[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjootje

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:26

Kunnen we dan niet een vaste dag afspreken dat iedereen (die dat wil natuurlijk) zijn gewicht doorgeeft?
Dat is makkelijker bijhouden, want gaat hier zo hard met al dat geklets................. :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:27

voor mij maken de dagen niet uit :n

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:27

Geen probleem maar ik doe niet mee, zolang ik het er niet aan zie interesseert het me niet...

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:36

Ik doe ook niet mee,wel wat aangekomen nadat ik een jaar geleden gestopt ben met roken.(1.65 m-61 k)maar daar heb ik tot nu toe nog geen last van :D

Slaap lekker allemaal :z

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:56

Wat betreft de rhino:ik hoop het niet dat er weer een nieuwe besmetting is.Alhoewel de knhs zegt dat t veilig is,is er bij ons besloten voorlopig nog niet de maatregelen aan te passen.nog steeds ontsmetten bij de stalling,nog steeds iedere dag de kleren wassen en nog steeds geen enkel ander paard aaien.Ik vindt het niet erg.eerst moet die rhino maar weg zijn.er mogen nu wel weer artsen e.d komen maar ze moeten wel schone kleding aan doen.(vraag me af hoe dat moet als je van de ene naar de andere plek moet)

wat betreft mijn gewicht:ik moet ook echt afvallen.Nu ga ik er niks voor laten(wel iets minder snaaien)maar ik probeer meer te bewegen,en dat lukt aardig omdat ik iedere dag fiets naar roetje.Mijn streven is maatje 44,en zit nu in de 46.ik accepteer dat ik stevig ben,en vindt dat ook niet erg.voor mijn gevoel ben ik gewoon goed bezig.En nu zit ik momenteel iedere dag in de stress,nou ja mijn gedachten zijn constant bij de rug van ruana.Zolang ik niet weet wat er is kan ik niet rustig zijn.en ja dta doet ook wel wat met je gewicht.zorgen zijn dus toch ergens goed voor!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:06

Ik doe mee! Maandag lijkt me een mooie dag.maar die is helaas al geweest. Ik zit nu in kledingmaatd0. Geen probleem. Maar wil me in de zomer iets zekerder voelen. Ben namelijk ontzettend onzeker over mijn uiterlijk/gewicht :$

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:20

dat punt heb ik al gehad jody.op een gegeven moment had ik zoiets van kom op ellie,pa en ma zijn ook stevig gebouwd en nu blijven die redelijk op een gewicht hangen ,dat krijg jij ook!mijn vader woog eerst veel te zwaar,maar na 3 maanden in de rug te hebben gehad en zijn tanden getrokken te hebben was hij 30 kg kwijt.en bij mijn moeder ging na een galsteenoperatie ook 15 kg eraf.Dus ik kom ook op dat punt en volgensmij ben ik daar nu mee bezig.
ik zeg zo,zolang jij maar met je gewicht kan leven is het goed.Niet naar anderen luisteren,want je krijgt gewoon een dip ervan als je enkel negeatieve dingen over je gewicht hoort.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:31

Heb je helemaal gelijk aan hoor. Maar mijn ouders stiefouder eigenlijk) zegt ook steeds dat ik op moet passen ed. Oke oppassen met wat ik eet, prima. Maar ik wil niet continue denken: o hier zitten zoveel caloriën in en dit mag ik niet. Het is bij mij denk ik vooral een kwestie van meer bewegen. Wat altijd wel goed is. Ook ivm mijn conditie

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 01:05

:wave:

SIEMxFUNNY schreef:
Wat vinden jullie van het idee op 3 jaar een maandje oppakken, alleen puur zadelmak, met een rem en stuur ?
En dan 3/4 tot een jaar weer 'weg' zetten en op 4 doorpakken ?

heb gister een gesprek met mijn DA en stalgenoot gehad daar over

Wat zou daar een voordeel van kunnen zijn dan? Want die zie ik even niet :P

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 07:16

we hebben zaterdag als weerdag gedaan .

iedereen die mee wil doen mag mee doen natuurlijk
heb me vanmorgen gewogen en ben inderdaad 80 kilo(heb wel een ouderwetse weegschaal)
zaterdag weegdag mensen!!!

ik ga nu naar mijn werk
broodjes bakken, roomboter croissants,hamkaas ,kaas ,choco croissants, frikandellen broodjes etc haha
iedereen heel veel SUCSES met afvallen!!!!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:22

Goedemorgen!

