[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thirza_99

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:21

Ik moet ook nodig morgen ff bij lezen! :D

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:59

Hannah betekent dat nog iets, dat lytse? Iets Fries?
Hij staat er weer leuk bij, fotogeniek paard hoor.
Nienke kan je Roos niet wassen als je vrijdagavond daar bent? Gaat ze in een stal?
Ellie wat een leuke verrassing zo met je stal en je hebt er gelijk een schriktraining bij :)

Nog een vraagje vanaf wanneer vallen die tanden eruit? Kan ik een beetje gaan opletten. Wij hebben geen voerbak in de stal dus kans zal groot worden dat ik ze per ongeluk op de mesthoop kwak...

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 06:45

Haha ja Lyts is fries voor Klein.
Het is in het NL dan ook "Kleine Feike" :=

Pfoe wanneer tanden eruit vallen, geen idee. Heb er van Feike niks terug gevonden

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 08:57

Nimby wat is het toch ene leukerd!
Feike, wat gaaf die dop! Van Roos heb ik een wolfstandje maar die is maar heel klein..
Draakje, Belastigingen invullen.. Leuk Leuk ;) Hebe r gewerkt dus mij lukt het altijd wel maar ja hier ook geen koophuis (A)

Zo weer bijgeleze nnaar mijn ego posts afgelopen weekend… hihi

Roos ga ik vanavond 1x wassen en vast de manen goed verdelen en zo (dubbele hengsten vlecht). En dan hopen dat ze lichtelijk schoon blijft.
Verder vast tuig poetsen enzo… en groot deel vast klaarzetten.
Moet 40 uur werken deze week dus komt lekker handig uit.
We hebben besloten een nachtje te slapen in Leusden geen idee of we in de auto gaan liggen of toch luchtbedje in de trailer…. Hihi
Hopelijk kan ik vrijdag ietsje eerder weg van het werk dan kunnen we half 5 richting leusden vertrekken en zien we ook nog wat van de proefjes s avonds.

Zaterdag met roos gemend helaas geen foto gemaakt. Ze deed het super braaf. Zondag lekker beentjes gestrekt buiten in het bos met ons nieuwe zadeltje :D
Foto van mn dochter die dr even op heft gezeten laatste stukje wee r naar stal. (dus geeeen cap – no comment ;) )
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:20

Wat een leuke foto weer. Roos lijkt me echt zo'n lief dier!

Succes met wassen enz!

Wat leuk dat het zo goed gelukt was om haar te verassen Ellie! En Eros dapper langs de vlaggetjes, stoer!

Feike die haast had onderweg :D Leuke foto :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:50

Wat voor zadel is dat Nienke?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 10:54

cp112 schreef:
Wat voor zadel is dat Nienke?

Barefoot Cheyenne :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:17

Dat dacht ik al. Die krijg ik morgeb te leen om op juultje te proberen. Bevalt ie jou?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 11:20

Heerlijk maar ligt eraan waar je van houdt natuurlijk...
Londen en Cherokee zijn ook erg fijn maar qua prijs ook duurder.. dus mijn keus viel daarom op Cheyenne

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:47

Mmm wat een lief en prachtig koppie heeft Roos toch! Zo'n mooi profiel zo.

Jullie nog bedankt voor de complimentjes voor mn vosje. Dat vergeet ik altijd te zeggen en dan zijn er alweer een heleboel posts voorbij ;)

Info over zadels lees ik graag mee, duurt nog wel een hele tijd maar toch handig om vast een beeld te vormen van wat er is en wat fijn rijdt. Zo'n boomloos zadel lijkt mij ook aantrekkelijk!
Ik heb nog een oude Kieffer liggen die best breed is, wie weet past hij. Maar het is een dressuurzadel en ik betwijfel het of we die kant opgaan, het is meer een berggeit-type met haar geklim en gespring op alle stoepjes en liefst ook picknicktafels :D

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:04

ik wou mij graag melden
met diesel tje of wel snorroo
6 jaar
Afbeelding

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:07

Wauw wat een haar! Welkom :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:17

Gaaf die diesel!

Van Gijs heb ik ook niets gevonden, wisselen begint dacht ik met ca 2,5(voortanden) tot ca 3,5.
Heb er wel extra op maar inmiddels is ie bijna 3,5 en heb niets gevonden (ze kunnen ze ook inslikken dan komen ze er in de mest weer uit).

Tja belastingen, wij vullen het wel zelf in en hebben eigen huis, dat gaat altijd prima. Maar onze situatie is natuurlijk niet hetzelfde als die van jou, Maartje.

