[TI] [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grrr

Re: [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:33

He Leon, ik dacht dat je hier wel naar je zin stond? Zoek je weer iets in de buurt? Ben ook wel benieuwd naar de reden? Bloos

Je neemt natuurlijk 2 paarden en drie pony's mee of niet? Dan zal een pensionstal wel wat duur uitvallen misschien, hoop dat je een leuk stukje land vind!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:37

Snap je helemaal Leon, dat zou ik denk ik zelf ook wel missen.

Whis_Serada

IK snap je hoor Leon.
Een wei met toezicht en iets van een schuur of zo zou al lekker zijn he

Boncho

Bes lastig lijkt me, een nieuw plekje zoeken voor je eigen paarden/pony's......
Succes Leon! Hoop dat je iets vind! Heb je er haast bij?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:40

Ik heb ook erg veel respect voor mensen die op de manier als Leon.
hun paardjes weten te houden hoor.
Dag in dag uit door weer en wind.
In de donker ploeteren om de waterbakken te doen eten te geven ze te verzorgen enz enz.
En net wat je al zegt je bent vaak altijd alleen bezig en is gezelschap ook wel eens leuk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:41

Begrijpelijk hoor Ja

Je paardjes stonden daar toch wel wat 'achteraf', als ik de plek goed inschat en naast een flink drukke weg. Je had het ook over weinig uitrijd mogelijkheden?

En hoewel stalgenootjes een pain in the ass kunnen zijn, is het wel zo dat het een stukje levendigheid en gezelligheid met zich mee brengt, en áls ze mee helpen ben je inderdaad zo door de klusjes heen.

Helemaal begrijpelijk dus Ja

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:41

inderdaad, ik zou het niet kunnen. Zelfs een pension stal zou ik niet kunnen, elke keer moet je er wel heen enzo.
Ik heb geluk dat ik de "luxe" heb om een paard aan huis te zetten.
Als dat niet kon, had ik waarschijnlijk geen paard genomen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:42

Wij hebben geen haast, maar stalhouders vaak wel Clown Dus hét kan vrij snel gaan als iets me aanstaat....

Thanx people Lachen Ik kan mezelf wel schieten om m'n wispelturigheid, terwijl ik toch echt wel weet wat ik wíl. Lijkt er zo niet echt op he hihi.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:43

NOu ik vind het niks met Wispelteurigheid te maken hebben hoor.
Het moet geestelijk en fysiek wel op te brengen zijn allemaal.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:43

Heel veel begrip voor zelfs Leon! Heb me zelfs weleens afgevraagd hoe je dat altijd deed, je moet er toch voor heen en weer. Hier is het altijd heel veel werk, maar wel veel mensen over de vloer, ook met buren samen, en dan is het wel te doen.
Ik denk dat veel mensen onderschatten hoe het is je paard echt helemaal zelf te verzorgen. Wij moeten er regelmatig iets voor laten of verzetten, omdat hier de boel toch voorgaat. Maar dat is aan huis, en is het dus donker en regen ren ik even snel erheen. Plus dat ik lieve buren heb, die gerust even wat voor ons doen als we weg zijn...

Hoop voor je dat je gauw een plekkie vind, waar ze wel net zo lekker staan als nu!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:44

Kan het me ook goed voorstellen hoor, vooral het alles alleen doen, geen schuilmogelijk heden is ook wel prettig alleen al voor je eigen idee.

succes met je zoektocht naar een plekje,

Hier waren de houdinies weer ontspant uit de wei/paddock achter, ze hebben nu de eerste dagen huisarrest en komen alleen achter het huis buiten,
Serada bedacht er ook nog eens een spelletje van te maken, en haar lekker niet te laten pakken. luut was er minder blij mee vandaag.

sterk stroomapparaat is besteld en hoop ik volgende week ergens binnen te krijgen, en dan is het gebeurt met de pret.

ze lopen op stal verder de hele dag te eten, slapen doen ze strak tegen elkaar aan, dat is wel grappig om te zien, Iris heeft wat fotos gemaakt, die zullen wel komen vandaag ergens.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:44

je weet nu wat dit is, en het bevalt je niet. Dat is goed toch. Heeft niets met wispelturigheid te maken.

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:45

Boncho staat ook op een pensionstal maar we hebben het geluk dat daar eigenlijk alles gedaan wordt! Voeren, buiten zetten, uitmesten en zelfs dekens wisselen als je dat wilt. Als je dus een dag niet kan is er niks aan de hand, je paard heeft dan in elk geval zn natje en droogje en kan buiten zn benen strekken.
Het nadeel van onze stal vindt ik wel dat de paddocks snel nat zijn en de paarden maar zo'n 3 uur per dag op het gras staan als het land het toelaat.....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:45

Ligt er natuurlijk ook aan wat voor pensionstal je hebt Janet.
Ik sta dan op 'pension' maar ik kom rustig een week niet hoor Clown
Er zijn in totaal zes meiden, 14 pony's waaronder twee van mij. De rest is allemaal eigen paard van de boer/zijn dochter.
En stal met tientallen meiden die de hele dag door met hun paardje bezig zijn, dekentjes, scheren, tutten en kwebbelen.. niet mijn ding.
Ik mag graag samen rijden, samen werken, samen kletsen enzo, maar ik kom voor mijn paarden, en werk graag met paarden omdat ze me rust brengen. Tenminste, dat is de bedoeling Tong uitsteken
Ik heb de mogelijkheid niet voor het aan huis houden, twee Tinkers passen niet in onze tuin Huilen van het lachen
Vind dit echter wel een ideale oplossing Ja

