[TI] [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roxtemp

Re: [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:12

super kun je eindelijk rijden meis

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:17

Fijn TK! Kun je lekker weer met Kyana oefenen..! Hier is rijden er even niet bij, bel vanmiddag even VA, Mirthe loopt nog steeds naar mijn gevoel schouderkreupel.

Ga nu naar Veenendaal, winkelen met vriendin!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 11:35

Haha Nathalie heb je even? Haha!
Ik kies de beesten vaak niet uit omdat ze wat mankeren, maar over het algemeen kom ik er toch bij uit...

* Figaro (kat) had als heel klein kitten bij z'n mama nog een gezwel op z'n oog. Hij heeft nu nog steeds last van z'n oogje ('traantjes'). Dat wordt verergerd doordat zijn neus gauw dichtslibt, waardoor vocht via de traanbuisjes naar buiten wilt.
Hij kijkt ook nog eens scheel en heeft O-benen en een misvormd teentje Nagelbijten / Gniffelen Door dat teentje zit z'n nageltje ook echt continu ergens aanvast en moeten we hem dus erg vaak helpen om los te komen. In huis vind je dus overal haakjes Bloos Verder is hij wel normaal en onwijs lief Knipoog Die gekke malloot apporteert zelfs...

* Doolittle was 1 van 4 weeskittens. Doolittle was het 'saaist' gekleurd/getekend en op dat moment het zwakste. Als je foto's van hem ziet toen, zie je meer een alien haha. Maar zowel mijn vriend als ik wilden hem dan toch wel graag houden en zochten voor de anderen een adresje. Helaas gingen ze alle 4 erg achteruit doordat hun verteringsstelsel niet in orde was door gebrek aan moedermelk enkele dagen in de vroegste periode. Na een nacht aan het infuus bij de DA-assisitente thuis, en een dag thuis bij ons met antibiotica... was het net een afvalrace Verdrietig en was er uiteindelijk nog maar 1 over. Doolittle.... Hij heeft nog lange tijd een hangbuikje gehad, maar is nu aardig bijgetrokken Knipoog

* Santa (shet) vond ik hier verderop in het dorp, toen ik op zoek was naar een leuke shetlandmerrie. Ze was totaal niet wat ik zocht en niet bepaald moeders mooiste. Maar als je zag hoe ze er bij stond Nors opkijken En als ik de verhalen moest geloven kreeg ze ook amper aandacht en brak ze veeltallig uit om vervolgens amper gevangen te kunnen worden. Mja, ze was niet duur... dus gekocht. Bloos

* Shiloh vond ik op marktplaats, gewoon een beetje aan het rondstruinen met in m'n achterhoofd een maatje voor Santa zou wel leuk zijn. Ik was op slag verliefd toen ik hem zag op foto. Wezen kijken en wat bleek... ze hadden hem al vanaf de geboorte nog nooit aan kunnen raken en hij was ondertussen 4 maand oud. Oops. Brood gapte hij wel snel uit de hand om vervolgens weg te rennen en zich achter z'n mams te verschuilen. Mams was wel lief (en ook erg mooi). Hij was wel erg dik, stond ook op een flinke wei. Maar dat koppie, uitstraling en hoe hij bewoog naast z'n totaalplaatje.. Prachtig! Ook gekocht dus haha. En nu gaat het eigenlijk prima. Al staat hij nog niet in de groep, al wel geregeld samen met Santa. Stom toeval was nog dat net voordat Shiloh arriveerde, Santa een miskraam kreeg... geen veulentje volgend jaar dus.
Santa bleek al langere tijd bloedarmoede te hebben, wat moeilijk te zien was.. maar gelukkig gemakkeijk te genezen. Santa is de afgelopen 2 weken ook al met sprongen vooruit gegaan.

* Chayenne vond ik ook op internet, ze stond bij een Belgische particulier. Die een advertentie voor d'r moeder had geplaatst, met onderaan een klein zinnetje dat veulen ook nog te koop was. Ik zag alleen veulenfoto's,maar ze zou al 10 mnd oud zijn. Ze zouden nog foto's maken, maar dat duurde maar... Ik dus gewoon een afspraak gemaakt om te gaan kijken. Was ruim een uurtje rijden. Daar eenmaal aangekomen stond ze wat dufjes op stal, maar wel brandschoon. Erg knuffelig en een onwijs lief koppie. Ik vond haar erg leuk en wilde haar ook wel even los zien lopen. Dat kon niet... was niet op gerekend Nors opkijken Dus ik wilde haar aan het touwtje even eruit, daar deinsde die mensen ook al voor terug Rolleyes Ik eigenwijs, dus Chayenne aan het touwtje uit de stal gelokt... meelopen kende ze dus blijkbaar niet. Eenmaal eruit, was het enige wat ze deed stresserig om mij heen rennen, ze wilde echt alle kanten op. Ik smolt Bloos
Wat bleek, ze was nog maar nét afgespeend van d'r moeder... hooguit een weekje. Moeder was al verkocht. En ze hadden ruim een half jaar samen op stal gestaan. Kinderen kwamen er wel elke dag in de stal, maar de eigenaren kwamen nauwelijks. Toen we haar later op kwamen halen, hebben we nog wel wat moeite gehad om haar op de trailer te krijgen. Maar alsof ze het wist... ze was verder zoooo enorm ontspannen! vanaf die dag leerde ze elke dag bij. Maar het is nog altijd een pittig ding Tong uitsteken En helaas nog altijd probleemhoeven.

