Hier waait het ook kei hard! Maar er zijn hierdoor wel enkele flarden blauwe hemel en enkele pluizige witte wolkjes aan de lucht. Ik hoop dat het in de namiddag minder is, dan kan ik nog eens gaan rijden met tink
Ik ben er ook weer sorry dat ik een tijdje wat afwezig was en af en toe kwam binnen vallen. Soms heb je het gewoon druk met andere dingen of heb je even geen zin. Laatste tijd was Luna af en toe een beetje opstandig, met name in de bak met rijden. Ze wilde de hoefslag niet meer rond en ging steeds stil staan in een hoek. Of tijdens het maken van een volte ineens de andere kant op denderen om daar vervolgens in de hoek stil te blijven staan. Maar afgelopen donderdag heeft Lotte mij even heel goed geholpen hihi. En vast, Luna gaat het weer proberen. Maar ik weet nu dat ze het ook gewoon goed kan doen en ik weet hoe ik het zou kunnen oplossen. Verder is ze natuurlijk nog altijd een lieve schat waar je ook om kan lachen. Zoals gisteren is Johan met haar in de bak bezig geweest met clicker training. Ze weet nu dat ze met haar neus de bal (mini jolly bal) kan aanraken, dat ze dan wat lekkers krijgt. Maar sinds gisteren kan ze er ook tegen aan schoppen haha. Johan zei al, het was een geweldig gezicht om te zien. Ze wordt dan helemaal enthousiast en schopte de hele tegen of op de bal haha.
@Lailaa: Leuk dat je mee komt kletsen! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Wat heeft ze een lief koppie!
@Claudia: Wat leuk dat je moeder en je zusje ook zo gek zijn van Tinkers! Mooie Tinkers hebben jullie!
@Anita: Ook welkom natuurlijk. En wat leuk, eens een niet bonte Tinker hihi.
Ik zal me zelf ook even kort voorstellen: Ik ben Jessica en ben 30 jaar. Werk fulltime in een foto vakzaak. Samen met mijn vriend Johan delen we dezelfde passie; paarden en dan met name Tinkers natuurlijk haha. En samen hebben wij een jonge Tinker merrie Luna. Ze is nu 3 jaar en 7 maanden.
@Ellie: Altijd weer moeilijk, zoektocht naar een eigen paardje. Maar er komt heus wel iets op je pad! In elk geval succes vandaag! Wie weet.
@Jess: Jammer dat het niet door is gegaan, hoop dat je snel weer iets kunt vinden en wat dan ook nog wat dichterbij is voor je. Je hebt je best gedaan!
@NathalietjeB: Stoute Gizmo dus hihi, het is wat soms met die boefjes van ons.
@Chantal: Fijn dat je jongens binnenkort weer bij jullie zijn, je hebt ze vast heel erg gemist. Fijn dat het zo goed is gegaan met ze. Leuke foto’s!
Oh, wat Luna doet is zeer herkenbaar De eerste of tweede keer toen ik met Tinky reed in de bak (nog toen ik haar op proef had en dat veulen er bij liep) deed ze net hetzelfde. Stoppen in altijd dezelfde hoek, of voor de uitgang van de bak blijven staan en dan was ze echt niet meer vooruit te drammen.. Je moest haar uit de bak sleuren Heb sinds dien niet echt meer in een bak gereden, dus zal nog surprise worden als dit weer voor het eerst gaat gebeuren..
