[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_1

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:05

Oh, dan is die van mij toch een stuk donkerder. Net als pure chocolade

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:06

SuperRoos schreef:
indezz, die tink zou ik dus zo kopen aan de hand van alleen die foto, damn haha

Nou, wat let je????

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:19

Ik zou vanavond op de manege hellevoetsluis bij,
Sharmila gaan kijken,ik twijvel of ik macho ga verhuizen !

Bij sharmila op stal staan 7 tinkers en ze vormen samen een gezellig groepje.
Ik denk eral maanden over om macho te verhuizen, het feit dat hij nog regelmatig buiten stond hield me tegen.
Maar momenteel staat hij dagen achter elkaar alleen binnen en dan weer een hele dag alleen in de wei,ik kan er geen peil meer op trekken.
Plus dat onze buitenbak al 6 weken niet bruikbaar is.

's Avonds ben ik alleen in het pikdonker bezig,dat ben ik ook zat,ik wil graag wat gezeldschap,ik ben niet bang aangelegd maar midden in de polder in het donker alleen met de paarden en honden plus poezen en kippen vind ik niet leuk meer !

Ik ga nu morgen kennis maken met het tinkergroepje en kijken hoe de sfeer op de manege is,de eigenaar heb ik al eens gesproken en die vond ik erg sympathiek.
Ze hebben een grote buikenbak en twee mooie binnenbakken,een speciaal gemaakt voor de pensiongasten.
De tinkers staan in mooie buitenstallen en daar zou ik dan graag bijstaan.

Wat vinden jullie ervan,klinkt het goed of niet ?

Sharmila heeft al over mij en natuurlijk macho geroddeld ,
en ze willen mij graag helpen met macho, dan kan ik tenminste weer zelf lekker gaan rijden want nu 's avond alleen in het donker rijd ik niet op hem.
Ze maken met hun tinkergroepje ook buitenritjes en dan gaat het misschien nog sneller met macho beter in groepsverband.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:21

Klinkt wel heel erg gezellig.... en als de paardjes er goed bij staan zou ik het doen hoor..... En met de wintermaanden is er gewoon niets lekkerders dan een binnenbak, kan je altijd rijden.....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:34

grid, ik ben erg lui...

klinkt als een leuk plekje met genoeg mogelijkheden jacky!!

jammer leon!!

idd weer een dijk van een foto chev!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:42

Pellie schreef:
grid, ik ben erg lui... :mrgreen:

maar in de zomer wel opletten voor algengroei en bladeren in water zijn ook niet bevorderlijk

Jacky --> klinkt goed en idd een tinkerkluppie kan je goed helpen met ritjes

We horen t hier wel als t definitief is en dan natuurlijk ook foto's van nieuwe stekkie (kan de more smilies niet openen dan loopt ie vast dus geen picturesmile hier)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:03

ze staan in de stallen

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:20

spetter, lekker gedoe bij de ikea dus, vind dat ze leuke dingen hebben maar kan er nooit echt zijn met die drukte
jammer dat alle leuke dingen te breed waren
lekker fonduen, leuk hoor

indezz, is dit blaze op de foto, wowie had hem niet herkend
is deze foto van de voorkant erg typerend voor hem, dan sla ik hem ff op voor de analyse ook, staat ie te koop dan ga ik ff iemand aanpraten die hem voor mij moet kopen en hem aan mij moet geven haha

wenk, fijn dat de pomp het weer doet, gelukkig maar
en gekke cesair met dr voetenbadjes, onze pup is vanmiddag later nog eens over de plas heen gezwommen hier, eng brrr

jellie, leuk een bezichtiger, hopen dat t is wat ze zoeken jullie huisje

chubby, morgen huisje kijken, leuk
en simba nog helemaal dronken zal nu ook ff voor dr opkomen idd met dr mandje

leon, vrijgezel... hmmz knoop echt doorgehakt, hadden we het al over op msn, beter zo denk ik, maar toch een

silas, leuke dag gehad met chev, ben benieuwd naar t verslag

grid, lekker kwpners eruit rijden strakkies!!!

