[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:11

Tja het gaat niemand wat aan wat jij verdiend en hoe je het spendeerd. Mijn zus en ik verdienen evenveel. Echter kan ik daarvan wel 40% sparen en zij niets .. Dat is mijn keuze of het hare.. Maar kom dan niet bij mij zeuren dat je geen geld hebt. Daar kan ik niet tegen...

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:26

Kijk daar kan ik ook niet tegen. Heb ook zo'n familielid en leden. op dit moment geef ik minder dan de helft uit aan de paarden. Dus hou nog veel over. Maar dat hoeven hun niet te weten. Als mijn man en ik het maar weten dat is genoeg.
Je blijf keuzes maken in je leven. Maar als wij een auto kopen of een paard dan krijg ik weer gezeur over me heen en lijken mensen gewoon precies willen weten hoe ik dat doe. Tegenwoordig zeg ik gewoon dat ik een hele goede baan heb en mijn man ook, is wel de waarheid en dan klaar.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:49

Jolandaa_ schreef:
Iedere dag 2x maar voeren, binnen em buiten zetten. En dan nog rijden. Zoveel tijd heb ik niet..
Maar neemt niet weg dat ik geen respect heb voor degene die dat wel willen en kunnen. Petje af. Ik doe het ze niet na.

Nou.. ik heb op t moment ook weinig tijd (werk + studie) daarom ga ik ga maar 1x in de week naar t paard en heb hem uberhaupt nog nooit gevoerd :o.
Maargoed hij is ook nog geen 3, laat maar lekker spelen. Hij staat toch lekker 24/7 buiten, inmiddels alweer lekker op t gras. Wat dat betreft ben ik heel blij met deze stal. Paardjelief komt niets tekort, ookal blijf ik eens 2 weken weg.
Zo veel kost het me ook (nog) niet gelukkig, kost me nu gemiddeld 5 euro per dag, kijk als je zo zegt is het heel weinig :+.

@ sweetsox, ik weet niet wat je nu betaald, maar je kan overwegen om Sox een jaartje ofzo in de opfok te zetten, dat is vaak stukken goedkoper en je hoeft niet meer iedere dag langs (dus scheelt ook tijd).
Het is ook voor een groot deel jaloezie hoor. Ik heb ook wel eens dat iemand zegt ' van poe dat jij een paard kan betalen.. dat zou ik ook wel willen, maar ik kan het niet betalen' , terwijl ik minder inkomen heb dan die persoon.. weten zij veel! Die persoon ik kwestie gaat dan ieder jaar 3 - 4 weken lang duur op luxe vakantie, kijk dat doe ik dus niet en daarom kan ik dus een paard betalen (en ik heb een heel lief vriendje waar ik op kan terug vallen als het nodig is, anders had ik het ook nooit aangedurfd).

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:37

Het klop wel iedereen vind andere dingen heel belangrijk. De een vakantie de andere weekendjes weg en weer een ander wil alles oppotten.

Ik heb voor deze pension heel bewust gekozen, hiervoor stond ze in de opfok en dat ging niet zo als ik wilde. Wilde vaak mijn paardje zien en lekker veel laten zien van de wereld. Dus wandelen en poetsen en zo. Op de opfok voerde ze niet bij waren gewoon lekker 24/7 buiten. Mijn probleem begon toen sox een hele erge wormenbesmetting had. ze werd er loom door en haar buik zwol op. Ze stond 45 minuten bij me vandaan dus er snel heen om te kijken hoe het ging met haar ging niet. Tot ik de dierenarts belde dat ze loom werd omdat ik er dus op een avond kwam en me kapot schrok. Omdat ik er van uit ging dat als er iets met mijn paardje was ik gebeld werd. Ik ging haar temperatuur meten en eigenaar van pension wist niet hoe dat moest. bleek ze koorts te hebben. Toen de dierenarts kwam bleek ze ze inderdaad een vitamine en minerale tekort te hebben. En moest ze bijgevoerd worden. Mijn koppige sox moest er niks van hebben. wilde alleen gras en hooi. Toen bleek mijn moeder ongeneeslijk ziek en was vaak een ander half uur van huis om naar mijn moeder te gaan. Toen wilde ik per direct weg. Uit eindelijk gevraagd aan de stalbaas of hij een plekje wist omdat mijn sox nog te jong was voor hem op stal. hij heeft toen een uitzondering gemaakt. Kreeg toen ook bijna alle mensen van stal over mij heen. Omdat ze dat heel onverstandig vonden. Wel allemaal geen ervaring er mee of in elk geval 99 procent. heb haar toen 2 dagen later opgehaald en haar op pensionstal gezet. Waar Tjitske ook stond.

