[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vasthi

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:30

Chev, I know, thanks!, maar dan zou het toch weer een dag later worden en nu werden ze vanavond al naar Soest gebracht Jij hebt hem dus waarschijnlijk het eerst in huis.

Mariel, ik duik de kasten in (niet nu, morgen ofzo). De bijlage zag er erg mooi uit! Ik hoop ook dat alles staat zoals het moet staan......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:35

Leon, life goes on Iig

Jacky, sterkte met kennismaken, alles te overdenken en je beslissing te maken

Annick, wat een gave foto van Damian zeg! Die beentjes en dat koppie, zo is ie moooi!

Euhmz, Sox geloof ik, ik loop nog stage tot de derde week van januari, de laatste week heb ik vrij voor tentamenweek, dan een week vakantie, en dan begint school weer. Maar ik start dan tegelijk ook aan mijn afstudeerproject bij de GD, en ik weet mijn rooster ook nog niet, dus ik weet niet hoe het er vanaf dan uit gaat zien Hoop wel op de vrijdag vrij ofzo, dan heb ik voor thuis een lang weekend

Euhm... en de rest ben ik weer vergeten

Kom net vanonder de douche. Ben vanavond naar Sjietaah en Amy geweest, even beetje 'proef'gereden. Ga Amy wat beweging geven zodat Sita het wat rustiger heeft, en zichzelf niet zo overwerkt met die Pfeiffer enzo Maar heb eigenlijk best lekker gereden, de bak was op zich redelijk begaanbaar, maar in het midden zaten wel veel plassen die bevroren waren. Hierdoor kon ik eigenlijk enkel rondjes stappen en draven, galop durfde ik niet, vond het te onbetrouwbaar. Maar Amy is een leuk ding, je voelt met rijden dat ze eigenlijk heel soepel en goed kan lopen, maar het is een beetje weggezakt. Vond het iig leuk Daarna nog even wezen theeleuten bij haar thuis, gezellig!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:37

Oeh spannend!!!

Tuurlijk ga ik foto's maken Annick, dan kan ik er lekker naar kijken als ik thuis zit. Ook leuk om te hebben gewoon natuurlijk.

Dat Deems (net een stoer kledingmerk zo) zo in rang aan het stijgen is, als hij maar wel braaf blijft verder.

Maya lief dat je Sita zo uit de brand kunt helpen, wens haar maar sterkte

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:43

ben benieuwd naar de battie!!

leuk verhaal chev, klinkt echt als een goede training, erg uitgebreid!

maya, een 3e paardje om te rijden. leuk maar wel veel!

hoe oud is damian nu, annick?

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:47

Dank je Pellie, elke keer blijf ik ook enthousiast over hun.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:49

Pellie, valt tegen hoor, ik rijd momenteel enkel in het weekend, en dan eigenlijk Amanda twee keer, 1 x apart, en 1 x met Dewi aan het handje. Dewi is momenteel lekker verknipt bezig dus die gaat enkel aan de hand, en als de bermen weer droog en stevig zijn, ga ik daar weer meer mee rijden. Het is momenteel te gevaarlijk en te glad. Dus dat valt mee, Amy staat op pension met een verlichte bak, dus die komt dan doordeweeks aan de beurt

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:53

ik ben ook heel benieuwd naar de battie!!!

leuk dat je nog een paardje gaat rijden, al is de rede niet zo leuk natuurlijk.

Deems is naar mij toe niet veranderd hoor, nog niet in ieder geval.

Pel: hij is 9 juni 3 jaar geworden

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:02

nou weer hele mooie foto's gezien zeg echt snoepies.

whis is over whahaha nou kuil erin en ze had het alweer naar haar zin hoor.
hihihihi die hoeft nooit lang te wennen.

nu morgen nog ff al me zooi uitzoeken voor in me nieuwe stal .

jacky als je denkt dat het klikt en de prijs is goed .
dan zou ik lekker over gaan.
want als je niks kan doen met je paard dat lijk me echt niks hoor.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:04

Wat een GB is Maya weet ik wel, maar een GD????

Heb net 2 uur aan de telefoon zitten leuteren met stalbazin, ze is ook meer een vriendin geworden dan stalbazin. Maar ik had nog steeds die boerenkool niet op.... Moest die zojuist opbakken en smaakte voor geen kant.

Enfin, idee voor ruitershop ga ik proberen door te zetten. Zuidlaren is echt een paardendorp maar we hebben niets op ruitergebied. Ja, een dieren- annex plantenzaak die wat halsters verkoopt en mineraalblokken. Maar voor dekjes, dekens en de hele rataplan moet je een eind rijden. Misschien dat ik kan gaan beginnen met 2e hands spullen en wat nieuwe dekjes, halsters en hoofdstellen.

Sox is echt lievelingspaard bij haar, dat kan ik niet vaak genoeg horen Als de kwpn'ers zo dominant blijven krijgen ze hn eigen stukje land straks. Het zijn ook ettertjes hoor.

