echt teugel aan te pas gekomen. Ja, eff een ophoudinkje wanneer ik haar wat lager wil vragen, maar dat is meer dat ze er zelf dan profijt van heeft dat ze lekker ontspant en een goede rug heeft. Haat het echt dat getrek en gesjor en werkt dat niet dan maar een ander bit..vreselijk!

Jammer, maar zoals je zegt, er komen wel meer tandjes :-) Kun je mooie kettinkjes van maken!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:00

Mooi hoor Karlijn.
Zijn dat plaatjes die je wil gebruiken om een nieuwe topic te starten?? Hihi.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:06

Wauw Karlijn, dat zijn echt beauties!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:07

Ik bedoel meer van wat jullie van de combi mijn-Diaz en de hengst eronder vinden :P

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:09

hoezo heb je plannen dan?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:11

Kettinkjes, dat doet me denken aan het haar van Lady wat ik nog heb liggen, veilig in een doosje. Komt vast wel een keer dat ik er wat mee ga doen, maar dat zijn weer van die dingen dat wil ik wel maar actie ondernemen ho maar :+ Ik heb de afgeplukte plukken van Thig toentertijd ook nog liggen.

Karlijn, prachtige combi, maar of eruit komt wat je denkt vraag ik me af :o

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:14

Ik heb een kennis die tinkers fok(te). Zij adviseerde destijds, nadat ik mijn wensen had doorgegeven, twee hengsten die eraan zouden kunnen voldoen wat nakomelingen betreft.

een daar van vind ik super mooi, ITS Benson:
http://www.irishtinkerstable.nl/images3/IMG_1379.JPG

Maar heb nog even geen concrete plannen. Nu ben ik nog met een opleiding bezig en druk zat.
Ook moet ik het praktisch bekijken, in de omgeving moet je echt geluk hebben wil je ene leuke stal in de buurt hebben zonder op overvolle drukke maneges te hoeven staan.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:15

Geen directe plannen, en misschien helemaal nooit en koop ik gewoon een veulen tzt. ;)
Maar ik kwam op hem door het tinker-hengsten topic ;)

En ik heb geen idee natuurlijk wat eruit komt, en eigenlijk ook geen beeld.. maar ik vind de uitstraling van Lloyd. (vader van deze hengst.. maar dit is echt een look-a-like) super, en ik ken Diaz natuurlijk..
Daarnaast is Lloyds heel klein, geen idee of Muskerro dat ook is..
maar ik hoop een schattig klein maar stevige tinker te krijgen dan ja.. :j

Muskerro heeft een fijner hoofdje.. das ook wel echt fijn..
maar verder geen idee of het een match is hoor.. ben er niet zo in verdiept/verstand van :')

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:19

Ik blijf er gewoon bij dat ik Celtic een leuke match vind van Diaz, en niet zozeer om de hengst zelf, maar om wat hij doorgeeft aan zijn nakomelingen. Maar dromen mag altijd, dat maakt het leven leuk :) En ik geef toe, prachtige hengst, alleen voor mij de verkeerde kleur :o

Benson is ook leuk!

Áls mijn dame gedekt gaat worden gaat ze naar Collin van de Gorterstraat, het moet raar lopen wil het een andere hengst worden. Mocht dat niet mogelijk zijn dan zijn Shenco of The Welsh Tornado de volgende op de lijst, en ik heb er nog wel een paar, eigenlijk is het aantal hengsten groter dan het aantal veulens wat ik van plan was te gaan fokken :+

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:27

* zucht* staatsloterij = boerderij met heeeeeel veel tinkers

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:29

Ik hou me ff wijselijk stil :=

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:32

Het huis van mn ouders staat te koop, best grappig, ik ben daar al anderhalf jaar niet geweest en er is volgens mij nog steeds niks veranderd, of ze hebben oude foto's gebruikt :')

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:36

je ziet het op funda te bekijken ofzo?

Oeehh ik heb wat leuke dingen besteld. Een jeansrijbroek, full seat :-) en een lekker warm sweatvest met "Gracey P. Go Go op mijn linkerborst !

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:41

Leuk! Waar heb je dat besteld?