Beste keus ooit. Zaterdag is ze naar deze stal gegaan, in de ochtend ging het met mijn moeder goed. Toen ik Dinsdag terug kwam ging ze erg achteruit. Woensdag werd ik opgebeld door mijn vader dat ik nu moest komen want mam had nog maar hooguit 4 dagen te leven. Die nacht is zij overleden en ben ik bijna twee weken bij mijn vader geweest. En mijn veulen heeft er niet onder geleden.

Sox kreeg wortelen van de stalbaas moest ze niks van hebben maar ging ze toch eten. Ze ging voorzichtig haar veulenbrok eten. Kreeg meer energie, nooit problemen gehad met rare dingen in stal terwijl ze dat niet gewend was en in de kudde wel laten wennen gaat het super goed.

Mijn Sweet sox is mijn steun geweest om door te kunnen gaan en mijn vader te kunnen helpen en de kracht te hebben om mijn moeder ook te steunen. Heb mijn moeder beloofd altijd voor mijn vader te blijven zorgen. Op deze stal zal ik dat kunnen omdat als ik er een keer niet ben er voor mijn paarden goed gezorgd word.

Heb veel dingen geleerd:

Een met oppotten van je geld is geen garantie om oud te worden.
twee de wereld draaid om geld. Dus hou dus wel wat achter de hand.
drie je leef nu, je weet niet hoe lang je leef en gezond ben. Dus geniet nu van je leven. Er is misschien geen later.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:46

Mijn vader is inderdaad ook zo, zeker nu we er achter gekomen zijn dat mijn broertje heel erg ziek is bewaren we zo min mogelijk voor later. Als we leuke dingen willen doen en het kan, dan doen we het ook.

En sweetsox, groot gelijk hoor! Ik zou haar ook houden, zeker als het geen financiële kwestie is, lekker genieten van je meisjes!

Ik heb zo veel zin in zondag! Ik heb Dublin dan een jaar en ik doe mee aan de sokkenwasrit, mijn vader heeft gisteren een nieuwe auto gekocht die de trailer kan trekken dus we kunnen lekker op weg. We hadden er al een een Mercedes, maar die was tijdelijk. Onze nieuwe auto is echt zo ontzettend gaaf!!

Afbeelding
Een ford raptor in het zwart net zoals de afbeelding! :D

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:03

gaaf zeg, ja mijn man heeft ook een gave auto nu en kan twee paards trekken dus ik ben ook helemaal blij.

Ja zo is het hoor oppotten kan altijd nog als de kinderen de deur uit zijn.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:11

donnar schreef:
Mijn vader is inderdaad ook zo, zeker nu we er achter gekomen zijn dat mijn broertje heel erg ziek is bewaren we zo min mogelijk voor later. Als we leuke dingen willen doen en het kan, dan doen we het ook.

En sweetsox, groot gelijk hoor! Ik zou haar ook houden, zeker als het geen financiële kwestie is, lekker genieten van je meisjes!

Ik heb zo veel zin in zondag! Ik heb Dublin dan een jaar en ik doe mee aan de sokkenwasrit, mijn vader heeft gisteren een nieuwe auto gekocht die de trailer kan trekken dus we kunnen lekker op weg. We hadden er al een een Mercedes, maar die was tijdelijk. Onze nieuwe auto is echt zo ontzettend gaaf!!

[ Afbeelding ]
Een ford raptor in het zwart net zoals de afbeelding! :D

Oh op die bak past nog wel een tafel zeker? :p

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:17

Haha ligt er wel aan, de bak is niet heel lang. Volgens mij nog geen 2 meter

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:21

Mooie auto zeg!

Net bijna alle stallen gedaan, bah heb nu echt geen zin meer ook nog te rijden. Ik ga zo lekker op de xbox :D

Ik wilde ook al zeggen, kan Sox niet ergens anders op pension voor een tijdje, geen opfok daar ben ik ook geen fan van, maar ergens lekker op een boerderij ofzo waar ze buiten kan met andere paarden, maar waar je wel dagelijks ermee aan de slag kan. Is inderdaad veel goedkoper. Maar als jij verder tevreden bent, gewoon zo laten :)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:33

Ze kan hier heerlijk veulen zijn, heel de dag naar buiten en word goed verzorgd. Waarom veranderen als dit zo goed gaat, waar ik zo tevreden ben. als ik dan misschien 100 euro bespaar mag ik mazzel hebben. Terwijl het financieel helemaal niet nodig is.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:56

Dan gewoon zo houden :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:04

Ok ik dacht dat je het te druk vond, maar als je het zo goed vindt, moet je het gewoon lekker zo laten. Voor een ander moet je niets gaan veranderen, enkel voor jezelf!

