[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:18

Die is erg leuk gedaan die gebaseerd op je pup Kaat :). Hopelijk komt er terug een lesgever op je pad die bij jullie beiden past. Horsemanship paradise doet vast ook geen lessen op verplaatsing ?

Beterschap aan de zieken.

Ik heb gisteren een doorverwijzing gekregen om mijn nek nu eindelijk eens te laten bekijken. Heb al lange tijd standaard pijn bij lange draf en direct in galop aan mijn nek. Daardoor het plezier in het rijden kwijtgeraakt... het eerste vermoeden was toch nog whiplash van het ongeval 2,5 jaar terug maar goed even zien wat daaruit komt.

Nu ga straks klein zusje op Jack "gooien" met haar zadeltje en het glas wegbrengen zo dan komt die er terug eens uit en als ze daarna nog zin heeft misschien nog eventjes op Finn ook, moet ook nog eens Cup zijn staart wassen. :+

Nessa

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:20

Beterschap nientsje.

Ja ik zag dat het de basis gw is.
Maar kom zelf niet veel verder dan dat. Daarom super blij met les.

Oej das niet fijn van je nek lori. Hopelijk valt het mee en kunnen ze je helpen.

Vandaag kort even rond gehobbeld op bollie. Ze doet het zo goed allemaal. Kan haast niet geloven dat ze pas een week op haar nieuwe plekje staat.
Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:30

Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid is over je nek, Lor. Veel plezier bij de paardjes! Ik zoek trouwens eigenlijk terug het liefst een instructrice van het Horsefulness systeem, aangezien Sarah daar haar opleiding heeft gehad en ik super tevreden ben met haar.

Oh Nessa, wat een heerlijk duo zijn jullie samen!! :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:42

Nou, vandaag was ook om te janken. Niet pony zn schuld maar de mijne. In het eerste parcour de 1e 2 heel mooi gedaan. De 3e zaten mensen langs de korte zijde, was afgeleid, geen idee. Hij vloog iig aan de kant en ik lag ernaast.

2e manche 1e 2 weer netjes. 3e 2 weigeringen. Toch nog erover kunnen rijden (hoera) toen naar 4, een dubbel. De 1e gesprongen en toen.. stopte ik met rijden ofzo. Heb echt geen idee. Maar heb hem langs de 2e laten lopen en dus ook uitsluiting.

Dit lag absoluut aan mij en niet aan hem. Hij was braaf. Voel me zo'n ongelooflijke sukkel..
Misschien word t tijd voor een andere hobby.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:05

Andere hobby? Nah, dat is te drastisch. Misschien even stoppen met wedstrijdjes? Gewoon even lol met je knol. Ik heb hier zelf ondervonden dat als er te veel regeltjes of druk komen (bij mij was dat dan dat ik gewoon 1 keer in de week moést rijden :+ Lekker veel, haha) dat het meestal nadelig is voor ruiter als paard. Ik heb dus een pauze genomen met rijden, want Tinky had er geen plezier meer in.. Toen ging bij mij het belletje rinkelen.. En jawel, nu is ze gewoon weer de goede oude Tink!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:06

Mja. Heb voorlopig toch al niks op t programma. Maar heb gewoon t gevoel dak niet kan paardrijden

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:10

Via het Horsefulness systeem nu moest ik iemand tegen komen zend ik het wel door maar weet niet direct iemand. Ik vind zelf equinection goed ook maar weet niet welk systeem ze precies volgt. Hmm lijkt mij niet simpel hier al zeker niet want de dichtste zitten op vlot 50 a 100euro excl. vervoer dus dat is geen doen maar bij jou is het blijkbaar ook niet makkelijk.

@Nessa, jullie zien er goed uit samen!

@Dott, ach je niet laten doen omdat het eens niet leukt. Iedereen heeft wel eens een pechdag :).

Hier de stallen uitgebreid gedaan. Daarna dus het glas weggebracht met Jack die maakte niks van dat gerinkel en zusje was ook terug blij. Cup zijn staart ook nog kunnen wassen maar voor met Finn ben ik er niet geraakt, dat zal voor morgen zijn. Moet hun hoeven nog bijwerken ook :)

Afbeelding
(prut kwaliteit foto vlak daarvoor waren de oortjes recht naar voor maar mijn gsm is traag met afdrukken en die keek even weg :') )

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:20

Ben op de facebookpagina van Horsefulness geraakt en daar iemand gevonden die een klein uurtje van hier woont, nu afwachten of ze het ziet zitten om mij les te gaan geven..

Gezellig dagje zo Lor! Hier uiteindelijk geen grondwerk kunnen doen. Heb de hele dag mijn kamer zitten opruimen. Ondanks het feit dat die eigenlijk niet zo rommelig was, blijft het toch altijd een werkje van een hele dag.. Pff.. Men je nu eigenlijk al met Finn? Wil Jacky graag nog eens inspannen deze vakantie. De laatste keer ging het niet zo lekker aangezien hij stijf was. Meneertje wordt toch ook weer een dagje ouder, maar denk dat het hem wel eens goed zal doen. OHZ zit er namelijk nog flink wat pit in :))

Leuke foto trouwens!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:27

Ik hoop met je mee dan dat ze dat zou zien zitten en het voor jij en Boris de juiste persoon is.

