[TI] [HK] Op naar een zomer vol Tinkerplezier samen met deel 4!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

A_Pallieter

Re: [HK] Op naar een zomer vol Tinkerplezier samen met deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:52

succes met wassen Haha!
Wel jammer dat je schoonzus zelf er niet bij kan zijn.

Pfff, nog maar een maandje trouwens en dan gaat pallieter alweer voor de keuring, gaat allemaal zo snel!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:53

inderdaad.

We gaan morgen naar de kwpn keuring, is zo anders en minder gezellig dan een tinker keuring.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:55

Ik ben der nog nooit geweest, maar het lijkt me inderdaad een hele andere sfeer om daar te zijn...... meer arrogantie denk ik, tenminste zo komt dat altijd een beetje over.....

ik vind de voorpret van keuringen al geweldig, heerlijk de paarden wassen en trainen geweldig! En dan na afloop gezellig met elkaar blijven kletsen, echt een heerlijke dag is het vaak

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:17

Het is niet zo heel gezellig. Concurentie nemen ze heel serieus, arrogantie zie je daar heel veel.
Het schijnt dat de keuring waar we morgen heen gaan, wel gezellig te zijn.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 18:34

Doei!

Welkom Charlot.. Lachen

Sharianne, ook welkom.. Lachen
Ik ben het eens de anderen over dat ze je paarden wat schraal vinden.. Dat het NSvT graag dunnere paarden ziet is wel duidelijk, die vonden Prada zelfs te dik op de keuring weet ik nog.. Maar goed, als ze verder gezond zijn.. Who cares.. Lachen

Klaar met werken.. Dalijk nog even naar de paardjes, het is echt lekker weer.. Lachen

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:42

Veel succes met wassen en vlechten! Hopen op een mooie premie Knipoog .

Ik klim zometeen nog even op Kanyana en dan is Gryffindor weer aan de beurt. We zijn hard aan het trainen voor de wedstrijd van komende zondag. Door de hagelbui van afgelopen zondag is het terein erg slecht, want er was een zomerfair toen aan de gang. Maar het is nu zulk goed weer dus ik ga er van uit dat we moeten rijden Haha! .

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:11

Doei!

Ik zie paarden ook graag wat voller, maar ik ben dan ook echt een bolletjepretvet type Bloos Haha!

Overigens, voor diegene die dat vroeg, ik heb vandaag Flynn gemeten op 1.45 Wow!
Pukkie wordt een Puk No Cheer Over twee weken wordt hij één. Wordt helemaal gek van die twee. Je kunt de een niet aanhalen zonder dat de ander je staat op te eten, ze willen allebei AANDACHT, gekriebeld worden, knuffels, arm om hun heen, en dat met twee tegelijk Huilen van het lachen god wat ben ik gek met die twee Lovers

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 20:34

Dan is Flynnie net zo groot als Amy..
Shania is nog 5 cm groter.. Tong uitsteken

Net naar de paardjes geweest Shania dr nieuwe hoofdstelletje + bit gepast.. Het zit denk ik wel oke.. Maar toch nog van de week even laten controleren.. Lachen
Daarna de paardjes binnengezet.. Had weer ruzie met eentje, wij klikken echt niet.. Dan drijft ie je naar de kant van de bak als je daar langs loopt en gaat ie lekker naar je lopen stijgeren en daarna spurt ie dr vandoor.. Of ja, poging tot..
Rotzak.. Hamer

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:40

Ja hij doet het goed op de Zwolse pokon. Al hing hij vandaag wel weer onder zijn moeder Verward of hij echt drinkt weet ik niet, en nou ja Clown Jessie doet het er ook niet echt minder om ofzo Nagelbijten / Gniffelen
Wel gilt ze alles bij elkaar als zoonlief even naar stal is. Moeders... Rolleyes Tong uitsteken

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:03

Laten we wel even eerlijk wezen, Prada was ook TE dik op de keuring in Uden.
En dat het NSvT rankere paarden goed beoordeelt, wilt niet zeggen dat ze ook graag schrale paarden zien. Ik hoop dat men dat niet door elkaar haalt. Het is mij eigenlijk nog nooit opgevallen dat het NSvT graag schrale paarden ziet, een enkele keer hoor je iets over een paard met 'overconditie' en ben het tot nu toe altijd met ze eens geweest wat dat betreft. En ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik altijd zeer kritisch luister en kijk naar wat de jury's zeggen en het niet vaak eens kan zijn op zich....

Welkom shari_anne Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 21:06

Prada te dik? Wat is Amy dan? Een olifant? Nagelbijten / Gniffelen
Wat dat betreft ben ik het daar dus niet mee eens.. Ze was misschien wat vol, maar ik vond het op de foto's echt niet overkomen in de zin van te vet..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:14

Ik was er niet bij, dus kan daar niet over oordelen.

