[TI] Insuline resistentie

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:16

singasong schreef:
karuna schreef:
Is dit spul bedoelt voor permanent gebruik?

Is nieuwe lijn van Laarakker ;) dus ik neem aan dat het wel een doordacht supplement is. Je mag het niet permanent gebruiken.

Ik heb vandaag mijn therapeut voor de 2e maal op bezoek gehad (pony is licht bevangen geweest) en die zei dat ik het permanent mag gebruiken!
Ze adviseerd van maart tm oktober maar doorgebruiken is zelfs goed maar veel mensen vinden dit te kostbaar.
Ik heb nog een pot gekregen om toch voorlopig door te gaan, ook in de winter!

SuperRoos

Re: Insuline resistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:56

Is dit een therapeut van laarakker dan?
Hoe lang geef je het al en wat merk je ervan, ben ik erg benieuwd naar :-)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:26

Ik weet dat het paard van mijn therapeute ook 2 potten achter elkaar heeft gekregen. Heb alleen nog niet uitgerekend hoe lang je met 1 pot doet :o
Als je paard het nodig heeft lijkt het mij wel verantwoord om het te doen maar dan wel op advies van een deskundige.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:47

hellleeeuu, ik breek even in! Ik heb de Gluco Balance inderdaad in mijn assortiment zitten in de webwinkel, ben therapeut en heb meerdere producten van Eric L, heb ook geregeld contact met hem over paarden die ik behandel.
Ik ben het nu 4 dagen aan te geven aan onze eigen paarden, is nog te kort om er iets over te zeggen. Ik had de Suiker Balans ook (via Eric gekregen) maar dit is toch een andere samenstelling volgens de leverancier. Ik geef het in combinatie met de Drainage Compositum. Ik kan overigens alle Phytonic producten leveren, maar staan nog niet allemaal in de webwinkel, is een karweitje wat ik nog moet doen.. :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:50

Maar die lever jij dan aan mensen als ze daar om vragen of alleen aan mensen waarvan je de dieren in behandeling hebt?!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:19

alles kan besteld worden in de webshop, dus ook aan mensen die geen klant zijn. (en uiteraard neem ik contact op om te vragen waarom ze dit bestellen enz) Maar ik ben nu dicht ivm vakantie..

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:31

SuperRoos schreef:
Is dit een therapeut van laarakker dan?
Hoe lang geef je het al en wat merk je ervan, ben ik erg benieuwd naar :-)

Mijn therapeut is Amber Koppen.
Ik geef t nu 4 weken, ik merk dat zijn manenkam wat zachter wordt.

Zij vertelde mij dat ik t/m oktober moet geven en dan weer vanaf maart.
Toen heb ik gevraagd of het niet verstandig is om het door te geven ivm fructaan met vorst / zonnig winterweer.
Ze zei dat dat juist wel goed is maar veel mensen vinden het nogal kostbaar en de maanden die zij aangaf zijn het "gevaarlijkst".
Dus ik ga voorlopig gewoon door ook in oktober.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:43

dan moet amber er nog iets bijleren.....september tot en met januari zijn zeker net zo gevaarlijk....dit vanwege het van nature te hoge cortisol gehalte in het bloed...paarden met een hormonaledisbalans hebben hier zeker last van...

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:10

geerke schreef:
dan moet amber er nog iets bijleren.....september tot en met januari zijn zeker net zo gevaarlijk....dit vanwege het van nature te hoge cortisol gehalte in het bloed...paarden met een hormonaledisbalans hebben hier zeker last van...

Nou dat is niet helemaal aardig zoals je dat nu zo over haar zegt!

Ik vind haar professioneel en kundig overkomen!

Ze heeft zeker aangegeven dat die maanden ook niet ongevaarlijk zijn!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:13

ik bedoelde het niet onaardig hoor...als ze zo proffesioneel en kundig is kan ze alleen maar blij zijn met mijn tip....die uit onderzoeken in amerika komt....de da in nederland weten daar vaak niet van....

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:19

geerke schreef:

Interessant, wat is de reden dat cortisol in die maanden hoger is in het bloed, ben ik erg benieuwd naar :j

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:19

Verder ben ik sinds lange tijd eindelijk weer een beetje in de jubelstemming.. Ondanks dat ik al 2 weken niks met Fiek kan doen door de operatie en dergelijke en hij dus veel minder beweegt dan voorheen lijkt de gluco balance van phytonics wat vruchten af te gaan werpen..

Even foto's weer dat geeft het beste beeld ter vergelijking..

Afbeelding
November 2008, 630 kilo

Afbeelding
Foto van vanavond.. Meetlint gaf voor het eerst onder de 540 kilo aan.. Vocht gaat eraf en alles wordt veel zachter. Hij beweegt soepeler, tilt zijn benen weer lekker op en had zijn oude grappen terug.. En die rare kwab op zijn boeg lijkt verdwenen...

Voor de mensen die het verhaal van Fiek minder kennen.. Insuline waarde zat op de foto van november boven de 42.. Paar maanden later zat het onder de 20 en was Fiek afgevallen naar 570/560 kilo en daar bleef hij op hangen. Schommelde heel erg en het ging er niet af, ondanks in paddock te staan en te werken met hem.. Hij leek weer aan te komen en zat tegen bevangenheid aan leek het.. Zag het allemaal niet meer zo positief in en toen dus de phytonics producten besteld.. Hoop zo dat dit de oplossing is voor ons maar dat hij nu onder het gewicht is gekomen wat zo'n groot obstakel was zonder extra inspanning vind ik een hele opluchting..