Grid, geloof ik, ik heb geen moeite dat Sox op rit gaat met bijrijdster naar het bos. Ze kan prima rijden en Sox vindt het heerlijk. De hele dag in de wei staan is ook niet alles. Ik ben al blij dat ze niet veel op stal hoeft.... En mij lukt het nu niet om meer dan 2x per week een buitenrit te maken.
Ben nog echt treurig dat A. zich op wedstrijden gaat richten met dat dressuurpaard want Sox werd steeds losser op haar rechterhand die eerst behoorlijk stijf was. Maar het is niet anders.

Leon, verkering weer uit. Het zit ook niet mee geloof ik. Je hebt in een paar jaar meer verkering gehad dan ik in 20 jaar geloof ik Maar ik ben een meer lange relatie-persoon alhoewel daar de klad behoorlijk in zit....ook in korte relaties, haha.

Vervangende DA was wel héél leuk maar ik kon moeilijk vragen of ie nog single was. Daarbij is ie een stuk jonger maar als mannen een stuk ouder kunnen zijn mogen vrouwen dat toch ook? Maar ja, het kwartje moet maar net vallen hè?

Misschien moet ik morgen weer eens naar de praktijk....heb wel de enting in het PP laten bijschrijven maar heb niet betaald, kan ik morgen dan doen, haha. Praktijk is op 5 minuten lopen van mijn huis dus kan dan eerst checken of ie er wel is. Lijkt me wel wat hoor, een DA. Scheelt in de kosten en ze verdienen goed

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:05

Alles bijgelezen

Shay heeft vandaag anderhalf uur buiten gespeeld en morgen ochtend kan ze weer naar buiten !!

Filmpje : Afbeelding

Kijk ik heb een hanekam !!
Afbeelding

Schijnbeweging :
Afbeelding

Het valt me op hoe breed ze lijkt op deze foto :
Afbeelding

Leon :

Chubby : Arme Simba dikke voor d'r

Saskia : Nou nou , duur kadotje hoor Zou ook wel wat voor mij zijn , ben echt zo'n weg vind wonder

Annick : Lieve foto van Damian

Bonte : Leuk idee van dat geknutsel , zal hier ook eens zoeken. Hoe moet je eigenlijk bij jou foto's bestellen ??

Vashti : Ben benieuwd naar de Battie en de bijlage

Chev : Het gaat dus pima met Kit Mooie foto's ook !

Jellie : Nog gefeliciteerd met Jan ! Spannend hoor , kijkers voor het huis

Verder nog heel veel leuke filmpjes en foto's gezien. De rest ben ik eigenlijk alweer vergeten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:09

Sox toch! GD = www.gezondedieren.nl Dat ken je toch wel? Beters trouwens dat je de GB wel kent Is leuke winkel he?

Shayla, leuke foto's!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:12

aaaah geweldig!!! Ze lijkt wel een circuspaardje met d'r pirouetjes!!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:12

Lekker dat ze morgen naar buiten kan! Gaat dat nu elke dag lukken voor haar? Ze maakt een circuspirouetje in dat filmpje echt leuk!

Sox, lekker beppen aan de foon. Leuk dat het een beetje een vriendin geworden is. Bleh heb je nu je boerenkool 3 x op moeten warmen?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:13

Shayla schreef:
Bonte : Leuk idee van dat geknutsel , zal hier ook eens zoeken. Hoe moet je eigenlijk bij jou foto's bestellen ??

Mij de nummers mailen, dan krijg je mijn rekeningnummer en zodra er betaald is, bestel ik de foto's en stuur ze op.

Als ik dat filmpje van jou zo bekijk, had ik daar graag foto's van willen maken. lekker, dat gek doen

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:13

shayla: wat een geweldig filmpje, ik heb wel 5 keer gekeken, geweldig die sprongetjes en wat is ze wit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hoe doe je dat????
echt een lekker ding

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:21

Chev : Met een beetje geluk inderdaad de hele dag ! Ik ga d'r om half 11 heen , want ze gaat nu voor het eerst naar buiten met Rapide erbij. De andere 2 paarden staat ze al jaren mee buiten maar Rapide is er pas sinds een maand of 2 , dus daar wil ik graag even bij zijn.

Annick : Wit ?? Waar ?? In d'r nek nog wel ja...De rest is hartstikke geel / bruin / groen en alle andere bekende kleuren die er normaal niet op horen
Misschien komt het ook wel een deel door de flits ? Kaats lekker af waardoor ze witter lijkt waarschijnlijk.

