[TI] Extreem gevaarlijke tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: Extreem gevaarlijke tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:42

Ik vind het ook bewonderenswaardig van TS dat zij hier nog uitkomt met terpentijn :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:01

Ik laat alle verdere reacties/vragen m.b.t. tot Jessica graag geheel over aan de huidige eigenaresse, dus aan TS De Molenhoek. Dat is niet aan mij, Jessica is haar paard.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:20

oke dan ook maar even ikke:

Ik ben er persoonlijk wezen kijken alvorens ik me paard er bracht en weet zeker dat hij het goed heeft...anders had ik mijn grote liefde daar niet gebracht...verder dan maar even in het openbaar dat ik eigenlijk arbien moet bedanken om mij op dit topic te wijzen....Ik ben gelukkig van me leven nog geen paard tegen gekomen waar ik niet mee door een deur kon.
maar aangezien ze dezelfde aanpak heeft als mij…al leg ik soms net iets meer druk. Heeft me doen besluiten hem daar te brengen.
En opgeven is niet makkelijk, ook hiervoor heb ik alle respect voor TS.
Dat is mijn mening over al het gezeik hier.
I Rest my case !

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:13

Ondertussen ruim een maand verder, vroeg me af hoe het met haar gaat?
( en van wie ze nu is?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:15

Jessica is nog altijd van mij, maar ze gaat naar Terpentijn van zodra de weides daar weer vrij zijn. Niet veel verbetering. Ik kan nu af en toe weer aan haar komen en dat is het. Sinds ze is ingeënt is alle vertrouwen weer weg en het komt trager terug dan ervoor.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:21

Zou ze dan niet een tapperij paard geweest zijn? Die geven vaak ook zo een reactie op alles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:27

Ik weet het niet en ik ga het ook nooit weten helaas :) Ik heb al aan mensen foto's doorgestuurd die ze zouden kunnen kennen maar ook deze weten van niets.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:30

Zooo jammer van die mooie merrie.
Blijf duimen voor jullie!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:02

Hoi Ts, ik heb je topic met veel interesse gelezen!
Wat knap en wat moedig hoe jij met dit paard bent om gegaan, ik zou het binnen een week al gezien hebben, ( maar ben dan ook bang voor alle paarden die alleen al kuchen)
Echt respect!!

En wat ik al helemaal stoer vind ( eerlijk) is dat je voor jezelf toegeeft dat je niet verder komt, en haar een ander thuis bied.

ik hoop dat we over een half jaar, of jaar weer wat horen over dit paardje!

Je zult stuk zijn van verdriet als het afscheid er is, maar bedenk echt dat je meer dan je best hebt gedaan!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:53

Heb per e-mail zeer geregeld contact en updates met "De Molenhoek", dus de eigenaresse van Jessica, krijg ook met enige regelmaat wat film- en fotomateriaal toegestuurd, ik word dus erg goed op de hoogte gehouden m.b.t. het wel en wee van het paard.
Ben ik natuurlijk heel blij mee, ik stel dit niet alleen zeer op prijs, maar het geeft mij ook enig inzicht in het voor mij uiteraard nu nog vreemde paard. Niets zal ik echter ooit wezenlijk kunnen inschatten, voordat zij eenmaal hier is, en dat zal eind april/begin mei zijn, als hier in Drenthe de rest van de weides weer opengegooid worden voor de overige paarden (die van mij staan al sowieso 24/7 er op buiten).
Er is weliswaar nachtelijke opstalling met overdag in de paddock (met anderen) nu al mogelijk, maar we willen nu juist NIET dat ze meteen na verhuizing weer (deels) opgestald wordt.

Jessica mag ik pas MIJN paard noemen, zodra zij hier van de trailer is afgekomen, de overdracht en papieren uitgewisseld en getekend zijn en zij hier safe en wel in de wei loopt. Tot die tijd is en blijft zij van TS.

Dus nog eventjes.

Uiteraard zullen er dan nog updates volgen, maar ik ben geen paardenfluisteraar en Jessica is voor mij geen "project" of zo, het blijft voor mij ook op dit moment allemaal koffiedik kijken. Misschien wordt het hiero ook niets anders.
Zo maar verkopen of terug de handel in gaat in elk geval NOOIT gebeuren van hieruit, daarover hebben TS en ik goede en duidelijke afspraken gemaakt.