FK, prachtig ja die foto van kit

jacky2, misschien naar andere stal toe, idd maar ff lekker rustig kijken, het klinkt allemaal heel leuk!

figje heeft vanaaf nog ff lekker mogen spelen in de bak, de oude bak was echt enorm hard dus kon niet zien of fig nou niet helemaal lekker liep, leek soms wat op eitjes te lopen, maarja zo loop ik zelf ook in die bak
benen wel gevoeld en daar was niks aan te merken, zal wel goed zijn, maar hij geeft t ook niet aan als ie wel wat heeft

morgen hele dag oppassen, dus savonds naar fig en daarna met mensen van stal een parelli dvd avondje haha we hebben zulke gave dvd's dus ff iedereen laten zien

koliek merrie van stal heeft vandaag met vlagen veel buikpijn gehad weer
t was telkens een uurtje liggen/staan/liggen etc... dan was het weer ff goed, en dan was t weer bingo
ben benieuwd hoe t morgen met dr gaat

nog ffekes bokken en dan mn bedje in, voelt voor mij al als 11 uur, haha erg

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:21

Chub: Dat is schrikken van je broer. gelukkig is het redelijk goed afgelopen.
Simba ook weer thuis, maar wel nog zielig

FK: leuke foto's weer

Desillies: Jammer van Debo. Hopelijk kan je iemand anders vinden.

Jellie: bezichtiger voor je huis? Dat is snel.

Citaat:
Owww, kijk eens wat een mooie foto op de weblog van Cheveyo, de bovenste!!!

Dat is zeker een hele mooie foto Goed gedaan Chev

Citaat:
wil je trouwens weer mijn kerstkaarten hebben voor je moeder??

Jaaaaaa, graag Wilde hier ook al een oproep doen voor degene die naar de hengstenkeuring komen de 14e.
WIE ZIJN KERSTKAARTEN WEGGOOID, GRAAG MEENEMEN EN AAN MIJ GEVEN!!!!.Mijn moeder zamelt ze in en dat gaat weer naar instellingen.

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:34

Te laat, Mariel!!!
Heb ze al weggedonderd....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:40

die naar me opgestuurd zijn, of nieuwen?

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:41

Baileys schreef:
Te laat, Mariel!!!
Heb ze al weggedonderd....

Nu al????????????? Vond je ze zo erg

Pellie: de opgestuurde. Nieuwe kan je bewaren tot volgend jaar

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:45

wat doen de daarmee dan?

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:47

ja met al die debiele groeten van iedereen erop haha
ik kom niet naar de keuring, mn moeder had ze anders graag aan je gegeven denk ik haha

ik ga nu echt mn bed in, zeg het al zo vaak haha

tot morgen, ben er wel heel weinig dan denk dus niet teveel beppen!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:48

Pellie schreef:
wat doen de daarmee dan?

Ze halen de postzegels er weer af en ze worden gebruikt om weer kaarten te maken(creatief) en weet ik al niet meer.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:49

als ik ze niet vergeet zal ik ze meenemen naar de hengstenkeuring,

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:50

ah kee nou idd niet vergeten nee!

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:55

hai was ik ook weer even.
niet veel nieuws te melden eigenlijk
sterkte voor de mensen die het nodig hebben.
weer hele leuke foto's gezien.
hier nog een foto van deems in z'n nieuwe jas en met zijn kleine vriend.
Afbeelding

spetter: wij gaan morgen naar Ikea, hoop dat het niet te druk is.

roos:hoop dat de koliek merrie opknapt!!

Snow: relatie uit dus? tjee

heb alles wel bij gelezen maar heb de fut niet om op alles te reageren.
zou trouwens een heel lang berichtje worden denk ik

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:02

whaaaa lieeef....

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:08

leuk he, de grootte en de kleine, is helemaal leuk als Kaya naast trix de shire staat, echt grappig

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:09

haha word helemaal verlegen van jullie complimentjes op die ene foto op mijn weblog, tssss.