He bah wat naar eva, en zo dichtbij... Hoop echt dat het geen rhino is. Gaat het om de neuroligische of abortus variant?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:26

Wow, wat kletsen jullie supersnel zeg! Ik was met school naar Parijs, dus ik kon niet op de com...
Fijne dag!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:52

Goedemorgen, 85.6 of .9 was ik net, niet onthouden.

Onzeker over uiterlijk? dat was ik ook altijd. maar heb er nu schijt aan. Niemand ziet wat er onder mijn kleding zit. Dan gaat het goed. tot ik in zwemkleding ga. Dan sla ik altijd een handdoek vanaf mijn vetrol tot over mijn benen. niemand mag dat zien :P
Daar schaam ik me zeker voor. Maar anderzijds. lekker belangrijk.
Je bent wie je bent. En afvallen. Ik zou meer afgevallen zijn als ik gister niet een halve rol koek op had. :=
Vandaag maar eens proberen niet te snoepen? :P

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:54

Mijn weekmenu ziet er niet zo gezond uit.
Vanavond uit eten - onbeperkt Gamba's eten, morgenavond bloemkool (= wel gezond) donderdagavond ter ere van de verjaardag van mijn oudste zoon pizza, vrijdag weet ik nog niet, ik denk aan een maaltijdsalade. Zaterdag probeer ik ook gezond te eten en zondag viert mijn zoon zijn verjaardag en dan eten we hamburgers en sate van de BBQ.

Ik was gisteren een beetje boos op de eigenaren van de stal, maar mijn man zegt dat ik me niet zo druk moet maken.
Mijn osteopaat mocht gisteren niet komen, want degene die van buiten les kwamen geven mochten ook niet komen, de hoefsmid mocht niet komen etc. i.v.m. Rhino. Ze hadden n.a.v. mijn vraag of de osteopaat mocht komen, contact gehad met de dierenarts en die vond dat ze beter nog een week de maatregelen konden handhaven.
Gisteravond kwam, via mail, het bericht dat de stal de maatregelen hadden opgeheven omdat de KNHS dat ook gedaan had. Ik kijk op de site van de KNHS en daar zie ik dat ze het tot vandaag aanhouden en dus de voorzorgsmaatregelen niet opheffen. Ik stuur daar een bericht over naar de eigenaar van stal. Krijg ik als bericht terug dat de manege in de straat de maatregelen had opgeheven en dat daar de lessen weer doorgaan. Het bestuur van de rijvereniging zou contact hebben gehad met de KNHS.
En wat hoor ik dan ook nog, er was 's middags al iemand komen lesgeven. Dan had de osteopaat dus ook wel mogen komen.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:58

erg irritant is dat heidy... hopelijk kan je snel een afspraak maken voor Jack.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:00

Dat is vervelend! beetje jammer dat het zo moet.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:07

Ik dacht al dat me te snel ergerde. (ben ongesteld, dus al wat sneller aangebrand)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:27

:wave: vanuit de trein richting Arnhem dit keer.

Dat is wel heel vervelend :\ Trek dan gewoon één lijn: of alles komt weer, of niets. Niet de één wel en de ander niet.

Ik weeg me niet mee, om het simpele feit dat ik geen weegschaal heb :)) Maar qua bewuster (lees: minder) eten en dergelijke doe ik zeker mee, die zomer komt er net wat te snel aan nu :')

Vandaag de hele dag onderweg zo'n beetje, 4,5 uur reistijd voor een evaluatie in Arnhem van 2 uur. Ben dus maar met de trein gegaan, dan kan ik gewoon doorwerken. Auto gaat wel sneller maar is nou verschrikkelijk duur met die achterlijke benzineprijzen en dan 'verreis' ik mijn tijd helemaal.

