[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

donnar

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:04

Dublin heeft sinds hij op de nieuwe stal staat ook rasp, hij krijgt daar voerdroog van verschillende kwaliteit. Ik kom er ook niet van af, heb hem ook een aantal Kee al behandeld voor mijt aangezien hij stampte. Dat doet hij eigenlijk niet meer, maar behandel voor de zekerheid nog een keertje. Staat ook 3 Friezen waarvan er 1 behoorlijk stampt. Die heeft 2 dagen oid bij Dublin in de paddock gestaan en sinds toen stampte hij. Heeft iemand misschien tips voor de rasp? Zou er toch wel graag van af willen komen..

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:12

ik gebruik voor de lijf nu tegen schilfers van die anti jeuk shampoo. zit een olie in dat moet helpen.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:35

Ik gebruik tegen de schilfertjes Teershampoo. Werkt ook goed
Iedere 2 weken even mee wassen.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:47

donnar schreef:
Dublin heeft sinds hij op de nieuwe stal staat ook rasp, hij krijgt daar voerdroog van verschillende kwaliteit. Ik kom er ook niet van af, heb hem ook een aantal Kee al behandeld voor mijt aangezien hij stampte. Dat doet hij eigenlijk niet meer, maar behandel voor de zekerheid nog een keertje. Staat ook 3 Friezen waarvan er 1 behoorlijk stampt. Die heeft 2 dagen oid bij Dublin in de paddock gestaan en sinds toen stampte hij. Heeft iemand misschien tips voor de rasp? Zou er toch wel graag van af willen komen..

Mijn paard had daar last van.. is weg met een super goedje..
Na echt meer dan 30 dingen te hebben geprobeerd..

dat goedje is zwavelbloem gemengd met olijfolie..
Werkt als een malle. heb bij een fries dit ook aangeraden en daarbij is het ook weggegaan!

Verder nog een update over mijn zadel..
HIJ IS HELEMAAL GOED!
Dus dat kan ik weer uitsluiten.. en ben nu aan het kijken of iemand haar rug een keer kan kraken..

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:55

Juul, wat fijn dat het niet aan het zadel ligt! Maar ja nu kijken waar het dan aan ligt! Kraker kan nooit kwaad natuurlijk..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:00

Hmm juul, op zoek naar t volgende dus. Jammer dat t niet aan t zadel ligt. Was je iig uit gezocht.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:47

Gelukkig was t niet je zadel Juul, hopen dat na de kraker je je paard weer terug kent!

Dat staartje bij khaleesi <3
Redbull kan al aaridge sprintjes trekken :j

Tja jeuk.. Gijs heeft daar gelukkig geen last van.
Toen ie in de opfok stond jeukte hij een beetje in zijn sokken, toen stampte hij ook. Kon t ook echt aan zijn sokken zien dat ze een beetje sleten door t schuren, en happen. Weet niet of dat ie nou mijtjes had (er was niets te zien of voelen) of dat het door de (veulen)brok kwam.
Heb er na t verhuizen frontline combo in gedaan en hij jeukt nu gelukkig nooit. Ben wel van plan om als ie weer op de wei gaat (dan krijgt ie t niet terug uit het stro van de stal) 'm preventief te behandelen. Zijn sokken worden nu zo mooi vol, zonde als ie dan weer jeukjes krijgt.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:05

Hier worden ze met iets gespoten voor mijt. Zal eens na vragen.

Hoe snel na een bevalling rijden jullie weer op je tinker?

Dana heeft vanmiddag een veulen gekregen namelijk. Mijn planning was over 2 weken.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:15

mooi veulen jolanda? Ben wel benieuwd!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:17

Ja bruin met witte bles. En een merrie. Geen buckskin bont, maar vind deze heel stoer. Vanavond life kijken. En even vragen wat de eigenaresse er van vind. Deze kleur hebben wr ook niet gehad. Dana was de 15e pas uitgerekend dus bevallen in de paddock. Met een kruiwagen het veulen verplaatst naar hey gras :D

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:23

benieuwd naar foto's.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:06

Is parafine olie niet beter dan olijfolie? Kost niet zoveel en kun je bij de apotheek bestellen :)