Heb vanavond zijn hele koker uitgewassen (met gipsbeen en krukken jaja hahaha) en daar hadden de afvalstoffen zich duidelijk verzameld.. Kwam smegma uit met de grootte van een flinke aardappel terwijl het pas nog was gedaan.. Zijn ogen zijn voor het eerst weer redelijk schoon aan het worden en zijn vacht voelt stukken beter aan...
Ik hoop dat het jojo effect weg blijft en dat we op deze manier verder gaan vanaf nu..
Laatst bijgewerkt door SuperRoos op 05-08-09 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:22

Roos wat een verschil!!

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:23

Wie is jouw therapeut?
(Sorry heb topic wel iets doorgelezen maar niet letterlijk alles)

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:24

Heb geen therapeut meer :+
Zoveel mensen bij hem gehad en zoveel artsen en niemand komt met een oplossing..
Kon aan dit product komen via de dierenarts omdat Fiek bewezen IR is maar hij deed het niet met plezier..

Natalia, thanx... zie het eindelijk weer positief in met hem..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:27

Het jojo'en heeft Kootje ook heel erg, waarschijnlijk moet ik eerst bewijs hebben dat hij IR is voordat ik ook met Glucospul zou gaan beginnen... eigenlijk heb ik zelf al tijden het gevoel dat hij dat is, met al zijn hoefbevangenheden e.d., en heb ik zelf niet echt bewijs nodig...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:28

SuperRoos schreef:
geerke schreef:

Interessant, wat is de reden dat cortisol in die maanden hoger is in het bloed, ben ik erg benieuwd naar :j

doordat de dagen korter worden...het is een natuurlijke reactie van het lichaam...ook bij gezonde paarden.
ir paarden die toch al een hormonale disbalans hebben en cushingpaarden die ook normaal een veel te hoog cortisolgehalte hebben(door een tumor op de hypofyse)lopen dan extra risico op hoefbevangenheid.

Mijn pablo werd juist dan hoefbevangen(de rui hangt ermee samen)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:30

SuperRoos schreef:
Heb geen therapeut meer :+
Zoveel mensen bij hem gehad en zoveel artsen en niemand komt met een oplossing..
Kon aan dit product komen via de dierenarts omdat Fiek bewezen IR is maar hij deed het niet met plezier..

Natalia, thanx... zie het eindelijk weer positief in met hem..

wauw!!!wat een knappe pony is het weer geworden!
begrijp ik het goed dat jij met een gipsenpoot kokers staat uit te wassen?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:32

KootMiraDrum schreef:
Het jojo'en heeft Kootje ook heel erg, waarschijnlijk moet ik eerst bewijs hebben dat hij IR is voordat ik ook met Glucospul zou gaan beginnen... eigenlijk heb ik zelf al tijden het gevoel dat hij dat is, met al zijn hoefbevangenheden e.d., en heb ik zelf niet echt bewijs nodig...

Via Josefien kun je zonder recept bestellen begrijp ik..
Bovendien wordt ook meerdere keren genoemd dat het niet alleen voor IR paarden goed is maar ook voor paarden die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid.. (normaal ben ik geen voorstander van experimenteren maar er is gewoon niks verder voor dit soort paardjes.. Simpelweg in training zetten is niet in alle gevallen de oplossing..)

Indicatie(s):
Bij insulineresistentie. Werkt tevens ondersteunend bij hypoglycaemie. Bij verminderd functioneren van de pancreas. Gluco balance werkt ondersteunend bij de gevolgen van de ziekte van Cushing.
Bij hoefbevangenheid
Bij tying-up
Bij staart- en maneneczeem
Bij spierstijfheid bij –onder andere- oudere dieren

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:33

geerke schreef:
wauw!!!wat een knappe pony is het weer geworden!
begrijp ik het goed dat jij met een gipsenpoot kokers staat uit te wassen?

Thanx.. Kan wel huilen van geluk.. 3 weken geleden dacht ik nog dat ik hem kwijt ging raken...

Ik sta idd met gipspoot een koker uit te wassen, je moet wat over hebben voor je paard haha..
Fiek geniet daar echt van als hij last heeft van de ophopingen dus dat is wel handig :-)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:47

SuperRoos schreef:
Bovendien wordt ook meerdere keren genoemd dat het niet alleen voor IR paarden goed is maar ook voor paarden die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid.. (normaal ben ik geen voorstander van experimenteren maar er is gewoon niks verder voor dit soort paardjes.. Simpelweg in training zetten is niet in alle gevallen de oplossing..)
Indicatie(s):
Bij insulineresistentie. Werkt tevens ondersteunend bij hypoglycaemie. Bij verminderd functioneren van de pancreas. Gluco balance werkt ondersteunend bij de gevolgen van de ziekte van Cushing.
Bij hoefbevangenheid
Bij tying-up
Bij staart- en maneneczeem
Bij spierstijfheid bij –onder andere- oudere dieren

Ja, en juist omdat hij onder 2 of 3 van de categorien valt ...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:49

Moet toch te regelen vallen.. Je dierenarts is ook bekend met zijn problemen toch.. Ik heb toen ook gewoon gezegd van jullie hebben geen middel om het dier beter te krijgen, dus ik wil het op deze manier gaan proberen, soort van laatste middel heb ik toen zelfs gezegd haha.. En toen kon het via via wel besteld worden bij dat lab waar het gemaakt wordt..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:08

fiek ziet er echt stukken beter uit! je kunt zelfs al weer wat bespiering zien zitten,mooi hoor :D
hoop absoluut dat het allemaal zo door blijft gaan.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:50

KootMiraDrum schreef:

Die van mij heeft ook het stempeltje nog niet gekregen hoor ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:51

SuperRoos schreef:
Via Josefien kun je zonder recept bestellen begrijp ik..

Ik wil niet vervelend doen maar volgens mij mag het niet eens zonder recept verkocht worden.