Ik heb het verwaarlozen weer goed gemaakt bij Gijs hoor, hij heeft 2 appeltjes gehad haha, hij had alleen net een nieuwe strook gras, dus dan is zo'n appeltje altijd een stuk minder aanlokkelijk, maar toch moest ie wel achter me aan toen ik weg ging en me zielig aan het draad nakijken.
Viel me wel op dat ie bij t grazen inmiddels zijn manen en dan vooral voorpluk op kan eten.. Maar ik durf het niet in de vlecht te doen ivm baldadige weidegenootjes.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:00

Diesel is leuk! Kom je naar keuring volgend jaar?

Hier druk aan voorbereiden op Leusden, moet Keela nog even wat fikse punten op i zetten en komende 3 dagen lange dagen werken

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 16:20

Leonoor zag dat wij in dezelfde rubriek starten :) Leuk

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:21

Nope, heb net verzoek ingediend om me in andere klasse in te delen :+

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 16:32

Oh hihi...

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:56

Lekker druk zo te horen Nienke :=
Wat een knapperd is Roos ook :j Super leuke foto zo met je dochter :D

Welkom suus_elviera! :D
Waauw die manen <3

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:13

diesel is nu nog hengst maar word as week ge ruint
kan keuring ook voor ruinen ?
is wel heel erg leuk denk ik

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:24

oja ik ben 29 jaar getrouwd we hebben een dochtertje van 3 jaar

en we hebben nog een bontje geen tink een shet x welsh merrie van 13 jaar
Afbeelding

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:35

Wat een schatje. En wat een knappe Diesel.

Vandaag Storm gewassen. Morgenvroeg komen ze een soort jachtmodel bij hem scheren. Dat is de eerste keer. Storm paniekeert op de schaar. Hij flipt dan echt helemaal, dus de Da komt hem even verdoven. Met een beetje geluk ziet hij dit als een goede ervaring en is de paniek voor de schaar/scheren een stuk minder.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:45

:wave:

Ik kom ook weer onder mijn steen vandaan :+

Heb je al een keuze gemaakt wbt Tirza, Morgane? Het is misschien niet de meest tactische overweging om haar te kopen, maar het gaat er boven alles om dat je klikt met je paard. Ik heb ook een paard wat op papier (qua karakter), mijlenver bij mijn wensen vandaan staat. Terwijl mijn vorige Tinkertje juist het karakter had was ik graag zou willen. En toch heb ik haar verkocht, en deze Tinker Caily gekocht, van beide keuze's nooit een moment spijt gehad!
Niet elk veulen hoeft per definitie naar de opfok, je kan ook gewoon een stalling zoeken met gemengde kudde en veel buiten. Of misschien is er wel iets bij jou in de buurt zoals ik heb. Opfok, maar zeer kleinschalig en bedoeling dat eigenaren juist bijvoorbeeld eens per week/maand langs komen om hun diertje uit de kudde te halen voor wat basiscontact. Ik heb zelf meerdere paarden van jongs af aan groot gebracht, moet zeggen, het is enorm leuk om mee te maken, maar als je dagelijks/wekelijks met zo'n diertje bezig bent, is 3 - 4 jaar wel heel lang! Als je er nog een ander paard om te rijden naast hebt is het weer anders natuurlijk.

:(:) Ellie, wat enorm balen! Heb je geen recht op een of andere toeslag of bijstand oid door terugval in salaris?

Sheryn, lettertype ligt aan Chrome, niet aan bokt, check je hotmail maar bijvoorbeeld ;)

Gefeliciteerd met de aankoop van Saar Nienke! Toch nog een tweespan :D

Welkom Suzanne, mooie Tinker heb je daar! Is er iets van afstamming bekend, of is hij geimporteerd? Keuring mag als ruin zijnde ook hoor! Kom anders eens kijken in Hagestein zaterdag 27 september, dan is de grootste NSvT (Nederlands Stamboek voor Tinkers) keuring van het jaar, weet je wat je moet verwachten, wil je in de toekomst eens zelf gaan!

Wat een mooie foto's komen er voorbij <3 (Vooral Guess!!! :~ )

Carolien, we hebben nog steeds foto's van jullie nieuwe topper(s) te goed, hoe gaat het met ze? En de rest?