Gave auto zeg!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:28

Nee, wat is te druk denk ik dan. Mijn dochter doet tjitske helemaal ben alleen degene die betaald hahaha. Sweet sox en misty is wel echt mijn dier zeg maar. Die verzorg ik met liefde.

het enigste wat ik jammer vind is dat sox niet met me mee kan als ik met misty in het bos ben. Had haar graag meegenomen af en toe. Lijk me heel leuk, maar niet te doen denk ik. Als ik een lange wandeling met sox wil doen in het bos. Vind ik dat ze nog wat sukkeliger moet worden. Ik denk namelijk dat als ze iets ziet wat ze eng vind toch een heel kort sprintje trek.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:34

Kun je niet meewandelen met een stapritje van je dochter?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:23

Als handpaard Ellen? Dat moet goed komen hoor, helemaal als Misty Sox de baas is. Anders eerste keren iemand mee die eventueel Sox (of Misty) over kan nemen als het niet gaat? Ik heb hier hier ook gedaan toen Luna nog jong was, was erg leuk!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:20

Dat zou ik niet durven. Een paard zo aan de hand vast. Ben ook scheitluis eerste klas haha.

Veulen heeft hier een naam. Nola. Dana's Nola. En ze blijft, heb gevraagd of als ik er over 3 jaar nog ben mag overstappen :') :p

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:35

Jolanda, leuke naam vind ik dat.
Lotte, leek me wel leuk, en moet ook qua misty goed te doen zijn. Maar daarvoor moet Misty eerst haar onder haar krijgen en dan kan het wel. Maar wil dan wel even kijken hoe ik dat het beste kan aanpakken. Gewoon kleine stukjes proberen en dan steeds verder weg. Ook eerst proberen met mijn man samen dat hij met sox loop. Dan ik sox als handpaard en hij erbij dat hij kan overpakken kan gelijk de hond mee wandelen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:17

Ik ben morgen aanwezig bij de sokkenwasrit als fotograaf net als vorig jaar. :)

Heb hooi gevonden eindelijk, net op tijd het laatste pak gaat vanavond open. Fjoe.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:51

Heb je nog iemand gevonden voor je fotoshoot?

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:12

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:36

Ben benieuwd wat ze krijgen :)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:35

Super spannend.

ik vandaag bezig geweest met het ergste wat je kan doen sokken er af gehaald vanwege de mok. Zelfs de arts erbij gehaald omdat het zo slecht eruit zag.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 23:09

Ik vertelde ook een paar bladzijdes terug dat Dublin zo'n last van Rasp had, we hebben een huidschraapsel laten nemen en er zitten geen mijten in. Nu dus kijken wat het dan kan zijn..

Sweetsox, wel ontzettend balen dat ze het zo erg heeft dan!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 23:46

Wat vervelend :(

Morgen in Roermond toch maar mijn zadel ruilen voor die arizona. Ben benieuwd.
Denk dat ik meteen al ga sparen voor een freemax westernzadel :D
Maar ben benieuwd...

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 23:54

ja ene kant voet is het alleen dikke vieze brij wat heel hard is probeerde het zacht te krijgen met betadine shampoo maar hielp niet. Nu maar in de groene leem gezet hopelijk dat het wat help zodat ik de huid ademend kan krijgen. Want dan kan het behandeld worden.
Andere been is helemaal open. toen ik haar kocht zag ik al dat het helemaal nat was en er niet goed uit zag. Nu toch maar de sokken er af vanwege het natte is het nog erger dan ik dacht. nat/bloedend/opgezwollen rode huid met diepe kloven erin. veearts erbij gehaald hou niet van wachten als ik mijn dieren eerder kunnen helpen en hydrocortiderm gekregen. Veel te weinig zie ik nu al. Dus daarover maar bellen. ik hoop het open been morgen in elk geval iets rustiger te zien. Heb gezegd wat ik van plan ben en dat vind hij een goed idee. Eerst droog krijgen en gelijk ontsteek remmende zalf erop, als het dichter is dan zinkzalf er op smeren. Is de huis rustiger dan behandelen met 3 dagen neocidol week niks en weer 3 dagen neocidol. Ondertussen de sokken voorzichtig betasten op de goede plekken en al borstelend eroverheen. Gewoon om haar te leren dat ik dat elke dag ga doen. Zodat ze geen vieze sokken houd en de rommel er uit gekamd word. Bij tjitske en sweet sox help dat wel enorm. Dus hoop dat het bij haar ook wat ga helpen want vieze sokken zijn niet ademend en blijven langer nat.

Maarja een goed plan wil niet altijd werken, dus hoop in elk geval het in een maand een groot verschil te zien, Vind ik de vooruit gang niet voldoende scheer ik weer de sokken korter

Vind het alleen wel heel erg dat ik sinds ik haar nieuwe baasje ben haar zo pijn moet doen om het te behandelen. Maar ja vorig baasje heeft het niet gedaan/geen tijd er voor, dus moet ik gelijk tijdens een band opbouwen helaas dit doen. Ik hoop dat ze begrijp dat ik haar niet pijn wil doen maar dat ik haar wil helpen.