Maar ach, dat is zo typisch Tinker hé? Lekker eigenwijs, stiekem kan ik er soms wel nog om lachen (alhoewel dat dat op de moment zelf hélémaal niet het geval is )
Ja, en dan gaat Luna ook nog eens richting de meest onmogelijke hoek het is eigenlijk een hoekje die je niet gebruikt met rijden, althans die hoek snij je af want het loopt een beetje scheef en in die hoek staan wat spulletjes om te gebruiken met rijden of wat dan ook. Dus er staat een regenton, ligt een autoband een opstap trapje enzovoort. Maar mevrouw dendert er gewoon omheen of overheen; het is net wat ze leuk vind. En dan gaat je bloed koken hè, maar ik blijf wel rustig haha. Maar gelukkig hebben we (voor zover het nu lijkt) de oplossing gevonden en opeens taalt mevrouw er niet meer naar om ook maar in die hoek te kijken haha. Zelfs met hand veranderen (toen zat Lotte er even op) had Luna zoiets van; ja maar ik mag toch niet de andere kant op gaan? Haha wat een pubertje toch af en toe
Magica
Geplaatst: 25-11-12 11:38
HijadelaLuna schreef:
En ik ben dan iemand die op dat moment ook nog lacht en denkt, lol, een uitdaging. Paard sterker/slimmer? Ik dacht het niet
Hahaha ja uitdagingen aangaan is Lotte's specialiteit
Nou, de mijne is al 10 maar heeft zo haar momenten dat ze igg nog denkt dat ze een puber is
En als je zelf een puber bent.. uh jah, dat botst dan wel eens even.. Mevrouw vindt het soms leuk om zelf de richting naar huis te kiezen tijdens een buitenrit.. Slaagt ze in volle draf de ene straat in, zonder enige aanwijzing en dan is het 'doei paard!' Ik kan er nooit echt om lachen, mits het echt levensgevaarlijk is moest er een auto aankomen en als ze dit doet ik gewoon geen zeggen heb over haar.. Niet dat ze dit elke dag doet hoor, ze heeft zo der dagen..
Ze is ook meestal doodbraaf als we in groep rijden op buitenrit, maar vorige keer was ze echt zo vervelend, jeetje.. Ze had me er al afgebokt (men vriendin's paard ging aan de kletter, het was eventjes race, maar kon der galop met gemak uitzitten, tot mevrouw zich bedacht en ze begon te bokken, juist ja) en normaal is ze doodbraaf als we andere paarden tegen komen in een weide.. Die keer was het dus echt dribbelen.. Men vriendin reed dan op kop en probeerde haar een beetje te blokkeren, door haar zweep uit te steken.. Naja, Tinky dacht 'denk je nou echt dat dat mij tegenhoud? ' Ramt ze door die zweep en is ze er vandoor.. Ik ben soms echt blij dat ik zo'n plotse versnelling hoger makkelijk doorzit, maar als ze bokt lig ik er (bijna) altijd naast
Achja, mevrouw kan soms zo'n draakje zijn, maar ook o zo'n schat.. Stiekem is ze een beetje een uitdaging, en dat is eigenlijk wel leuk, dat stoute kantje soms.
Dat ze er in eens vandoor gaan en dan stuurloos of remloos zijn; dat is echt dood eng. En wat je zegt je moet er niet aan denken als er wel ineens een auto aan komt.
Zo'n geval heb ik ook gehad. Maar die was iets te snel en iets te voorwaarts beleerd. Heb het geprobeerd, maar dat was gewoon levensgevaarlijk. Dus ik ben helemaal opnieuw begonnen, vanaf alleen aanhalen in de wei Helaas buiten niet kunnen bevestigen voor hij verkocht werd, dus nieuwe eigenaresse heeft daar nog wel wat werk aan gehad, maar volgens mij gaat het nu goed. Wel slof erbij als noodrem, maar dat paard kennende zou ik hetzelfde doen
Nou, zover ik weet is Tinky nooit echt goed beleerd of doorgereden geweest.. Denk dat de eigenaaresse me zelf verteld heeft dat ze er gewoon eens een zadel op hadden gelegd en zo met der wegreden, dus ik begrijp onze miscommunicaties daarom ook wel
In het begin 'vluchtte' ze door de pijn, we hebben een paardentandarts laten komen en jeetje, ze had echt enorm veel haken. Maar die zijn nu dus allemaal netjes weg gevijld.
