[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:24

corina18 schreef:
Inney schreef:
Ik ga wss wel mee met de sokkenwasrit!! :D

heb ons al opgegeven
dus je moet gewoon....
haha

o haha, mooi!! Ga dus officieel mee :+ Wie gaan er nog meer uit dit topic?

elliecuijk

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:30

@jackytje:de manen die half afgevreten zijn.dat is echt vervelend als je er lang op gespaard hebt.manen zullen toch moeten aangroeien op de normale wijze denk ik ,maar misschien kan je er nep manen invlechten(geen flauw idee of zo iets bestaat,maar anders zou het wel werken)of er juist iets insmeren wat de geiten vies vinden smaken.als ze er dan weer aan willen knabbelen,stoppen ze wel omdat t smerig is.
t valt me echt 100% mee dat t niet bij die van mij gebeurt,want er staan verschillende paarden bij haar in de wei.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:42

Sokkenwasrit, klinkt leuk! Waar is het precies?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:48

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:55

Jackytje schreef:
Heeft iemand tips om de korte manen weer gemakkelijker te laten groeien? Ik las al over cowboy-magic en veel invlechten.. maar ik geloof niet dat ze cowboy magic in België noch in mijn lokale ruiterwinkel verkopen? (Watté uit Ninove, de Ruitershop van Geraardsbergen of De Manshoeve van Sint-pieters-kapelle..)

In die shops hebben ze dat niet. Ik heb het besteld via de paardendrogist.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:03

Das vervelend.. Ik denk niet dat ik het online mag bestellen..

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:15

waarom zou je dat niet mogen?

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:19

Vraagt het aan je moeder om te bestellen?
We bestellen altijd met enkele samen, dan kunnen we de verzendkosten delen.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:20

@Oona: De naam van die persoon (uit je paspoort) zegt mij niks.

@Heidy: Ik dacht dat je juist op zoek ging naar een wat oudere tinker??

@Ellie: Kan zij jou het nummer niet geven van die rontgen dan kan je zo snel mogelijk plannen en dan weet je ook waar je aan toe bent. Oh ik lees het al, het is een bekende van je stalhouder en je weet morgen een datum. Ik hoop echt voor je dat het makkelijk op te lossen is. Ik ga voor je duimen en steek voor jullie ook maar een kaarsje aan, het wordt druk bij Maria :P.

Hallo Suzan en Lieke, gezellig dat jullie er ook bij zijn.

Ik heb een excellijst met volgens mij alle forumgebruikers ( heb mijn best gedaan om het bij te houden) maar ik krijg hem niet netjes in een bericht geplaatst, iemand een idee hoe dat moet???

@Kaat: Caitlynn was ook weer behoorlijk vies (de modder zat in haar oren) maar ze is ook erg blij dat ze weer voluit kan rennen dus ben toch wel blij dat die vorst voorbij is, dan maar een beetje extra poetsen :D. Wel heel vervelend dat je geiten eraan hebben gezeten, kan je er niet een beetje sambal insmeren, dan leren ze het wel af:P

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:21

Echt jammer dat ik nog nergens heenkan met Soes, ik ben m namelijk nog aan het inrijden/doorrijden.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:23

Lieke je bent niet de enige, hier nog zo een. Je kan ook met je paard aan de hand mee of zonder paard. Ik ben er ook nog niet uit wat ik doe.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:25