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:46

Dan zouden de mensen mij ook whispelteuring vinden.
Kijk naar mij paarden te koop, paarden onder dak ergens anders, nu Whis weer op stal.
Maar kijk er zijn dingen die kunnen veranderen (bijv Whis nu met uier) dus kies je weer voor iets anders.
En alles uit het oogpunt voor je zelf en voor je beesjes

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:46

Teuntje111 schreef:
Ja, Kato komt uit Ulicoten... Ik ben er afgelopen donderdag nog geweest. De nieuwe bewoners zijn klant bij mijn stalgenoot en ik ken ze ook al iets langer Lachen

Kato was alleen niet in opperbeste "staat" toen ze daar vandaan ging. bijna 400 kilo te licht Nagelbijten / Gniffelen

Pfoe, da's veel. Van mij mochten de paarden ook altijd wel wat beter bevleesd zijn, hard werk = gewoon meer eten geven.
Bevalt het de nieuwe bewoners, veel mogelijkheden in ieder geval. Alleen wel wat "renovatie" nodig. Tenminste, ben niet meer in het woonhuis geweest, maar dat was toendertijd niet mijn ding.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:47

Gewoon iets onderschat toch? Kan gebeuren, er komt vast wel ergens een leuk plekje!

Ik ben dan ook heel blij met dit plekje waar we wonen, en het werk verdelen wij dan juist ook met onze 2 pensionmensen, die erg trouw zijn!

Maar als ik hier niet zou wonen was ik niet paardloos hoor, ging ik ook een leuk pension zoeken!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:48

HA! Federer in de finale morgen, 6-3, 6-2 gewonnen Go jij! Go jij!
...
..
.
Bloos

Ach, en wispelturig.. we zijn en blijven mensen he Knipoog Niemand is perfect.
En als het je niet bevalt of als je weet dat het beter kan of je zit even heel moeilijk, dan is het je goed recht toch? Lachen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:50

Berdien ligt misschien ook wel aan de pension stal, maar ik ken mezelf, en zie mezelf niet elke dag naar mijn paard toe te rijden.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:51

Nou ik toch bezig ben.... nee vertel nog niets over ons nieuwtje Tong uitsteken

Maar ben wel best enthousiast over waar ik dinsdag ga kijken! Alleen weet ik nog niet wat Arjan er bij denkt qua financien Clown
(ivm dubbele maandlasten t/m april..... 6 mnd opzegtermijn!)

Maar het gaat dus om 1 ha met 4 stalletjes, omheind met gaas én bomenrijen, buitenvoerplek ook, grondwaterpomp, 200 meter van pensionstal af alwaar gebruik van rijbak erbij in zit. Stalhouder zorgt voor ruw voer, inbegrepen bij prijs.
Wei is dan voor onszelf... prijsafspraak is nog niet helemaal rond, maar er viel wel wat te regelen. Nog geen stroom dan, maar we hebben zelf een aggregraat én 200 meter lopen afstand is de pensionstal alwaar ik vaak zat zal komen dan ivm rijbak... Is dus bij Loon op Zand, AAN de duinen, je hoeft geen verharde weg over om het uitgestrekte gebied in te gaan.
Klinkt prijzig he? Nou viel echt reuze mee! Maar proberen uiteraard nog wel wat te regelen Knipoog

edit: owja afstand in rijminuten met de auto.... 5 minuten meer als huidge locatie
Laatst bijgewerkt door snowdon op 25-10-08 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:51

Bloos Bloos Soory Luudie voor het ongemak van mijn Houdini
Maar geniet wel van de verhalen hoor Jes.

Ik sta ook op een heerlijke stal.
Alles kan en mag en is bespreekbaar, heel behulpzaam zijn ze.
Nu ook Piet de stalbaas meet s'morgens temp voor me , zet alle paarden buiten, Wisselt ze in de winter heel de dag.
Met de dracht en bevalling hebben ze super geholpen en me bij gestaan.
Nu ook zonder probleem kon Whis komen toen ze ziek werd.
En een stal hebben ze nu ook voor me vrijgehouden (weet zeker dat ze diegene die is komen kijken af hebben gezegt).
DUs ondanks mijn eigen sorres had ik er nooit weg gewilt en gehoeven

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:52

Afbeelding

voor peet

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:54

Snowdon; succes met je zoektocht!! Als ik de beschrijvingen hier zo lees kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Onze paarden staan bij een ex-boer. Hij heeft zelf 5 paarden en 3 pensionpaarden. Perfect, ze krijgen hun natje en droogje en hij is altijd bereid iets extra te doen. En zo dragen wij ook ons steentje bij en verzorgen we alles als ze op vakantie zijn.
We komen er met 6 meiden en Carlo. Goede sfeer en we helpen elkaar. Ben wel blij dat het verder niet groeit en er ook geen nieuwe mensen komen, tenzij wij dat zelf zo regelen.
Soms vind ik het heerlijk er alleen rond te sjouwen en andere keren is het leuk lekker te kunnen kletsen en samen te rijden.

grrr

Mag ik raden Leon????? Een paardje erbij??????? Veulentje ofzo? Haha!

Dat landje klinkt super toch? Eigenlijk gewoon perfect!!!!!

Ohhhhh, wat een schattige foto! Knipoog

Whis_Serada

Het klinkt goed Leon.
GEwoon alvast gaan kijken, met arjan komt dat heus goed