Mariel : Ik zal binnenkort de nummers mailen , moet even nog gaan selecteren (ze zijn namelijk allemaal zo leuk)
Bij deze ben je uitgenodigd om te foto'en hoor , zet d'r 2 dagen binnen en je hebt weer het zelfde effect

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:26

shayla: dr manen zijn echt wel wit hoor

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:27

Schaam schaam, Maya, kende die site echt niet. Heb hem nu opgeslagen en ga hem bestuderen

Kan filmpje niet bekijken, pc past bij mijn leeftijd, antiek!

Nee Chev, 1x opgewarmd maar niet te vreten. Normaal doe je melk bij je prut al ie klaar is. Nu stond ik aan de foon toen alles gaar was en heb de knop uitgedraaid. Twee uur later is het hele spul zowat uitgedroogd en ook met boter niet meer lekker te krijgen. Ga dus nu nog aan de brie want ik heb echt trek. Heb vanmiddag een een stukje van die lekkere Italiaanse metworst gehaald dus oh oh slecht, die ga ik ook opkanen. (En dat moet dan voor een boomloos zadel sparen.....).

Hoera voor Shayla, lekker weer het land op!!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:31

haha chev, beide dezelfde gedachte!

maar sandra, dit is bij je schoonouders thuis?

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:36

Annick : Dat is dan ook bijna het enigste Die maakt ze wonder boven wonder nooit zo vies , paar stro-tjes erin is meestal alles. Alleen het achterste plukkie (bij d'r schoft) was vandaag een beetje geel.

Pellie : Dit is inderdaad bij m'n schoonouders thuis. Omdat het zo gevroren heeft is het land niet nat meer , dus trappen ze het ook niet kapot. Ik heb vandaag Shay d'r vriendinnetje (Soraya) er ook nog even bij gedaan. Lol dat ze hadden met z'n 2en ! Heb ik ook nog gefilmd , maar dat is een filmpje van 4 minuten dus dat word een beetje lang. Morgen dus ook Soraya , Paulien en Rapide mee naar buiten. Neem weer m'n foto toestel mee !

Rapide is trouwens een oude manege pony van 25. Die mag bij Ron thuis lekker van z'n oude dag komen genieten. Waar hij dan ook lekker gebruik van maakt ! En soms ook de nodige misbruik Volgens degene die hem verzorgen is "de tijd van moeten luisteren" nu voorbij. Maar soms denk ik bij mezelf , een beetje luisteren kan echt geen kwaad Rapide doet dus lekker waar hij zelf zin in heeft.

*edit : verkeerde naam bij reactie

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:52

Jacky2: lijkt me een leuke stal, veel plezier morgen

Annick: erg leuke foto van Damian en de kleine sproetekop

Shayla: hele leuke foto's en filmpje van Shayla. Je zou daar niet zeggen dat ze pien in d'r pootjes heeft. Goed dat ze lekker naar buiten kan, maar als ik het goed begrijp gaat dat weer mis als het straks dooit en/of regent? Hopen dat die zandplaat er gauw komt! Ze is inderdaad wel ERRUG wit!

Ik durfde Koot en Mira niet in het land te zetten i.v.m. het hoge fructaangehalte in het gras. Kootje is megagevoelig voor hoefbevangenheid dus dat doen we maar niet.

Miertje is niet wit hoor.... en dan in combinatie met "the golden hour" (laatste uur zonlicht)....
Afbeelding

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 00:01

Inderdaad zodra het gaat dooien....is het weer mis. Ik heb Ron alvast voorbereid voor de zandplaat , z'n kraan staat weer thuis dus dat kan hij niet meer als smoes gebruiken.

Onbelast heeft ze gelukkig nergens last van en als je d'r zo ziet is het ook erg moeilijk te begrijpen (ook voor mij) dat ze tijdens het rijden wel zoveel last heeft van haar benen.

Nog eventjes 2 foto-tjes hoor

Draven : (zie je nou dat ze echt niet zo wit is )
Afbeelding

En dit is nou Rapide :
Afbeelding

En dan links van de "toekomst plannen"
Soraya d'r box : http://www.mijnalbum.nl/Foto=68I7QN8D
Shayla d'r box : http://www.mijnalbum.nl/Foto=JIVA7FIT
En....de box voor Shayla d'r veulen : http://www.mijnalbum.nl/Foto=GS7VVSFR

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 00:23

Gelukkig, zo wit is ze niet
Rapide ziet er lief uit, stalletjes zien er ook lekker uit

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 00:38

Veulen zijn / haar box staat dus alvast klaar....
Nu alleen nog Shay laten dekken

Shay is maar 1x per jaar wit en dat is met de keuring. Verder is ze echt niet schoon te houden. Een echte stinker is het !

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 00:45

Ik had die vraag al gesteld geloof ik Shayla maar volgens mij heb ik het antwoord gemist. Zelf zou ik bang zijn voor pijn als je zegt dat Shayla met belasting wel pijn heeft, zo'n veulen met alle extra gewicht zou wel eens net zo zwaar kunnen wegen als een mens. Ben je niet bang dat je haar dan juist weer pijn gaat bezorgen?