Haaai allemaal. Zo ik ben dr weer een beetje :-). Inmiddels 3x verhoogde dosis AD gehad en werkt wel prima gelukkig. Als de DA er ook niet was haha... iedereen bedankt voor zijn lieve berichtjes!
Met Mona gaat het heel erg goed nog steeds. Helaas moesten ze weer in de paddock omdat het land te nat werd, maar ja, hopelijk word en blijft het snel droger zodat alles kan drogen en paardjes weer lekker het land op kunnen. Afgelopen zaterdag nog wel samen wezen lopen. Voor t eerst met zijn 2en. Heenweg toen ze moest stil staan en ik halstertouw over dr neus wilde doen (omdat ze steeds bleef trekken) toen begon ze te slaan met dr voorbenen. Dus ook een schopje op dr borst terug gegeven en toen was het duidelijk dat dat niet mocht haha. Terug weg heeft ze 1x gaan bokken en heb toen middels een ruk en een schreeuw duidelijk gemaakt dat dta ook niet de bedoeling was en toen was het ook klaar. Toen ik het laatste stukje langs het land liep sprong Zazou bijna over de sloot naar ons toe haha, maar kon gelukkig nog net tegenhouden. voortaan moet ie maar in de paddock blijven...

Bijlezen schiet er nu alleen een beetje bij in. Ik beloof dat ik dat morgen zal doen en op iedereen even zal reageren :-)

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:30

Hey Mara, gezellig dat je er weer bent. Mona was weer lekker stout, maar goed aangepakt dus. Ik zal ook weer eens een keertje gaan wandelen, eigenlijk hoop ik op lekker weer, heheh

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:54

Bes, ja ik moet het ook gaan volhouden vaker te gaan lopen, want dan word het allemaal alleen maar makkelijker.
En ook ik hoop weer op 20/25 graden, geen wind en een lekker zonnetje... Zullen we ipv de regendans de zonnedans gaan doen met zn allen?! hahaha

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:06

Goed plan! Hoe gaat de zonnendans?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:10

Tis nu donker haha, begin morgen ochtend om half 8 :-) Zal ook even vragen of Mona en Zazou dan even mee doen, hahaha.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:17

Nou dan ga ik morgen ook effe alle paarden in ons complot betrekken en de hondjes willen ook vast wel meedoen, wordt een dolle boel :P

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:17

ellie, ik vond het juist heel gaaf hoe ie at! hij was ook verrassend zacht! ik dacht heel ruw, maar ze zijn heel zacht! Wel heel koud en veel sterker dan ik dacht!!
was echt supergaaf, zal zo foto's plaatsen

Balen rebecca dat het niets is met die baan..

Welkom suzan, leuke tinker!!
Welkom Lieke

Ellie, ik ga hard duimen dat er niets ergs aan de hand is!!

owh owh stoute mona!!! gelukkig snapte snel wat ze niet mocht doen

Mara ik doe mee met de zonnedans!!

Nou vandaag een erg leuk dagje gehad, eerst slangetje dus geaaid. Toen naar kingsel. Zadel gepast, lag heel netjes op king, maar rijden was niet zo handig.. want de grond onder de bak was nog neit helemaal ontdooit, dus de drainage deed het niet goed. We zogen helemaal vast in de bak.
Toch geprobeert te longeren. Vriendin wilde even op king rijden(kon zij kijken of het zadel ook lekker reed) maar hij zoog de hele tijd vast in de bak, dus is ze afgestapt en zijn we buiten een stukje gaan rijden. Ik moet zeggen het zadel zit als een huis, maar ik merk dat ik door min boomloos helemaal niet meer los kan draven.. dus sandra ging voorover, achterover, links, rechts. Maar met wat concentratie bleef ik netjes rechtzitten, dus het zadel reed goed.
Moet nu wel weer leren rijden met een "gewoon" zadel hoor! Kan nu eindelijk goed mn hakken uitdrukken en mn benen goed houden, maar nu valt het pas echt op hoe ver ik ze afsteek en dat mijn enkels niet meer gewend zijn zo te rijden. Dus sandra dr enkel deed zeer. Had ik op de manege ook de eerste tijd toen ik reed. dit werd vanzelf minder, dus zal nu ook wel minder worden.

Nu nog wachten op mn goede singel. Want de winkel waar ik altijd alles koop(en ik nog een tegoedbon van heb liggen) moest ze bestellen. heb nu tijdelijk een singel meegekregen zodat ik toch kan rijden. dat is het fijne van deze winkel. Ze zijn altijd erg behulpzaam!
Zaterdag bosritje samen met frank. Ik op king en frank op zn fiets, dus dat wordt hard werken voor king! Want dat wordt veel draven hahahaha.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:31

Hoe kan een boomloos zo beinvloeden dan? fijn dat je dag leuk was, en het zadel goed is.