Maar ga wel met Leon mee, er is een groot en wezenlijk verschil tussen schraal en rank Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:16

Totaal ander paard he, moet je niet vergelijken met Amy.
Op recente foto's ziet ze er beter uit, dan toen ik haar in het echt zag in Uden.
(Overigens wil ik niet zeggen dat dik altijd slecht en onoverkomelijk is... zeker in de zomerweides is het al snel zo)

En je hebt natuurlijk te dik en te dik... misschien moest in jouw ogen dan het woordje 'te' weg, maar dat zal een ieder anders zien en gebruiken.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 21:16

Dat is waar.. Daar ga ik ook in mee.. Ja
Ik was iig niet diegene die dat door elkaar haalde..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:22

Dik en te dik is denk ik al snel voor iedereen persoonlijk. Denk dat mensen mijn spekkies al snel te dik zouden vinden, ik vind het wel prima zo Tong uitsteken

En andersom ook denk ik. Maar heb net wat te veel magere paarden gezien en de moeite die het kost om die weer op gezond gewicht te krijgen, dus die van mij mogen wel hun spekkies behouden Tong uitsteken

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:44

Haihai!

Ik zie ook graag paardjes met een lekker rond ruwvoerbuikje! Lovers
En dat hebben ze nu allemaal weer hier gelukkig! Echt te dik wil ik ook niet, belemmert alleen maar, maar da's soms ook weer lastig te voorkomen. Ze staan nu allemaal bij elkaar, Mirthe kan het goed hebben, Bannie wordt wel wat uhm.... stevig zeg maar. Maar 't is zo heerlijk zo'n kudde, dus laat maar hoor!

Flynnie is groot zeg!!!!!! Tjee, wat moet dat worden als hij vier is???
Banbay en Kascha zijn hier beiden rond de 1,48/1,50 en ik wil perse volgend jaar een tweespannetje van ze maken, lijkt me zo geweldig! Bloos Ze vinden elkaar nu ook heel leuk, staan de hele dag te kroelen (lees manen scratchen.... Nagelbijten / Gniffelen , 'k trok er al hele plukken uit Boos! )

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:52

Ja precies, zo'n bol ruwvoer buikje. Je kunt Flynn zijn ribben prima voelen, soms zelfs zien, maar hij heeft een heel lief bol buikje.
Geen wormenbuik trouwens, hij is correct ontwormd Knipoog

Ja ik weet het niet Marleen Nagelbijten / Gniffelen heb de trap al besteld. Heb denk ik iets te vaak geroepen dat ik een buffel zou gaan fokken Bloos zijn benen zijn ook al heel breed namelijk, op Miska en Jes na zijn zijn benen al breder dan die van de andere paarden Nagelbijten / Gniffelen

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:54

Buikjesfans! Lovers

Maak nog eens nieuwe foto's als je tijd hebt? Ik wil die buffel wel weer eens zien! Ik zal eens foto's maken van Kiki's knietjes en benen, da's ook echt niet normaal! Bloos!

Kascha is trouwens wel een viezerd, zit constant in staart en achtersokken onder de poep!!! Ze tilt haar staart niet ver genoeg op, en zeg haar benen niet echt wijd neer, dus mest er steeds overheen!

puur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:00

hmm, mijn mening , vind eigelijk ook dat ze wat mager zijn voor tinkers, ze zijn in top conditie,...
misschien iets te? maar goed, Ieder paard heeft wel eens ze tijden dat hij wat mager is dan de ene keer... misschien zijn deze foto's wel van de winter ofzo? wel mijn complimenten dat je zo hoog rijd meid! en van die aparte kleurtjes!

Ooh en Luna is Kwijl

Puchje succes morgen hé met ontslag nemen!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:13

Amy en prada zijn totaal verschillende paarden. Toen ik Prada heb gezien in Uden vond ik haar ook wat aan de dikke kant.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 22:20

Jaja.. Nu weet ik wel dat t 2 verschillende paarden zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:22

Als ik Jessie van Berdien zie, dan denk ik ook. Hmmz, da's een beste buik. Maar als je dan die buik voelt, en de rest van haar bouw bekijkt, dan is alles gewoon in proportie en is ze gewoon op nette conditie. Dewi van mezelf is veel meer een rank sportpaardje qua uiterlijk, dus die twee paarden kan je absoluut niet vergelijken.

Imo gaat dat ook op voor Amy en Prada. Weet even niet hoe Prada er met de keuring uitzag, en kan me de foto's ook niet direct voor me halen. Maar ik ken beide paarden wel in gewone conditie en vind ze dan al enorm verschillend.

Ben wel erg benieuwd hoe het 5 juli zal zijn. Hopelijk vind ik dan ook ff tijd om Prada en andere Bokt-tinkies te bewonderen ipv alleen die "van mezelf".

Flynn al 1.45? Damn! Clown Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:28

Dit zijn de meest recente van Flynnie. Het zijn nogal.. stukjes Flynn Huilen van het lachen maar ik lag half onder hem, en dan krijg je dat soort fratsen Tong uitsteken

Zijn lieve stippeltjesbuik
Afbeelding

Een knie Huilen van het lachen
Afbeelding

En een niet zo hele charmante ROFL van zijn voorbeen.
Afbeelding

Oh ja, en last but not least.. zijn te sexy kin *LOL*
Afbeelding
Die pluk haar is zijn baard, hij heeft een baard van 10-15 cm Nagelbijten / Gniffelen

puur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:37

Ook leuk! weer eens wat anders!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 22:38

Leuke foto's Berdien.. Vind detailfoto's altijd hardstikke grappig.. *LOL*

Eigenlijk wil ik nog wat kwijt over bepaalde zaken, maar ik laat het maar even zo.
Ben op t moment een beetje in een No Cheer bui.. Misselijk