Vandaag een superdagje gehad. Het was lekker fris en het kraakte dat het vroor. Reden voor Kit om lekker frips te doen en even de trainer uit te proberen (heel miniem maar toch even wat hengstenstreekjes tonen). Na wat losrennen in de roundpen gingen de lange lijnen er aan en moest meneertje Kittel aan het werk . Hij is weer helemaal bij de pinken, de penis gaat de goede kant op ( )en hij was lekker scherp op de hulpen. Het ziet er echt zo makkelijk uit met die lange lijnen, hup links, hup rechts, stap, draf.
Ik zei dat ik dat ook wel eens wilde voelen/doen als Kit wat verder was in de training. Tot mijn verbazing gaf hij aan dat ik dat zo direct dan maar eens moest gaan voelen , ehum oke wow stoer!
Kaaanonne zeg hoe lekker scherp en gevoelig Kit is, de enige dingen die hij fout deed kwam doordat ik op de verkeerde plek stond haha. Kit is goed om het mee te leren want als je het niet goed doet dan doet hij het ook niet }> , de grapjas. Angelique heeft het heel mooi op film staan, ook zijn gevoeligheid bij het loswerken.
Het is met Kit ook heel belangrijk om je ogen continue op hem te houden, omdat hij zo gevoelig is reageert hij op elk stukje lichaamstaal van jou. Ik had een beetje ruzie met de lijnen en de trainer ging ze samen met mij een beetje uit elkaar houden, tja aandacht 1 seconde weg, hup Kit komt gelijk naar binnen .
Doordat Kit zo goed reageert is het leuk om dit soort dingen te doen, volgens de trainer kom je ook maar weinig paardjes tegen die zo gevoelig als hij zijn.

Naderhand hadden we het er nog over dat ik zo benieuwd was naar hoe Kit het onder het zadel zou doen. De trainer was erg benieuwd naar de 1e 2 dagen onder het zadel haha, bij Kit gaat nu zeker weten de pop eerst op het zadel en dan pas gaan ze verder.
Angelique en ik riepen tegelijk dat hij ons dan maar moest bellen als hij er de eerste keer er op ging haha. Evil!!
Op het eind werd Kit losgeklikt en heb ik hem even nagelopen, helaas weer mok op beide achterbenen en aan zijn beide knietjes voor ....zaterdag maar een sebacilkuur geven.

Echt super hoe je in de training van je paardje wordt betrokken, dit had ik echt niet zelf kunnen doen, ook niet met behulp van iemand. Op deze manier hebben zij de touwtjes in handen en kijk ik over de schouder mee als ik er ben, mag er van proefen als de tijd daar is en zo samen met mijn paardje samen leren.

De trainer ging verder met een paardje van hun daar op stal om in te rijden. Echt zo'n stoer relaxed dier, braaf en vind alles best. Echter had dat paardje ook geproeft van de frisheid en ging volledig uit zijn panty ,kwam 1 keer heeeeel hard bokkend op het hek voor mij af...brrr zou te laat zijn geweest om opzij te springen hihi. De rust was wedergekeerd en de trainer ging er op, inclusief een minirondje buiten op het betonnen erf onder het zadel. Nadat hij klaar was met rijden mocht Angelique er even op als ze een cap op zou doen. Echt gaaf zeg! Het paardje was helemaal onder de indruk van het uitstapje naar de buitenlucht dat hij eigenlijk op was. Het stappen en draven ging nog redelijk maar toen ik er daarna ook nog even op mocht was het kwartje echt op en had hij bedacht dat ik de sch*t kon krijgen, ik kon hem niet eens met 2 handen aan een kant met zijn hoofd opzij krijgen hahaha, laat maar prettige wedstrijd, braaf paard, goed je best gedaan, ik heb je stuurwerk genoeg verprutst hihi.

We hebben veel gelachen vandaag en genoten van de diertjes maar vooral veel geleerd!!

ehum sorry, lang verhaal geworden

Snowdon, weer vrijgezellig, oh oh hoe doe je dat toch!