Tot later!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:45

Ojee , en weer ene hoop bij te lezen , vandaag geen tijd .......
ben met de kamer van de meiden bezig en we hebben een zieke koe die elders staat en dei we op moeten gaan halen , denk dat ik haar in 1 van de stallen van de paarden zet , die is immers toch groot genoeg en kan ze lekker in de huitelcht zijn en toch droog...

Even een klein geheimpje..... :o
Wanneer de foto's ,die mij deze week worden toegestuurd ,bevallen ga ik bij een vosbonte merrie kijken !
Verder zeg ik er nog niets over :D , maar als de klik er is , ben ik zo blij als een klein kind !!!!!!!
Prachtig stel ouders en niet te klein !
Mega sokken , dikke manen en dikke staart !!!!!

Later meer hierover ... :P

Morgen zal ik vanaf blz 40 weer bij gaan lezen !

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:20

Snackie: goed dat je je gewogen heb!!! ja niet snoepen(neem desnoods een wat fruit als je het moeilijk krijgt.
ik heb wereld aan fruit in huis en rozijnen 1 handje per dag.(geeft energie)
zit nu aan mijn magere kwark met muesi en beker karnemelk.
ga daarna in de tuin bezig en rond 17.00 naar zoe!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:53

spannend chantal!ben benieuwd of ze bevalt!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:23

Eerst even de Rhino afwachten , wil niet besmet worden en ik wil niet besmetten .....

Weten jullie of het al rustig wordt rondom de Rhino ?

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:53

Vandaag komt als het goed is de bloeduitslagen van een mogelijke nieuwe besmetting.
Dus even de site van KNHS in de gaten houden.
Maar volgens mij is er veel verwarring ontstaan want het schijnt dat de KNHS gisteren eerst alles heeft vrij gegeven, en later alles weer terug gtrokken heeft.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:21

Chantal naar Ierland op vakantie :)

Marian, ik heb met Luna ook nagenoeg geen hulp gehad tot nu toe hoor, heerlijk, gewoon samen ons ding doen op ons tempo "j
Je doet het wel heel rustig aan, goed zeg. Zoe ziet haar super uit! Ik vind haar bles zo leuk <3

Simone, jij gebruikt steevast Kyra ipv Lady. Kyra was de dochter van Lady, die leeft gewoon nog. Sterker nog, als ik Luna weg doe dan kan ik haar zo kopen, alleen doe ik dat niet. Kyra vond ik vooral leuk omdat ze dochter van Lady was, niet om Kyra zelf :o Dan zou ik nog eerder voor haar broer gaan, de zoon van Lady. Alleen die is nog kleiner dan Luna en bovendien met 1j4m al voor de wagen gezet (en ook behoorlijk moeten lopen), dus dat durf ik echt niet aan :n Bovendien is een hengst houden in pension niet heel handig... Leuk filmpje van Kayleigh, longeren doet ze een stuk beter dan Luna (die moet er vanmiddag weer aan geloven ~~}> ) Wat voor hoofdstel gebruik je?

Andrea lekker met Jaron bezig geweest. Die bult, zit die op het bot vast lijkt het? Zou het dan geen schiefel kunnen zijn?

Wat leuk Juul, hopelijk wordt ze goedgekeurd *\o/*

Brave Clover! :D En dappere Eva :P +:)+

Zadelmak maken en rijden, zoveel mensen, zoveel wensen en meningen. Ik doe het gewoon op gevoel, Luna gaat nu voor de rest erg netjes, zie bijvoorbeeld het filmpje van pas tijdens het wandelen. En dan vind ik dat ik op deze leeftijd niet heel veel verkeerd doe als ik ipv ernaast/ervoor/erachter lopen er eens op ga zitten (ik weeg 60 kg, dat moet ze makkelijk kunnen houden). Meer ben ik voorlopig nog niet van plan hoor. Ik denk dat het ons alleen maar ten goede gaat komen als we al zo lang hebben rondgestapt wanneer ik echt meer met haar wil gaan doen.

