[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:39

Cheyenne is heel makkelijk, longeren kan prima. Wat heeft wandelen eigenlijk voor meerwaarde? Ik heb haar nog wel eens gereden en ze staat altijd buiten dus kan ik ook gewoon longeren? Ze gaat niet zo graag alleen naar buiten, dan mist ze haar vriendjes :+
Ik heb Cheyenne al 14 jaar, vanaf veulen, dus ik kan in principe alles met haar doen, zal nooit iets verkeerd doen. Ik heb zo ooit eens met een mesje korsten van haar lijf moeten krabben van de DA en dat deed haar behoorlijk pijn maar niet een trap of beet gehad. Als dat een ander paard was denk ik wel :')

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:59

gewoon doen wat jij het beste vind wat bij haar past. met Misty rij ik elke dag terwtijl ze daarvoor 2 x keer in de week reed. hier een dag in de week rustdag. wel doe ik het de ene dag rustig aan en de andere dag intensiever. Maar merk aan de pony dat die zich nuttig voelt en dat ze happy is.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:27

Als deze barefoot Cheyenne past ga ik wat stapritjes maken en het opbouwen. Maar ik ga morgen eens longeren :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:05

Dat klinkt prima hoor!

Heerlijk dit weer, mag van mij iedere dag wel zo :).

Oh jongens ik ben weer even helemaal verliefd op mijn eigen paard :o. Wat kan het toch een heerlijke meewerkende meedenkende brave kroelkip zijn <3.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:18

Haha dat gevoel ken ik :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:38

Met wandelen kun je onbelast kilometers maken. Een paard wat in de wei staat beweegt heel anders (in z'n eigen tempo bijvoorbeeld) dan een paard wat aan de hand mee gaat. Je zou ook met lange teugels kunnen wandelen bijvoorbeeld. Wandelen staat niet per definitie gelijk aan met een halster aan een lange lijn wat rondsloffen ;)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:02

Vandaag besloten dat ik niet luister naar de adviezen van andere om mijn sox te verkopen. Omdat ze vinden dat ik geld verspil, maar wat mijn man zegt je werk er heel hard voor om je paarden te kunnen onderhouden. Dus doe gewoon zo gek als jij wil. En gooi dat niet weg omdat andere dat vinden dat je te veel geld besteed aan de paardjes.

Vandaag was het hier rond 7 uur vanavond wat regen en toen nog meer regen de paardjes uit de wei gehaald en beginnen met poetsen. Daarna onweer en heeeeeeeeeeel veel regen. putten overstroomden enzo. dus toen maar niet gaan rijden was zo doorweekt.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:21

Wie zegt er dan dat Sox weg moet? Slaat nergens op, er zijn zoveel mensen met meer dan 1 paard :+
Niet naar luisteren hoor.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:27

Niets van aantrekken! Zijn wel meer mensen die meerdere paarden hebben. En als jij ervoor werkt en onderhoud wie zij zij die daar wat over te zeggen hebben?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:35

Hier geen spatje geweest!
Alle hobby's kosten geld. als jij hier je plezier uithaalt, nou prima dan toch?! Je werkt er toch voor?
Het gaat allemaal om keuzes, jij laat vast wel dingen, die zij weer nodig / vanzelfsprekend vinden.. dure vakantie.. dikke auto..
Jouw geld, jouw keuze!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:36

Hier nu 4 paarden en wat blijkt, ik kan met geen enkele rijden :')
Baggio staat met pensioen, Moarn doe ik dat nooit aan, Robin het veulen is natuurlijk nog vele jaren te jong en Victorio is meesteppen. Dus....

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:37

oh Leonoor :')
_O-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:39

Ik heb ook twee paarden, so what? Eentje waar ik wel wat mee kan, en de ander is een enorme kostenpost. Stalling, extra voer in de winter, en duuuuuure supplementen. Mijn gouden grasmaaier :+: Maar mijn paard, mijn geld, mijn keuze. Wat de rest van de wereld vindt boeit mij écht niet.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:41

Pfff, zou wat zijn als andere mensen mochten gaan bepalen waar ik mijn geld aan uitgeef :+
Lekker genieten van je dieren!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:22

Ik heb geen eigen paard, dat zou ik ook niet kunnen en willen bekostigen. Maar als ik het zou kunnen ben ik iemand die dat dan nog niet zou willen. Iedere dag 2x maar voeren, binnen em buiten zetten. En dan nog rijden. Zoveel tijd heb ik niet..
Maar neemt niet weg dat ik geen respect heb voor degene die dat wel willen en kunnen. Petje af. Ik doe het ze niet na.

Iedere week les betaal ik, en verder 2x per jaar een flinke dinerbon voor de eigenaren van Dana, wat wortels, beschuit met muisjes zijn mijn kosten. Ik geniet van ieder moment daar. Indien nodig help ik op de boerderij.