Dikke knuf voor mara :(:)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:44

omdat ik altijd helemaal vast zat in het zadel, dus ik kon niet ver voorover of achterover gaan met draven.. het was ook lastig licht rijden met mijn boomloos, ik kreeg daar echt heel veel spierpijn van.. Dus hopelijk is dat nu ook een stuk minder!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:00

Sandra: jij bent nu dus boomloos af en dat bevalt goed. Ik heb voor Jack ook even boomloos gedacht, maar ik durfde het nog niet aan. Vanwege de opmerkingen van iedereen over het rijden.

Ik heb vandaag een leuke 8 jarige zwarte merrie gezien op speurders. Ze is gereden en getuigd en ze vragen een vriendelijk prijsje. Het probleem is dat ze in Blokzijl staat. Dat is niet een afstand dat je er even langsrijd en ik heb Jack nog niet verkocht. Er is volgens de verkoper veel belangstelling voor de tinker . Dat is mooi balen. Heb ik Jack straks verkocht is die merrie weer weg.
En geduld heb ik ook niet zo merk ik.. Ik wordt er dan zelf wispelturig van. Dan denk ik, dan maar een jongere tinker die ik mooi vind. Dat is emotioneel enniet verstandig natuurlijk.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:01

De zonnedans gaat een beetje hetzelfde als de kabouterdans hahaha. En dan moet je je paardje dus ook leren zitten hahaha... En mee doen rondjes draaien etc... Lache, en dan daarna allemaal filmpjes hier in het topic...

Rebecca, jij had toch dat soliicitatiegesprek? lees ik t nu goed dat het niets is geworden?!

Ik heb trouwens voor Mona ook een boomloos. Heb nog nooit op gereden, dus ben erg benieuwd hoe dat is haha.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:03

Kailonne schreef:
Sandra: jij bent nu dus boomloos af en dat bevalt goed. Ik heb voor Jack ook even boomloos gedacht, maar ik durfde het nog niet aan. Vanwege de opmerkingen van iedereen over het rijden.

Ik heb vandaag een leuke 8 jarige zwarte merrie gezien op speurders. Ze is gereden en getuigd en ze vragen een vriendelijk prijsje. Het probleem is dat ze in Blokzijl staat. Dat is niet een afstand dat je er even langsrijd en ik heb Jack nog niet verkocht. Er is volgens de verkoper veel belangstelling voor de tinker . Dat is mooi balen. Heb ik Jack straks verkocht is die merrie weer weg.
En geduld heb ik ook niet zo merk ik.. Ik wordt er dan zelf wispelturig van. Dan denk ik, dan maar een jongere tinker die ik mooi vind. Dat is emotioneel enniet verstandig natuurlijk.

Als deze merrie niets word komt er echt weer een andere. Maar toen ik Passage verkocht had ik ook al bij een ander paardje gekeken en die kwam toen ook al een dag na de verkoop (was Stafanja).
En Mona heb ik ook uit het puntje van Zeeland vandaan en zelf woon ik in Kop NH. Was ook 3u rijden haha. Maar heb het er voor over gehad. Het juiste paardje kent geen afstand....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:05

aja, jaron heeft me 6.5/7u gekost, excl 2u laden _O-

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:07

Mijn vriend die had de Ferro merrie Passage uit mijn profiel naar Duitsland gebracht na verkoop. Waren we bijna 12 onderweg totaal. haha
Toen moest Mona komen ala een rit van 4 uur. Nou dat kon ik mijn niet paarden liefhebbende vriend niet aan doen. Dus heb ik dr laten brengen.... Had ik ook de zekerheid dat ze niet in het donker aan zou komen, maar mooi overdag.