Wil er graag aan toevoegen dat ik ook grote waardering heb voor het feit, dat TS zeer betrokken is bij haar paard en haar niet zo maar weer heeft afgedaan.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 19-03-13 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:03

Fijn dat jullie er uit zijn gekomen,ik ben benieuwd hoe het verder gaat met haar.succes iig

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:48

Fijne berichten om te lezen, ik wil graag de updates blijven volgen :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:27

UPDATE: Volgens mij komt Tinkermerrie Jessica 18 mei aanstaande inderdaad (eindelijk) bij mij . In Drenthe. Vanuit Belgie. Niet voor even, of op proef of zoiets, maar definitief, ze gaat hier wonen en leven. Ze wordt door TS zelf hier gebracht, die kan ook zelf zien in wat voor omstandigheden mijn andere paarden hier leven. (Heel vrij) Ik ben erg benieuwd en verheug me op haar komst.
Met alle denkbare scenario's wordt rekening gehouden, maar daar ben ik natuurlijk op voorbereid.
Wordt vervolgd, dus....

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:33

Leuk Terpentijn!!!!!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:42

Fijn , je hebt nu een datum

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:52

Mooi, benieuwd hoe ze zich verder gaat ontwikkelen.
Is er ondertussen nog iets met haar gebeurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:15

Nee niets speciaals :)

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 16:59

Gelukkig maar ook jammer

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:43

Ja, ook ik heb nog gehoopt dat er intussen toch nog een klik zou komen tussen huidige eigenaresse en Jessica, zodat de verhuizing niet door zou hoeven gaan, en we hebben al die tijd echt wekelijks contact met filmpjes en foto's, gehad. En natuurlijk nog. Tot op dit moment.
Het wil gewoon niet, de merrie loopt meteen weg zodra er een mens in de buurt komt. Met TS gaat het nu naar EEN JAAR iets beter, de merrie vertrouwt haar nu min of meer echt wel, maar er is nog weinig mee aan te vangen. Het wisselt zo ik begrepen heb ook per dag.
Heb een aantal filmpjes mogen ontvangen, en daarop is ook duidelijk het enorme wantrouwen/onzekerheid te zien vanuit het paard. Wat ik vond van die filmpjes, is meteen teruggekoppeld naar TS, die zich goed in mijn indrukken kon vinden.

Ik wil benadrukken dat TS meer dan genoeg moeite heeft gedaan/nog doet, om Jessica op andere gedachtes te brengen, en ook dat de merrie zich prima in paarden groepsverband gedraagt (zal ze hier ook moeten na enige gewenning), daar in zit hem geen probleem.

Wat wil ik nou eigenlijk met zo'n onmogelijk paard?
Kijken wie ze is, natuurlijk, kijken waar het nou zit, kijken wat ze wel en niet leuk vindt.
Haar zichzelf laten zijn (ja, met alle mogelijke toestanden die zij uit wil halen), en van daar af verder.
Het is niet mijn opzicht om op haar te gaan rijden (daar heb ik al een leuke knoert voor), maar ik sla zo'n mogelijkheid ook niet in de wind. Dat moet Jessica dan maar zelf aangeven, of nooit, is ook best.

Voor al het andere hoop ik dat ze de lange reis doorstaat, en het een beetje hier kan gaan vinden met de ander paarden (zowel de mijne als de Haffen groep).ik weten tot ik haar in levende lijve zie.

Niets wezenlijks zal ik te weten komen, totdat ik haar in levende lijve ontmoet.

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:27

Top dat je het wilt proberen terpentijn. Soms kan het net een nuanceverschil zijn, waardoor een paard net wel of net niet op zijn/haar plekje terecht komt.. Ik kijk uit naar de positieve berichten na 18 mei...

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:42

respect voor allebei hoor! ik hoop op een plekje waar Jessica zichzelf zal durven geven, misschien net iets meer als bij TS.

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:15

Inderdaad respect! Ik hoop heel veel goeds!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:18

Ik zie net dat Jessica weer te koop is?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:40

HijadelaLuna schreef:
Ik zie net dat Jessica weer te koop is?

Waar heb je dat gezien dan? Op de website staat dat ze verkocht is?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:16

Op de FB vd TS