* Snowdon zocht ik uit tientallen tinkers bij een grote tinkerstal/importeur. Het was echt nog een lelijk eendje, een misbaksel haha. Maar zijn koppie was om bij te smelten. Ik twijfelde op het laatste moment nog tussen twee tinkers, toen ik ze beiden vasthad was de merrie wat dominant naar Snowdon en hij kroop echt zowat in mij. Toen hij los bij het hooi stond te eten, wist ik het zeker. dat was mijn maatje. Grappig detail wat velen al wel weten, die merrie... was Shayla (hier op bokt), later dus reserve Nl-kampioen Huilen van het lachen *slik* En toch nooit spijt gehad!

* In het jaar dat ik bij de Boerenbond (Welkoop) werkte verzorgde ik ook de diertjesen heb ik ook 2x een diertje mee naar huis genomen. Een blinde gerbil heeft nog 1 dag hemel op aarde gehad bij mij thuis. En een ontzettend lelijke kanarie die niemand wilde, bleek ontzettend mooi te kunnen zingen eenmaal bij mijn moeder in de woonkamer.

Zo kan ik nog wel doorgaan over vogels, konijnen, schildpadden, katten, gevonden 'wilde' dieren etc haha

Ben ooit ook wel eens op een kleine paardenmarkt geweest, stond niet zo heel veel. Maar was maar goed dat ik geen geld mee had etc hahaha

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 11:36

timokyana schreef:
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! illegaal berichtje hier tussen door, maar ik moet t kwijt

MIJN NIEUWE ZADEL IS KLAAR Go jij! Go jij! Nagelbijten / Gniffelen
ben zo benieuwd naar hoe hij eruit ziet! En lekker weer met kyaan rijden jihaa!
Binnen nu en weken moet ik hem hebben,dan komen er foto's Haha!

Super! Ben benieuwd of ie bevalt!

roxtemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:00

Mijn eerste paard vond ik op een manege helaas was ik te onervaren om te zien dat hij niet goed op zijn benen stond. Het gevolg was dat ik hem na een half jaar in moest laten slapen.
Ik kreeg toen een tip van iemand dat er een leuk paard in zeeland stond ben er gelijk naar toe gegaan en trof daar een paard aan in een donkere stal het enigste wat te voorschijn kwam waren een paar grote flaporen. Ik ben gelijk gevallen op die oren en heb haar gekocht. Nu bleek ze ook nog drachtig te zijn en heeft een mooi veulen gegeven. na jaren plezier heeft ze me nog een zoon gegeven die helaas niet goed in zijn vel zat.

Temptation heb ik zo wat geboren zien worden en gelijk gezegt dat ik hem wilde niet wetende dat hij zo'n sterk karakter heeft.
Ik zocht een maatje voor hem en die heb ik gevonden bij een paardenmelkerij dit was roxanne.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:00

Super TK! Kan je weer heerlijk rijden!

Goedemorgen trouwens Bloos Doei!

Ja en jou verhaal Leon, toch echt knap en lief van je dat je ze allemaal zo opvangt en verzorgt Ja

En Nathalie, ik zal is een nieuwe foto maken *LOL*
Hij is chocolade bruin, staat in de zomer beter als nu bij dr, want nu word ze weer oranje Clown

roxtemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:03

jammer dat je paardje nog kreupel is grrr hopelijk hersteld ze snel

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:11

Idd jammer Marleen, ik ga zo die bolle is aan het werk zetten, zaterdag weer les, en ze is alleen nog naar het bos geweest, dus vandaag even hard werken, en de rest weer naar het bos Ja

roxtemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:23

rij ze van middag prada ik nog wat uurtjes werken doeidoei

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:24

Doei Doei!

Snowville

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:03

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:26

Haha nu al sinterklaas!!

Hey, ik ben weer weg. Ben er zondag weer, en heeeeel misschien van de week nog, maar kijken of het draadloze het wel doet. Want dat schiet ook niet op zo
Doei! Doei!
Niet teveel kletsen hé.. Anders mis ik het nieuwe topic!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:39

Een nieuw zadel...spannend! Er moeten zeker foto's komen!!

Pfffff...Sinterklaas was toch al in augustus? Lagen toen de pepernoten niet al in de winkel?

@Leon - hoe herkenbaar allemaal!!! hahahaha...1 zin sprong er voor mij helemaal uit in jouw verhaal en wel deze : "ze wilde echt alle kanten op. Ik smolt"....geweldig!!!!

Vervelend grr....wat zei de VA?