Leuke knollies weer in the picture gezet zie ik!!
Simba weer terug van kliniek, verwen haar maar even lekker.
Verder nog veel en veel meer gelezen.

Morgen mag ik weer werken, haha voelt echt als luilekkerland nu maar heb nou eenmaal nog zoveel vrije dagen.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:19

Wat een scheetige foto Annick! Is Deems lief voor die kleine?

Mariel, zijn kaarten van vorige jaren ook goed? Ik bewaar kaarten eigenlijk altijd, terwijl ik er nooit iets mee doe. Als je moeder ze kan gebruiken van voor 2005 dan ga ik eens goed zoeken in de kasten.

Chub, sterkte voor je broer en vriendin! Wel heel suf dat hij nog nooit een gordel draagt. Knuf voor Simba, arm ding.

Chev, super foto!!! Fijn dat Kit weer zo goed ging vandaag.

Indezz, mooi koppie heeft je Tink! Echt een om verliefd op te worden. Roos ben het helemaal met je eens.

WenK, moet ik me weer schamen voor Cesair! Dit deed ze toen ze nog met mams was ook......
Fijn dat de pomp weer werkt, scheelt weer voor je.

Jacky, nieuwe stalling klinkt goed.

Leon, dit was voor jouw zeker poppetje 101! Wie o wie past er toch echt bij jou?

Chev, Silas en Wenk, inpakken van de Batties hoeft niet meer! Mijn lieve moeder is vorige week al goed bezig geweest en vandaag hebben we de bijlagen er snel samen bijgedaan zodat de zending om 5 uur naar het postkantoor kon. Nu maar hopen dat ze nog voor de jaarwisseling bij iedereen zijn.....
Volgende keer hoop ik dat ik weer op jullie kan rekenen!!!!!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:25

hey zat me helemaal vrij te houden om elke avond opgeroepen te kunnen worden haha. Na ja, heb wel meer te doen gelukkig haha. Had je graag geholpen hoor .

Mijn Kit vind het ook leuk om emmers om te gooien, cementbakken laat ie wel weer staan tot dusver gelukkig.

Chub sterkte voor broer en vriendin, wilde ik nog even zeggen.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:26

Vasthi schreef:
Mariel, zijn kaarten van vorige jaren ook goed? Ik bewaar kaarten eigenlijk altijd, terwijl ik er nooit iets mee doe. Als je moeder ze kan gebruiken van voor 2005 dan ga ik eens goed zoeken in de kasten.

Ja hoor, ga maar zoeken Mogen ook andere kaarten zijn hoor. Verjaardag enz.

Citaat:
Chev, Silas en Wenk, inpakken van de Batties hoeft niet meer! Mijn lieve moeder is vorige week al goed bezig geweest en vandaag hebben we de bijlagen er snel samen bijgedaan zodat de zending om 5 uur naar het postkantoor kon. Nu maar hopen dat ze nog voor de jaarwisseling bij iedereen zijn.....
Volgende keer hoop ik dat ik weer op jullie kan rekenen!!!!!

Is de bijlage leuk geworden. ben heel benieuwd of het nog een beetje op het origineel lijkt

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:29

wat gaaf dat het zo goed gaat met kit, wel weer rot dat ie mok heeft

waneer gaan ze erop dan?
je gaat wel fotos maken he?? ben heel benieuwd.

Vasthi: ja damian vind hem wel leuk, die kleine blijft bij hem, lijkt wel of ie zich veilig voelt bij hem.
Damian is wel aan het veranderen, staat hoog in rang nu, zeker als Spike niet in de bak staat.
pollo dr pony, Narolo is nu bij ons in de groep, sinds 2 dagen.
Narolo is vrij dominant, ik dacht dat word nog wat.
Damian zn groep is heel rustig.
maar ik was heel verbaasd hoe damian er op reageerde, hij is niet bang voor Narolo en jaagt hem weg.
tja kleine ventjes worden groot