Maar ik ga echt niet zeggen dat iemand er fout aan doet. Zijn inkomen en zijn portomonnee

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:51

Maak denk ik niet uit wie het zeggen/ zeiden. Maar denk ook omdat ze op pension stalling staan. Hoef niet te mesten etc alleen genieten.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:04

Heel af en toe lijkt me dat ook wel wat... Nu moet ik nog voeren. beetje laat, druk voor het weekend weg. Wat een geregel is dat zeg! En mijn dochtertje is ook nog niet fit.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:27

Trek het je niet aan, die mensen hebben niets beters te doen dan roddelen. Kinderachtig.
Moet je boven staan en vooral genieten van je paardjes, je betaalt er toch zelf voor. Moet jij weten of je laat mesten ;)

Ik doe het werk met m'n moeder. 14 paarden iedere dag mesten en water geven, voeren, verzorgen. Rijden doe ik als er tijd over is, ik reis nl 2 uur per dag naar school en terug en ik heb lange dagen (sta om half 7 's morgens op, les om half 9, klaar om half 6 en dan om half 7 's avonds thuis). Veel praktijk en theorielessen. Ik doe een bachelor/master combi opleiding op creatieve school dus het is nog eens extra werk bij het gewone leren. Maar gelukkig leer ik een heel boek door het een keer door te lezen :') Als ik dan rond half 7 thuis ben ga ik voeren en in de wei water brengen. De dagen dat ik vrij heb/later les heb ga ik 's morgens voeren. Ik heb geen tijd voor uitgaan en ook het geld niet trouwens. Maar ik heb er zelf voor gekozen. Ik snap best dat je liever laat mesten hoor, zou ik ook doen als ik die keus had haha, bespaarde me een hooooop tijd! Want rijden blijft niet veel tijd voor over tenzij weekenden/vakanties.
Dus laat die mensen die een enkel paard hebben en over jou lopen te zeuren maar lekker kletsen :+

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:07

Half pension kan hier niet en daar heb ik geen tijd. werk 10 per dag daarnaast nog mijn eigen gezin. En de paardjes die niet aan huis gaan.
Daarnaast red ik het lichamelijk niet denk ik. En ik heb ook zin om tijd met hun door te brengen.
Zoals ik al zeg met een 50 urige werkweek en huishouden en gezin word het al krap genoeg met mijn tijd. Inderdaad sommige mensen begrijpen het misschien niet. Ach ik werk omdat ik paarden wil.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:10

Niemand zal mij vertellen hoe en wat ik moet doen. Mijn geld. Mijn leven. Mijn paard.

Niemand kan mij zeggen mn paard te verkopen. Gaat nooit gebeuren.
Die beslissing maak je zelf.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:37

Ik had gisteren een paniek aanval erdoor, omdat ik dacht dat mijn man nu met hun helemaal eens was. Dat ik haar moet verkopen. Maar dat is gelukkig niet zo. Dus dat was heel erg de schrik voor mij.
Later heeft hij het uitgelegd en ook gezegd laat iedereen ouwehoeren jouw gekke ideeen. Koop een veulen of een derde paard ga ervoor want je werk er hard voor.
aangezien ik deze maand een stuk achteruit ga in mijn salaris dacht ik dat hij dit wilde en nu zeg hij dat ik nog steeds zat verdien om ze te onderhouden en dat hij het zo niet bedoelde dat ze weg moet maar dat want de mensen zeggen wel een stuk waarheid bevat.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:39

Heeft ie wel gelijk in. Maar dan is het nog steeds je eigen keuze

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:34

Ja heeft hij ook. En de andere ook, maar dan nog ik werk er hard voor en dit was onze afspraak van mijn man en mij. Wil dan niet zeggen dat er niet veel geld in omgaat. De paardjes zijn duur, maar verdien nog ruim voldoende. Dus blijf bij mijn standpunt ook al was het aan het wankelen omdat ik dacht dat mijn man er op eens anders over nadacht door gesprekken met andere.

Moet nog op dit punt leren dat ik iedereen laat kletsen, ja doe graag dingen anders dan andere. werk en leef op mijn gevoel. Niet alleen op verstand.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:50

Precies. Je bent oud en wijs genoeg.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:07

Andere punten heb ik dit helemaal niet. Met mijn werk en zo, met de kinderen. Maar mijn hobby is een gevoelig punt.
Omdat iedereen dat egoistisch vind om zo'n dure hobby te hebben. Terwijl ze niet weten hoe het in elkaar zit. En dan heel vaak jaloers reageren. Vind het niet nodig die mensen te vertellen wat ik verdien. Maar soms door het zeuren van bijvoorbeeld mijn zus zou ik het wel willen zeggen. Maarja vind het ook banketstaaf om te zeggen verdien 3 keer zoveel als jou of die ander te zeggen dat ik 4 keer zoveel verdien. gaat ze niks aan. Daarom misschien er gevoelig voor. Omdat ze denken dat ik het allemaal zelf spendeer en niet aan mijn man en kinderen.