In dat opruimen kruipt altijd meer tijd dan in eerste instantie gedacht. Ik ben nog altijd bezig met gewoon droog mennen met Finn, zou in het voorjaar ergens eens slepen opnemen en na mei graag de eerste keer inspannen. Niet daarvoor omdat ik wil dat die 4jaar is eerst :) . Ook twijfel ik nog steeds wat ik ga kopen een vierwieler speciaal voor de kleinsten of toch een sulky . Nu ga hem sowieso komende week in zijn tuig gooien want heb nu een Fra kaptoom voor 'm en ben benieuwd hoe die reageert er op. Ik denk dat het inderdaad niet slecht is voor de jouwe af en toe in te spannen, rust roest zeggen veel mensen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:24

Zeg, zullen we nog eens een overzicht maken wie er nu wel nog in dit topic zit? Ben het een beetje kwijt en ik herken een aantal mensen niet eens :o

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:31

Ik vandaag ook gesprongen, 1e rondje foutloos, 2e rondje werd hij me veel te heet waardoor het wat eraf heeft gegooid. Al met al tevreden, te bedenken dat ik 2 weken geleden nog in t ziekenhuis lag.

En verder mijn protocol van gisteren. 183 punten weten te rijden.
Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:19

toch geen slechte punten hoor shelly.

welkom ginootje en welkom terug kaat!

zo,heb nu een cake in de oven staan.Morgen werk ik voor het laatst ergens (15 jaar gewerkt),en ik wil dan als afscheid op cake tracteren.wel raar om na zo een lange tijd te moeten stoppen.maar ja ,de organisatie die stoot de steunpunten af.die zijn niet interessant genoeg voor ze...

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:32

Oh neen, Gijs weer een deken kapot gekregen...

Hey Kaat, leuk je hier weer te zien :D

En wat een leuke foto's hier allemaal :j

Ik heb ook twee mooie foto's van mij en Jolly vandaag!
Hij stond een beetje frisser dan gewoonlijk (vast omdat het zonnetje zo mooi scheen).
Afbeelding
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:32

Veel sterkte voor morgen Ellie, je hebt wel te verduren gehad he... Eerst al een andere werkgever, en nu gewoon nog meer "bezuinigingen". Lief dat je cake gaat trakteren!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:36

ja ik zeg ook wel,dit is echt niet mijn jaar.gelukkig kan ik bij mijn andere werkgever 1 klant meer gaan nemen(is al bevestigd)zodat ik toch kan blijven werken.Ik heb nog geprobeerd om op deze plek te blijven,maar als ik al daar kon gaan werken,waren die uren niet toereikend.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:06

Oh helemaal niet fijn Ellie...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:07

Das wel echt balen zeg :(

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:25

Ik vind ons ook een leuk duo :+

@ Dott: niet je dag dus. Verder geen last van je val? Iedereen heeft wel mindere dagen.
Komt vast wel weer de tijd dat het super gaat

Heb je verder ook les?

@ Lori: lieve foto. ging het goed?

@ Shelly: weer iemand gevallen. Alles dus wel goed?

@ elliecuijk: dat is echt oliebol zeg -O- Gelukkig kun je nog wel blijven werken. Helemaal zonder werk zitten is helemaal niet tof.

@ Clocloken: wat een gaaf paard heb je!

Lijstje maken dan maar?

Boktnaam - Naam - Paard

Nessa - Linda - Cheana

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:27

Boktnaam - Naam - Paard

Nessa - Linda - Cheana
donnar - Nikki - Dublin

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:31

TurboTinker schreef:
Nog gefeliciteerd meid! Ik zag je fotos al, sta je niet meer bij marieke?

Nee, we hebben er een paard bij, een Friese ruin van 1.70m en die loopt voor de wagen. Dus ipv Dublin bij Marieke staat Tjeerd er nu, we hebben het met Dublin opgegeven voor de wagen. Was geen succes helaas.

Dublin staat nu weer op zijn oude plekje, alleen in de wei, wel met directe buren om zich heen. En hij is weer gelukkiger dan ooit! Zo'n rare bok is t ook :')

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:41

Geen last van mn val. Gewoon spierpijn en een bult op mn heup. Daar ben ik geland. Kijk morgen wel wat de schade precies is.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:41

Boktnaam - Naam - Paard

Nessa - Linda - Cheana
donnar - Nikki - Dublin
Dott - Lianne - Zac

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:45

Boktnaam - Naam - Paard

Nessa - Linda - Cheana
donnar - Nikki - Dublin
Dott - Lianne - Zac
Mandyy - Mandy - Macgic en Max

Op het moment niet zo actief in het topic ivm decemberdrukte.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:49

@Nessa, Ging prima allemaal Jack bleef netjes bij mij ondanks ik mijn handen eigenlijk amper vrij had door het glas. Is een makkelijk beestje, er had terug niemand opgezeten sinds begin november en kan er een klein kind opgooien zonder probleem die gaat geen stap verkeerd zetten. Morgen wil ze op Finn dan kan ik der terug een drafje en misschien galopje laten doen ook, ging ik vandaag niet doen met die emmer in de hand :')

@Dott, best dat je niks hebt overgehouden!

Dott schreef:
Boktnaam - Naam - Paard

Nessa - Linda - Cheana
donnar - Nikki - Dublin
Dott - Lianne - Zac
Mandyy - Mandy - Macgic en Max
Lori - Lori - Jack, Finn en Cupcake
Laatst bijgewerkt door Lori op 20-12-15 21:51, in het totaal 2 keer bewerkt

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:49

Boktnaam - Naam - Paard

Nessa - Linda - Cheana