Hoe het paard zelf is speelt ook een enorme rol, Luna is in haar koppie redelijk pienter en qua lijf ook niet een grote slungel, ik vind Flynn en Luna bijvoorbeeld zowel op lichamelijk als geestelijk vlak niet te vergelijken. Diablo heeft dan weer veel meer tijd nodig om dingen te verwerken, dus daar gaat een stukje meer, of vooral langere voorbereiding in zitten voordat ik daarmee zou gaan "rijden"/rondstappen. Sowieso wil ik eerst dat een paard alleen mee naar buiten kan aan de hand en hem niet compleet flipt als er iets raars gebeurd. Dus wat mij betreft gaan we daar ons eerst maar eens op richten met Diablo, en daarna pas denken aan erop zitten (nou ja, tenzij hij vast staan dan :Y) ), maar het uiteindelijke woord is uiteraard aan Carolien :D

Haha Leo, jou en King, weet nog dat je dat schreef op bokt :'), ik zat echt :wow: achter de pc, beter karakter (en opgevoed) kan je ze niet krijgen.

Wat je zegt Simone, iemand houdt haar vast en even erop. De eerste twee keren stond Luna los in stal, de derde keer los op de poetsplaats, de vierde keer had een vriendin haar vast in het bos, de vijfde keer stond ze los in de bak - zonder tuigage/halster :o - Ze blijft eigenlijk altijd wel gewoon staan als ik erop spring, anders zou ik het ook niet doen. Ik ben een beetje bang van paarden die wegdraaien met opstappen, ik ben daardoor een paar jaar terug heel lelijk eraf gevallen (eeeh, gelanceerd :Y) ). Maar als ik Luna een beetje ken dan durf ik wel te zeggen, als ze niet zou willen dat ik erop ga zitten dan zou ze wel weg draaien, Luna laat NOOIT over zich heen lopen _O- En van overvallen is inmiddels ook geen sprake meer. Ik laat van te voren duidelijk merken wat ik van plan ben.

Haha Eva, ik heb een zelfde soort paard aan mijn lijntje gehad op 2-jarige leeftijd :') Alleen mijn paard is inmiddels getransformeerd :D Opfok hier idd ook geen fan van, tenzij het gemengd is qua leeftijd en je je paard individueel mee mag nemen.

Gefeliciteerd met je jubeleum Ellie! *\o/* :D

Mooie Jade!

Prachtige Elmo! <3 Mooi zadel, de London? Ontslag via de radio, haha. Fenore is ook echt supergaaf om te zien!

Berdien, als je zaterdag op de fiets wil naar stal, gezellig :P Ik kan ook best wat vroeger gaan, ben vrijdag toch vrij :)

Afvallen, ik pas :o Wat gezonder eten zou wel goed zijn (ik eet geen fastfood ofzo, maar wel vaak pasta en minder vaak verse groente, heel veel potjes, ben een beetje gemakzuchtig. Ik heb inmiddels wel op t werk de cola voor thee verruild, maar dat was meer een kwestie van smaak. We mogen gratis frisdrank drinken, sapjes moeten we betalen. Maar thee en koffie dus weer niet bleek pas ineens, dus dan maar gezond, vriendin/manager en ik hebben nu een rooibos aarbei met slagroom thee verslaving :9 Verder moet ik vooral opletten dat ik niet vergeet te eten, ik denk er pas aan als ik honger krijg, als ik dan moet werken niet erg handig :') Heb vandaag trouwens ook nog niks gehad :o

Dat is wel krom Heidy... Ik hoop dat hij alsnog snel kan komen!

:):) Chantal.

Ik ga maar eens eten en daarna richting stal, boxen in orde maken en met Diablo en Luna aanklooien, ik denk dat ik ze maar samen in de bak zet met een hindernis, Luna ff longeren voor die tijd.

Ik heb trouwens iemand gevonden die BF Stella maat 0 te koop heeft, maar eens kijken of ik daar in pas, ik denk dat die nog beter dan een maat 1 ligt op Luna :j

Iedereen die nog moet werken, werk-se, en voor de rest ook iedereen een fijne dag :evaw:

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:50

is toch gewone bles van zoe?

tuin is zomer klaar!
en zit nu met kat op schoot en 16.30 op fiets naar zoe.
eerst nog even wat eten straks