@Rox - wat erg, van je eerste paard..dat is precies waar ik bij mezelf ook zo bang voor was...verkeerde keuze wegens onervarenheid..Aan de andere kant ben ik wel blij dat jij de juiste keuzes voor het paard hebt kunnen maken, misschien had de manege hem gewoon door laten lopen....

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:44

tk Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

sorry drukjes drukjes Bloos again Haha!
heb wel bij gelezen Haha!

word ondertussen wel lichtjes gefustreerd dan mensen bandageren voor de sier

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:36

TK, ik ben benieuwd naar je zadel! Kan je eindelijk lekker gaan rijden!

Leon en al zijn zielige diertjes! Knap hoor dat je ze allemaal opvangt!

Kheb even pauze van het werk.. Collega is meegekomen, we hebben wafels gegeten..
Collega hangt voor de TV.. Clown We zijn moe..
We zijn de Sinterklaasversiering aan het ophangen in de winkel en het is ook aardig druk! Maar toch vind ik deze periode wel wat hebben!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:00

Oeehh ik heb er ook zo'n zin.Het wachten is op het mailtje wanneer ze hem komt passen.
Heerlijk weer in het zadel en gaan opbouwen.
Lekker de hei op en de bossen in en gewoon genieten Knipoog

Siet: moe, zo kom je wel in de sinterklaas stemming zeg Lachen
Werkse nog even. Mijn lasagne staat in de oven dus ga ook zo een hapje eten.

@alle zielige dierenfanaten: ik sluit me bij jullie aan. Ik denk dat het gewoon op je pad komt. En als je dan wat gevoelig bent aangelegd, kom je bij die lieve stumpers uit. Clown

@rox: Ik hoor je vaak vertellen over je oude toppers, hoe lief en betrouwbaar ze waren. Ik kan merken dat je ze nog mist.
Roxan word ook zo'n topper hoor meis, komt helemaal goed! En met temp ben je ook al een heel eind gekomen Knipoog

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:40

Doei! Pffftttt.... ik schrok me net rot, ben alleen thuis, hoor ik aan de andere kant van het huis ineens een enorm gerommel en gestommel, daar is het stikdonker (ons huis waren vroeger twee huizen)dus ik durfde bijna niet te gaan kijken. Heb Noah, bouvier meegenomen, en de kachelpook! Bloos! Was echt een beetje bang, dacht er moet iemand zijn, anders hoor ik dit lawaai niet. Ik woon ook erg achteraf, dus gekeken, had de poes het drinkbakje van de trap naar beneden geduwd. Tjee... opluchting! Gestoord

Ik woon hier nu al drie jaar, maar als ik weet dat ik tot 's nachts alleen ben, heb ik soms nog steeds een onbehaaglijk gevoel. Angsthaas he?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:42

Doei!

Weet thuis.. Zwarte pieten hangen op.. Zo goed en zo kwaad het ging.. Tong uitsteken
Morgen de rest ophangen en dan ontbreekt alleen nog de muziek.. *LOL* Afijn.. Morgen weer vrolijk verder, kom al helemaal in de Sinterklaassfeer! Vork

Och Marleen, ik zou net zo erg in mijn broek schijten denk ik.. Clown
Gelukkig was het maar een kat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:44

Aaahw Ach gut

Ik heb juist het omgekeerde. Ben ik home alone hier in m'n studentenhuis in Dronten (rijtjeshuis met buren dus) dan hoor ik allemaal enge geluiden en vind ik veel 'enger' dan als ik home alone thuis midden in de polder zit Clown Daar ken ik de geluiden tenminste, en ik zit daar lekker veilig. Je merkt toch iedereen van heinde en verre aankomen. (itt hier)

Lange dag dus gehad Siet Ach gut Bevalt de werksfeer nog steeds? Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:47

Het is af en toe op de tanden bijten, maar op het moment gaat het redelijk..
Zo lang ze me maar zelfstandig laat werken.. Dus net als vandaag Pieten ophangen.. Morgen mag ik klantenbestellingen lopen voorde vipkoopavond.. En dat soort dingen.. Kom ik het seizoen wel door hoor.. Knipoog

Planningen zien er trouwens ook redelijk uit met 3 dagen per weer vrij! Pling

In Januari word het lekker rustig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:50

It's all 'bout the money...

Clown

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:51

Jaja.. Zekers.. Morgen komt mijn eerste loon van mijn 32 uren contract binnen. Pling PingPing!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:52

Oh ja, en het scheelt wel dat er nieuw personeel aangenomen is..
3 man in totaal geloof.. Dat werkt echt fijn!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:53

Tja, ik heb hier altijd het gevoel dat iedereen me wat kan doen, zonder dat iemand het maar merkt... Ben een rare ik, ik weet het...

Sita, het werken is dus wel uit te houden nu? Hopelijk gaat het zo door!

Ben vandaag wezen winkelen, gekeken voor bruine laarzen voor mij, wat neem ik mee? JUist, bruine schoenen voor Mees! DIe moet tot 11 uur werken (is om half 5 vanmorgen al begonnen Gestoord ), dus nog even wachten!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:58

Doei! goede s avonds.

Fijn dat het beter bevalt Siet.
Money money is altijd fijn Knipoog