Maar ik zou er nooit een slof aan hangen, echt nooit! Zelf geen martingal. Ik ben er gewoon een beetje tegen en zou er me nooit goed bij voelen. Daarom wil ik overstappen naar bitloos (wel een iets straffere optoming, namelijk een bloem hackemore, dit omdat ik mij hier beter bij voel en je toch de keuze hebt om bv sidepull te gebruiken) maar voor dat ik dit probeer wil ik eerst proberen om het op te lossen door gewoon terug in de bak te gaan rijden. Dit kan ik momenteel nog niet, want de bak van de man die ik zou mogen gebruiken is nog niet aangelegd. Bovendien moet ik dan nog een goede instructrice vinden die bereid is om ons te helpen en eventueel er zelf eens op te kruipen Ook iemand die echt geduld heeft en niet kei hard op me begint te schreeuwen, want daar kan ik werkelijk niet tegen.. Jammer genoeg zijn die toch best zeldzaam en heb je er niet zo veel goede hier in de buurt. (Ja, Claudia Fassaert, een olympische dressuuramazone, maar zie je me daar al staan met men Tinker? Bovendien moet je paard op hun pensionstalling staan voor je daar les mag nemen of de piste mag gebruiken, ik ken een héél goede instructrice die me wou helpen, maar die woont helemaal aan zee en dat is echt een heel eind)
Ik hou ook helemaal niet van een slof of van zulke hulpmiddelen. Gewoon eerst al het andere uitsluiten, wellicht is er meer aan de hand. Of helpt een tijdje rust van die situatie ook. Schone lei beginnen, iedere dag weer.
Dames, een slof is niet altijd een straf middel. Een slof gebruik je ter ondersteuning. niet als noodrem ofzo. Ik ben dr ook over na gaan denken, en heb hem nu drie x gebruikt bij jaron. gewoon losjes, maar als hij met de kop in de lucht komt, krijgt hij een correctie, en niet van mijn hand. Als hij naar beneden komt hangt hij weer los. Hij loopt sindsdien echt een heeel stuk fijner Dus het is absoluut geen gemeen ding (in mijn geval dan, want ik heb liever mijn handen stil met een slof,dan dat ik loop te rammen in zijn mondje om hem naar beneden te krijgen)
En kaat, er zijn er meerdere, en ik heb er zelf zoveel gehad, en geen 1 die schreeuwt
Ik heb 3 heel fijne instructeurs gehad, buiten 1 en die had ik echt niet graag. Altijd als ik les bij haar had viel er wel iemand bij af en deden de paarden echt verschrikkelijk irritant.. Maarja, er zijn er meerdere, maar dan nog heb ik tot nu toe geen flauw idee hoe ik aan een goeie ga geraken..
pff wat een wind hier zeg.vanmorgen er als vroeg uit.moest zingen in de kerk.op een gegeven momet zaten er wel 3 mensen te huilen(waarvan 1 om een overleden familielid).de andere twee begonnen toen we this is the moment begonnen te zingen.en ik kan echt niet tegen huilende mensen.
ben nu echt flink zenuachtig.maar over een kleine 2 uur zal ik m zien en dan weet ik vlug meer.
Jess_vH
Geplaatst: 25-11-12 13:28
Toch ben ik nog steeds geen voorstander van een slof. Daarbij duid ik niet op alle ruiters welke hem verkeerd (doelen) in gebruik nemen. Ik heb ergens op bokt een mooi zin in een onderschrift zien staan over hulpmiddelen zoals deze. Weet alleeen eff niet meer waar en bij wie.
Ellie, gewoon ontspannen, niet zenuwachtig zijn. Neem het gewoon allemaal in je op!
Caily
Geplaatst: 25-11-12 13:34
Ik ben ook zeker geen voorstander van een slof hoor, zeker niet, streven is voor mij zo rijden als dat ik met Kyra heb gedaan pas. In dit geval hangt hij ook altijd los, dient echt alleen als noodrem. Als een paard eenmaal weet hoe hij ervan tussen moet knijpen en zn nek erop zetten, bit tussen de tanden, dan vrees ik dat je voor de veiligheid niet zo heel veel keuze hebt. Bij mij was hij eerst 4km braaf en dan ineens op n lopen zetten, daarna ook weer braaf, hij leek gewoon echt in shock te raken
brrr ook een koude en harde wind hierzo.. ik kijk nog even aan of ik met Denzel ga oefenen.. ik wil ook niets verpesten nu het zo goed gaat.. en met zulke wind is het risico op een springerig paardje groter... dusjaa ik denk dat we het vandaag maar even overslaan.
Succes Ellie, paard ziet er leuk uit.. al zijn het niet echt paardjes naar mijn smaak. Zeker op proef nemen als er zulke dingen geschreven worden. Ik zou persoonlijk omdat je toch iets angstig bent, voor een rustig en braaf beestje kiezen en niet voor een hittepetit. we wachten het af.
VandeMol
Geplaatst: 25-11-12 18:43
Ellie?
Hoe is het gegaan vandaag ??? Ben reuze benieuwd !