Wat leuk, gefeliciteerd met de nieuwe baby! Foto's plaatsen :D
Was ze gedekt door een dilute hengst dan dat jullie buckskin wilde?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:58

Dilute? Nee vorige veulen was perfect, alleen een hengst. Dus daarom weer dezelfde hengst krijgen we een hele andere kleur. Ook super leuk. Uit een zwart bonte en buckskin bonte een bruin veulen :D morgen vrij dus mn goede camera mee. En trakteren op de zorgboerderij. De jongens hebben haar allemaal zien bevallen super leuk :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:36

Gefeliciteerd met het veulentje van Dana Jolandaa!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:54

Ja een cream hengst bedoelde ik :+

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:35

Ben benieuwd naar het veulen.
mijn sox krijg weer een ander koppie wat scheelt het zeg als je een zomer vacht krijg. lijk gelijk meer een dametje.

lekker met misty op de crosswei geweest en daar rond gekeken en heuveltje op en af gegaan. Door het water niet want had al de dure zalf vanwege de mok gesmeerd op haar mokplekken. Ander keer mag ze dat.

verder nog even in de bak gereden. En wat was ze braaf, probeer alleen haar niet te laten racen want dat wil ze graag... Heb haar nog maar een week maar lijk al veel langer.
manderijn moet ze niet. Spuug madam uit. Verder al mijn paardjes terug in het voer want ze staan ook al op stevig gras.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:36

Iemand hier ervaringen met vps loze barefoots? Ik heb een vraag die ik graag even via pb zou willen sturen :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:41

Ik zie op de site dat Yellow Fellow van de gorterstraat veel kleuren fokt. Wij zijn er heel blij mee, eens wat anders dan al die vlekken hier. Eigenaresse is net op vakantie en die baalde. Dana is de 15e pas uitgerekend. Eigenaar vond het vreemd dat ze gisteren zo zweette. vanmorgen zou hij zoek gegaan naar de geboorte melder voor deze nacht. met het buiten zetten van de paarden riep een cliënt dat er pootjes uit dana kwamen :') Dus Dana is op 't zand bevallen, veulen in een kruiwagen gelegd en verhuisd naar het gras..

veulen is heel lief, kwam meteen snuffelen. zelfde hoofd als cullan vorig jaar. Dana liet me goed toe (in ruil voor wortels) toen het heel druk om de stal was, had ze haar tanden even laten voelen in m'n elleboog. ze beet niet, maar raakte me wel. Dus goede moeder. Alleen deed ze me niets. vanmorgen had ze koorts, die was nu gezakt gelukkig. Morgen camera mee :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:42

Moet ze onze cremello volgende keer maar gebruiken krijgt ze gegarandeerd een cream veulen ;)
Maar een bruine zal ook mooi zijn, ben benieuwd naar foto's!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:43

sorry, hier geen barefoot. laatst op eentje gezeten, of hij paste niet of ik zat niet goed. maar ik vond hem niet fijn

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:49

Voor mij zou het ook de eerste keer zijn maar ik kan er een inruilen voor mijn billy cook met bijbetaling. Zadel is ook mooi van kleur maar ik wilde eigenlijk vps omdat ik bang ben dat hij Cheyenne niet past tenzij ik met een hoop inlages ga werken, op zich vind ik dat niet erg maar ik heb dan wel geen budget meer voor een ander zadel als het echt niet werkt. Al heb ik wel verschillende goede ervaringen over vps loos gehoord.
Ik wil gewoon een goed passend zadel voor Cheyenne nu.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:49

Hier een barefoot chyenne zonder, en een stella met vps :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:54

Ik heb eventjes een berichtje gecopy paste naar jullie :+

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:39

Ik heb een Cherokee zonder.

Tjongejonge. Had ik moeite gedaan voor het avondeten, receptje gemaakt met 2 jengelende hongerige kinderen. Is het eindelijk klaar en wil ik het uit de oven halen, knapt zonder reden de hele ovenschaal in een miljoen stukjes -:(- Moest t arme grut brood eten. Nou ja, volgens mij vond ik het erger dan zij.

Wat leuk dat Sox zo verandert. Heeft Aranka ook heel erg.

Mooie foto's weer. En brave Roos!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:42

Acharme! Al dat werk voor niets...