Hier alles prima. Caily gaat goed (op een akkefiet(je) zaterdagavond na), Lola groeit goed en is nog steeds even lief. Ze herkent me als ik langs de weg fiets. Moest vanochtend vroeg op pad dus dacht paarden moeten maar even wachten tot ik terug ben voor hun ochtendknuffel. Maar ik ontkwam er niet aan, mevrouw liep al hinnikend met me mee. Ik heb nu een Fries staan om door te rijden, vorig jaar proffessioneel beleerd, maar bleef rennen, dus maar naar huis gehaald en thuis enkel aangespannen gelopen. Eigenaresse had en nu weer drie keer opgezeten waarbij ze braaf was, kwartje is schijnbaar ergens afgelopen jaar gevallen. En de rest is nu aan mij! Superleuk, had nog nooit op een Fries gezeten überhaupt (ja, heel uniek :') ), maar eerste ervaringen met het zwarte ras zijn super, wat een werkwillig en braaf paard!!! Morgen eens wandelen om te kijken wat ze buiten haar comfortzone doet.

Als het goed is mag ik morgen of woensdag beginnen bij m'n nieuwe job (eindelijk := ), dus helemaal blij :):)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:46

Code
01. Niene87       - Nienke   - Roos
02. chimello      - Sheryn   - You Know Who gypsy horses
03. _Clocloken_   - Claudia  - Casanova, Dusty en de rest
04. Nimby         - Jonore   - Tess
05. hetlevenwint  - Lor      - Jack, Cupcake (mini)
06. Jackytje      - Kaat     - Tinka, Boris
07. caroline_max  - Caroline - Elsa en de rest
08. Snackie       - Andrea   - Jaron
09. _Patrick_     - Marja    - Ted, Whis, Ashlan
10. Leonoor       - Leonoor  - Baggio, Victorio, Moarn (Fries)
11. jorretje      - Jorine   - Gijs
12. elliecuijk    - Ellie    - Eros (Groninger)
13. Berdien       - Berdien  - Jessie, Flynn
14. Mira283       - Selda    - Pip (Shet)
15. donnar        - Nikki    - Dublin
16. Jolandaa_     - Jolanda  - Dana
17. Caily         - Lotte    - Caily, Lola
18. draaakje      - Maartje  - Izzy, Indy, Bonnie, Khaleesi (Shet)
19. dianalamboo   - Diana    - Kato
20. SIEMxFUNNY    - Simone   - Kayleigh
21. Lepel         - Chantal  - Van de Mol Tinkers
22. MorganeR      - Morgane  - Tirza (Fjord)
23. Jane2         - Jane     - Storm
24. Tinkergekj    - Ilse     - Django
25. deb_tink      - Deborah  - Tinkerbell, Tinka's Sterre
26. cp112         - Chantal  - Stal van 't Heideveld
27. noaenkelly    - ?        - Travis, Marco
28. JoanneE       - Joanne   - Aranka, Gi, Noeka
29. Ciara_Lady    - Rachelle - Ciara
30. thirzanaomi   - Naomi    - King (Naomi_King)
31. xdoraly       - Doraly   - Swindon
32. Nientsje      - Hannah   - Lytse Feike
33. tinkerplein   - Carolien - Stal het Tinkerplein
34. elmo_browny   - Bianca   - Lady
35. Jess_vH       - Jessica  - Vlinder
36. suus_elviera  - Suzanne  - Diesel

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:49

Welkom! Leuke Diesel en shet!

Nou Leonoor succes ermee, knap hoe je alles zo perfect geregeld krijgt zonder zenuwinzinking :+

Wat zien dochter en Roos er samen toch trots uit. Wat een team. Goed dat je Saar nu hebt want ik denk dat het niet lang meer duurt voor je Roos kan inleveren haha

De cheyenne ziet er zo leuk uit, en is zo goedkoop ook. Ik twijfel ook er nog een te nemen maar denk dat ik langzaam eens wat geld opzij ga leggen voor een bob marshall. De barefoot arizona die ik nu heb zit echt heerlijk! Eerlijk gezegd vind ik de engelse barefoot modellen echt veel te groot. Te veel zadel voor een paard vind ik. De ghosts zien er veel mooier uit.

Ik ga toch echt binnenkort een rijles nemen en dan ga ik ook weer engels proberen te rijden. Als ik zie hoe jullie dames toch allemaal zo goed rijden voel ik me zo ontzettend lui en ongemotiveerd dat ik echt eens een schop onder m'n kont moet hebben en weer moet gaan rijden. Western les hier is haast niet te vinden tenzij je super lang moet rijden met de trailer. Maar dan denk ik toch dat ik een boomzadel zou nemen. Twijfel om Chi niet te omscholen. Maar eerst eens kijken hoe een les engels rijden gaat bevallen want ehhh ik heb al heel erg lang niet op zo'n klein glad zadeltje gezeten :+

Onze paarden zijn nooit geschoren, denk dat ze dan niet bleven staan, met dat rare gezoem. Maakt zoiets veel geluid eigenlijk?

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:49

Ow, beter zeg datje werk hebt! Ook iets watje leuk lijkt of zo'n 'verplichte' baan via UWV?